خشم نویسنده محترم از ان اخوند جنایتکار اسلامی قابل درک است .برای فهمیدن موضوع به سال 57برگردیم .نگاهی به روزنامه ها شعار ها و خط و نشان کشیدن های فریبکاران قرن : حزب توده
در ان سالهای سیاه حزب توده لحظه ای ارام و قرار در دفاع از حکومت اسلامی نداشت .هر انتقادی با برچسب وتهدید وتهمت پاسخ داده میشد .
خلخالی نامی نامزد حزب برای ریاست جمهوری شد . حزب طبقه کارگر در همکاری با اخوند ها ولودادن مخالفان هرگز فرصتی را از دست نداد.
نتیجه ان دفاع بی قید شرط وضع کنونی را به دنبال داشت .اما ناگفته نماند که در همان زمان کومونیستهای باوجدانی بودند که راه خود را جدا کردند ویا در سکوتی مرگ اور از ایران رفتند ویا از ان مکتب باز گشتند. از جمله اقای شجریان در ملاقات با سیاوش کسرایی میگوید که سیاوش گفت برو و به بچه ها بگو این فلان فلان شده ها همه دروغ گفتند ووووو .در همان زمان اخوندهای بودند که لباس درس و مدرسه و قدرت وجاه طلبی را کنار گذاشتند ودر سکوت زندگی کردند .حزب توده ایران این فاجعه انسانی را بوجود اورد و ضربات جبران ناپذیری به ملت ایران وارد کرد .
" چرا جنگ لیبی، چهرهٔ جنگهای خاورمیانه و دنیا را برای همیشه تغییر داد؟ " دکترین تجهیزات فوق مدرن و نیروی پیاده غیر حرفه ای، دیگر محالی برای چپولهای پ ک ک ، حزب دمکرات برای ظرفیت گیری جهت توان بخشی
جهت توان بخشی به قدرت مانور را نخواهند داد. از طرفی، با پایان دوران نفت، """ مسیرهای لجستیک، ترنزپرتیشن ( حمل و نقل ) و مخازن عظیم آب "" تبدیل به اولویتهای ژئوپلتیکی خواهند شد، یعنی اگر تا دیروز، ژئوپلتیک حول انرژی ( نفت ) شکل میگرفت و سیاست دور آن مانور میداد، از این به بعد، ژئوپلتیک حول """ آب، لجستیک، ترنزپرتیشن """ شکل خواهد گرفت، اینجاست که به پوچی تحلیل "" حزب توده و سایت پیک نت "" پی خواهید برد مخصوصا که وقتیکه تحلیلگر ساده لوح تودهای ما، در مورد لیبی حرف میزنند، دنیای تورک، در مسیر """ لجستیک ، ترنسپورتیشن و آب """ واقع شده، در دنیای جدید، فارسستان، شبه جزیره عربستان پشیزی نمیارزد، فقط یک روز طول کشید که امارات متحده عربی به غلط کردم افتاد و زود گفت در لیبی باید طرفین به پای میز مذاکره برگردند، پیشتر گفتم هر ملتی که تهلیلگرش حزب توده و سایت پیک نت است سزاوار هر بدبختی است. به پیشرفت تورکیه نگاه کنیم >> آیا در این دنیای جدید، روسیه ارمنستان را قربانی خواهد کرد؟
https://www.youtube.com/watch?v=FxJQAA6BKsg
The Rise of Turkish Defense Industry. What lies behind the Turkish Defense Industry's Success Story?
.........
مزخرفاتی مثل "" انسان سرکوب شده خاورمیانه "" به من و امثال من نمیچسبند، دنیای من کهکشانی است که از این به بعد فقط به کرانههای آن و افقهای آن افزوده خواهد شد. """"" امیدوارم در این ایام قرنطینه با دیدن این رقصهای قفقاز، روحیه جدیدی پیدا کنید """ قفقاز را باید از نو شناخت، آزربایجان نگین قفقاز است
https://www.youtube.com/watch?v=e9HhQkqwVfY
Lezginka 2019. A guy Like Habib Dancing from the Heart Lezginka
80 در صد اکراد در ترکیه و اکراد در ایران در 80 سال گذشته از عراق فرار کرده و به این کشور ها پناه اورده اند و حالا وقتش است به عراق برگرند . ترکیه و ایران باید از همین الان از دادن شناسنامه و پاسپورت
به اکراد خوداری کنند. هر تورکی با اکراد ازدواج کرد با یک پس گردنی از محله اخراج کنید
هر تورکی به اکراد خانه بفروشد و یا اجاره بدهد بداند بخشی از خاک اذربایجان را در اختیار اجنبی گذاشته است و خائن است
اینکه یک عده اکراد هندی تبار که بعنوان برده برای کار در مزارع به کوهای اناتولی اورده شده اند حالا با تورک ها که هزاران سال امپراتوری منطقه بودند سر سفره نشسته و صحبت از تقسیم سرزمین حرف می زنند خیلی
جالب است. انهم انها خط حدود را معین می کنند و می گویند تورک ها پایشان را از گلیمشان دراز نکنند . واو .
پس تورک ها از هند امده اند و اکراد امپراتوری داشتند اوه له له .
پس تورک ها خودشان را برای گرفتن پاسپورت امپراتوری کردستان بزرگ اماده کنند که بدون ویزا از کوه های قندیل مستقیم وارد اقلیم کردستان عراق خواهید شد و از موزه کولبری امپراتوری اکراد مجانی دیدن کنید
این تورک اوغلی بقول خودش شش ماه غایب در سایت باز از خودش چرندیات و داستانسرایی در کرد
یکبار در جمع ایرانیان از زن ستیزی فردوسی جعلیات میبافد یکبار از آستارا تا خانه اردوغان سفر میکند و یکبار ایراد میگیرد که هموطن ما نمیدانست پان چیست خب بنده خدا نمیداند ولی طرف افراد جاعل پان ترک ما هستیم و در آینده تکلیفمان را ا شما پان ترک های شیعه صفوی دستمال بدست رژیم و دنبال مطرح کردن خودتان در این سایت را روشن میکنیم شما جرات مبارزه ندارید و فقط پای کامپیوتر مشغول تر زدن ترکی هستید که مثلا سوار تاکسی شدم در تهران راننده از ترک ها گفت و من هم گفتم میدانی شهریار و آنا دیلیمیز وارلیمیز چیه گفت نه گفتم همان فدرالیسم ترکی میشه. جمع کن بساط را ترک اوغلی فعلا پشت رژیم پنهان باش و در کوه از فدرالیسم بگو. یالانجینین .....
سالام
آقای دوشکی مثل اینکه فیلش یادهندوستان افتاده است.
فکرکنم آقای دوشکی پس ازنشست وبرخاست بارضا ربع پهلوی ؛میخواهدبرای پالانی هااعتباربخرد.
عقل حکم مکند؛به کسانیکه لاقل مدرک علمی دارند بانگاهی
افرادی که باید منطقی باشند،توحه کرد.
متاسفانه ازایرانی تبارهای تورک وعرب وبلوچ وغیرنمی توان توقع علمی اندیشی داشت.
این افرادبااینکه چندین سال درکشورهای اروپایی لم داده همچون دیگرایرانی های مدرک دولتی دار نمی توانددرک کندکه هیچ امپراطوری وحکومتی مخصوصن درجهان سوم وتایک قرن پیش بدون تجاوز وقتل وغارت حکومت نمیتوانست بکند.
ولی ازطرفی جنایت وتجاوز وقتل وغارت رضاشاه ومحمدرضاشاه رافاکتورگرفته است.
انگارکه در57 سال حکومت پهلوی ها سیستان وبلوچستان پاریس وعروس خاورمیانه بوده است.
هروقت این مدرک داران پی به ماهیت وذات شرکت هندشرقی واهدافش بردندودانستندونوشتندکه اردشررپرتروسعیدنفیسی وسیدضیا طباطبایی ومحمودافشارومحمدعلی فروغی واقبال آشتیانی وبهار ووو....کی بودندوبارضاشاه چی کردند،آنوقت شایدامیدی به این مدرک داران ایرانی داشت.
سالام
عزیزدیلداشلار باقیشلاییون منی کی دری (فارسی) لهجه ده یازیرام
همزبانان عزیزببخشیدمن راکه بزبان دری (فارسی)مینویسم
قبلا دراینجافکرکنم یک بارحدودسه سال پیش این تعریف رانوشته بودم
حال اصل موضوع
دریک جمع دوستان که ازسال 87 درکوه آشناشده بودم ،این جمع اکثرا مهندس شرکت های سدسازی وتفکرچپی داشتند،
هروقت به این دوستان برمیخوردم ،می دیدم درموردمسایل سیاسی حرف میزنندوبقول خودم مسایل ایران وخاورمیانه وجهان راحل میکنند.
درجریان اتفاقات 88 یک روزبه جمع آنهاپیوسته ونظرات خودرادرمورد سیستم فدرالی وتنهاراه حل برای برون رفت ازتحجرگرایی دینی وروشنفکری برایشان شرح دادم.
الان همان دوستان میشودگفت مقداری ازلحاظ مغزی تکان خورده وبصورت پراکنده بازهم به کوه می آیند.
ولی اکثرا به تفکرفدرالی رسیده اند.
یکی ازاین جمع ازتورکان اطراف میانا وباتعریف خودش قزاق میباشد،بود.
ولی تفکرچپولی داشت وروزی درجمع این دوستان بمن گفت شماپان تورک هستید.
درهمان جمع گفتم آقای ...اگرمعنی پان برایم دراین جامعنی کردی،ازشمااین حرف راخواهم پذیرفت.
بیچاره معنی پان رانمی دانست ؛دست انداخت به گوشی موبایل تاازگوگل کمک گیرد.
گفتم این که معنی کلمه ایی ندانسته بیان میکنی وعین نقل ونبات بیرون پرت میکنی برایت متاسفم.
حال این بی نام بیسواد؛بااینکه بخودکلمه نامفهوم ومجهول آذری گذاشته وچرندنویسی لومپنی میکند.برایش واقعا متاسفم.
بجای استفاده ازآذری ؛که میدانم دروغ میگویدایکاش بخودکلمه مانقوردمی گذاشت ومیگفت ،تاخیال ماهم راحت میشد.
A A A A
گوناز تی وی: امروز سهشنبه (30 اردیبهشت) مصادف است با 81-امین سالگرد وفات «احمد بئی آقااغولو» یکی از بنیانگذاران جمهوری دموکراتیک آذربایجان و از چهرههای مهم اجتماعی-سیاسی
چهرههای مهم اجتماعی-سیاسی آذربایجانی.
احمد بئی آقااوغلو در سال 1869 در شهر شوشا به دنیا آمد. او مشاور اول رئیس پارلمان ملی جمهوری دموکراتیک آذربایجان بود و در مذاکرات صلح پاریس نیز به عنوان نماینده آذربایجان حضور یافت.
این متفکر بزرگ آذربایجانی پس از سقوط جمهوری دموکراتیک آذربایجان به آنکارا رفت و علاوه بر کسب مقام مشاور ارشد مصطفی کمال آتاتورک در روابط خارجی، کرسی نمایندگی دومین و سومین دور پارلمان ملی ترکیه را نیز کسب کرد. او بنیانگذار خبرگزاری آنادولی ترکیه است.
احمد بئی آقااوغلو به زبان های روسی، فرانسوی، انگلیسی و فارسی نیز تسلط داشت و در سالهای نخست فعالیت فکری اش در آذربایجان در نشریه کاسپی که مهمترین حلقه فکری ترکان آذربایجانی را تشکیل میداد دست به قلم می شود و 512 مقاله را که در اکثر موارد یک صفحه کامل یا نیم صفحه از این نشریه قطع بزرگ بود را به خود اختصاص میدهد. اگر این مقالات اکنون به صورت کتاب منتشر شود بالغ بر چند هزار صفحه خواهد بود.
آقااوغلو در کتاب «کشور انسان های آزاد» آزادی را یک مقوله فکری در «بینش» انسان معرفی کرده و تاکید دارد راه خلاص شدن از بردگی با گسستن زنجیرهای درونی مسیر می شود. او چهار ویژگی غلبه بر نفس، دوست داشتن حقیقت، تحمل واقعیت و شایستگی را عامل رسیدن به آزادی مینامد.
قسمتی از متن کتاب «کشور انسان های آزاد»:
"من اسیر بودم
می خواستم آزاد باشم
زنجیرم را شکستم، دیوار قلعه را سوراخ کرده و بیرون رفتم، نفس عمیقی کشیدم. صحرای بزرگی در مقابلم بود، نمی دانستم به کجا بروم، با سرگردانی چند قدم به جلو برداشتم. ناگهان یک دو راهی دیدم که در مقابل آنها دو تابلو نصب شده بود. بر روی تابلوها نوشته شده بود:
"جاده سمت چپ راه آزادی و جاده سمت راست راه بردگی". مسیر سمت چپ را به پیش گرفتم و تا صبح در آن جاده حرکت کردم.
هوا کم کم در حال روشن شدن بود که دیدم در مقابل یک قلعه قرار داردم. در مقابل قلعه با رنگ طلایی "کشور انسان های آزاد" نوشته شده بود.
با خود گفتم واقعا این همان جایی است که می خواهم باشم، خواستم وارد شوم اما نگهبانان راهم را سد کردند و گفتند: کی هستی؟، از کجا می آیی و به کجا می روی؟
گفتم من یک اسیر بودم، زنجیرم را پاره کرده و به اینجا آمدم و اکنون می خواهم آزاد باشم.
نگهبانان با دقت به من نگاه کردند. جای زنجیرها بر گردنم و دستبند بر روی دستانم دیده می شد.
گفتند بله می بینیم زنجیرهای اسارت را پاره کرده ای اما آیا زنجیر درونی را نیز پاره کرده ای؟
منظورشان را متوجه ندشم
نگهبانان گفتند پس باید به این سوال ها پاسخ بدهی:
-آیا توانایی غلبه بر نفست را داری؟
-آیا واقعیت را دوست داری؟
-آیا طاقت حقیقت را داری؟
-آیا شایسته آزادی را داری
پیشتر گفتم که " پیشرفت تورکیه در حیطهٔ فن آوری و همکاری تورکیه با آزربایجان " گفتمان چپولی طرفدار پ ک ک ، جامعه شناسهای ساده لوح را به شکست کشاند، آیا ( اردوی توران ) در حال استقرار تجهیزات سنگین >
آیا ( اردوی توران ) در حال استقرار تجهیزات سنگین در نخجوان است؟ >>
https://www.youtube.com/watch?v=5xOK-sRsmeM&feature=youtu.be
..................
https://jamestown.org/program/turkeys-heavy-tiger-rocket-spotted-in-azerbaijans-nakhchivan-exclave/
Turkey’s Heavy ‘Tiger’ Rocket Spotted in Azerbaijan’s Nakhchivan Exclave
....
https://iranglobal.info/node/78758 سیاستهای ماجراجویانه حزب دمکرات کردستان ایران راه به کجا میبرد؟ یونس شاملی
پان ترک ها و حامیان رژیم اسلامی در ایران و گل آلود کنندگان آب
صفحه شما را به سریال ترکی تبدیل کردند. یکی ادعا میکند ۶ ماه نبوده و یکی بعد کامنت نوشتن ادعا میکند تلفن بهش شده. دیگری گله و گوسفند را ردیف کرده و راه را برای دهن گشادان ترک باز میکند.
ما آذری ها اینجور مواقع میگوییم تو که راست میگویی دهن آدم دروغگو را باید ...
سالام اليكيم
اى كسانى كه خود را آرياها ميپنداريد
در هر دوره تاريخى انسان آغاز تمدن شهر نشينى و يكجا نشينى را به يك منطقه نسبت داده و آثار بدست امده بعدى مكان را عوض كرده
كرده و معلومات جديد را جايگزين دانسته هاى قبلى كه در جهت تكامل تمدن بشرى بوده انجام داده
براى درك مطلب بصورت تمثيلى :
چندين صد سال پيش آغاز تمدن بشرى را از يونان ميدانستند تا اينكه مصر و اهرام مصر كشف شد و آغاز تمدن بشرى را مصر و آثار باستانى انكار ناپذير بدست امده از مصر و حتى تكامل ان در يونان و حتى در مواردى همان خدايان و آثار را هم در مصر و هم در يونان توانستند شناسايى و ببينند تازمان گذشت و تمدن سومئر يافت شد و ديدند كه آثار مزوپتاميا تكامل يافته و در مصر نيز وجود دارد هم اكنون آغاز مدنيت را از مزوپتاميا ميدانند
خوب مسايل توركها و محل سكونت ابتدايى ايشان در ابتدا اورال- آلتاى نام برده ميشد ولى بر اساس يافته هاى پنجاه ساله اخير و محل بر امدن توركها ابتدا منطقه محصور در بين چهار درياى سياه ( شمال ) درياى خزر يا آبى (شرق) درياى قرمز يا سرخ (جنوب) و نهايت درياى سفيد (غرب) ميباشد زيرا هم دامغاهاى توركى يعنى علايم قبايل ٢٤ گانه اوغوز نوعى حروف الفبا ى اوليه بوده و هم فراوانى زبانهاى التصاقى و سلسله حكومتهاى التصاقى زبان و نام شاهان و نام مكانها و كوهها و دريا و رودها همگى در ارتباط با زبان توركى بوده به اين لحاظ و چون قدمت اين مكان بيشتر از اورال آلتاى بوده و نيز دلايل متعدد بر توركى بودن منطقه را اثبات ميكند لذا محل اوليه توركان مزوپتاميا است و راه ابريشم نيز محل و جريان كوچ انسانهاى اوليه از غرب به شرق و بعدها برگشت از شرق به غرب و راه تجارت ناميده شده است
در مورد كوردها نيز تا آنجايى كه من مطالعه كرده ام از هندوستان ١٢ قبيله هندى به اين مناطق در مقاطع تاريخى مختلف كوچ كرده اند و در زمان تسلط استعمار انگليس بر هند اين ١٢ قبيله بصورت انبوه آورده شده اند و لغت كوت يا كورت يا كورد بصورت اكراد عرب يا اكراد عجم يا اكراد تراكمه وجود دارد كه منظور خلق يا ملت نيست و ما در تاريخ ملتى بنام كورد نداريم ساخته استعمار است
و وقتى نوشته ميشود هندى تبار توهين نيست بلكه عريان كردن منشا و ماهيت و مكان تعلق اوليه است همانطور كه شما آرياها البته براى تمسخر لفظ مغول را بكار ميبريد
در رابطه با اخرین کامنت بنده 2 نفر از دوستان زنگ زدند که کردها مگر چقدر بودند که فرمانداران عرب عثمانی در عراق و سوریه می خواستند توسط انها علیه عثمانی جبهه باز کنند؟
منهم گفتم حق با شماست کرد ها همچین جمعیتی نبودند اما فقط کرد ها نبودند و بخشی از عرب ها را علیه عثمانی مسلح کرده بودند اما نه برای جنگیدن در جبهه ها با نیرو های عثمانی بلکه می خواستند کردها و بخشی از عربها در شهر ها اختلال و یا شورش درست کنند و از داخل حکومت عثمانی را تضعیف کنند ولی کار به انجا نکشید
چون بیشترین ضربه را به نیرو های عثمانی بارش سنگین برف و مسدود کردن ارتباط بین نیروها و ارسال سلاح و اذوقه بین نیرو ها بود. اما باز هم می گویم کرد ها در ان هرج و مرج غارت کردند. راهزنی کردند. به ناموس دیگران تجاوز کردند چونکه کردها غیر کرد را خودی نمی دانند. حتی مذهب کردها در واقع نه سنی است نه شیعه است فقط هر کرد بسته به اینکه مذهب اربابش چه بوده است ان را ظاهرا پذیرفته بود و لی مذهب اصلی کردها ان است که در هندوستان به ان معتقد بودند.
در نتیجه کردها به مذهب هم ففقط تظاهر می کنند . در این موارد باید بیشتر روشنگری شود
سالام
باورکنید،من شایددرسال به اندازه ده روزبه تلویزیون ایران نگاه نمیکردم والان هم یک سالی است تلویزیون ایران راندارم
گهگی خبرویابرنامه ایی ازتلویزون های بی بی سی و ووآ واینترناشیونال رانگاه
میکنم.
یکی از محرکین وبه قتل گاه فرستادگان جوانان بیشتربخاطرتست سیاسی برای مدیریت ومهندسی آینده
وبه کشتارفرستادن مردم همین بی بی سی وتلویزونهای کشورهای غربی است.
درهرانباشتگی ناراحتی اجتماعی وسیاسی درایران سلطنت طلبان نادان واین تلویزیونها ،مردم وجوانان را احساساتی کرده بکشتارمیفرستند.
جکومت نیزبرای حفظ نظامش مقابله به مثل کرده ومردم تاوانش رامیدهند.
اگربه اخباروبرنامه ووفیلم هاومیزگردهای ویاکنفرانس های این تلویزیونهارانگاه کنید،بلکل برنامه ریزی شده وهدفمندمیباشد.
هیچ برنامه ایی خارج ازسیاست اینتلجس سرویس دراین تلویزیونهاپخش نمیشود،
ژیارگول،نفیسه کوهنورد؛خبرهایی که ازسوریه وازتورکیه وازعراق میدهندهمگی بامنافع انگلیس وسیاست آن همسو وبرای اختلاف افکنی ومشغوش سازی اهان عمومی میباشد.
هاشم طبا که جدیدا مسئول اینترناشیونال شده وقبلا دربی ب سی فرهنگسازی سیاسی میکرد
یک یار مخوفترین نیروهای انگلیس همچون مسعودبهنودمیباشد.
یا ووآ واینترناسیونال حتی دراسم گذاری باتلفن کنندگان اسم آریا،داریوش،کوروش،بیژن وآرش رابراین بیچارگان تلفن کننده میکذارند.
ازافرادی که درمیزگردها ومصاحبه وغیراستفاده میکنند،اکثرا همزاستای تفکرماسیونی استعماری میباشند.
اگرازتعدادی بی طرف دعوت میکنند،بیشتربرای ردگم کردن میباشد.
توصیه میکنم تلویزون a.n.t , ویاگونازرانگاه کنید..آ ان تی وی دریاهست میباشد.
سالام
ازتورکان عزیزودیگربزرگواران عذرخواسته که بزبان دری می نوسم
باقیشلاییون کی دری دیلده یازیرام
قضیه جمال واین بی نام
یک قصه پرقصه ایی رامیخواهم برایتان تعریف کنم.
هولاکورامبد بچه شهرهشتپر
بود،
این آقاهمانطورکه میدانیدیانه ؛ازظالش های تورک منطقه بوده است .
نام هولاکو ودیگرنام های بزرگان تورک درمنطقه ودربین تالش هاحتی ازمناظق تورک ایران هم بیشتر برفرزندان خودگذاشته میشود.
ازجمله تیموچین ،قیزبس،چنگیز،کیفایت،تیمور،سرییه،خانیم.آقاکیشی ،دئده کیشی،بالاکیشی؛الناز،تئللی ،گول ناز؛گولوسوم وو
هولاکونیزبهمین دلیل درفرزندان تالش بشترازدیگرمناطق دراین منطقه دیده میشود
هولاکورامبد بچه هشتپروهمکلاسی محمدرضاشاه بود،وچون باشاه دوست بوده همیشه سناتورانتصابی شاه درمجلس سنابود.
آدم پاک وسالمی نسبت به دیگرسران پالانی هابود.
بهمین دلیل به خارج فرارنکردوثروت دزدی هم نداشته است ویامن اطلاعی ندارم.
هولاکورامبددرضمن مدیرعامل شهرک واوان ومدیرعامل هواپیمایی آسمان نیزبود.
پس انقلاب به کوه های البرزغربی که بالادست هشتپراست فرارمیکند.
درقبل ازانقلاب ایشان ویلایی درغرب میدان اصلی هشتپرداشت که بصورت کالافرنگی ودروسط باغی بزرگ ساخته شده بودداشت.
چون اکثرا درتهران زندگی میکرد؛فقط درمرخصی ویاتفریح به این ویلا میرفت.
بخاطرنگهبانی ورسیدگی به باغ یک خانواده فقیرتالش راازکوه های منطقه به این ویلاآورده تابرایش هم نهگبان باشدوهم به باغ رسیدگی کند.حقوق ومقرری نیزبرایش تعیین میکند.
این چوپان یک پسرکوچکی داشته است .
پس ازدستگیری وزندانی شدن درهشتپر هرروزباچشمان بسته سوال جواب شده وکتکی هم میخورده است.
سوال هایی که ازاومیشده اکثربجاودرست بوده است.
مینویسد،باچشمان بسته هم کتک میخوردم وسین جین میشدم هرچه فکرمیکردم که این جوان کیست،
نمی توانسم پیداکنم.
درطول این کتک خوری یک دفعه مغرم تکانی خورد وفهمیدم ،که این جوان پسرهمان باغبان ونکهبان وچوپانی است خودم آورده وبزرگش کرده ام.
وهرکاری کرده ام وباکی ها ودرچه زمانی مهمانی داشته ام همه راموبه مودرمغز خودضبط کرده وحال ازمن بازجویی میکند.
حال جریان جمال مهاجرزاده چوپان زاده وبی شناسنامه هندی تبار واین بی نام ؛عین همان داستان هولاکورامبدمی ماند،که میزبان رامحاکمه وبرای خوددرمنطقه هویت سازی میکند.
ولی فکرمیکند،ملت تورک ایران وآزربایجان یک نفرویایک گروه کوچک نیست ،درقندیل هم راحتشان نخواهندگذاشت اگر به حق خودوجایگاه خودرانشاسند.
امروز اعلامیه ای به امضای 250ایرانی برونمرزی در رابطه با مرگ جوانان افغانی بدستم رسید.
در تاریخ کوتاه نظام اسلامی چنین رویداد مرزی سابقه ندارد.دلیلی منطقی هم برای این جنایت از سوی نظام اسلامی تا کنون عنوان نشده است .
در این دوران کرونا وهرج ومرج وتهدید و محاصره اقتصادی بسیار بعید بنظر میرسد ،گروهی مرزبان دست به چنین جنایتی بزنند .
این گروه جوان افغانی بیشتر قربانی یک برنامه شیطانی شده اند که انعکاس ان همین حمله به نظام و دیگر عواقب اتی ان است .
خطا نکنیم نظام ظالم است ولی امکان وجود یک طرح خطرناک از سوی این وان میتواند وضع را بدتر کند که انرا به حساب نظام میگذارند. اکنون میتوان حدس زد که شاید گروهی مجاهد افغانی ویا داعشی ویا گروهی سیاسی به رهبری دولتی بیگانه دست به این جنایت زده اند
آقا جمال خود دانی ولی به نظر من زیاد برای این پان ترک ها انرژی مصرف نکن
چون یا افراد طرفدار حکومت اسلامی یا اردوغان هستند و چون فرصت طلبی و غارت مردم ایران مزه کرده و زندگی را با نان در خون مردم ایران میگذرانند چون پول باد آورده غارت ایران گردن ترک ها را کلفت کرده و رویشان را زیاد میخواهند تاریخ را از نو بنویسند. تاریخ شناسشان هم تقی ذهتابی است و مترجم زبان سومری هم ا. الیار هست که حتی زبان اتاق خواب سومریان را هم ترجمه و ارتباطش با ترکی را شرح میدهد.
مجلس فرمایشی اخوندی امروز طرح مقابله همه جانبه علیه دولت اسراییل را تصویب کرد .
مردم ایران هیچ گونه دشمنی وخصومتی با مردم و دولت یهود ندارند و برخلاف تصویب نامه ضد انسانی مردم ایران همواره
خواهان رابطه دوستی با مردم ان کشور هستند .امیدوارم که دولتمردان یهود حساب مردم را با ارتجاع حاکم یکی نکنند .بدون شک هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم ایران موافق سیاستهای دولت یهود باشند . حق مخالف بودن با سیاست یک کشور برای مردم ایران محفوظ است ولی دلیلی برای دشمنی نیست .جریانات سیاسی باید خطر این گونه مصوبات ارتجاعی را درک کرده و مخالفت خود را با این طرح ضد ملی منعکس کنند .
در اخرین ماه های امپراتوری تورک عثمانی انگلیس به عربهایی که فرماندار عثمانی در کشور هایی مثل عراق .سوریه.عربستان ووو بودند قول داده بود که با انگلیس در شکست دادن عثمانی همکاری کنند بعد از پیروزی انها
را به همان مناطق یا کشور ها پادشاه خواهد کرد و ان فرمانداران ان مناطق در ضربه زدن به عثمانی بسیار نقش بازی کردند
و همین اکراد در کوه های عراق و سوریه و اذربایجان برای دیگران گوسفند می چرانیدن یعنی دقیقا برای این کار از هند اورده شده بودند در نتیجه بنا به در خواست و خیانت فرمانداران عرب عثمانی از صاحبان برده های اکراد که اینها را فعلا ول کنید ما نیاز داریم و فعلا زنان اکراد به گوسفندان برسند . و فرمانداران عرب عثمانی شروع کردن بین اکراد و بخشی از عرب ها اسلحه پخش کردن تا از طریق عراق و سوریه علیه عثمانی یک جبهه دیگر باز کنند البته با نقشه انگلیس . ولی تا اکراد و سایر گروه های عرب را که مسلح کرده بودند هماهنگ کنند دولت عثمانی از هم پاشید. و دیگر ارامش و نظم منطقه بهم خورده بود . و اکراد که قرارداد چند ساله نگهداری گوسفند برای اربابان خود داشتند حالا صاحب اسلحه و نوار فشنگ را از گردنشان اوزیزان کرده اند. و اکراد مسلح در گروه هایی حالا فرصت گیر اورده اند بعضی ها مردم را در جاده ها لخت می کردند و یا در گروه هایی به دهات حمله و غارت و به ناموس مردم تجاوز می کنند.
((توضیح)) حالا شاید کسانی سئوال بکنند در ان شرایط غیر از اکراد انسانهای دیگر حتی مسلح هم بودن اما چرا به دهات حمله و غارت و به ناموس دیگران تجاوز نمی کردند؟
جواب این است چونکه اکراد متعلق به منطقه نیستند و اهالی منطقه را خودی و سرزمین خود نمی دانند
مثل اینکه به یک کشور دیگر حمله کرده اند. و همکاری همه جانبه اکراد با کشور های اجنبی را هم از این منظر باید نگاه کرد
در اخر این را هم بگویم انگلیس قولی که به فرمانداران عثمانی برای پادشاهی بعد از عثمانی به ان مناطق داده بود عمل نکرد
در ژئوپلوتیک، تاریخ نه به مثابه نزاع افکار، بلکه تکرار بیرحم الگوهای ژئوپلتیکی است، به جدیدترین فیلم از شکست هفتار در لیبی که ( روسیه، آمارات متحده عربی، مصر، عربستان و هاکزا ) از وی حمایت >>
https://www.youtube.com/watch?v=4mVwMWAv-dY جدیدترین فیلم شکست هفتار در لیبی با وجود حامیان فراوانش
.....
اگر بدون نفت "" باکو - آزربایجان "" شکست فاشیزم محال بود >>
https://vestnikkavkaza.net/articles/Without-Baku-oil-the-Soviet-Union-could-not-have-defeated-fascism.html
بدون چه نیروها ئی شکست "" گرایشات الحاق گرایانه - کشور گشا ئی کمونیستهای بدبخت پ ک ک ، حزب دمکرات "" محال خواهد بود?
https://www.youtube.com/watch?v=4mVwMWAv-dY
بعضیها "" تشکیل نیروی ( توران اردوسو - اردوی توران ) را در ژئوپلتیک منطقه و جهان اجتناب ناپذیر میدانند، در تدوین این اندیشه، چالش بزرگ پیش رو نظیر " بی آبی، خشکی، پایان دوران اقتصادهای نفتی، بی ثباتی، قهطی و کمبود غلات و هاکزا "" اولویت مییابند و مزخرفاتی مثل " پسا ساختار گرا ئی ، پست مدرنیسم " رنگ میبازند. توران اردوسو کیست ، چیست و جایگاه جغرافیا ئی آن کجاست
https://www.youtube.com/watch?v=xBBJ5zVEqjo
TURAN ARMY IS COMING
.... https://www.youtube.com/watch?v=xBBJ5zVEqjo
https://iranglobal.info/node/78758 سیاستهای ماجراجویانه حزب دمکرات کردستان ایران راه به کجا میبرد؟ یونس شاملی
سالام اليكيم
جمال خان نوشته ان تقريبن مودبانه اين لذا پاسخت را ميدهم
در هر دوره تاريخى انسان آغاز تمدن شهر نشينى و يكجا نشينى را به يك منطقه نسبت داده و آثار بدست امده بعدى مكان را عوض كرده
كرده و معلومات جديد را جايگزين دانسته هاى قبلى كه در جهت تكامل تمدن بشرى بوده
براى درك مطلب بصورت تمثيلى :
چندين صد سال پيش آغاز تمدن بشرى را از يونان ميدانستند تا اينكه مصر و اهرام مصر كشف شد و آغاز تمدن بشرى را مصر و آثار باستانى انكار ناپذير بدست امده از مصر و حتى تكامل ان در يونان و حتى در مواردى همان خدايان و آثار را هم در مصر و هم در يونان توانستند شناسايى و ببينند تازمان گذشت و تمدن سومئر يافت شد و با ديدند كه آثار مزوپتاميا تكامل يافته و در مصر نيز وجود دارد هم اكنون آغاز مدنيت را از مزوپتاميا ميدانند
خوب مسايل توركها و محل سكونت ابتدايى ايشان در ابتدا اورال- آلتاى نام برده ميشد ولى بر اساس يافته هاى پنجاه ساله اخير و محل بر امدن توركها ابتدا منطقه محصور در بين چهار درياى سياه ( شمال ) درياى خزر يا آبى (شرق) درياى قرمز يا سرخ (جنوب) و نهايت درياى سفيد (غرب) ميباشد زيرا هم دامغاهاى توركى يعنى علايم قبايل ٢٤ گانه اوغوز نوعى حروف الفبا ى اوليه بوده و هم فراوانى زبانهاى التصاقى و سلسله حكومتهاى التصاقى زبان و نام شاهان و نام مكانها و كوخها و دريا و رودها همگى در ارتباط با زبان توركى بوده به اين لحاظ و چون قدمت اين مكان بيشتر از اورال آلتاى بوده و نيز دلايل متعدد بر توركى بودن منطقه را اثبات ميكند لذا محل اوليه توركان مزوپتاميا است و راه ابريشم نيز محل و جريان كوچ انسانهاى اوليه از غرب به شرق و بعدها برگشت از شرق به غرب و راه تجارت ناميده شده است
در مورد كوردها نيز نا آنجايى كه من مطالعه كرده ام از هندوستان ١٢ قبيله هندى به اين مناطق در مقاطع تاريخى مختلف كوچ كرده اند و در زمان تسلط استعمار انگليس بر هند اين ١٢ قبيله بصورت انبوه آورده شده اند و لغت كورت يا كورد بصورت اكراد عرب يا اكراد عجم يا اكراد توركمن وجود دارد كه منظور خلق يا ملت نيست و ما در تاريخ ملتى بنام كورد نداريم ساخته استعمار است
و وقتى نوشته ميشود هندى تبار توهين نيست بلكه عريان كردن ماهيت است
آقای امید یا هر ایرانی دیگر نباید گول شعار و چرب زبانی و تقیه کردن پان ترک ها را بخورد
که ما طرفدار فدرالیسم هستیم و انسان های عدالتخواه. پان ترک به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و فدرالیسمی هم در کار نیست جز تقیه شیعه ترک صفوی برای رسیدن به آرزوی تجزیه ایران . پان ترک ها موجودات پلیدی هستند
در مورد جعلیات پان تورک ها که میگویند رضا شاه ۲۵۰۰۰ نفر آذربایجانی کشت
حامی بزرگ فرقه – میر جعفر باقروف – هفتاد هزار تن ۷۰۰۰۰ از مردم آذربایجانی را به قتل رساند.
در سال 1940 در حدود هفتاد هزار نفر آذربایجانی در اثر پاکسازی باقروف به قتل رسیدند. روشنفکران به عنوان یک نیروی اجتماعی به خاک وخون کشیده شدند و گارد نخبه حزب کمونیست نابود شد.)Historical Dictionary of Azerbaijan, Asian/Oceanian Historical Dictionaries; No. 31 by Swietochowski, Tadeusz Publication: Lanham, Md. Scarecrow Press, 1999)
در مورد جعلیات پان تورک ها که میگویند رضا شاه ۲۵۰۰۰ نفر را کشت بخوانید.
پان تورکهای چپول و نیم متری خودشان خودشان را لو میدهند مرد 1000 جهرەی این صفحە
öyrenci در رابطە با هلاکو و چنگیز خردە فرمایش بیرون دادند
خوب این پان تورکها باید روشن کنند کە کیستند و چیستند ؟ ما قبلأ هم این سوال را از این پان تورکها کردیم این تنها پرد 1000 چهرە علی ، یا مهران یا تورک اوغلی یا
öyrenci نیست کە دستە گل پان تورکی بە آن میدهند قبلآ هم لاچین و دیگران در همین سایت از محصنات مغول و چنگیز و هلاکو و رصد خانەی مراغە ووو نوشتند و اضهار فضل کردند خوب باید بە این سوال جواب دهند هویت تورکی کاذب را چگونە تعریف میکنند اینها هم خدا می خواهند هم کشمش هم خدا میخواهند هم خرما ، اگر تورک هویتش مغولی هست و کرگ را نماد خود میدانند و بە مغولستان افتخار میکنند دیگە سرزمین مغولستان معلوم هست کجا هست
سرزمین مغولستان 1000 ها میل و کیلمتر با آذربایجان و تورکیە فاصلە دارد و سرزمینهای بسیاری با مردمان و هویت گوناگون مغولستان را از آذربایجان و تورکیە جدا میکند
یک بار برای همیشە جواب دهند هویت تورکی را چگونە تعریف میکنند ؟ مغولی با سرزمین مغولستان و اشغال سرزمین ، کورد وارمنی ، طالش ، چرکس ، لگزی ، گرجی و یونانی ووو یا مغولستانی نیستند و هیچ پیوندی بین تورک و مغول نیست بلاخرە حداقل با خودشان رو راست باشند
مقاله اقای شاملی در حقیقت پرده از روی یک حیله تاریخی با کمک بیگانه برمیدارد.همانگونه که اقای شاملی نگران نقشه گروه تجزیه طلبان کرد است ،ما نیز به عنوان ایرانی همین دغدغه خاطر و نگرانی از تجزیه ایران
وایجاد نقشه های من درآوردی این ان و پایان ان گره زدن به قرارداد انگلیس و روسیه را داریم .
در این جا هرگزنباید از نقش مرموزانه سازمان فدایی ودیگر تروریستهای چپ غافل ماند .در سازمان فدایی حزب چپ. دوگروه : یعنی تجزیه طلبان ترک و کومونیستهای فدایی برای هدف تجزیه فعالیت میکند .این دروغ ویا حقه تاریخی تحت عنوان ملل تحت ستم بدستور دیکتاتور شوروی استالین در چند ماده تدوین شده است . اگر چپ ریگی به کفش ندارد باید در باره تجزیه ایران مواضع خود را روشن کند .
روی سخن در حقیقت با میهن پرستان ایرانی است و نه با گروهی تروریست وجنایتکار چپ وتجزیه طلب .از این مکاران سیاسی انتظاری نیست و فقط باید هشدار داد.انچه ما به ان نیازمند هستیم ایجاد هسته های مقاومت و ایجاد سازمان وحزب های ملی برای بقای ایران و ازادی وعدالت اجتماعی .اصلی ترین وظیفه هر دولت در ایران حفظ و حراست از مرزهای کشور و سرکوب هرگونه خودسری وایجاد اخلال در زندگی اجتماعی مردم است.
سالام اليكيم
آقا يا خانيمه Anonymous كتاب خاطرات ملوك الدوله آيرملو همسر رضا پالانى و مادر ممد آريايى خرافاتى را بخوانيد و بعد نظر بدهيد كه در آزربايجان جنوبى قتل عام شده يا نه همين
در زمان هلاكو چون به علم اهميت ميداد و بهترين مكان ساخت رصد خانه مراغه بود لذا پايتخت را بدانجا انتقال داد و آزادى و اشتراك زنان در كارها وجود داشت و نيز قانون اساسى امريكا در برخى مواد بر اساس ياساى چنگيزى نوشته و تنظيم شده مراجعه شود به كتابخانه مجلس امريكا كتاب قانون اساسى
آمار ٣٥ مليون مربوط به اوايل بود بعد از طى پروسه بيدارى بلكه بيش از نيمى از جمعيت يعنى بيشتر از ٦٠٪ تورك هستند خود شما و چند نسل پيش از شما تورك بوده بعلت آسيميله شدن نميدانيد كه كيستيد مثل رضا پالانى دوم و خيليهاى ديگه
سالام
امیدعزیز،شمانمی دانم ازچه زمانی دراین سایت تشریف دارید،
من راتمام دوستانی که دراین جاتشریف دارند،اززمان تشکیل این سایت میشناسند،
من درحال فعلی وحال برای ایران سیستم فدرال باقوانین غیرمتمرکز
خواهان بوده وهستم ولی برای حال ودرصورت همخوابی بافارس ها وپان ایرانیست درپس آن باغربیان استعمارگر که درصدسال گذشته پدرخوانده آنهابوده ،استقلال رابهروسیله حق ملل تحت ستم میدانم.
ولی دلیل نمیشودکه به این پان ایرانیست های بیسوادچپ وراست ونوچه های نادان روس وانگلیس وروس وآلمان وفرانسه
باتفکرراسیستی اگرزیاده خواهی کردندجواب ندهیم.
من هم باورکنید،حتی دوست ندارم خونی ازدماغ کسی بریزد.
من بشخصه انسانیت رابالاترازهرمکتبی دانسته واعتقادی به شعارعوامفریبان پان ایرانیست تربیت شده تفکرماسیونی نداشته وندارم.
عرض کردم ،سیستم حکومتی فدرال باهرنامی باشد،ایران یاتوران ویاهرچیزدیگر.
یعنی اعتقادبه همبستگی وعدالت واقعی دارم .
ولی اگرنشد وعین انقلاب مشروطه وسال57 خواستند انحصارگری کنند،جدایی راحق مسلم تمام ملل درجغرافیای خودمیدانم.
باز هم تحلیل آبکی یونس شاملی که خود چون کافران همه را به کیش خود پندارد
و فکر میکند همه دنیا مثل اتراک نامرد هستند که جنک اتنیکی راه بیاندازند و بعد نقش ناجی بازی کنند.در پی آن ع.ب . ترک اوغلی هم آمارهای دروغین ۲۵۰۰۰ کشته و فراری آقای دروغگو مدرک کشتار و آمار تو کجاست نژاد پرست؟مثل آمار ۳۰ میلیون ترک من دراوردی. سال ۵۷ نیست که به دروغ بگویید شاه چنین کرد و فرح در وان شراب میخوابد و حکومت اخوندی بپا کنید و الان خیانت کنید و در بغل اردوغان ترک باشید. ترکان در تاریخ سلطان جنایت و خیانت هستند جمع کنید بساط دروغ و فریب و خیانت و بهانه زبان مادری را.
ترک اغلو جان .صلح بهتر از جنگ است .ببین برادر اسلامبول شهر ترکی نبود وامروز 20ملیون ترک انرا اشغال کرده اند .این تجربه تاریخی
برای همه ملتهای خاورمیانه است .فلستین یهودی نشین نبود ولی امروز یهود سایه عرب را با تیر میزند .
عزیز دل من نمیگویم سند میگوید که هدف تجزیه ایران است .این تجزیه خواست دولت روس و استالین و انگلیس واکنون دولت یهود وغرب است .
روسها از مرحوم پیشه وری استفاده کردند وان فاجعه را ببار اوردند وان مرد میهن دوست را کشتند .واز حزب توده به عنوان کاپوت و از کردها همین طور استفاده کردند و این سیاست انها ادامه دارد .
ترک اغلو بر پدر خمینی وسیدعلی و کیانوری ورجوی لعنت که وحدت ملی ما را برای قدرت به هم زدند .ایران بدون اذربایجان و کردستان معنا ندارد وبرای ان باید کشت وکشته داد .
سالام
ما تورکان آزربایجان وتورکان خوراسان وتورکمن هابه این سیاست کثیف وخودفروشی رهبران کوردهای ایران ومنطقه ازخیلی وقت پیش رسیده ایم ،متاسفانه تعدادی ازسیاسیون خارج نشین تورک وغیر
هنوزبه چه دلیلی
بااین جنایتکاران زیاده خواه متوهم نشست وبرخاست میکنند؛معلوم نست.
تاسف به پان ایرانیست های مختلف اتنیک های ایران که به این همیشه خاین هابچشم انسان نگاه میکنند.
اگرلاقل به منطقه کوردستان فکرمیکردند،اصلاحرفی نبود.
وقتی من به این هاهمیشه خاین میگویم ؛ازروی بادهوانیست،مگرخیانت این سران رادرکشتارتورکمن های عراق درکرکوک ودراربیل وموصل وجایجای عراق ندیده اید؟مگرخیانت وازپشت جبهه خیانت این همشه خاین هارادرهمکاری بابشاراسدجنایتکارندیده اید؟
مگرصدسال پیش جناینکاری همین سران کوردزادرزمان سیمتکوباارامنه نیروهای غربیان وانگلیس راندیده اید؟
مگرپس ازمحاصره عین العرب بتوسط داعش وهمکاری دولت تورکیه باکوردها وراه دادن ازتورکیه به پیشمرگ ها راندیدید؟که پس ازآن رفع محاصره باداعشیان همکاری برعلیه تورکیه ونیروهای ضدبشارخیانت کردند،راندیدید؟
خاین ترازآنهاپان ایرانیست های مذهبی وغیرمذهبی هستند،که به این خاین هاپروبال میدهند.
این نقشه نیمی ازخیانت حزب دموکرات کوردهاست ،گیلان وآزربایجان شرقی وخوزستان راکم کرده اند،خداراشکرکنید.
همین خاین های پان ایرانیست خوابیده درآغوش غربیان ووطن فروش وضددموکراسی ازاین خاین ها همیشه بنام ایرانی نام برده وازآنهادرآزربایجان واززیاده خواهی آنهاحمایت کرده اند.
چه شاهی های خاین باشندوچه ملاپرست های مذهبی وغیرمذهبی پان ایرانیست شعوبیه .ودست پرورده فزاماسیونری.
سالام
فرمایش شما دوعزیزتاریخ مصرف گذشته ایی دارد،
این حرفهایی که فرموده اید،دیگرخریداری ندارد،حتی سی سال پیش هم اگراتفاقی افتاده است ،چه خطای انسانی بوده وچه منطقه ایی ویاتفکرات پوچ سنی وشیعه درآن
زمان باقی مانده است،اصلا ربطی به خواسته های حقوق انسانی ومدنی وسیاسی امروزین مردم تورک وعرب وتوکمن وکورد وغیرندارد،چه برسدبه دوران هفتصدسال پیش،
این حرف هارازیادمی زنند،که شاه اسماعیل چی کردوسلطان فاتح ویاسلطان سلیمان چیکازکرد.
دیروز تلویزیون ووآ فیلم مستندی پخش میکردکه درآمریکا مردم سیاهپوست آمریکا روبه یادگیری زبان مادری آورده اند.
یافیلمی راازافغانستان درکانال های تلگرامی گذاشته بودندکه کتابهای تورکی درسرتاسرافغانستان
مرکزتمدن وزبان دری بخوان فارسی چاپ وبرای تدریس درسال جاری راآماده کرده بودند.
آفرین براشرف غنی وعبدالله عبدالله وژنرال دوستوم که شعورشان صدبرابرشماهااست وتوانسته اند؛
خودوتفکرشان رااینهمه بروزکنند.
شماحرفهای عقب افتادگان فاشیست راکه صدسال جنایت ونسل کشی فرهنگی کرده اند، ونشخوارکرده اند،اینجامی زنید.
جنگ شاه اسماعیل وسلطان سلیمان را، اگرهشتصدسال پیش افتاده بیشترشیادی واختلاف افکنی غربیان غبیث بوده تادولت عثمانی راازجبهه غرب به شرق بکشاند ،دوم خریت هردوبوده که بخاطر تفکرات اسلامی داعشی سنی وشیعه بوده است وهیچ ربطی به حال ندارد.چرابزرگ میکنید؟ازاین نوشته هاچه اهدافی راپیش میبرید؟
اگرآنهاهفت یاهشتصدسال پیش احمقی کرده اند،ایران وعراق همین سی سال پیش بخاطراحمقی صدام وخمینی فارس هندی تبارجنگ خانماسوزومسلمان کشی راه انداختند،
یادرسال 1973 و1974 شاه خودفروش ووطن فروش باعراق جنگ برادرکشی راه انداخت.
یاهمین رضا شاه پالانی وپالاندوز زاده درداخل ایران تمام تورکمن هاراقتل وعام کرده وسرمین هایش را
تصرف بنام خودوتیمساران ودرباریان کرد.چرانمی بینید؟
اگرباورندارید ،رمان آتش بدون دودنادرابراهیمی راکه درزمان شاه آواره نوشته ،خودش نیزدرجوانی یک پان ایرانیست قداره بند بوده رابخوانید.
یاهمین رضاپالانی نوچه ماسیونرهای انگلیسی،بتوسط تیمسارامیراحمدی لرستان را به آتش وخون کشیدوجوانی ازلرها راسالم نگذاشت وهمه راکشتارکرد،چرانمی گویید؟
یامحمدرضاشاه فاحشه که 25 هزارنفرازمردم آزربایجان را درسال 1325 قتل عام وبیش از50 هزارنفررا فراری وآواره سرزمین های غربت کردراچرانمگویی؟
فکرمیکنید،بچه گیرآورده ایدکه بگوییدتورکیه وعثمانی چنین وچنان کرد؟
همراهان برای خرید کالا به کاروانسرایی رفتند .پس از مدتی من نیز وارد کاروانسرا شدم و با کمال تعجب نقشه ای را دیدیم که بر سقف محل نقش بسته بود .نقشه در حقیقت ادعای ترکان در ترک بودن سرتاسر شما ایران و خراسان واز جنوب تا همدان را نشان میداد .
این نقشه ماهیت پلید ترکان عثمانی را نشان میدهد که هدفی جز اشغال و سر کوب ونابودی مردم ایران را ندارند.
هر دولتی در ایران وظیفه ای جز پاک سازی عناصر ضد ملی وتجزیه طلب ندارد ..بدون اما واگر هر گونه اقدام تجزیه طلبانه باید در نطفه خفه شود.
صلح با بیرون روند مثبت وتاریخی در تارومارکردن اشرار و عوامل بیگانه وتجزیه طلبان دارد .ایا میخواهیم تبریز و ارومیه نقده میدان جنگ فرزندان پیشه وری وقاضی محمد شود؟
محمد صائم نماینده مجلس و پزشک ارتش جمهوری ترکیه و از همراهان اتاترک در کتابی با نام دفتر ترجمه حال(در پارسی:سرگذشت نامه) که امروزه در آرشیو کتابخانه اتاترک نگهداری میشود مشاهدات خود در مورد اتاترک را
اتاترک: اگر لازم باشد زبان و تاریخ ساختگی خواهیم ساخت
محمد صائم نماینده مجلس و پزشک ارتش جمهوری ترکیه و از همراهان اتاترک در کتابی با نام دفتر ترجمه حال(در پارسی:سرگذشت نامه) که امروزه در آرشیو کتابخانه اتاترک نگهداری میشود مشاهدات خود در مورد اتاترک را بیان میکند در برگ 25 کتاب و برگ 31 پی دی اف مینویسد
اصل متن به ترکی
آنادولوده عسکرلک و اداره قورولدقدنصکره، مصطفی کمال، تورک ملتنه غرور، بنلک،ئوزهل بر روح وهرمک ایستهدی، “ایجاب ایدرسه اویدورما تاریخ، اویدورما دیل یاپاجقز” دهدی. انقاراده کی فاکولته سینین ادینی( دیل-تاریخ-جفرافیا فاکوله تی) قویدو
ترجمه به پارسی
پس از آنکه نظام ارتش و اداره دولت در اناطولی برقرار شد، مصطفی کمال خواست که به ملت ترک غرور، هویت و یک روح خاص بدهد ” گفت اگر لازم باشد زبان و تاریخ ساختگی خواهیم ساخت”. نام دانشکده ادبیات انکارا را (دانشکده زبان، تاریخ و جغرافیا) گذاشت
ترکان عثمانی چنان کینه ای ازآذربایجانیها داشته اند که در فرصت های مناسب دست به کشتار و قتل عام مردم گشوده اند .
ترکان عثمانی چنان کینه ای ازآذربایجانیها داشته اند که در فرصت های مناسب دست به کشتار و قتل عام مردم گشوده اند .
از آنجمله در این سالها (۹۹۸- ۹۸۶)، بخشهای وسیعی از غرب و شمال غرب ایران از قفقاز تا آذربایجان در معرض تهاجمات مکرر قوای عثمانی قرار گرفت و به تصرف آن دولت در آمد. قوای عثمانی در اکثر حملات خود به شهرها و روستاهای ایران با نهایت قساوت و بیرحمی به کشتار و قتل عام مردم ایران پرداختند. اوج قتل عامهای آنها در سال ۹۹۳ و در هنگام تصرف تبریز، در همین شهر صورت گرفت. قاضی احمد قمی از قتلعام هفت و هشت هزار نفر از مــردم بیگناه تبریز سخن گفته است. وی مینویسد: «تمامی ینکچریان خود را به کوچهها و محلها انداخته، هر کس را به نظر درآوردند به درجه شهادت رسانیده و از دیوار باغچه به خانهها در آمده هرکس را که در نقبها و زیرزمینها پنهان شده بود، بیرون آورده به قتل رسانیدند (…) قریب هفت هشت هزار نفر به قتل درآورده، صد نفر از پیر زنان طعمه شمشیر ساختند و چند تن از سادات صحیح النسب و علما و صلحا در این قتل عام شربت شهادت چشیدند و اطفال شیر خواره را پای به شکم نهاده به عالم آخرت رسانیدند و موازی هفت هشت هزار نفر از ساده رخان مه لقا و دختران سمن سیما و زنان حور لقا و اطفال مسلمانان از تبریزیان اسیر نموده در میانه خرید و فروخت نمودند.(…) مجملاً از ظهور اسلام تا غایت، این نوع قتلعامی بر زمره مؤمنین سمت ظهور نیافته بود و هیچ یک از سلاطین کفر جرأت به این امر شنیع نکرده بودند که از این عثمانِ ]عثمان پاشا[ بی ایمان نسبت به مسلمانان صادر شد[۱]
۱- خلاصـﺔالتواریخ، ج۱، ص ۸۹- ۷۸۸، و نیز اسکندر بیک ترکمان، ج۱، ص ۳۱۰، و نیز دون ژوان ایرانی، ص ۲۱۶
حزب دمکرات، پ ک ک و حلقهٔ گمشدهٔ ( تامس رابرت مالتوس و کمبود مواد غذا ئی ) ، اقتصاد دان انگلیسی و جامعه شناس ابله جهان سومی >>
این اقتصاد دان پیشبینی کرده بود که جمعیت چنان زیاد خواهد شد که کرهٔ خاکی، توان تامین نیازهای غذا ئی جمعیت سر به فلک کشیده را نخواهد آشت، جامعه شناس ابله جهان سومی هم ادعا میکند "" پ ک ک همان جامعه است و جامعه همان پ ک ک است "". آیا این دو دنیا به زودی رود در روی هم قرار خواهند گرفت؟ وقتیکه جامعه شناس ابله جهان سومی، در حالی دنیا با کرونا دست و پنجه گرم کرده به فکر "" الحاق گرا ئی و اشغال خاک دیگران """ است هر بدبختی احتمال عملی شدن دارد، جامعه شناس های ما ما، یک مشت ابله بودند که با نظریه پردازی پیرامون "" پان تورک کذا ئی "" به کار آفرینی اعلان جنگ دادند و در نیافتند جوامع تورک، بیشترین میزان روحیه کار افرینی در خاورمیانه را دارند، انگار این کم بود، چپولها هم از اینها حمایت کردند، تصور را بکنید کدام ابلهی شعار "" آب برای همه میدهد و با دست خود، چشمه را کور میکند؟ """ این هنر فقط از دست جامعه شناس ابله جهان سومی و چپولها امکان عملی شدن دارد، """"" خبر خوش """" ژاپن در تورکیه، مرکز تعمیر تاسیس میکند >> جامعه همان کار افرینی است کار افرینی همان جامعه است <<<< سخنی گهربار از فعالین تورک آزربایجانی
https://www.hurriyetdailynews.com/japanese-firm-opens-repair-center-in-istanbul-154850
https://iranglobal.info/node/78713 تذکر درخصوص تحریف نام استان آذربایجان غربی
متاسفانه تارنماهای چپ از جمله حزب توده امکانی برای پرسش ندارند .
در تارنمای حزب توده امده بود که در سال 63نظام با همکاری غرب به حزب یورش برده و بقیه داستان ....
حزب ادعا میکند که اسامی اعضا را سازمان سیاو دولت انگلستان به اخوند ها داده اند.
پرسش این است که این اسامی چگونه بدست سازمانهای جاسوسی غرب و روسیه است ؟
ایا حزب انچنان بی در و پیکر بود و هر کسی میتوانست وارد وخارج شود ؟یا اینکه شبکه جاسوسی برای غرب از مدتها در درون حزب وجود داشته است؟
جاسوس روس چگونه توانسته است به سری ترین اطلاعات پی ببرد ؟ایا میتوان باور کرد که ان جاسوس به تنهایی بدون کمک افراد بالای حزب این اطلاعات را کسب کرده باشد؟
از سوی دیگر این ادعای حزب ضد امپریالیست پذیرفتنی نیست که غرب به محرمانه ترین بخش اسناد حزبی دسترسی داشته باشد .
اگر غرب جاسوسی کردهاست ،ایا همکاری از درون حزب نداشته است؟ ابلهانه است اگر باور کنیم زمانیکه رفقا در خواب بودند انها اسناد حزبی را عکس برداری میکردند .
بنابر ادعای حزب جاسوس روس و جاسوسان غربی اسنادی بهدست آوردند وانها به نظام دادند.بله. یعنی در دادن اسناد به نظام شما راست میگویید ولی میتوان ادعا کرد ان اسناد فقط کاغذ سفید بوده اند وهیچ مطلبی و برنامه ای در انها نوشته نشده بود؟
متاسفانه حزب در این جا از وجود جاسوس غربی و شرقی در حزب طفره میرود و دوبیگناه مانند اقای پر توی را جاسوس میداند .
ما میدانیم که اقای پرتوی نه تنها جاسوس نبود بلکه دادگاهی وزندانی شد و به پوچی راه خود پی برد و ان هم سالها پس از حمله به حزب بود .
حزب به مردم ایران واعضا دروغ میگوید .حزب باید انچه را سازمانهای جاسوسی از حزب میدانند در اختیار مردم ایران بگذارد.
البته میتوان حدس زد که سازمانهای غربی برای حفظ جاسوس واقعی خود در حزب ان جاسوس روسی را سوزانیدند .
تسلیت به امارات متحده عربی و تحلیلگر ما، پهبادها سیستم پدافند هوا ئی ساخت روسیه و چین در لیبی را نابود کردند >
آیا تحلیلگر ما هنوز تصور میکنند روسیه و تورکیه برای ترابلس میجنگند؟ ناتو با نزدی
ناتو با نزدیکی به تورکیه در لیبی، آب سردی به هیکل امارات متحده عربی ریخت
https://www.aa.com.tr/en/africa/libya-army-hits-haftars-air-defense-system-drone/1843701
یک پرسش از تحلیلگر ما، جدا از اینکه واقف نیستید دولت سراج و دولت وفاق ملی، ترابلس را در اختیار دارند، شما که برای آمارات متحده عربی و عربستان شاهنامه مینویسید، آیا از خودتان نپرسیدید که """ ناتو دیر یا زود در کنار تورکیه قرار خواهد گرفت چونکه آنان نمیتواند اجئزه بدهند روسیه در لیبی پیروز شود، آرامات متحده عربی توان درک این چیزها را ندارد، ولی تحلیلگر ما باید توان درک بیشتری از ژئوپلتیک دنیا را داشته باشد. همه که جامعه شناس نیستند با یک فتوای "" پسا ساختار گرا ئی و پست مدرنیسم "" نسخهٔ پیروزی بپیچند.
https://iranglobal.info/node/78709
نقل به مضمون >>>> در لیبی نیز، ترکیه، که بخشی از هزینه برنامه مشترک با روسیه برای فتح طرابلس را میپردازد، ممکن است بزودی دریابد که کفگیر به ته دیگ خورده است.
درپاسخ به برخی هنربندان بی ........ :
زور بازو و ذوالفقار بُران منحصر به یک فرقه خاص ویا مکان و زمان خاصی نبوده ونیست و از هیچ قداستی هم برخوردار نیست،
آنچنانکه ایران زمین قبل از ورود تازیان غارتگر پهلوانان دلیر کم نداشت. خدعه و پلشتی این جماعت آنچنانکه در عقبه ایشان نیز در این دوران بنام های داعش و امثال آن پیداست، داوری را برای مردمان آشکار نموده است. خوشبختانه امروزه از این ذوالفقاران کارسازتر وجود دارد که به اشارای ذوالفقار بدستانی چون سلیمانی را در چشم بهم زدنی کتلت وار رهسپار معبود می سازد. ونیز:
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن
تاثیر اختران شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از ان دگر کسان
بعد از دو روز از ان شما نیز بگذرد...
ان کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد...
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد.
هر اندازه این کتاب مقدس باشد ،مضرات ان بیش از تصور ماست .تاریخ نشان میدهد که این کتاب در ایران جز رخوت اندیشه و ستیز با میهن دوستی وجنگ ودزدی کابردی نداشته است . اشکال در این است که مسلمانها
نتوانستند دین خود را با جهان امروز هماهنگ کنند . این دین واصول وفروع ان هنوز در اغاز اسلام است .این دین و مروجان ان اجازه هرگونه بازبینی وتحول را ناکام گذاشتند .دیزارییلی نخست وزیر انگلستان به درستی قران را سد پیشرفت در جهان اسلام میداند .
کارنامه نظام اسلامی و مجاهدین برای پیروزی اسلام است و نه رفاه وازادی واسایش و میهن پرستی .
در هفته گذشته در یکی از شهرهای المان پلیس مجبور به دخالت شد .امام مسجد ترکان با صدای بلند تبلیغ رمضان میکرد واین موضوع به دخالت پلیس و نزاع گروه های دست راستی المانی و ترکان متعصب کشید .در درون هر شیعه ایرانی یک اخوند وجود دارد و تا زمانیکه این روح پلید اخوندی طرد و سوزانده نشود درخت معرفت ریشه نخواهد گرفت .
آقای جاوید نامجو با تشکر از انتشار از مقاله مفید دولت در تبعید و نقش شاهزاده رضا پهلوی
به کامنت های پارازیتی پان ترک ها ی شیعه صفوی و کمونیست و دوگانه سوز و طرفدار و پنهان پشت جمهوری اسلامی توجه نکنید. ترک اوغلو که خود معلوم نیست در طول عمر چه کرده است با چند خط چرت و پرت میخواهد حقیقت را منحرف و کاربران را سردرگم کند. ترک شیعه کمونیست صفوی سر در آخور جمهوری اسلامی فکر میکند همه بیسواد هستند و ترکان متجاوز و نامرد و دورو وسواستفاده چی که مثل لاشخور بر سر هر مردار مینشینند هستند که تعیین میکنند.ترک شریک دزد و رفیق قافله که در غارت ایران ۴۱ سال شریک است از حکومت مردمی وحشت دارد چون منافعش در خطر است.
خشم نویسنده محترم از ان اخوند جنایتکار اسلامی قابل درک است .برای فهمیدن موضوع به سال 57برگردیم .نگاهی به روزنامه ها شعار ها و خط و نشان کشیدن های فریبکاران قرن : حزب توده
در ان سالهای سیاه حزب توده لحظه ای ارام و قرار در دفاع از حکومت اسلامی نداشت .هر انتقادی با برچسب وتهدید وتهمت پاسخ داده میشد .خلخالی نامی نامزد حزب برای ریاست جمهوری شد . حزب طبقه کارگر در همکاری با اخوند ها ولودادن مخالفان هرگز فرصتی را از دست نداد.
نتیجه ان دفاع بی قید شرط وضع کنونی را به دنبال داشت .اما ناگفته نماند که در همان زمان کومونیستهای باوجدانی بودند که راه خود را جدا کردند ویا در سکوتی مرگ اور از ایران رفتند ویا از ان مکتب باز گشتند. از جمله اقای شجریان در ملاقات با سیاوش کسرایی میگوید که سیاوش گفت برو و به بچه ها بگو این فلان فلان شده ها همه دروغ گفتند ووووو .در همان زمان اخوندهای بودند که لباس درس و مدرسه و قدرت وجاه طلبی را کنار گذاشتند ودر سکوت زندگی کردند .حزب توده ایران این فاجعه انسانی را بوجود اورد و ضربات جبران ناپذیری به ملت ایران وارد کرد .
" چرا جنگ لیبی، چهرهٔ جنگهای خاورمیانه و دنیا را برای همیشه تغییر داد؟ " دکترین تجهیزات فوق مدرن و نیروی پیاده غیر حرفه ای، دیگر محالی برای چپولهای پ ک ک ، حزب دمکرات برای ظرفیت گیری جهت توان بخشی
جهت توان بخشی به قدرت مانور را نخواهند داد. از طرفی، با پایان دوران نفت، """ مسیرهای لجستیک، ترنزپرتیشن ( حمل و نقل ) و مخازن عظیم آب "" تبدیل به اولویتهای ژئوپلتیکی خواهند شد، یعنی اگر تا دیروز، ژئوپلتیک حول انرژی ( نفت ) شکل میگرفت و سیاست دور آن مانور میداد، از این به بعد، ژئوپلتیک حول """ آب، لجستیک، ترنزپرتیشن """ شکل خواهد گرفت، اینجاست که به پوچی تحلیل "" حزب توده و سایت پیک نت "" پی خواهید برد مخصوصا که وقتیکه تحلیلگر ساده لوح تودهای ما، در مورد لیبی حرف میزنند، دنیای تورک، در مسیر """ لجستیک ، ترنسپورتیشن و آب """ واقع شده، در دنیای جدید، فارسستان، شبه جزیره عربستان پشیزی نمیارزد، فقط یک روز طول کشید که امارات متحده عربی به غلط کردم افتاد و زود گفت در لیبی باید طرفین به پای میز مذاکره برگردند، پیشتر گفتم هر ملتی که تهلیلگرش حزب توده و سایت پیک نت است سزاوار هر بدبختی است. به پیشرفت تورکیه نگاه کنیم >> آیا در این دنیای جدید، روسیه ارمنستان را قربانی خواهد کرد؟https://www.youtube.com/watch?v=FxJQAA6BKsg
The Rise of Turkish Defense Industry. What lies behind the Turkish Defense Industry's Success Story?
