رفتن به محتوای اصلی

عربستان سعودی و تجارت ترور، دین و تجزیه
25.11.2020 - 16:31

مدتی است عربستان سعودی نقش دشمن اول ایران را برعهده گرفته است و چون غیر از پول دادن کاری ازش برنمی  آید، نامه و چک برای بقیه می فرستد که زحمت ایران را از سر ما کم کنید. هنوز بایدن به ریاست جمهوری نرسیده برایش نامه می نویسد و در مورد ایران هشدار می دهد که این کشور برای منطقه خطرناک است.

برای از هم پاشاندن ایران به گروه های مسلح تجزیه طلب امثال نضال پول می دهد و به تعصبات قومی و فرقه ای دامن می زند، بی‌توجه به اینکه ایران مثل عربستان همین چند دهه ی پیش اختراع نشده است که با این حرف ها از هم بپاشد. بزرگترین پروژه تبلیغاتی تلویزیونی را علیه ایران راه اندازی کرده است با چند کانال پرخرج، به این خیال که هر کس سریال تماشا می کند، باقی حرف ها را هم می پذیرد. با اسرائیل روی هم می ریزد بلکه او کاری بکند که اگر طرف می توانست برای خودش کرده بود. این شیخک ها را دور هم جمع کرده که اتحاد تشکیل بدهند که شده‌اند انجمن سوته‌دلان. خواسته روی متحدان یمنی ایران را کم بکند که چنان گازش گرفته‌اند که نمی داند چطور خود را خلاص کند. خانۀ آخرش هم آمریکاست که از پس مخارج انسانی و مالی چنین جنگی برنمی آید، پول می گیرد و وعده می دهد.

چندی پیش گاردین فاش کرد که عربستان سعودی 250 میلیون دلار برای راه‌اندازی شبکۀ ایران اینترنشنال (تلویزیونی که هیچ تبلیغی پخش نمی‌کند و فقط هزینه دارد) کمک کرده است. حقوق قریب به 200 نفر از کارکنان این شبکه دو برابر شبکه های مشابه مانند من و تو و بی بی سی است و همینطوری همه را قر زده‌اند برده‌اند توی دستگاهشان. این همه ولخرجی به چه قصد؟

 ریاض تا آنجا پیش رفته است که توافق خود را با اسراییل مشروط به مشارکت در مذاکره ی آمریکا و ایران می کند و در روزهای اخیر میهمان ملاقات سری نتانیاهو و رئیس موساد علیه ایران بوده است که شاید تا آخرین ساعات زمامداری ترامپ بتواند کاری صورت بدهد. اینجا هم هیچ نشده درست مقارن با مذاکرات چند تا موشک خورده که مقصود طرف مقابل را بفهمد و چون فهمیده سر و صدایش را بلند نکرده که یعنی چیزی نبود، تلفاتی نداشت، خبری نبود، جای نگرانی نیست.

غرب و اسراییل همواره ایران را تروریست و خطر عظیم برای منطقه معرفی کرده‌اند. در اینکه حکومت جمهوری اسلامی کار‌های تروریستی کرده شک نیست ولی مدت هاست که ترورش متوجه شهروندان خودش است و بسیاری از رهبران اپوزیسیون را سلاخی کرده است و دراین کار از پشتیبانی یا دستکم سکوت کشورهای اروپایی برخوردار بوده است. ج ا در منطقه نیز از نیروهای نیابتی خود پشتیبانی مالی می کند و سلاح برایشان تهیه می کند ولی اهداف اینها سیاسی است و نظامی. تروریست خواندنشان در جایی که حریفان ج ا هر روز چند برابر آدم میکشند رنگی ندارد.

شخصاً براین باورم که غرب و اسراییل به دلایل گوناگونی از قتل و ترور سران اپوزیسیون خشنودند و به آن کمک می کنند و از ظهور یک چهره ی مستقل ملی مانند دکتر مصدق هراسانند و آن را به سود خود نمی دانند و راه را به جریان های وابسته مانند مجاهدین و سلطنت هموار می کنند. چون می دانند که به این ترتیب ملت ما گرفتار خواهد ماند و در معرض ضربات آنها قرار خواهد داشت. این شوربختی ماست که دچار حکومتی نادان و ظالم و دینی شده ایم که همه چیزمان را گرفته، آبرو و حیثیت ما را هم دچار مخاطره کرده تا ثروت ملت ایران هر روز با اتهام تروریست به یغما برود.

بدین ترتیب ساده لوحی است اگر خطر تروریسمی که جهان را به وحشت انداخته به ایران نسبت بدهیم. القاعده و طالبان و داعش و … گروه های بنیادگرای دینی همه پرورده ی پول های عربستان سعودی هستند که با یاری انگلستان و آمریکا و اسرائیل، در پس پرده تربیت شده‌اند و در خاورمیانه به بازیگری مشغولند و ماشاالله در اروپا هم خوب آدم می کشند.

بعد از عربستان باید یادی هم ازانگلستان کرد که بسکه خودش خجالتی است، از یاد همه رفته.

به این خبر بی بی سی توجه بفرمایید:

« بریتانیا از دهه ۱۹۶۰ و بعد از تصمیم به عقب‌نشینی از شرق کانال سوئز، نیروهای نظامی‌اش را از خاورمیانه بیرون کشیده بود. به نظر می‌رسید دوران حضور بریتانیا در خاورمیانه گذشته است، به همین خاطر هم وقتی دولت تاچر در سال ۱۹۹۰ با عجله نیروهایش را به عربستان سعودی اعزام کرد، ارتش بریتانیا مجبور شد اعلام کند که دیگر یونیفورم‌های نظامی ویژه صحرا در اختیار ندارد. خجالت‌آور آنکه بعدا معلوم شد بریتانیا در دهه ۱۹۸۰ این لباس‌های استتار ویژه عملیات در مناطق کویری را به خود عراق فروخته بود.»(1)

عجب! از کی تا حالا دولت انگلیس اینقدر خجالتی شده؟

در حقیقت این اظهار شرمندگی و خجالت برای پوشاندن معاملات پنهانی نفت در برابر اسلحه است. اگر بگوییم عربستان و انگلیس محور تروریسم خاورمیانه هستند خطا یا اغراق نکرده ایم .

بیهوده نیست که خبر می آید که «وزارت دفاع انگلیس اذعان کرده که در چارچوب یک توافق تسلیحاتی صورت گرفته میان دولت مارگارت تاچر و دولت ریاض، بین سال‌های۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ میلادی، ۵۰۰ بمب خوشه‌ای به عربستان صادر کرده است.»(2) وکیست که نداند مصرف این بمب های خوشه ای جز در یمن در جای دیگری نیست. آیا دولت انگلستان اظهار شرمندگی کرده است؟ خیر! آدم جنتلمن که از این کار‌ها نمی کند. تا آنجا که می دانیم این کمک ها برای استمرار جنگ بی رحمانه ی یمن ادامه دارد. جان مردم در مقابل قرارداد نان و آب دار با سعودی ها چه ارزشی دارد؟ عربستان یک توافقنامۀ 90 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری ده ساله در اقتصاد بریتانیا امضاء کرده است و این برای اقتصاد این کشور بسیار مهم است. چهار‌صد میلیارد به آمریکا داد، نود تا هم می دهد به این. تا پول هست غمی نیست.

انگلستان هرگز مایل نیست از عملیات پنهانی خود پرده بردارد. اگر تا کنون یک صفحه از مشارکت ام آی 6 انگلستان در کودتای 28 مرداد دیده اید حرفم را باور نکنید. اغراق است اگر بگوییم فرقه های اخوان المسلمین به کمک انگلستان جان گرفته و در سراسر خاورمیانه پراکنده شده اند ؟

این قدرت مخوف انگلستان است که در بانک ها ی جزایر کارائیب هلند، سوئیس و دبی حساب باز می کند و به یاری گروه های طالبان و داعش و القاعده و غیره می شتابد و اصلاً هم به روی خودش نمی آورد. عربستان به حمایت از تروریسم و ​​جدایی طلبی در سراسر جهان مشغول است و شورش های چچن، کردستان، کشمیر و غیره را درهمین راستا باید ارزیابی کرد. نظرات برنارد لوئیس که به موضوع برخورد تمدن‌ها و تجزیه ی ایران و کشورهای دیگر خاورمیانه اختصاص دارد، با سیاست دولت انگلیس همراه است و از آن پشتیبانی معنوی می کند و از این طریق، با تجزیه کشورهای ایران، عراق، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی، خاورمیانه جدیدی می سازد که متشکل از کشورهایی خواهد بود که دیگر توان تبدیل شدن به تهدید برای امنیت ملی و منافع منطقه‌ای آمریکا را نخواهند داشت و همدیگر را مهار خواهند نمود.

یک نمونۀ بارز و جالب مسکوت گذاشتن تحقیق در بارۀ عملیات تروریستی 11 سپتامبر است . از نقش وزارت دفاع و سفیرعربستان سعودی در ایالات متحده، و شاهزاده بندربن سلطان، در تامین مالی و حمایت از تیم های هواپیماربایان 11 سپتامبر نام برده می شود ولی 28 سند پرونده که مهر محرمانه خورده اجازه ی انتشار پیدا نکرده است تا گرفتاری برای اینها ایجاد نکند. همه‌ی عالم می دانند که در میان 19 هواپیماربای حملات 11سپتامبر 15 نفر شهروند عربستان سعودی بودند.(3) البته این مانع نمی شود که دائم از ارتباط خیالی القاعده به تهران سخن بگویند.

رسانه ها همان زمان فاش ساختند که اوباما قصد انتشار این اسناد را داشت که با تهدید عربستان سعودی روبرو شد که تهدید به فروش 750 میلیارد دلار دارایی در ایالات متحده کرد که می توانست فاجعه اقتصادی برای آمریکا بارآورد وبنابراین اوباما منصرف شد.

هر سال بر شاکیان قربانیان 11 سپتامبر افزوده می شود. گرچه شکایات خانواده های قربانیان در دادگاه ها بجایی نمی رسد و حتی اگر عربستان هم محکوم شود هیچ اتفاقی نمی افتد. ولی برای آرام کردن آنان، دادگاه های آمریکا با وقاحت ثروت مردم ایران را به عنوان غرامت به دادخواهان میپردازند.(4)

اینکه ایالات متحده مدت هاست در یک پیوند طولانی و وفادارنه با عربستان سعودی بوده و چرا سعودی ها مبادرت به حمله تروریستی 11 سپتامبر کرده اند، برما معلوم نیست ولی نیاز به ثروت باد آوردۀ سعودی ها که حلال مشکلات آمریکا و انگلیس در خاورمیانه است، مانع از علنی شدن این اختلاف شده است. بگذریم که خود عربستان هم نیک واقف است که مشمول پروژه ی خاورمیانه ی بزرگ است و باید تجزیه شود. آنوقت همین بن‌سلمان دارد خرج پروژه را میدهد! حکایت کسی بر سر شاخ بن می برید ادامه دارد…

زاکاریاس موسوی 47 ساله ، تابعیت فرانسوی و تبار مراکشی، در آگوست 2001 توسط FBI دستگیر شد و به عنوان یکی از هواپیماربایان شناخته شد. وی به جرم دست داشتن در حملات 11 سپتامبر به حبس ابد محکوم شد و تنها فردی در ایالات متحده است که به جرم دست داشتن در حمله تروریستی متهم شده است. در جریان جلسات دادرسی، زکریا اطلاعاتی در مورد چگونگی تأمین مالی عربستان سعودی برای عملیات القاعده در افغانستان و سایر جاها ارائه داده است. وی به ترکی بن فیصل ، شاهزاده سعودی 71 ساله – مدیرکل سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی – به عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی که به طور مستقیم در تأمین مالی القاعده و حملات 11 سپتامبر نقش دارد، اشاره کرده است. ولی سفارت عربستان در واشنگتن از اظهارنظر در مورد این ادعا خودداری کرده و مقامات آمریکا نیز سکوت اختیار کرده اند. مرغ تخم‌ طلا را که نمی شود محاکمه کرد!

روزنامه نیویورک پست چندی پیش متن جدید دادخواستی علیه دولت عربستان را منتشر کرد که در آن ادعا شده بود که سفارت عربستان دو سال قبل از حمله، با پرداخت هزینۀ پرواز دو شهروند سعودی به واشنگتن، پرواز آزمایشی کمی شبیه یک تمرین عمومی 11 سپتامبر را انجام داده است. این دو مسافر سعودی در هنگام پرواز رفتاری عجیب و پرخاشگرانه ای داشته اند، پرسش های تکنیکی بسیاری پرسیده و سعی کرده اند داخل کابین خلبان شوند. مهمانداران که رفتاربسیار عجیب آنها را دیده‌اند هواپیما را وادار به فرود اضطراری در اوهایو کرده‌اند، در آنجا این دو نفر توسط FBI بازجویی و سپس آزاد شده‌اند! بعدا معلوم شد که هردو نفر در اردوگاه ها‌ای القاعده در افغانستان آموزش دیده بوده‌اند و در سمینارهایی با انورالعولقی (رهبر القاعده در یمن) مشارکت داشته‌اند. دولت سعودی تلاش زیادی کرده تا دادخواست رد شود و به هر صورت از نتایج این پروندهۀهم هنوز بی خبریم. همۀ نشانه ها حاکی از آنست که سفارت عربستان در واقع هزینۀ بلیط این دو مرد را پرداخت کرده است. ولی با وجود همۀ قرائن و شواهد، هرآنچه عربستان سعودی در خاورمیانه انجام می دهد اسم دیگری میگیرد و چنین وانمود می گردد که پشت همه شرها ایران است. تا آنجا که ترامپ می گوید ملت ایران تروریست است و کسی هم واکنش نشان نمیدهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سازاخ
برگرفته از:
ایمیل ارسالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.