رفتن به محتوای اصلی

مادرتنکابنی یکی دیگر از مادران خاوران از میان ما رفتند!
27.08.2022 - 13:35

با تأسف و اندوه فراوان خانم خدیجه عباسپور راد (مادر مجید تنکابنی) در نیمه شب دوشنبه سی و یکم مرداد ۱٤۰۱ در منزلشان در تهران از میان ما رفتند و ایشان را در روز سه شنبه یکم شهریور در قطعه هفتاد و شش بهشت زهرا به همراه جمع بزرگی از فامیل، یاران و تعدادی از خانواده های خاوران به خاک سپردند و پیکرشان را گلباران کردند.

مادرتنکابنی از مادران زخم خورده و مقاوم خاوران بودند که سال ها ایشان را به همراه دیگر اعضای خانواده در خاوران می دیدم که با صبوری بسیار و پیگیرانه در خاوران حضور می یافتند و یاد عزیزشان مجید تنکابنی را گرامی می داشتند، این خانواده دادخواه کنار نشانه ای از عزیزشان در قطعه پائینی خاوران می نشستند و آنجا را با گل های زیبا تزئین می کردند و مادر با پسر جوان و دلبندش که ظالمانه او را کشته بودند راز و نیاز می کرد.

مسئولان حکومت اسلامی ایران مجید تنکابنی را مانند هزاران جوان عاشق و مبارز دیگر در دهه شصت ظالمانه کشتند و در خاوران و خاوران ها مخفیانه و دور از چشم ما خانواده ها در زیر خاک پنهان کردند و پیکر هیچ کدام از آنها را به ما تحویل نداده اند و این زخمی مضاعف است که بر تن و جان ما زده اند و همچنان خونریزی دارد، در طی چهل و یک سال گذشته نیز با تخریب پیاپی نشانه ها در خاوران و دیگر گورهای بی نام و نشان ما را دوباره و دوباره شکنجه داده اند و این اذیت و آزارها تا کنون ادامه دارند ولی خانواده ها مقاوم و استوار ایستاده اند تا حقیقت روشن شود که چرا و چگونه عزیزانشان را کشتند و چرا پیکر آن جان های شیفته را به ما خانواده ها تحویل نداده اند و چرا نام آنها را در سامانه رسمی کشور ثبت نکرده اند؟

مجید تنکابنی متولد بیست و هفتم بهمن ۱۳۳۸ بود و به دلیل فعالیت‌ سیاسی با سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر در دهم شهریور ۱۳۶۰ در حالی که هنوز بیست و دو ساله نشده بود دستگیر شد، دوران حبس او یازده روز بیشتر طول نکشید و مجید را در بیست و یکم شهریور ۱۳۶۰ اعدام و مخفیانه در قطعه پائینی گلزار خاوران به خاک سپردند بدون این که پیکر او را به خانواده تحویل دهند!

خانم خدیجه عباسپور راد متولد ۱۳۰۸ بود و اعدام فرزند جوانش او را بسیار سوزاند و زخمی عمیق بر تن و جانش نشاند ولی علیرغم بیماری و کهولت سن در چند سال گذشته، تا پایان عمر مقاوم و استوار ایستاد و تاب آورد تا یاد پسرش را زنده نگاه دارد، هر کدام از مادران و خانواده های خاوران که از میان ما می روند گوئی بخشی از وجود ما را با خود می برند و جایشان در خاوران بسیار خالی می شود و امید که جوانترها جای آنها را پر کنند و این راه را ادامه دهند.

از صمیم قلب به خانواده های محترم و داغدار تنکابنی و عباسپور راد و همچنین به مادران و خانواده های خاوران تسلیت می گویم و همدردشان هستم، هرچند در تبعید و فرسنگ ها از خاوران و خانواده های خاوران و دیگر عزیزانم دور هستم ولی قلبم همچنان با آنها می تپد و دردشان درد مشترک من و ماست.

من ریشه های تو را دریافته ام / با لبانت برای همه لب ها سخن گفته ام / و دست هایت با دستان من آشناست / در خلوت روشن با تو گریسته ام برای خاطر زندگان / و در گورستان تاریک با تو خوانده ام زیباترین سرودها را / زیرا که مردگان این سال عاشقترین زندگان بوده اند! (احمد شاملو)

یادشان گرامی و عشقشان ماندگار است!

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

khadijeabaspur-780

majidtonekaboni-780

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
برگرفته از:
https://www.akhbar-rooz.com/166325/1401/06/02/

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.