.........
https://www.youtube.com/watch?v=nLpCthk28lM
مزخرفاتی مثل "" انسان سرکوب شده خاورمیانه "" به من و امثال من نمیچسبند، دنیای من کهکشانی است که از این به بعد فقط به کرانههای آن و افقهای آن افزوده خواهد شد. """"" امیدوارم در این ایام قرنطینه با دیدن این رقصهای قفقاز، روحیه جدیدی پیدا کنید """ قفقاز را باید از نو شناخت، آزربایجان نگین قفقاز استقفقاز
....
https://www.youtube.com/watch?v=XRFNNi6vyQM
Gürcüstanin paytaxti Tbiliside Azerbaycanlilarin LEZGİNKA Reqsi 2020
https://www.youtube.com/watch?v=e9HhQkqwVfY
Lezginka 2019. A guy Like Habib Dancing from the Heart Lezginka
80 در صد اکراد در ترکیه و اکراد در ایران در 80 سال گذشته از عراق فرار کرده و به این کشور ها پناه اورده اند و حالا وقتش است به عراق برگرند . ترکیه و ایران باید از همین الان از دادن شناسنامه و پاسپورت
به اکراد خوداری کنند. هر تورکی با اکراد ازدواج کرد با یک پس گردنی از محله اخراج کنیدهر تورکی به اکراد خانه بفروشد و یا اجاره بدهد بداند بخشی از خاک اذربایجان را در اختیار اجنبی گذاشته است و خائن است
https://www.youtube.com/watch?v=W1eazuxs-yY
آیا ارمنستان و روسیه در حال ورود به جنگ سرد هستند؟ بدون روسیه در کنار ارمنستان، تکلیف ( شیعه ارمنی امامی فارسها ) چه خواهد شد؟Putin sammitdə Paşinyanın "ağzından vurub"
تسلیت به چپولهای طرفدار ارمنستان
یک پرسش > ۱- چرا در کل دنیا، فقط فارسستان و هندوستان برای درمان کرونا، به ادرار شتر، گاو و الاغ روی آوردند؟ در هند مشکلات روحی به اوج خود رسیده
علی هزاران سال گله داری ترک ها در منطقه را تایید کرد و موفقیت خود درصادرات پشم به صفحه شما را جشن میگیرد.
اینکه یک عده اکراد هندی تبار که بعنوان برده برای کار در مزارع به کوهای اناتولی اورده شده اند حالا با تورک ها که هزاران سال امپراتوری منطقه بودند سر سفره نشسته و صحبت از تقسیم سرزمین حرف می زنند خیلی
جالب است. انهم انها خط حدود را معین می کنند و می گویند تورک ها پایشان را از گلیمشان دراز نکنند . واو .پس تورک ها از هند امده اند و اکراد امپراتوری داشتند اوه له له .
پس تورک ها خودشان را برای گرفتن پاسپورت امپراتوری کردستان بزرگ اماده کنند که بدون ویزا از کوه های قندیل مستقیم وارد اقلیم کردستان عراق خواهید شد و از موزه کولبری امپراتوری اکراد مجانی دیدن کنید
این تورک اوغلی بقول خودش شش ماه غایب در سایت باز از خودش چرندیات و داستانسرایی در کرد
یکبار در جمع ایرانیان از زن ستیزی فردوسی جعلیات میبافد یکبار از آستارا تا خانه اردوغان سفر میکند و یکبار ایراد میگیرد که هموطن ما نمیدانست پان چیست خب بنده خدا نمیداند ولی طرف افراد جاعل پان ترک ما هستیم و در آینده تکلیفمان را ا شما پان ترک های شیعه صفوی دستمال بدست رژیم و دنبال مطرح کردن خودتان در این سایت را روشن میکنیم شما جرات مبارزه ندارید و فقط پای کامپیوتر مشغول تر زدن ترکی هستید که مثلا سوار تاکسی شدم در تهران راننده از ترک ها گفت و من هم گفتم میدانی شهریار و آنا دیلیمیز وارلیمیز چیه گفت نه گفتم همان فدرالیسم ترکی میشه. جمع کن بساط را ترک اوغلی فعلا پشت رژیم پنهان باش و در کوه از فدرالیسم بگو. یالانجینین .....سالام
افرادی که باید منطقی باشند،توحه کرد.آقای دوشکی مثل اینکه فیلش یادهندوستان افتاده است.
فکرکنم آقای دوشکی پس ازنشست وبرخاست بارضا ربع پهلوی ؛میخواهدبرای پالانی هااعتباربخرد.
عقل حکم مکند؛به کسانیکه لاقل مدرک علمی دارند بانگاهی
متاسفانه ازایرانی تبارهای تورک وعرب وبلوچ وغیرنمی توان توقع علمی اندیشی داشت.
این افرادبااینکه چندین سال درکشورهای اروپایی لم داده همچون دیگرایرانی های مدرک دولتی دار نمی توانددرک کندکه هیچ امپراطوری وحکومتی مخصوصن درجهان سوم وتایک قرن پیش بدون تجاوز وقتل وغارت حکومت نمیتوانست بکند.
ولی ازطرفی جنایت وتجاوز وقتل وغارت رضاشاه ومحمدرضاشاه رافاکتورگرفته است.
انگارکه در57 سال حکومت پهلوی ها سیستان وبلوچستان پاریس وعروس خاورمیانه بوده است.
هروقت این مدرک داران پی به ماهیت وذات شرکت هندشرقی واهدافش بردندودانستندونوشتندکه اردشررپرتروسعیدنفیسی وسیدضیا طباطبایی ومحمودافشارومحمدعلی فروغی واقبال آشتیانی وبهار ووو....کی بودندوبارضاشاه چی کردند،آنوقت شایدامیدی به این مدرک داران ایرانی داشت.
سالام
دریک جمع دوستان که ازسال 87 درکوه آشناشده بودم ،این جمع اکثرا مهندس شرکت های سدسازی وتفکرچپی داشتند،عزیزدیلداشلار باقیشلاییون منی کی دری (فارسی) لهجه ده یازیرام
همزبانان عزیزببخشیدمن راکه بزبان دری (فارسی)مینویسم
قبلا دراینجافکرکنم یک بارحدودسه سال پیش این تعریف رانوشته بودم
حال اصل موضوع
هروقت به این دوستان برمیخوردم ،می دیدم درموردمسایل سیاسی حرف میزنندوبقول خودم مسایل ایران وخاورمیانه وجهان راحل میکنند.
درجریان اتفاقات 88 یک روزبه جمع آنهاپیوسته ونظرات خودرادرمورد سیستم فدرالی وتنهاراه حل برای برون رفت ازتحجرگرایی دینی وروشنفکری برایشان شرح دادم.
الان همان دوستان میشودگفت مقداری ازلحاظ مغزی تکان خورده وبصورت پراکنده بازهم به کوه می آیند.
ولی اکثرا به تفکرفدرالی رسیده اند.
یکی ازاین جمع ازتورکان اطراف میانا وباتعریف خودش قزاق میباشد،بود.
ولی تفکرچپولی داشت وروزی درجمع این دوستان بمن گفت شماپان تورک هستید.
درهمان جمع گفتم آقای ...اگرمعنی پان برایم دراین جامعنی کردی،ازشمااین حرف راخواهم پذیرفت.
بیچاره معنی پان رانمی دانست ؛دست انداخت به گوشی موبایل تاازگوگل کمک گیرد.
گفتم این که معنی کلمه ایی ندانسته بیان میکنی وعین نقل ونبات بیرون پرت میکنی برایت متاسفم.
حال این بی نام بیسواد؛بااینکه بخودکلمه نامفهوم ومجهول آذری گذاشته وچرندنویسی لومپنی میکند.برایش واقعا متاسفم.
بجای استفاده ازآذری ؛که میدانم دروغ میگویدایکاش بخودکلمه مانقوردمی گذاشت ومیگفت ،تاخیال ماهم راحت میشد.
سالام اليكيم
A A A A
چهرههای مهم اجتماعی-سیاسی آذربایجانی.گوناز تی وی: امروز سهشنبه (30 اردیبهشت) مصادف است با 81-امین سالگرد وفات «احمد بئی آقااغولو» یکی از بنیانگذاران جمهوری دموکراتیک آذربایجان و از چهرههای مهم اجتماعی-سیاسی
احمد بئی آقااوغلو در سال 1869 در شهر شوشا به دنیا آمد. او مشاور اول رئیس پارلمان ملی جمهوری دموکراتیک آذربایجان بود و در مذاکرات صلح پاریس نیز به عنوان نماینده آذربایجان حضور یافت.
این متفکر بزرگ آذربایجانی پس از سقوط جمهوری دموکراتیک آذربایجان به آنکارا رفت و علاوه بر کسب مقام مشاور ارشد مصطفی کمال آتاتورک در روابط خارجی، کرسی نمایندگی دومین و سومین دور پارلمان ملی ترکیه را نیز کسب کرد. او بنیانگذار خبرگزاری آنادولی ترکیه است.
احمد بئی آقااوغلو به زبان های روسی، فرانسوی، انگلیسی و فارسی نیز تسلط داشت و در سالهای نخست فعالیت فکری اش در آذربایجان در نشریه کاسپی که مهمترین حلقه فکری ترکان آذربایجانی را تشکیل میداد دست به قلم می شود و 512 مقاله را که در اکثر موارد یک صفحه کامل یا نیم صفحه از این نشریه قطع بزرگ بود را به خود اختصاص میدهد. اگر این مقالات اکنون به صورت کتاب منتشر شود بالغ بر چند هزار صفحه خواهد بود.
آقااوغلو در کتاب «کشور انسان های آزاد» آزادی را یک مقوله فکری در «بینش» انسان معرفی کرده و تاکید دارد راه خلاص شدن از بردگی با گسستن زنجیرهای درونی مسیر می شود. او چهار ویژگی غلبه بر نفس، دوست داشتن حقیقت، تحمل واقعیت و شایستگی را عامل رسیدن به آزادی مینامد.
قسمتی از متن کتاب «کشور انسان های آزاد»:
"من اسیر بودم
می خواستم آزاد باشم
زنجیرم را شکستم، دیوار قلعه را سوراخ کرده و بیرون رفتم، نفس عمیقی کشیدم. صحرای بزرگی در مقابلم بود، نمی دانستم به کجا بروم، با سرگردانی چند قدم به جلو برداشتم. ناگهان یک دو راهی دیدم که در مقابل آنها دو تابلو نصب شده بود. بر روی تابلوها نوشته شده بود:
"جاده سمت چپ راه آزادی و جاده سمت راست راه بردگی". مسیر سمت چپ را به پیش گرفتم و تا صبح در آن جاده حرکت کردم.
هوا کم کم در حال روشن شدن بود که دیدم در مقابل یک قلعه قرار داردم. در مقابل قلعه با رنگ طلایی "کشور انسان های آزاد" نوشته شده بود.
با خود گفتم واقعا این همان جایی است که می خواهم باشم، خواستم وارد شوم اما نگهبانان راهم را سد کردند و گفتند: کی هستی؟، از کجا می آیی و به کجا می روی؟
گفتم من یک اسیر بودم، زنجیرم را پاره کرده و به اینجا آمدم و اکنون می خواهم آزاد باشم.
نگهبانان با دقت به من نگاه کردند. جای زنجیرها بر گردنم و دستبند بر روی دستانم دیده می شد.
گفتند بله می بینیم زنجیرهای اسارت را پاره کرده ای اما آیا زنجیر درونی را نیز پاره کرده ای؟
منظورشان را متوجه ندشم
نگهبانان گفتند پس باید به این سوال ها پاسخ بدهی:
-آیا توانایی غلبه بر نفست را داری؟
-آیا واقعیت را دوست داری؟
-آیا طاقت حقیقت را داری؟
-آیا شایسته آزادی را داری
پیشتر گفتم که " پیشرفت تورکیه در حیطهٔ فن آوری و همکاری تورکیه با آزربایجان " گفتمان چپولی طرفدار پ ک ک ، جامعه شناسهای ساده لوح را به شکست کشاند، آیا ( اردوی توران ) در حال استقرار تجهیزات سنگین >
آیا ( اردوی توران ) در حال استقرار تجهیزات سنگین در نخجوان است؟ >>https://www.youtube.com/watch?v=5xOK-sRsmeM&feature=youtu.be
..................
https://jamestown.org/program/turkeys-heavy-tiger-rocket-spotted-in-azerbaijans-nakhchivan-exclave/
Turkey’s Heavy ‘Tiger’ Rocket Spotted in Azerbaijan’s Nakhchivan Exclave
....
https://iranglobal.info/node/78758 سیاستهای ماجراجویانه حزب دمکرات کردستان ایران راه به کجا میبرد؟ یونس شاملی
پان ترک ها و حامیان رژیم اسلامی در ایران و گل آلود کنندگان آب
صفحه شما را به سریال ترکی تبدیل کردند. یکی ادعا میکند ۶ ماه نبوده و یکی بعد کامنت نوشتن ادعا میکند تلفن بهش شده. دیگری گله و گوسفند را ردیف کرده و راه را برای دهن گشادان ترک باز میکند.ما آذری ها اینجور مواقع میگوییم تو که راست میگویی دهن آدم دروغگو را باید ...
سالام اليكيم
كرده و معلومات جديد را جايگزين دانسته هاى قبلى كه در جهت تكامل تمدن بشرى بوده انجام دادهاى كسانى كه خود را آرياها ميپنداريد
در هر دوره تاريخى انسان آغاز تمدن شهر نشينى و يكجا نشينى را به يك منطقه نسبت داده و آثار بدست امده بعدى مكان را عوض كرده
براى درك مطلب بصورت تمثيلى :
چندين صد سال پيش آغاز تمدن بشرى را از يونان ميدانستند تا اينكه مصر و اهرام مصر كشف شد و آغاز تمدن بشرى را مصر و آثار باستانى انكار ناپذير بدست امده از مصر و حتى تكامل ان در يونان و حتى در مواردى همان خدايان و آثار را هم در مصر و هم در يونان توانستند شناسايى و ببينند تازمان گذشت و تمدن سومئر يافت شد و ديدند كه آثار مزوپتاميا تكامل يافته و در مصر نيز وجود دارد هم اكنون آغاز مدنيت را از مزوپتاميا ميدانند
خوب مسايل توركها و محل سكونت ابتدايى ايشان در ابتدا اورال- آلتاى نام برده ميشد ولى بر اساس يافته هاى پنجاه ساله اخير و محل بر امدن توركها ابتدا منطقه محصور در بين چهار درياى سياه ( شمال ) درياى خزر يا آبى (شرق) درياى قرمز يا سرخ (جنوب) و نهايت درياى سفيد (غرب) ميباشد زيرا هم دامغاهاى توركى يعنى علايم قبايل ٢٤ گانه اوغوز نوعى حروف الفبا ى اوليه بوده و هم فراوانى زبانهاى التصاقى و سلسله حكومتهاى التصاقى زبان و نام شاهان و نام مكانها و كوهها و دريا و رودها همگى در ارتباط با زبان توركى بوده به اين لحاظ و چون قدمت اين مكان بيشتر از اورال آلتاى بوده و نيز دلايل متعدد بر توركى بودن منطقه را اثبات ميكند لذا محل اوليه توركان مزوپتاميا است و راه ابريشم نيز محل و جريان كوچ انسانهاى اوليه از غرب به شرق و بعدها برگشت از شرق به غرب و راه تجارت ناميده شده است
در مورد كوردها نيز تا آنجايى كه من مطالعه كرده ام از هندوستان ١٢ قبيله هندى به اين مناطق در مقاطع تاريخى مختلف كوچ كرده اند و در زمان تسلط استعمار انگليس بر هند اين ١٢ قبيله بصورت انبوه آورده شده اند و لغت كوت يا كورت يا كورد بصورت اكراد عرب يا اكراد عجم يا اكراد تراكمه وجود دارد كه منظور خلق يا ملت نيست و ما در تاريخ ملتى بنام كورد نداريم ساخته استعمار است
و وقتى نوشته ميشود هندى تبار توهين نيست بلكه عريان كردن منشا و ماهيت و مكان تعلق اوليه است همانطور كه شما آرياها البته براى تمسخر لفظ مغول را بكار ميبريد
در رابطه با اخرین کامنت بنده 2 نفر از دوستان زنگ زدند که کردها مگر چقدر بودند که فرمانداران عرب عثمانی در عراق و سوریه می خواستند توسط انها علیه عثمانی جبهه باز کنند؟
منهم گفتم حق با شماست کرد ها همچین جمعیتی نبودند اما فقط کرد ها نبودند و بخشی از عرب ها را علیه عثمانی مسلح کرده بودند اما نه برای جنگیدن در جبهه ها با نیرو های عثمانی بلکه می خواستند کردها و بخشی از عربها در شهر ها اختلال و یا شورش درست کنند و از داخل حکومت عثمانی را تضعیف کنند ولی کار به انجا نکشیدچون بیشترین ضربه را به نیرو های عثمانی بارش سنگین برف و مسدود کردن ارتباط بین نیروها و ارسال سلاح و اذوقه بین نیرو ها بود. اما باز هم می گویم کرد ها در ان هرج و مرج غارت کردند. راهزنی کردند. به ناموس دیگران تجاوز کردند چونکه کردها غیر کرد را خودی نمی دانند. حتی مذهب کردها در واقع نه سنی است نه شیعه است فقط هر کرد بسته به اینکه مذهب اربابش چه بوده است ان را ظاهرا پذیرفته بود و لی مذهب اصلی کردها ان است که در هندوستان به ان معتقد بودند.
در نتیجه کردها به مذهب هم ففقط تظاهر می کنند . در این موارد باید بیشتر روشنگری شود
سالام
میکنم.باورکنید،من شایددرسال به اندازه ده روزبه تلویزیون ایران نگاه نمیکردم والان هم یک سالی است تلویزیون ایران راندارم
گهگی خبرویابرنامه ایی ازتلویزون های بی بی سی و ووآ واینترناشیونال رانگاه
یکی از محرکین وبه قتل گاه فرستادگان جوانان بیشتربخاطرتست سیاسی برای مدیریت ومهندسی آینده
وبه کشتارفرستادن مردم همین بی بی سی وتلویزونهای کشورهای غربی است.
درهرانباشتگی ناراحتی اجتماعی وسیاسی درایران سلطنت طلبان نادان واین تلویزیونها ،مردم وجوانان را احساساتی کرده بکشتارمیفرستند.
جکومت نیزبرای حفظ نظامش مقابله به مثل کرده ومردم تاوانش رامیدهند.
اگربه اخباروبرنامه ووفیلم هاومیزگردهای ویاکنفرانس های این تلویزیونهارانگاه کنید،بلکل برنامه ریزی شده وهدفمندمیباشد.
هیچ برنامه ایی خارج ازسیاست اینتلجس سرویس دراین تلویزیونهاپخش نمیشود،
ژیارگول،نفیسه کوهنورد؛خبرهایی که ازسوریه وازتورکیه وازعراق میدهندهمگی بامنافع انگلیس وسیاست آن همسو وبرای اختلاف افکنی ومشغوش سازی اهان عمومی میباشد.
هاشم طبا که جدیدا مسئول اینترناشیونال شده وقبلا دربی ب سی فرهنگسازی سیاسی میکرد
یک یار مخوفترین نیروهای انگلیس همچون مسعودبهنودمیباشد.
یا ووآ واینترناسیونال حتی دراسم گذاری باتلفن کنندگان اسم آریا،داریوش،کوروش،بیژن وآرش رابراین بیچارگان تلفن کننده میکذارند.
ازافرادی که درمیزگردها ومصاحبه وغیراستفاده میکنند،اکثرا همزاستای تفکرماسیونی استعماری میباشند.
اگرازتعدادی بی طرف دعوت میکنند،بیشتربرای ردگم کردن میباشد.
توصیه میکنم تلویزون a.n.t , ویاگونازرانگاه کنید..آ ان تی وی دریاهست میباشد.
سالام
بود،ازتورکان عزیزودیگربزرگواران عذرخواسته که بزبان دری می نوسم
باقیشلاییون کی دری دیلده یازیرام
قضیه جمال واین بی نام
یک قصه پرقصه ایی رامیخواهم برایتان تعریف کنم.
هولاکورامبد بچه شهرهشتپر
این آقاهمانطورکه میدانیدیانه ؛ازظالش های تورک منطقه بوده است .
نام هولاکو ودیگرنام های بزرگان تورک درمنطقه ودربین تالش هاحتی ازمناظق تورک ایران هم بیشتر برفرزندان خودگذاشته میشود.
ازجمله تیموچین ،قیزبس،چنگیز،کیفایت،تیمور،سرییه،خانیم.آقاکیشی ،دئده کیشی،بالاکیشی؛الناز،تئللی ،گول ناز؛گولوسوم وو
هولاکونیزبهمین دلیل درفرزندان تالش بشترازدیگرمناطق دراین منطقه دیده میشود
هولاکورامبد بچه هشتپروهمکلاسی محمدرضاشاه بود،وچون باشاه دوست بوده همیشه سناتورانتصابی شاه درمجلس سنابود.
آدم پاک وسالمی نسبت به دیگرسران پالانی هابود.
بهمین دلیل به خارج فرارنکردوثروت دزدی هم نداشته است ویامن اطلاعی ندارم.
هولاکورامبددرضمن مدیرعامل شهرک واوان ومدیرعامل هواپیمایی آسمان نیزبود.
پس انقلاب به کوه های البرزغربی که بالادست هشتپراست فرارمیکند.
درقبل ازانقلاب ایشان ویلایی درغرب میدان اصلی هشتپرداشت که بصورت کالافرنگی ودروسط باغی بزرگ ساخته شده بودداشت.
چون اکثرا درتهران زندگی میکرد؛فقط درمرخصی ویاتفریح به این ویلا میرفت.
بخاطرنگهبانی ورسیدگی به باغ یک خانواده فقیرتالش راازکوه های منطقه به این ویلاآورده تابرایش هم نهگبان باشدوهم به باغ رسیدگی کند.حقوق ومقرری نیزبرایش تعیین میکند.
این چوپان یک پسرکوچکی داشته است .
پس ازدستگیری وزندانی شدن درهشتپر هرروزباچشمان بسته سوال جواب شده وکتکی هم میخورده است.
سوال هایی که ازاومیشده اکثربجاودرست بوده است.
مینویسد،باچشمان بسته هم کتک میخوردم وسین جین میشدم هرچه فکرمیکردم که این جوان کیست،
نمی توانسم پیداکنم.
درطول این کتک خوری یک دفعه مغرم تکانی خورد وفهمیدم ،که این جوان پسرهمان باغبان ونکهبان وچوپانی است خودم آورده وبزرگش کرده ام.
وهرکاری کرده ام وباکی ها ودرچه زمانی مهمانی داشته ام همه راموبه مودرمغز خودضبط کرده وحال ازمن بازجویی میکند.
حال جریان جمال مهاجرزاده چوپان زاده وبی شناسنامه هندی تبار واین بی نام ؛عین همان داستان هولاکورامبدمی ماند،که میزبان رامحاکمه وبرای خوددرمنطقه هویت سازی میکند.
ولی فکرمیکند،ملت تورک ایران وآزربایجان یک نفرویایک گروه کوچک نیست ،درقندیل هم راحتشان نخواهندگذاشت اگر به حق خودوجایگاه خودرانشاسند.
امروز اعلامیه ای به امضای 250ایرانی برونمرزی در رابطه با مرگ جوانان افغانی بدستم رسید.
در تاریخ کوتاه نظام اسلامی چنین رویداد مرزی سابقه ندارد.دلیلی منطقی هم برای این جنایت از سوی نظام اسلامی تا کنون عنوان نشده است .در این دوران کرونا وهرج ومرج وتهدید و محاصره اقتصادی بسیار بعید بنظر میرسد ،گروهی مرزبان دست به چنین جنایتی بزنند .
این گروه جوان افغانی بیشتر قربانی یک برنامه شیطانی شده اند که انعکاس ان همین حمله به نظام و دیگر عواقب اتی ان است .
خطا نکنیم نظام ظالم است ولی امکان وجود یک طرح خطرناک از سوی این وان میتواند وضع را بدتر کند که انرا به حساب نظام میگذارند. اکنون میتوان حدس زد که شاید گروهی مجاهد افغانی ویا داعشی ویا گروهی سیاسی به رهبری دولتی بیگانه دست به این جنایت زده اند
برای یاد اوری بدنیست اشاره شود که سازمان مجاهدین
آقا جمال خود دانی ولی به نظر من زیاد برای این پان ترک ها انرژی مصرف نکن
چون یا افراد طرفدار حکومت اسلامی یا اردوغان هستند و چون فرصت طلبی و غارت مردم ایران مزه کرده و زندگی را با نان در خون مردم ایران میگذرانند چون پول باد آورده غارت ایران گردن ترک ها را کلفت کرده و رویشان را زیاد میخواهند تاریخ را از نو بنویسند. تاریخ شناسشان هم تقی ذهتابی است و مترجم زبان سومری هم ا. الیار هست که حتی زبان اتاق خواب سومریان را هم ترجمه و ارتباطش با ترکی را شرح میدهد.مجلس فرمایشی اخوندی امروز طرح مقابله همه جانبه علیه دولت اسراییل را تصویب کرد .
خواهان رابطه دوستی با مردم ان کشور هستند .امیدوارم که دولتمردان یهود حساب مردم را با ارتجاع حاکم یکی نکنند .بدون شک هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم ایران موافق سیاستهای دولت یهود باشند . حق مخالف بودن با سیاست یک کشور برای مردم ایران محفوظ است ولی دلیلی برای دشمنی نیست .جریانات سیاسی باید خطر این گونه مصوبات ارتجاعی را درک کرده و مخالفت خود را با این طرح ضد ملی منعکس کنند .مردم ایران هیچ گونه دشمنی وخصومتی با مردم و دولت یهود ندارند و برخلاف تصویب نامه ضد انسانی مردم ایران همواره
در اخرین ماه های امپراتوری تورک عثمانی انگلیس به عربهایی که فرماندار عثمانی در کشور هایی مثل عراق .سوریه.عربستان ووو بودند قول داده بود که با انگلیس در شکست دادن عثمانی همکاری کنند بعد از پیروزی انها
را به همان مناطق یا کشور ها پادشاه خواهد کرد و ان فرمانداران ان مناطق در ضربه زدن به عثمانی بسیار نقش بازی کردندو همین اکراد در کوه های عراق و سوریه و اذربایجان برای دیگران گوسفند می چرانیدن یعنی دقیقا برای این کار از هند اورده شده بودند در نتیجه بنا به در خواست و خیانت فرمانداران عرب عثمانی از صاحبان برده های اکراد که اینها را فعلا ول کنید ما نیاز داریم و فعلا زنان اکراد به گوسفندان برسند . و فرمانداران عرب عثمانی شروع کردن بین اکراد و بخشی از عرب ها اسلحه پخش کردن تا از طریق عراق و سوریه علیه عثمانی یک جبهه دیگر باز کنند البته با نقشه انگلیس . ولی تا اکراد و سایر گروه های عرب را که مسلح کرده بودند هماهنگ کنند دولت عثمانی از هم پاشید. و دیگر ارامش و نظم منطقه بهم خورده بود . و اکراد که قرارداد چند ساله نگهداری گوسفند برای اربابان خود داشتند حالا صاحب اسلحه و نوار فشنگ را از گردنشان اوزیزان کرده اند. و اکراد مسلح در گروه هایی حالا فرصت گیر اورده اند بعضی ها مردم را در جاده ها لخت می کردند و یا در گروه هایی به دهات حمله و غارت و به ناموس مردم تجاوز می کنند.
((توضیح)) حالا شاید کسانی سئوال بکنند در ان شرایط غیر از اکراد انسانهای دیگر حتی مسلح هم بودن اما چرا به دهات حمله و غارت و به ناموس دیگران تجاوز نمی کردند؟
جواب این است چونکه اکراد متعلق به منطقه نیستند و اهالی منطقه را خودی و سرزمین خود نمی دانند
مثل اینکه به یک کشور دیگر حمله کرده اند. و همکاری همه جانبه اکراد با کشور های اجنبی را هم از این منظر باید نگاه کرد
در اخر این را هم بگویم انگلیس قولی که به فرمانداران عثمانی برای پادشاهی بعد از عثمانی به ان مناطق داده بود عمل نکرد
در ژئوپلوتیک، تاریخ نه به مثابه نزاع افکار، بلکه تکرار بیرحم الگوهای ژئوپلتیکی است، به جدیدترین فیلم از شکست هفتار در لیبی که ( روسیه، آمارات متحده عربی، مصر، عربستان و هاکزا ) از وی حمایت >>
https://www.youtube.com/watch?v=4mVwMWAv-dY جدیدترین فیلم شکست هفتار در لیبی با وجود حامیان فراوانش.....
اگر بدون نفت "" باکو - آزربایجان "" شکست فاشیزم محال بود >>
https://vestnikkavkaza.net/articles/Without-Baku-oil-the-Soviet-Union-could-not-have-defeated-fascism.html
بدون چه نیروها ئی شکست "" گرایشات الحاق گرایانه - کشور گشا ئی کمونیستهای بدبخت پ ک ک ، حزب دمکرات "" محال خواهد بود?
https://www.youtube.com/watch?v=4mVwMWAv-dY
بعضیها "" تشکیل نیروی ( توران اردوسو - اردوی توران ) را در ژئوپلتیک منطقه و جهان اجتناب ناپذیر میدانند، در تدوین این اندیشه، چالش بزرگ پیش رو نظیر " بی آبی، خشکی، پایان دوران اقتصادهای نفتی، بی ثباتی، قهطی و کمبود غلات و هاکزا "" اولویت مییابند و مزخرفاتی مثل " پسا ساختار گرا ئی ، پست مدرنیسم " رنگ میبازند. توران اردوسو کیست ، چیست و جایگاه جغرافیا ئی آن کجاست
https://www.youtube.com/watch?v=xBBJ5zVEqjo
TURAN ARMY IS COMING
.... https://www.youtube.com/watch?v=xBBJ5zVEqjo
https://iranglobal.info/node/78758 سیاستهای ماجراجویانه حزب دمکرات کردستان ایران راه به کجا میبرد؟ یونس شاملی
سالام اليكيم
كرده و معلومات جديد را جايگزين دانسته هاى قبلى كه در جهت تكامل تمدن بشرى بودهجمال خان نوشته ان تقريبن مودبانه اين لذا پاسخت را ميدهم
در هر دوره تاريخى انسان آغاز تمدن شهر نشينى و يكجا نشينى را به يك منطقه نسبت داده و آثار بدست امده بعدى مكان را عوض كرده
براى درك مطلب بصورت تمثيلى :
چندين صد سال پيش آغاز تمدن بشرى را از يونان ميدانستند تا اينكه مصر و اهرام مصر كشف شد و آغاز تمدن بشرى را مصر و آثار باستانى انكار ناپذير بدست امده از مصر و حتى تكامل ان در يونان و حتى در مواردى همان خدايان و آثار را هم در مصر و هم در يونان توانستند شناسايى و ببينند تازمان گذشت و تمدن سومئر يافت شد و با ديدند كه آثار مزوپتاميا تكامل يافته و در مصر نيز وجود دارد هم اكنون آغاز مدنيت را از مزوپتاميا ميدانند
خوب مسايل توركها و محل سكونت ابتدايى ايشان در ابتدا اورال- آلتاى نام برده ميشد ولى بر اساس يافته هاى پنجاه ساله اخير و محل بر امدن توركها ابتدا منطقه محصور در بين چهار درياى سياه ( شمال ) درياى خزر يا آبى (شرق) درياى قرمز يا سرخ (جنوب) و نهايت درياى سفيد (غرب) ميباشد زيرا هم دامغاهاى توركى يعنى علايم قبايل ٢٤ گانه اوغوز نوعى حروف الفبا ى اوليه بوده و هم فراوانى زبانهاى التصاقى و سلسله حكومتهاى التصاقى زبان و نام شاهان و نام مكانها و كوخها و دريا و رودها همگى در ارتباط با زبان توركى بوده به اين لحاظ و چون قدمت اين مكان بيشتر از اورال آلتاى بوده و نيز دلايل متعدد بر توركى بودن منطقه را اثبات ميكند لذا محل اوليه توركان مزوپتاميا است و راه ابريشم نيز محل و جريان كوچ انسانهاى اوليه از غرب به شرق و بعدها برگشت از شرق به غرب و راه تجارت ناميده شده است
در مورد كوردها نيز نا آنجايى كه من مطالعه كرده ام از هندوستان ١٢ قبيله هندى به اين مناطق در مقاطع تاريخى مختلف كوچ كرده اند و در زمان تسلط استعمار انگليس بر هند اين ١٢ قبيله بصورت انبوه آورده شده اند و لغت كورت يا كورد بصورت اكراد عرب يا اكراد عجم يا اكراد توركمن وجود دارد كه منظور خلق يا ملت نيست و ما در تاريخ ملتى بنام كورد نداريم ساخته استعمار است
و وقتى نوشته ميشود هندى تبار توهين نيست بلكه عريان كردن ماهيت است
آقای امید یا هر ایرانی دیگر نباید گول شعار و چرب زبانی و تقیه کردن پان ترک ها را بخورد
که ما طرفدار فدرالیسم هستیم و انسان های عدالتخواه. پان ترک به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و فدرالیسمی هم در کار نیست جز تقیه شیعه ترک صفوی برای رسیدن به آرزوی تجزیه ایران . پان ترک ها موجودات پلیدی هستنددر مورد جعلیات پان تورک ها که میگویند رضا شاه ۲۵۰۰۰ نفر آذربایجانی کشت
حامی بزرگ فرقه – میر جعفر باقروف – هفتاد هزار تن ۷۰۰۰۰ از مردم آذربایجانی را به قتل رساند.در سال 1940 در حدود هفتاد هزار نفر آذربایجانی در اثر پاکسازی باقروف به قتل رسیدند. روشنفکران به عنوان یک نیروی اجتماعی به خاک وخون کشیده شدند و گارد نخبه حزب کمونیست نابود شد.)Historical Dictionary of Azerbaijan, Asian/Oceanian Historical Dictionaries; No. 31 by Swietochowski, Tadeusz Publication: Lanham, Md. Scarecrow Press, 1999)
در مورد جعلیات پان تورک ها که میگویند رضا شاه ۲۵۰۰۰ نفر را کشت بخوانید.
