رفتن به محتوای اصلی

جناب آرسلان

جناب آرسلان
ناشناس

جناب آرسلان..

همانطور که گفتم, تاریخنگاری پان ترکان را تنها پان ترکان در دنیا قبول دارند و بس.

جناب آرسلان..

همانطور که گفتم, تاریخنگاری پان ترکان را تنها پان ترکان در دنیا قبول دارند و بس.
اشکانیان ( یا همان پارثها) که نیاکان اسطوره-ای خود را "آرش" (در پارثی "رشک") میدانستند هیچ ربطی به ترکها/ترکمنها نداشتند. یک قوم ایرانی(آریایی) بودند. تنها به شما میگویم که بروید در جستجوگر گوگل محقق در یک زبان جهانی مانند انگلیسی یا آلمانی زیر همین پارثها/اشکانیان جستجو کنید.. اتفاقا زبان فهلوی(اشکانی) وابسته به زبانهای طبری و بلوچی و کردی دارد (زبانهای شمال غربی ایرانی دارد) و هیچ ربطی به ترکی ندارد. خوشبختانه بجز آثار فراوان از زبان اشکانی/پارثی, حتی چهره-های اشکانیان در سنگ-نشبتهای مختلف حک شده است و هیچ کدام مانند ترکمنها (زردپوست و تنگ چشم) نیستند.

ترکمنها (یا همان اغوزهای اصیل..در واقع پانترکیستهای آذربایجان و ترکیه دوست دارند مانند ترکمنها اغوزهای اصیل باشند) پس از اسلام به ایران در زمان سلجوقیان به بعد وارد شدند و تازه در مناطق ایران خیلی طول کشید تا استقرار یابند..چنانکه برای نمونه گنبد کاووس نشان میدهد که کاووس بن وشمگیر یک ایرانی طبری بود اما امروز این شهر ترکمن-نشین است.

تنها چیزی که باید در لایحه بین الملل بررسی شود , نسلکشی ایرانیان مر و خوارزم (ترکمنستان کنونی) بدست ترکمنها و نسلکشی سیاهان سودان و ایرانیان بدست اعراب انجام شود. حتی تا قرن بیستم, این گروه-ها به ایرانیان خراسان حمله میکردند و یکیش همان ماجرای کشتار و تبعید زنان شهر قوچان به دست ترکمنان بود.
امروز مردمان گلستان با هم مشکلی ندارند ولی اگر ترکمنها بخواهند مانند پانترکیستهای آذربایجان پانترکیست بازی در بیاورند, وضعشان در خطر میفتد زیرا حتی در همان گلستان هم اقلیت هستند. الان مشکلی بین مردم نیست..سعی نکنید با ضدایرانیت ترکمنها را بدنام کنید. بنابراین همانطور که گفتم, از لحاظ تاریخی, همانطور که اعراب فرانسه یا اتراک آلمان نمیتوانند ادعا کنند که بخشی از فرانسه یا آلمان مال آنهاست, شما هم نمیتوانید چنین ادعایی در مورد ایران کنید.

در ضمن "اترک" اول نام قدیمی نیست و دوم اینکه "اتراک" یک واژه عربی است.
رود اترک در اوستا زرانیه نامیده شده است و در کتاب حدود العالم همان رود
گرگان/هیرند.

http://www.iranicaonline.org/articles/atrak-river-of-nurthern-khorasan-fiowing-first-northwest-and-then-southwest-into-the-caspian-sea

The Atrak was anciently called the “Sarnois” (Strabo 11.8.1; Pliny, NaturalHistory 6.36 gives “Zonius”), i.e., “the Golden (River)” (J. Markwart, Wehrot und Arang, Leiden, 1938, p. 128; cf. Avestan zaranya “gold”)

اگر بخشی از ایرانیان (مانند کردها یا بلوچها) بخواهند جدا شود (که به ضررشان هست زیرا مردمان ایرانی-تبار از یک ریشه هستند و تنها به صورت متحد میتوانند از خود در مقابل ترکان/اعراب منطقه دفاع کنند), آنها میتوانند ادعای تاریخی کنند. ولی گروه-هایی که پس از اسلام به ایران وارد شدند, نمیتوانند ادعای بخشی از خاک ایران را کنند.

در ضمن من این بحث را ادامه نمیدهم و همین نکته که شما اشکانیان را نیز ترک میدانید برای نشانگر پوچی پانترکیستها کافی است. تنها خوب است اندکی در رابطه با پارثها/اشکانیان در منابع انگلیسی/آلمانی/فرانسوی جستجو کنید (فارسی نگفتم که الکی ادعا نکنید که تنها ما انها را از تبار ایرانی میدانیم).

سپاس.