رفتن به محتوای اصلی

آغاز اعتصابات در ایوان غرب , کرمان , سقز ، کامیاران و سندج ۲۸ آذز + ویدئو ها

آغاز اعتصابات در ایوان غرب , کرمان , سقز ، کامیاران و سندج ۲۸ آذز + ویدئو ها
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

 

اعتصاب مغازه‌داران و کسبه بازار شهرستان ایوان غرب دوشنبه

 

تعتصاب 28 آذردر کرمان

آغاز اعتصابات در سقز ، کامیاران و سندج ۲۸ آذر1401

 

پس از هشدار امنیتی وزیر خارجه هلند؛ یورگن لوکادیا ایران را ترک کرد

تصویر

یورگن لوکادیا که پس از حرف و حدیث‌های بسیار با قرارداد میلیون یورویی به پرسپولیس اضافه شده بود امروز ایران را ترک کرد. دلیل ترک ایران توسط لوکادیا برخلاف آنچه باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است نه خانوادگی بلکه هشدار امنیتی است.

وزیر خارجه هلند چندی پیش به دلیل وضعیت ایران و خیزش انقلابی مردم از تمامی اتباع خود خواسته بود ایران را ترک کنند. همچنین به دلیل فلیترینگ گسترده در ایران یورگن لوکادیا امکان برقراری ارتباط با خانواده خود را نداشته است.

محمد_حاجی‌_رسول‌پور زندانی سیاسی سابق کە در قیام بوکان بازداشت شدە بود، زیر شکنجە کشتە شد.

تصویری از او پس از آزادی از زندان!

Image removed.محمد حاجی‌ رسول‌پور پس از آغاز اعتراضات سراسری ابتدا روز شنبه نهم مهر ماه از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شد و پس از شانزده روز در ۲۵ مهر ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بار دیگر محمد حاجی رسول‌پور را در روز چهارشنبه دوم آذر ماه در مغازه‌اش در شهر بوکان بازداشت کردند.

تصویر

محسنی اژه‌ای: احکام قطعی را بدون تاخیر اجرا کنید

رئیس قوه قضائیه خواستار اجرای بدون تاخیر احکام «قطعی» معترضان شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه درباره بازداشتی‌های اعتراض‌های کنونی گفت: «احکام صادره برای افرادی که در هر حوزه‌ای اعم از امنیتی یا غیرامنیتی مرتکب جرائم سنگین شده‌اند باید در عین مستند و مستدل بودن، بازدارنده نیز باشند.»

آقای اژه‌ای تاکید کرد که «نباید یک حکم قطعی، بدون وجه و بدون اطلاع در اجرای احکام‌ بماند» و «در اجرای احکامی که صادر و قطعی شده، بدون وجه، نباید تأخیر ایجاد شود» و «چنانچه حکمی قطعی نیز به دلایل خاصی، قابلیت اجرا ندارد، موضوع حتماً اطلاع داده شود.»

صدور احکام اعدام و زندان‌های طولانی بدون داردرسی معتبر و با نقض حقوق معترضان، اعتراض‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج برانگیخته است.

کیهان آ خوندی : علی کریمی قابل تعقیب و پیگرد کیفری است

روزنامه تندروی کیهان تهران امروز علی کریمی را «قابل پیگرد و تعقیب قضایی» دانست.

علی کریمی یکی از شاخص‌ترین مدافعان معترضان در ایران بوده و پیش‌تر هم گفته خود و خانواده‌اش غیرمستقیم زیر فشار هستند.

کیهان نوشت «حالا که آب‌ها از آسیاب افتاده»، ماموریت «پادوهای دشمن شبهه‌افکنی درخصوص مجازات‌هایی است» مثل اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، که اعتراض وسیع داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است.

در این گزارش آمده است: «در واقع افرادی مثل علی کریمی و... که قصد برهم زدن امنیت کشور را دارند قطعاً مشمول ماده ۵۱۲ هستند و مدعیان اصلاحات به‌ویژه طیف رادیکال آنها، در بهترین حالت اگر سوءنیت خاص به قصد برهم زدن امنیت کشور را هم نداشته باشند تا مشمول عنوان مستقل ماده ۵۱۲ شوند، طبق عمومات مربوط به معاونت در جرم یعنی ماده ۱۲۶ قابل پیگرد و تعقیب کیفری هستند.»

به نوشته کیهان در ماده ۵۱۲ «قانون مجازات، بخش تعزیرات، مصوب ۷۵» آمده است: «هر کس مردم را به قصد بر هم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر اغوا یا تحریک کند صرف‌نظر از اینکه موجب قتل و غارت بشود یا نشود به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌گردد.» 

محدودیت اینستاگرام و واتساپ ادامه خواهد یافت

مهدی باقری، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در مصاحبه با ایسنا گفت محدودیت اینستاگرام و واتساپ ادامه خواهد یافت.

او گفت «مردم محدودیتی برای استفاده از اینترنت ندارند اما محدودیت‌هایی که برای نرم افزارهای اینستاگرام و واتساپ که متعلق به آمریکا هستند، اعمال شده که طبیعی هم است.»

مهدی باقری به خبرگزاری ایسنا گفته «به عنوان یک شهروند ایرانی معتقدم که اگر این دو نرم افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارات را پرداخت کنند».

یک هفته پیش عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران گفته بود ایران برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ شروطی تعیین کرده که آنها را برای شرکت متا ارسال کرده، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است.

شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد.

پیش از این دولت ایران از یک ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای پاسخگویی متا خبر داده بود.

سی‌ان‌ان: حکومت ایران به حساب‌ بازداشت‌شدگان در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد

شبکه خبری در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرده، به یک معترض بازداشت‌شده اشاره کرده که در ماه سپتامبر بازداشت شده است.

سی‌ان‌ان به دلایل امنیتی نام این معترض را تغییر داده و اسم او را «نگین» گذاشته است.

نگین گفته که در زمانی که در سلول انفرادی و تحت بازجویی بود متوجه شده بود که ماموران جمهوری اسلامی از چت‌های خصوصی او در تلگرام، شنود تلفن‌ها و پیامک‌هایش برای متهم کردن او استفاده می‌کردند.

نگین به سی‌ان‌ان گفته است: «آنان [ماموران] به من گفتند فکر می‌کنی زنده از این جا بروی؟ اعدامت می‌کنیم. حکم شما اعدام است. ما شواهدی داریم، ما از همه چیز آگاه هستیم.»

این معترض افزود که مقام‌های جمهوری اسلامی او را به اداره یک گروه ضدحکومتی در تلگرام متهم کرده‌اند؛ ادعایی که او آن را رد می‌کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید