رفتن به محتوای اصلی

ترور دانشمند هسته ای توسط نیروی خارجی یا خودزنی سیاسی حکومتی؟
29.11.2020 - 20:40
 

سیاست در رژیم خونریز و غارتگر حاکم بر میهن ما، تابع منافع شبکه های مافیائی و پیوند ناگسستی با جنایت، فریب،جعل، تقیه، ماکیاولیسم و فرقه گرائی دارد. بررسی رخدادهایی که یکسوی آن دست اندرکاران رژیم اسلامی هستند، هنگامی جامعیت دارد، که پیوستگی فقهی، سیاسی و منافع فرقه ای در تحلیل ها شفافیت یابند و از سقوط در دام بسترهای مهندسی شده اجتناب گردد.

رسانه ها از ترور محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی خبر دادند. پیرو بازتاب این خبر، کشورهای زیادی ترور را محکوم کردند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به ترور روز جمعه محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و خواستار خویشتنداری تمام طرف‌ها شد.

ترور در کدام جغرافیای سیاسی رخ داد؟

ترور در جغرافیای کشوری انجام گرفته که مردمان آن، بیش از چهاردهه در گروگان حکومت اسلامی هستند و دانشمندان آن هم از این قاعده مستثنا نیستند. رژیم اسلامی، در توحش، سرکوب، ترور، تجاوز و اعدام، رقیب ندارد. در حکومت تروریستی – اسلامی، یکنفر از وابستگان نظام که تحت شدیدترین پوشش های حفاظتی قرار داشته، ترور شد. پرسش این است که آمرین ترور نیروی خارجی بوده و از کشور دیگر هدایت شده اند، ویا سرنخ ترور به بیت سیدعلی وصل است؟

آیا تاریخ مصرف  محسن فخری‌زاده پایان یافته بود و ترور او می توانست اقدامی هدفمند جهت تامین “پیراهن عثمان” باشد؟

پرسش  ما در مورد چرائی ترور  یک گروگان نظام است؟

چرا نباید با جایگزینی محسن فخری زاده، و احیانن خارج از کوک ساز زدن او، با ترور وی بستر مظلوم نمائی و برجسته کردن دشمن خارجی برای برون رفت از تنگناهای مرگبار کنونی، توسط حکومت انجام نشده باشد؟

1-اصل بر بی اعتمادی به رژیم اسلامی است. سیاست در حکومت اسلامی بر بنیاد نظریه دینی تقیه و به تعبیر دیگر، پیروی از اندیشه های ماکیاولییستی است. حکومت اسلامی دسترسی به اهداف سیاسی را تابع اخلاق نکرده و به کار بردن هر روش را در سیاست برای پیشبرد اهداف را مجاز دانسته است. حکومتی که بر ناآگاهی اقشار عقب مانده، جنبش پوپولیستی اسلامی و حمایت خارجی بقدرت رسید، اکنون در مقابل آن، جامعه آگاه، لائیک و برابری خواه قرار دارد. رژیم  همچنان کوشش می کند تا از ابزار قدیم برانگیختن عقب مانده ترین اقشار جامعه و نیز نیروهای ذینفع جهانی، تهدید، جعل، مظلوم نمائی را به اشکال غیرشرافتمندانه طرح کرده و فضا را برای برون رفت از تنگناهای خود آماده کند.

2-سلاح هسته ای، ابزار قدرتگیری اسلام سیاسی (پان اسلامیسم) بوده و ایران و ایرانیان پوششی برای قاچاق کالای اسلام سیاسی و فربه کردن آن است.اسلامگرایان آنچنان آبروباخته شده اند که برای نجات اسلام سیاسی، نه تنها خودزنی می کنند، بلکه با پرچم مسیحیت هم وارد میدان دفاع از اسلام سیاسی خواهند شد.

3-تنگناهای مالی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و چشم انداز انفجارهای جامعه شهروندی، و ضرورت فضاساری (بسترسازی) برای اینکه وانمود گردد، شعار مردم در جنبش خیابانی نادرست بوده که “دروغ میگن دشمن ما امریکاست، دشمن ما همینجاست!” رژیم اسلامی همچنان می کوشد ایرانیان را از “دشمنان” آنسوی مرزها بترساند، تا زمان جکومت، غارت و چپاول را طولانی تر کنند. ادامه حکومت با دشمن تراشی خارجی میسر است. روضه خوانان بسترهای سیاست های فردا را مهندسی می کنند و اروپا و .. هم در انطباق با منافع اقتصادی خویش،  به “دام” آن می افتند.

4–در کشوری که ملت به گروگان گرفته شده، دانشمند هسته ای هم یکی از گروگان ها می باشد. در جریان ترور دانشمند هسته ای، نخستین مظنون خود رژیم است. حذف مهره های نظام پس از پایان تاریخ مصرف، بکرات در حکومت اسلامی انجام گرفته و حذف دانشمند هسته ای توسط هسته سفت نظام (مافیای سیدعلی خامنه ای) امر نامحتملی نیست. مهندسی یک خودزنی سیاسی در شرایط کنونی، اهداف چند جانبه ای در عرصه داخلی و جهانی در بر دارد که پرداختن بدان نوشته مستقلی را می طلبد.

خودزنی های سیاسی حکومت، حتا اگر به ترور خامنه ای هم بیانجامد، صورت مسئله جامعه شهروندی ایران را تغییر نمی دهد که؛ برای به نتیجه رساندن بیش از یک قرن مبارزه برای آزادی، داد، دمکراسی و لائیسیته، انقلاب سوم برای استقرار جمهوری شهروندی لائیک، دمکراتیک و سوسیال الزامی است.

اقبال اقبالی

29.11.2020

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
تریبون ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.