https://farda.us/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87-%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86.html
پان تورکهای چپول و نیم متری خودشان خودشان را لو میدهند مرد 1000 جهرەی این صفحە
خوب این پان تورکها باید روشن کنند کە کیستند و چیستند ؟ ما قبلأ هم این سوال را از این پان تورکها کردیم این تنها پرد 1000 چهرە علی ، یا مهران یا تورک اوغلی یاöyrenci در رابطە با هلاکو و چنگیز خردە فرمایش بیرون دادند
öyrenci نیست کە دستە گل پان تورکی بە آن میدهند قبلآ هم لاچین و دیگران در همین سایت از محصنات مغول و چنگیز و هلاکو و رصد خانەی مراغە ووو نوشتند و اضهار فضل کردند خوب باید بە این سوال جواب دهند هویت تورکی کاذب را چگونە تعریف میکنند اینها هم خدا می خواهند هم کشمش هم خدا میخواهند هم خرما ، اگر تورک هویتش مغولی هست و کرگ را نماد خود میدانند و بە مغولستان افتخار میکنند دیگە سرزمین مغولستان معلوم هست کجا هست
سرزمین مغولستان 1000 ها میل و کیلمتر با آذربایجان و تورکیە فاصلە دارد و سرزمینهای بسیاری با مردمان و هویت گوناگون مغولستان را از آذربایجان و تورکیە جدا میکند
یک بار برای همیشە جواب دهند هویت تورکی را چگونە تعریف میکنند ؟ مغولی با سرزمین مغولستان و اشغال سرزمین ، کورد وارمنی ، طالش ، چرکس ، لگزی ، گرجی و یونانی ووو یا مغولستانی نیستند و هیچ پیوندی بین تورک و مغول نیست بلاخرە حداقل با خودشان رو راست باشند
ممنون از یادآوری جناب کیانوش عزیز. رفتم این کار را بکنم دیدم شما یا مسوول فنی این تصحیح را انجام داده است. پایدار باشی
اعتراف صادق زیبا کلام به کرد بودن اکثر استان ارومیه
https://www.aparat.com/v/ciSRy/سخنان_صادق_زیباکلام_در_مورد_آذربایجان_غر…
اعتراض سایت اذری ها (پان اذری ها) به سخنان زیبا کلام
http://www.azariha.org/بایگانی/item/651-نقدی-بر-اظهارات-نسنجیده-زیباکلام-در-خصوص-ترکیب-جمعیتی-استان-آذربایجان-غربی
زیباکلام: رضاشاه نام «آذربایجان» را بر روی کردستان گذاشت/ آذربایجان غربی عمدتا کردنشین است!
http://www.azariha.org/تازه-ها/item/717-زیباکلام-رضاشاه-نام-«آذربایجان»-را-بر-روی-کردستان-گذاشت-آذربایجان-غربی-عمدتا-کردنشین-است
سالام
بعدااعتراض کنید.عزیزدلم کجا آماردروغ داده ام؟
شمالطف کنید،رمان دوجلدی اشک سبلان نوشته آقای دارابی رابخوانید،
یا آتش بدون دود هفت جلدی نادرابراهیمی را،
یا دوموردکشتاروبمباران لرستان وخصوصن خرم آبادراخوانده
آقای بینام هیچ میدانی که رضاشاه وقتی با تاج الملوک آیرملوازدواج کرد،حتی گلیم نداشت زیرپای زنش اندازد.
وتاآنزمان درپادگان میخوابید.
ولی وقتی اربابانش دستگیرش کردند،سندهای زمین هایش اززمین سوییس زیادتربود.
این رابادسته گل گرفته بود؟یا ارثیه ایی ازعباسقلی ونوش آفرین بود؟
من نمیگویم الان مملکت گل وبلبل است ،ولی الکی ازیک قلدور قداره بنددفاع نکنند.
آزربایجان رادرزمان محمدرضا آنچنان سرکوب کردندکه پیرمردها ازشنیدن آن جنایتش الان هم گریه میکنند.
مقاله اقای شاملی در حقیقت پرده از روی یک حیله تاریخی با کمک بیگانه برمیدارد.همانگونه که اقای شاملی نگران نقشه گروه تجزیه طلبان کرد است ،ما نیز به عنوان ایرانی همین دغدغه خاطر و نگرانی از تجزیه ایران
وایجاد نقشه های من درآوردی این ان و پایان ان گره زدن به قرارداد انگلیس و روسیه را داریم .در این جا هرگزنباید از نقش مرموزانه سازمان فدایی ودیگر تروریستهای چپ غافل ماند .در سازمان فدایی حزب چپ. دوگروه : یعنی تجزیه طلبان ترک و کومونیستهای فدایی برای هدف تجزیه فعالیت میکند .این دروغ ویا حقه تاریخی تحت عنوان ملل تحت ستم بدستور دیکتاتور شوروی استالین در چند ماده تدوین شده است . اگر چپ ریگی به کفش ندارد باید در باره تجزیه ایران مواضع خود را روشن کند .
روی سخن در حقیقت با میهن پرستان ایرانی است و نه با گروهی تروریست وجنایتکار چپ وتجزیه طلب .از این مکاران سیاسی انتظاری نیست و فقط باید هشدار داد.انچه ما به ان نیازمند هستیم ایجاد هسته های مقاومت و ایجاد سازمان وحزب های ملی برای بقای ایران و ازادی وعدالت اجتماعی .اصلی ترین وظیفه هر دولت در ایران حفظ و حراست از مرزهای کشور و سرکوب هرگونه خودسری وایجاد اخلال در زندگی اجتماعی مردم است.
سالام اليكيم
در زمان هلاكو چون به علم اهميت ميداد و بهترين مكان ساخت رصد خانه مراغه بود لذا پايتخت را بدانجا انتقال داد و آزادى و اشتراك زنان در كارها وجود داشت و نيز قانون اساسى امريكا در برخى مواد بر اساس ياساى چنگيزى نوشته و تنظيم شده مراجعه شود به كتابخانه مجلس امريكا كتاب قانون اساسىآقا يا خانيمه Anonymous كتاب خاطرات ملوك الدوله آيرملو همسر رضا پالانى و مادر ممد آريايى خرافاتى را بخوانيد و بعد نظر بدهيد كه در آزربايجان جنوبى قتل عام شده يا نه همين
آمار ٣٥ مليون مربوط به اوايل بود بعد از طى پروسه بيدارى بلكه بيش از نيمى از جمعيت يعنى بيشتر از ٦٠٪ تورك هستند خود شما و چند نسل پيش از شما تورك بوده بعلت آسيميله شدن نميدانيد كه كيستيد مثل رضا پالانى دوم و خيليهاى ديگه
سالام
خواهان بوده وهستم ولی برای حال ودرصورت همخوابی بافارس ها وپان ایرانیست درپس آن باغربیان استعمارگر که درصدسال گذشته پدرخوانده آنهابوده ،استقلال رابهروسیله حق ملل تحت ستم میدانم.امیدعزیز،شمانمی دانم ازچه زمانی دراین سایت تشریف دارید،
من راتمام دوستانی که دراین جاتشریف دارند،اززمان تشکیل این سایت میشناسند،
من درحال فعلی وحال برای ایران سیستم فدرال باقوانین غیرمتمرکز
ولی دلیل نمیشودکه به این پان ایرانیست های بیسوادچپ وراست ونوچه های نادان روس وانگلیس وروس وآلمان وفرانسه
باتفکرراسیستی اگرزیاده خواهی کردندجواب ندهیم.
من هم باورکنید،حتی دوست ندارم خونی ازدماغ کسی بریزد.
من بشخصه انسانیت رابالاترازهرمکتبی دانسته واعتقادی به شعارعوامفریبان پان ایرانیست تربیت شده تفکرماسیونی نداشته وندارم.
عرض کردم ،سیستم حکومتی فدرال باهرنامی باشد،ایران یاتوران ویاهرچیزدیگر.
یعنی اعتقادبه همبستگی وعدالت واقعی دارم .
ولی اگرنشد وعین انقلاب مشروطه وسال57 خواستند انحصارگری کنند،جدایی راحق مسلم تمام ملل درجغرافیای خودمیدانم.
باز هم تحلیل آبکی یونس شاملی که خود چون کافران همه را به کیش خود پندارد
و فکر میکند همه دنیا مثل اتراک نامرد هستند که جنک اتنیکی راه بیاندازند و بعد نقش ناجی بازی کنند.در پی آن ع.ب . ترک اوغلی هم آمارهای دروغین ۲۵۰۰۰ کشته و فراری آقای دروغگو مدرک کشتار و آمار تو کجاست نژاد پرست؟مثل آمار ۳۰ میلیون ترک من دراوردی. سال ۵۷ نیست که به دروغ بگویید شاه چنین کرد و فرح در وان شراب میخوابد و حکومت اخوندی بپا کنید و الان خیانت کنید و در بغل اردوغان ترک باشید. ترکان در تاریخ سلطان جنایت و خیانت هستند جمع کنید بساط دروغ و فریب و خیانت و بهانه زبان مادری را.ترک اغلو جان .صلح بهتر از جنگ است .ببین برادر اسلامبول شهر ترکی نبود وامروز 20ملیون ترک انرا اشغال کرده اند .این تجربه تاریخی
برای همه ملتهای خاورمیانه است .فلستین یهودی نشین نبود ولی امروز یهود سایه عرب را با تیر میزند .عزیز دل من نمیگویم سند میگوید که هدف تجزیه ایران است .این تجزیه خواست دولت روس و استالین و انگلیس واکنون دولت یهود وغرب است .
روسها از مرحوم پیشه وری استفاده کردند وان فاجعه را ببار اوردند وان مرد میهن دوست را کشتند .واز حزب توده به عنوان کاپوت و از کردها همین طور استفاده کردند و این سیاست انها ادامه دارد .
ترک اغلو بر پدر خمینی وسیدعلی و کیانوری ورجوی لعنت که وحدت ملی ما را برای قدرت به هم زدند .ایران بدون اذربایجان و کردستان معنا ندارد وبرای ان باید کشت وکشته داد .
سالام
بااین جنایتکاران زیاده خواه متوهم نشست وبرخاست میکنند؛معلوم نست.ما تورکان آزربایجان وتورکان خوراسان وتورکمن هابه این سیاست کثیف وخودفروشی رهبران کوردهای ایران ومنطقه ازخیلی وقت پیش رسیده ایم ،متاسفانه تعدادی ازسیاسیون خارج نشین تورک وغیر
هنوزبه چه دلیلی
تاسف به پان ایرانیست های مختلف اتنیک های ایران که به این همیشه خاین هابچشم انسان نگاه میکنند.
اگرلاقل به منطقه کوردستان فکرمیکردند،اصلاحرفی نبود.
وقتی من به این هاهمیشه خاین میگویم ؛ازروی بادهوانیست،مگرخیانت این سران رادرکشتارتورکمن های عراق درکرکوک ودراربیل وموصل وجایجای عراق ندیده اید؟مگرخیانت وازپشت جبهه خیانت این همشه خاین هارادرهمکاری بابشاراسدجنایتکارندیده اید؟
مگرصدسال پیش جناینکاری همین سران کوردزادرزمان سیمتکوباارامنه نیروهای غربیان وانگلیس راندیده اید؟
مگرپس ازمحاصره عین العرب بتوسط داعش وهمکاری دولت تورکیه باکوردها وراه دادن ازتورکیه به پیشمرگ ها راندیدید؟که پس ازآن رفع محاصره باداعشیان همکاری برعلیه تورکیه ونیروهای ضدبشارخیانت کردند،راندیدید؟
خاین ترازآنهاپان ایرانیست های مذهبی وغیرمذهبی هستند،که به این خاین هاپروبال میدهند.
این نقشه نیمی ازخیانت حزب دموکرات کوردهاست ،گیلان وآزربایجان شرقی وخوزستان راکم کرده اند،خداراشکرکنید.
همین خاین های پان ایرانیست خوابیده درآغوش غربیان ووطن فروش وضددموکراسی ازاین خاین ها همیشه بنام ایرانی نام برده وازآنهادرآزربایجان واززیاده خواهی آنهاحمایت کرده اند.
چه شاهی های خاین باشندوچه ملاپرست های مذهبی وغیرمذهبی پان ایرانیست شعوبیه .ودست پرورده فزاماسیونری.
سالام
زمان باقی مانده است،اصلا ربطی به خواسته های حقوق انسانی ومدنی وسیاسی امروزین مردم تورک وعرب وتوکمن وکورد وغیرندارد،چه برسدبه دوران هفتصدسال پیش،فرمایش شما دوعزیزتاریخ مصرف گذشته ایی دارد،
این حرفهایی که فرموده اید،دیگرخریداری ندارد،حتی سی سال پیش هم اگراتفاقی افتاده است ،چه خطای انسانی بوده وچه منطقه ایی ویاتفکرات پوچ سنی وشیعه درآن
این حرف هارازیادمی زنند،که شاه اسماعیل چی کردوسلطان فاتح ویاسلطان سلیمان چیکازکرد.
دیروز تلویزیون ووآ فیلم مستندی پخش میکردکه درآمریکا مردم سیاهپوست آمریکا روبه یادگیری زبان مادری آورده اند.
یافیلمی راازافغانستان درکانال های تلگرامی گذاشته بودندکه کتابهای تورکی درسرتاسرافغانستان
مرکزتمدن وزبان دری بخوان فارسی چاپ وبرای تدریس درسال جاری راآماده کرده بودند.
آفرین براشرف غنی وعبدالله عبدالله وژنرال دوستوم که شعورشان صدبرابرشماهااست وتوانسته اند؛
خودوتفکرشان رااینهمه بروزکنند.
شماحرفهای عقب افتادگان فاشیست راکه صدسال جنایت ونسل کشی فرهنگی کرده اند، ونشخوارکرده اند،اینجامی زنید.
جنگ شاه اسماعیل وسلطان سلیمان را، اگرهشتصدسال پیش افتاده بیشترشیادی واختلاف افکنی غربیان غبیث بوده تادولت عثمانی راازجبهه غرب به شرق بکشاند ،دوم خریت هردوبوده که بخاطر تفکرات اسلامی داعشی سنی وشیعه بوده است وهیچ ربطی به حال ندارد.چرابزرگ میکنید؟ازاین نوشته هاچه اهدافی راپیش میبرید؟
اگرآنهاهفت یاهشتصدسال پیش احمقی کرده اند،ایران وعراق همین سی سال پیش بخاطراحمقی صدام وخمینی فارس هندی تبارجنگ خانماسوزومسلمان کشی راه انداختند،
یادرسال 1973 و1974 شاه خودفروش ووطن فروش باعراق جنگ برادرکشی راه انداخت.
