رفتن به محتوای اصلی

اپوزیسیون واقعی جمهوری اسلامی به قدرتهای خارجی وابستگی ندارد

اپوزیسیون واقعی جمهوری اسلامی به قدرتهای خارجی وابستگی ندارد

 

بارها دیده و یا شنیده ایم که ماشین عظیم پروپاگاندای جمهوری اسلامی به اشکال مختلف تلاش میکند که خودش را یک حکومت مستقل و بی نیاز بهحمایت قدرتهای خارجی برای ادامه حیاتش معرفی کند. اما تمامی این تلاشهای جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته بدلیل پذیرش و گسترش گفتمان ایرانگرایی از یکسو و تلاش اپوزیسیون واقعی رژیم برای روشنگری در مورد وابستگی های رژیم به قدرتهای خارجی کاملا نقش بر آب شده است.

به همین دلیل اتاق های حقیقی و مجازی رژیم تمامی توجه خود را معطوف به تولید و پخش گسترده اخبار دروغ یا فیک نیوز برای تخریب چهره اپوزیسیون واقعی رژیم نموده است. رژیم تلاش میکند اپوزیسیون واقعی ایران و به خصوص ایرانگرایان و طرفداران مشروطه و پادشاهی پارلمانی را نیروهایی وابسته و در خدمت قدرتهای خارجی معرفی کرده و اعمال و گفتارشان را در راستای دشمنی با ایران و یا به ضرر ایرانیان داخل کشور معرفی کند. بهمین دلیل عوامل رژیم سعی میکنند ایرانیان را به دو دسته ایرانیان داخل کشور که با مشکلات عدیده بسیاری در زندگی روزمره خود دست بگریبان هستند و ایرانیان خارج از کشور که افرادی لاابالی و بدنبال خوش گذارنی و مشروب خوری هستند و از زندگی مردم در داخل کشور کوچکترین اطلاعی ندارند تقسیم بندی کنند. 

یکی از شیوه هایی که اخیرا بسیار مورد استفاده رژیم قرار گرفته است نوشتن پتیشین در مورد یک موضوعی است که هرچند مورد درخواست و توافق اکثر ایرانیان داخل و خارج از کشور است اما مستقیما خود رژیم را در تمامیت و کلیتش مورد هدف قرار نمی دهد. 

بعنوان مثال میتوان به پتیشنی که سه سال پیش به توسط یکی از انجمنهای وابسته به رژیم در کشور کانادا برای ارایه به پارلمان کانادا تهیه شده بوداشاره کرد. در این پتیشن درخواست شده بود که محمدرضا خاوری مدیرکل فراری بانک ملی ایران که پس از ربودن سه میلیارد دلار از پول نفت در دوران احمدی نژاد به کشور کانادا آمده و در شهر تورنتو اقامت گزیده است را دستگیر و یا اخراج کنند. بلطبع در حدود هفده هزار نفر از ایرانیان در سراسر جهان بدون داشتن آگاهی از نویسنده این پتیشن و یا اهداف واقعی آنان و تنها بدلیل شرکت در یک عمل اعتراضی به چپاول اموال ملی ایرانیان بدست آخوندها و آخوندهای کت و شلواری با نوشتن اسم خود آنرا امضا کردند. این انجمن پس از جمع آوری این امضاها خودش را بدروغ سخنگوی هفده هزار نفر از شهروندان ایرانی- کانادایی به مقامات دولتی و سیاستمداران کانادا معرفی کرد و در صدد کسب اعتبار برای خودش و شبکه سازی در داخل ساختار سیاسی کانادا برآمد. سپس این انجمن با استفاده از این اعتبار دروغین شروع به لابی گری غیرمستقیم برای جمهوری اسلامی در کشور کانادا نمود. 

شیوه  دومی که توسط عوامل پنهان و نیمه پنهان رژیم مورد استفاده قرار گرفته است ایجاد اپوریسیون جعلی و یا موازی است. اخیرا برای انجاماینکار از نقشه غیر ماهرانه نوشتن نامه هایی از سوی اپوزیسیون جمهوری اسلامی به روسای دولتهای خارجی استفاده میکنند. بدین ترتیب سعی میکنند در وحله نخست خودشان را بعنوان نیروهای اپوزیسیون جا بزنند و سپس با ایجاد سر و صدا و پشتیبانی تلویزیون های لندنی خودشان را در افکارعمومی مردم سایر کشورها و نسل های نوجوان داخل ایران تنها نیروی فعال اپوزیسیون که مورد تایید دولتها و مجامع بین الملی نیزهستند معرفی کنند. اما هدف واقعی این افراد که بدرستی به توسط مردم ایران بنام صادراتی ها معروف شده اند ایجاد یک تصویر دروغین و غیرواقعی از اپوزیسیون واقعی و ایرانگرا میباشد. صادراتی ها پس از نوشتن شعارهای تند و انقلابی در این نامه ها معمولا از روسای دولتهای خارجی درخواست هایی غیرمعقول در مورد ایران و یا دریافت کمکهای مالی و سیاسی برای خودشان میکنند. بدین ترتیب به قول خودشان با یک سنگ دو گنجشک را زده اند تا هم نیروهای اپوزیسیون واقعی و ایرانگرا را افرادی وابسته و درخدمت دولتهای خارجی معرفی کنند و همچنین با ایجاد شبهه و یا طرح مسایل انحرافی باعث ایجاد دو دستگی شده و از شکل گیری یک همکاری مشترک در بین اپوزیسیون واقعی جمهوری اسلامی جلوگیری بعمل می آورند.

بعنوان مثال میتوان از نوشتن نامه به نخست وزیر جدید کشور اسراییل نام برد که توسط تلویزیون های لندنی نیز مورد پوشش خبری قرار گرفت. در این نامه که بدروغ از سوی اپوزیسیون رژیم برای آقای نفتالی بنت ارسال شده است درخواستهایی صورت گرفته که به هیچ عنوان مورد تایید اپوزیسیون واقعی و ایرانگرا نبوده و نیست. در تماسی که با تعداد زیادی از افراد و سازمانهای شناخته شده و با سابقه مشخص و روشن انجام دادم همگی بدون استثنا انزجار خودشان را از این نامه دروغین که با سواستفاده کردن از نام اپوزیسیون ارسال شده اعلام کردند. 

جوانان و ملت آگاه ایران از این نقشه های غیر ماهرانه و شناخته شده به خوبی آگاهی دارند و فریب اینگونه صحنه سازیهای جعلی را نمی خورند. امانیروهای اپوزیسیون واقعی نیز لازم است بصورت فعالانه و روشن مواضع خودشان در مورد این طرح ها و نقشه ها را به هر صورتیکه صلاح میدانند با سیاستمداران دولتهای خارجی و ملت ایران درمیان بگذارند. با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی و دسترسی آسان به آن در سراسر جهان دیگر نمیتوان از تاکتیک قدیمی سکوت و بی محلی کردن به امید اینکه به اینگونه نقشه ها پروبال نداد استفاده نمود. بلکه بلعکس باید از تاکتیک پاسخ دادنبموقع و روشن کردن موضع اپوزیسیون واقعی برای نقش برآب کردن اینگونه نقشه ها استفاده کامل را نمود. 

با سپاس و آرزوی نجات ایران و ایرانی از دروغ و خشکسالی

دکتر بهمن جلدی   

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید