جای کنشگران مدنی زندان نیست! نرگس محمدی را آزاد کنید!
نرگس محمدی سالهاست صدای خاموش نشدنی بیصدایان است. اینک برماست که صدای او باشیم، به محاکمۀ دوبارهاش با صدایی رسا و بلند اعتراض کرده و خواهان آزادی بیقیدوشرط او و سایر زندانیان سیاسی بشویم.
هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نرگس محمدی، فعال مدنی، مدافع پیگیر حقوق بشر و نایبرییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و زندانی سیاسی که پس از بارها دستگیری و بازداشت، از آبانماه ۱۴۰۰ برای گذراندن حکمی که در دادگاهی غیرعادلانه و بدون دسترسی به وکیل صادر شد، در زندان به سر میبرد، یک بار دیگر قرار است روز یکشنبه ۲۱خرداد ۱۴۰۲ در دادگاهی مشابه محاکمه شود. مسئول و پیگیر پروندهی خانم محمدی وزارت اطلاعات است که بابت فعالیتها و نامههای ایشان از زندان برایش پروندهای تشکیل داده است.
نرگس محمدی یکی از پیگیرترین فعالین مدنی و حقوق بشری ایران است که سالهاست برای خاموش ماندن و دست کشیدن از فعالیت و اعتراض، به شدت تحت فشارهای جسمی و روانی و محرومیتهای بیشمار قرار دارد. با این حال، دیوارهای زندان هم نتوانستهاند او را از ادامهی فعالیتها، اعتراضهای مدنی و در عین حال افشاندن بذر امید و آزادی بازدارند. نرگس از زندانهای قرچک و اوین بارها افشاگر شکنجههای جسمی و جنسی، به ویژه بر زنان زندانی شده، از وضعیت همبندهای بیمار و عدم رسیدگی به آنان نوشته، معترض صدور و اجرای احکام اعدام شده است و…
به جرم همین فعالیتها و بر اساس کیفرخواست شعبۀ ۲ دادسرای امنیت، قرار است در شعبۀ ۲۹ دادگاه انقلاب یک بار دیگر خانم نرگس محمدی را محاکمه کنند. در حالی که بارها و بارها ثابت شده دیوارهای زندان کوتاهتر از ارادۀ «نرگسها» و کنشگرانی است که عزمشان دفاع از آزادی، برابری و عدالت بوده و هست.
پیشترخانم محمدی در زمستان سال گذشته و اردیبهشت سال جاری در چندین نوبت به اتهامهای گوناگون به دادسرای امنیت احضار شده بود. در همۀ این موارد نرگس از رفتن به دادسرا سرباز زده است. اما این بار فراتر از احضار، قصد محاکمۀ دوبارۀ این کنشگر پیگیر و خستگیناپذیر مدنی را دارند. به همین دلیل اعتراض یکپارچه و همگانی ما از اهمیتی بیش از پیش برخوردار است.
نرگس محمدی سالهاست صدای خاموش نشدنی بیصدایان است. اینک برماست که صدای او باشیم، به محاکمۀ دوبارهاش با صدایی رسا و بلند اعتراض کرده و خواهان آزادی بیقیدوشرط او و سایر زندانیان سیاسی بشویم.
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ (۱۰ژوئن ۲۰۲۳ میلادی)
هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!
دیدگاهها
اول اینکه جان نرگس محمدی در…
اول اینکه جان نرگس محمدی در خطر نیست این همه سال به زندان رفت و بازگشت ولی حکومت نکستش او نیز اعتصاب غذایش باعث نشد بمیرد. این هوچی گری های اپوزیسیون فقط باعث بی اعتبار شدن خودشان خواهد شد.
این سطحی ترین شیوه پروپاگاندا است که حکومت هم بلد شده چطور با شما بازی کند.
اینکه یک تشکیلات شبه ارتش سرخ با سابقه خشونت طلبی و وحشت افکنی از نرگس محمدی حمایت کرده خوب نیست خود به خود باعث تخریب این بانو میشه و این سوال پیش میاد آیا او یک کمونیست از جریان چپ ستیزه جو است؟
و بازگردیم به پرونده نرگس خانوم یا به راستی یک کمونیست سوگلی فداييان (اكثريت) است و یا مهره جریان اطلاع طلبان در حکومت است.
به راستی کسی نیست این وضعیت نرگس را تحلیل عقلانی کند؟
این بانوی کمونیست یا اصلاح طلب از سال ۱۳۸۸ دستگیر شده و هر سال اپوز فرسوده میگوید جانش در خطر است.
یعنی 16 سال است که هر سال میگویند جانش در خطر است وضعیت جدی و فوری است ولی باز آزاد میشود و مجدد دستگیر میشود و باز اپوز بازی و سرگرم شدنش را شروع میکند.