یاهمین رضا شاه پالانی وپالاندوز زاده درداخل ایران تمام تورکمن هاراقتل وعام کرده وسرمین هایش را
تصرف بنام خودوتیمساران ودرباریان کرد.چرانمی بینید؟
اگرباورندارید ،رمان آتش بدون دودنادرابراهیمی راکه درزمان شاه آواره نوشته ،خودش نیزدرجوانی یک پان ایرانیست قداره بند بوده رابخوانید.
یاهمین رضاپالانی نوچه ماسیونرهای انگلیسی،بتوسط تیمسارامیراحمدی لرستان را به آتش وخون کشیدوجوانی ازلرها راسالم نگذاشت وهمه راکشتارکرد،چرانمی گویید؟
یامحمدرضاشاه فاحشه که 25 هزارنفرازمردم آزربایجان را درسال 1325 قتل عام وبیش از50 هزارنفررا فراری وآواره سرزمین های غربت کردراچرانمگویی؟
فکرمیکنید،بچه گیرآورده ایدکه بگوییدتورکیه وعثمانی چنین وچنان کرد؟
در یکی از مسافرتهای خود به شهری در ترکیه رسیدم .
همراهان برای خرید کالا به کاروانسرایی رفتند .پس از مدتی من نیز وارد کاروانسرا شدم و با کمال تعجب نقشه ای را دیدیم که بر سقف محل نقش بسته بود .نقشه در حقیقت ادعای ترکان در ترک بودن سرتاسر شما ایران و خراسان واز جنوب تا همدان را نشان میداد .این نقشه ماهیت پلید ترکان عثمانی را نشان میدهد که هدفی جز اشغال و سر کوب ونابودی مردم ایران را ندارند.
هر دولتی در ایران وظیفه ای جز پاک سازی عناصر ضد ملی وتجزیه طلب ندارد ..بدون اما واگر هر گونه اقدام تجزیه طلبانه باید در نطفه خفه شود.
صلح با بیرون روند مثبت وتاریخی در تارومارکردن اشرار و عوامل بیگانه وتجزیه طلبان دارد .ایا میخواهیم تبریز و ارومیه نقده میدان جنگ فرزندان پیشه وری وقاضی محمد شود؟
سالام اليكيم
آآآ يا خانيم آنونيموس لطفن صفحه كتاب و در صورت امكان عكس صفحه را ارسال كنيد تشككورلر
مسول فنی برایم نوشت:
«لطفا به آقای عزیز بنی طرف بگو نامش را از لیست نویسندگان سایت انتخاب کند و نام نویسنده را خالی بگذارد»
محمد صائم نماینده مجلس و پزشک ارتش جمهوری ترکیه و از همراهان اتاترک در کتابی با نام دفتر ترجمه حال(در پارسی:سرگذشت نامه) که امروزه در آرشیو کتابخانه اتاترک نگهداری میشود مشاهدات خود در مورد اتاترک را
اتاترک: اگر لازم باشد زبان و تاریخ ساختگی خواهیم ساختمحمد صائم نماینده مجلس و پزشک ارتش جمهوری ترکیه و از همراهان اتاترک در کتابی با نام دفتر ترجمه حال(در پارسی:سرگذشت نامه) که امروزه در آرشیو کتابخانه اتاترک نگهداری میشود مشاهدات خود در مورد اتاترک را بیان میکند در برگ 25 کتاب و برگ 31 پی دی اف مینویسد
اصل متن به ترکی
آنادولوده عسکرلک و اداره قورولدقدنصکره، مصطفی کمال، تورک ملتنه غرور، بنلک،ئوزهل بر روح وهرمک ایستهدی، “ایجاب ایدرسه اویدورما تاریخ، اویدورما دیل یاپاجقز” دهدی. انقاراده کی فاکولته سینین ادینی( دیل-تاریخ-جفرافیا فاکوله تی) قویدو
ترجمه به پارسی
پس از آنکه نظام ارتش و اداره دولت در اناطولی برقرار شد، مصطفی کمال خواست که به ملت ترک غرور، هویت و یک روح خاص بدهد ” گفت اگر لازم باشد زبان و تاریخ ساختگی خواهیم ساخت”. نام دانشکده ادبیات انکارا را (دانشکده زبان، تاریخ و جغرافیا) گذاشت
ترکان عثمانی چنان کینه ای ازآذربایجانیها داشته اند که در فرصت های مناسب دست به کشتار و قتل عام مردم گشوده اند .
ترکان عثمانی چنان کینه ای ازآذربایجانیها داشته اند که در فرصت های مناسب دست به کشتار و قتل عام مردم گشوده اند .از آنجمله در این سالها (۹۹۸- ۹۸۶)، بخشهای وسیعی از غرب و شمال غرب ایران از قفقاز تا آذربایجان در معرض تهاجمات مکرر قوای عثمانی قرار گرفت و به تصرف آن دولت در آمد. قوای عثمانی در اکثر حملات خود به شهرها و روستاهای ایران با نهایت قساوت و بیرحمی به کشتار و قتل عام مردم ایران پرداختند. اوج قتل عامهای آنها در سال ۹۹۳ و در هنگام تصرف تبریز، در همین شهر صورت گرفت. قاضی احمد قمی از قتلعام هفت و هشت هزار نفر از مــردم بیگناه تبریز سخن گفته است. وی مینویسد: «تمامی ینکچریان خود را به کوچهها و محلها انداخته، هر کس را به نظر درآوردند به درجه شهادت رسانیده و از دیوار باغچه به خانهها در آمده هرکس را که در نقبها و زیرزمینها پنهان شده بود، بیرون آورده به قتل رسانیدند (…) قریب هفت هشت هزار نفر به قتل درآورده، صد نفر از پیر زنان طعمه شمشیر ساختند و چند تن از سادات صحیح النسب و علما و صلحا در این قتل عام شربت شهادت چشیدند و اطفال شیر خواره را پای به شکم نهاده به عالم آخرت رسانیدند و موازی هفت هشت هزار نفر از ساده رخان مه لقا و دختران سمن سیما و زنان حور لقا و اطفال مسلمانان از تبریزیان اسیر نموده در میانه خرید و فروخت نمودند.(…) مجملاً از ظهور اسلام تا غایت، این نوع قتلعامی بر زمره مؤمنین سمت ظهور نیافته بود و هیچ یک از سلاطین کفر جرأت به این امر شنیع نکرده بودند که از این عثمانِ ]عثمان پاشا[ بی ایمان نسبت به مسلمانان صادر شد[۱]
۱- خلاصـﺔالتواریخ، ج۱، ص ۸۹- ۷۸۸، و نیز اسکندر بیک ترکمان، ج۱، ص ۳۱۰، و نیز دون ژوان ایرانی، ص ۲۱۶
حزب دمکرات، پ ک ک و حلقهٔ گمشدهٔ ( تامس رابرت مالتوس و کمبود مواد غذا ئی ) ، اقتصاد دان انگلیسی و جامعه شناس ابله جهان سومی >>
این اقتصاد دان پیشبینی کرده بود که جمعیت چنان زیاد خواهد شد که کرهٔ خاکی، توان تامین نیازهای غذا ئی جمعیت سر به فلک کشیده را نخواهد آشت، جامعه شناس ابله جهان سومی هم ادعا میکند "" پ ک ک همان جامعه است و جامعه همان پ ک ک است "". آیا این دو دنیا به زودی رود در روی هم قرار خواهند گرفت؟ وقتیکه جامعه شناس ابله جهان سومی، در حالی دنیا با کرونا دست و پنجه گرم کرده به فکر "" الحاق گرا ئی و اشغال خاک دیگران """ است هر بدبختی احتمال عملی شدن دارد، جامعه شناس های ما ما، یک مشت ابله بودند که با نظریه پردازی پیرامون "" پان تورک کذا ئی "" به کار آفرینی اعلان جنگ دادند و در نیافتند جوامع تورک، بیشترین میزان روحیه کار افرینی در خاورمیانه را دارند، انگار این کم بود، چپولها هم از اینها حمایت کردند، تصور را بکنید کدام ابلهی شعار "" آب برای همه میدهد و با دست خود، چشمه را کور میکند؟ """ این هنر فقط از دست جامعه شناس ابله جهان سومی و چپولها امکان عملی شدن دارد، """"" خبر خوش """" ژاپن در تورکیه، مرکز تعمیر تاسیس میکند >> جامعه همان کار افرینی است کار افرینی همان جامعه است <<<< سخنی گهربار از فعالین تورک آزربایجانیhttps://www.hurriyetdailynews.com/japanese-firm-opens-repair-center-in-istanbul-154850
https://iranglobal.info/node/78713 تذکر درخصوص تحریف نام استان آذربایجان غربی
متاسفانه تارنماهای چپ از جمله حزب توده امکانی برای پرسش ندارند .
در تارنمای حزب توده امده بود که در سال 63نظام با همکاری غرب به حزب یورش برده و بقیه داستان ....حزب ادعا میکند که اسامی اعضا را سازمان سیاو دولت انگلستان به اخوند ها داده اند.
پرسش این است که این اسامی چگونه بدست سازمانهای جاسوسی غرب و روسیه است ؟
ایا حزب انچنان بی در و پیکر بود و هر کسی میتوانست وارد وخارج شود ؟یا اینکه شبکه جاسوسی برای غرب از مدتها در درون حزب وجود داشته است؟
جاسوس روس چگونه توانسته است به سری ترین اطلاعات پی ببرد ؟ایا میتوان باور کرد که ان جاسوس به تنهایی بدون کمک افراد بالای حزب این اطلاعات را کسب کرده باشد؟
از سوی دیگر این ادعای حزب ضد امپریالیست پذیرفتنی نیست که غرب به محرمانه ترین بخش اسناد حزبی دسترسی داشته باشد .
اگر غرب جاسوسی کردهاست ،ایا همکاری از درون حزب نداشته است؟ ابلهانه است اگر باور کنیم زمانیکه رفقا در خواب بودند انها اسناد حزبی را عکس برداری میکردند .
بنابر ادعای حزب جاسوس روس و جاسوسان غربی اسنادی بهدست آوردند وانها به نظام دادند.بله. یعنی در دادن اسناد به نظام شما راست میگویید ولی میتوان ادعا کرد ان اسناد فقط کاغذ سفید بوده اند وهیچ مطلبی و برنامه ای در انها نوشته نشده بود؟
متاسفانه حزب در این جا از وجود جاسوس غربی و شرقی در حزب طفره میرود و دوبیگناه مانند اقای پر توی را جاسوس میداند .
ما میدانیم که اقای پرتوی نه تنها جاسوس نبود بلکه دادگاهی وزندانی شد و به پوچی راه خود پی برد و ان هم سالها پس از حمله به حزب بود .
حزب به مردم ایران واعضا دروغ میگوید .حزب باید انچه را سازمانهای جاسوسی از حزب میدانند در اختیار مردم ایران بگذارد.
البته میتوان حدس زد که سازمانهای غربی برای حفظ جاسوس واقعی خود در حزب ان جاسوس روسی را سوزانیدند .
تسلیت به امارات متحده عربی و تحلیلگر ما، پهبادها سیستم پدافند هوا ئی ساخت روسیه و چین در لیبی را نابود کردند >
ناتو با نزدیکی به تورکیه در لیبی، آب سردی به هیکل امارات متحده عربی ریختآیا تحلیلگر ما هنوز تصور میکنند روسیه و تورکیه برای ترابلس میجنگند؟ ناتو با نزدی
https://www.aa.com.tr/en/africa/libya-army-hits-haftars-air-defense-system-drone/1843701
یک پرسش از تحلیلگر ما، جدا از اینکه واقف نیستید دولت سراج و دولت وفاق ملی، ترابلس را در اختیار دارند، شما که برای آمارات متحده عربی و عربستان شاهنامه مینویسید، آیا از خودتان نپرسیدید که """ ناتو دیر یا زود در کنار تورکیه قرار خواهد گرفت چونکه آنان نمیتواند اجئزه بدهند روسیه در لیبی پیروز شود، آرامات متحده عربی توان درک این چیزها را ندارد، ولی تحلیلگر ما باید توان درک بیشتری از ژئوپلتیک دنیا را داشته باشد. همه که جامعه شناس نیستند با یک فتوای "" پسا ساختار گرا ئی و پست مدرنیسم "" نسخهٔ پیروزی بپیچند.
https://iranglobal.info/node/78709
نقل به مضمون >>>> در لیبی نیز، ترکیه، که بخشی از هزینه برنامه مشترک با روسیه برای فتح طرابلس را میپردازد، ممکن است بزودی دریابد که کفگیر به ته دیگ خورده است.
"" آیا آزربایجان یک ( قدرت میانی ) است؟ "" مشخصات یک قدرت میانی چیست؟ >
https://moderndiplomacy.eu/2020/05/16/is-azerbaijan-a-middle-power/https://moderndiplomacy.eu/2020/05/16/is-azerbaijan-a-middle-power/
https://iranglobal.info/node/78713 تذکر درخصوص تحریف نام استان آذربایجان غربی
درپاسخ به برخی هنربندان بی ........ :
آنچنانکه ایران زمین قبل از ورود تازیان غارتگر پهلوانان دلیر کم نداشت. خدعه و پلشتی این جماعت آنچنانکه در عقبه ایشان نیز در این دوران بنام های داعش و امثال آن پیداست، داوری را برای مردمان آشکار نموده است. خوشبختانه امروزه از این ذوالفقاران کارسازتر وجود دارد که به اشارای ذوالفقار بدستانی چون سلیمانی را در چشم بهم زدنی کتلت وار رهسپار معبود می سازد. ونیز:زور بازو و ذوالفقار بُران منحصر به یک فرقه خاص ویا مکان و زمان خاصی نبوده ونیست و از هیچ قداستی هم برخوردار نیست،
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن
تاثیر اختران شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از ان دگر کسان
بعد از دو روز از ان شما نیز بگذرد...
ان کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد...
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد.
سالام اليكيم
مردم آذربایجان جنوبی در اعتراض به سیاستهای نژادپرستانه ایران و توهین به تورکها در روزنامه دولتی ایران در ۱خرداد ۱۳۸۵/ ۲۲مه ۲۰۰۶مردم آذربایجان جنوبی در اعتراض به سیاستهای نژادپرستانه ایران و توهین به تورکها در روزنامه دولتی ایران در ۱خرداد ۱۳۸۵/ ۲۲مه ۲۰۰۶
مردم آذربایجان جنوبی همیشه، در لحظات حساس برای تعیین حق سرنوشت ملی و استقلال خود به پا خواهند خاست!
ما نه برای ایران، بلکه فقط و فقط برای استقلال آذربایجان جنوبی در میدان هستیم و خواهیم بود.
هر اندازه این کتاب مقدس باشد ،مضرات ان بیش از تصور ماست .تاریخ نشان میدهد که این کتاب در ایران جز رخوت اندیشه و ستیز با میهن دوستی وجنگ ودزدی کابردی نداشته است . اشکال در این است که مسلمانها
نتوانستند دین خود را با جهان امروز هماهنگ کنند . این دین واصول وفروع ان هنوز در اغاز اسلام است .این دین و مروجان ان اجازه هرگونه بازبینی وتحول را ناکام گذاشتند .دیزارییلی نخست وزیر انگلستان به درستی قران را سد پیشرفت در جهان اسلام میداند .کارنامه نظام اسلامی و مجاهدین برای پیروزی اسلام است و نه رفاه وازادی واسایش و میهن پرستی .
در هفته گذشته در یکی از شهرهای المان پلیس مجبور به دخالت شد .امام مسجد ترکان با صدای بلند تبلیغ رمضان میکرد واین موضوع به دخالت پلیس و نزاع گروه های دست راستی المانی و ترکان متعصب کشید .در درون هر شیعه ایرانی یک اخوند وجود دارد و تا زمانیکه این روح پلید اخوندی طرد و سوزانده نشود درخت معرفت ریشه نخواهد گرفت .
آقای جاوید نامجو با تشکر از انتشار از مقاله مفید دولت در تبعید و نقش شاهزاده رضا پهلوی
به کامنت های پارازیتی پان ترک ها ی شیعه صفوی و کمونیست و دوگانه سوز و طرفدار و پنهان پشت جمهوری اسلامی توجه نکنید. ترک اوغلو که خود معلوم نیست در طول عمر چه کرده است با چند خط چرت و پرت میخواهد حقیقت را منحرف و کاربران را سردرگم کند. ترک شیعه کمونیست صفوی سر در آخور جمهوری اسلامی فکر میکند همه بیسواد هستند و ترکان متجاوز و نامرد و دورو وسواستفاده چی که مثل لاشخور بر سر هر مردار مینشینند هستند که تعیین میکنند.ترک شریک دزد و رفیق قافله که در غارت ایران ۴۱ سال شریک است از حکومت مردمی وحشت دارد چون منافعش در خطر است.