رفتن به محتوای اصلی

گزارش ویدئویی از کشته‌شدن پویا مولایی‌راد، در درگیری بین مردم و نیروهای سرکوب

گزارش ویدئویی از کشته‌شدن پویا مولایی‌راد، در درگیری بین مردم و نیروهای سرکوب

در پی درگیری در روستای پرچستان ایذه، محل دفن کیان پیرفلک، پسر عموی مادر این کودک با تیراندازی ماموران امنیتی حکومت کشته شد.

پویا مولایی‌راد، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد، روز یکشنبه ۲۱ خردادماه در مراسم سالگرد تولد کیان پیرفلک در محل مزار او با تیراندازی مستقیم ماموران انتظامی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

دقایقی پس از انتشار خبر کشته‌شدن پویا مولایی‌راد، رسانه‌های وابسته به حکومت در روایتی متفاوت جان‌باختن او را به درگیری با نیروهای انتظامی مربوط کردند.

این در حالی است که فضای شهر ایذه در آستانه برگزاری مراسم سالگرد تولد کیان پیرفلک و در پی فراخوان‌ها برای شرکت در آن، به شدت امنیتی شده بود و ماموران در برگزاری مراسم کارشکنی و از حضور مردم در آن جلوگیری می‌کردند.

مراسم ۱۰ سالگی کیان پیرفلک؛ یک عضو خانواده کیان و یک پلیس کشته شدند

Image removed.

 

پویا مولایی‌راد، ۱۹ ساله پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد در درگیری با ماموران پلیس کشته شد

بنابه اعلام منبع نزدیک به خانواده پیرفلک، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، امروز درگیری ایجاد شده با ماموران پس از مراسمی که خانواده برای تولد ۱۰ سالگی او بر سر مزارش برگزار کرده بودند، با شلیک گلوله کشته شده است. این منبع آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفت که پویا مولایی‌راد، ۱۹ ساله با شلیک گلوله ماموران در روستای پرچستان ایذه که پیکر کیان در قبرستان آن دفن است، کشته شده است.

گزارش‌ها از ایذه از محاصره این روستا به دست ماموران امنیتی و جو شدید امنیتی در ایذه حکایت دارد. رسانه‌ها در ایران گزارش می‌دهند که در پی تشنج میان ماموران و گروهی از شهروندان در این منطقه، یک مامور نیروی انتظامی هم کشته شده است.

در روایتی از این حادثه تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده که پس از پایان مراسم خانواده کیان پیرفلک، «در حمله یک فرد ناشناس با خودرو و ایجاد درگیری با ماموران پلیس مستقر در شهرستان ایذه یک مامور پلیس» کشته شده و «فرد مهاجم هم در تیراندازی ماموران پلیس مجروح، به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان فوت کرده است».

ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک مراسم تولد خانوادگی بر مزار پسرش را امروز ۲۱ خرداد، از طریق لایو اینستاگرامش منتشر کرد.

بسیاری از ایرانیان در خارج از کشور با برگزاری برنامه‌‌هایی دیروز و امروز تولد او را جشن گرفتند. شماری از برگزارکنندگان این جشن‌ها پیشنهاد دادند که «در ایران پس از جمهوری اسلامی روز تولد کیان روز کودک نامگذاری شود.»

 

کیان پیرفلک اهل ایذه که به هنگام کشته شدنش ۹ سال داشت در جریان اعتراضات، در تاریخ ۲۵ آبان در حالی که با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو و در حال بازگشت به خانه بودند هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

میثم، پدر کیان در تیراندازی که خانواده می‌گوید از سوی ماموران بوده، به شدت آسیب دید و ماه‌منیر، مادرش از حمله ماموران و ضبط یادگاری‌هایی که برای مراسم تولد فرزندش آماده کرده بودند خبر داده بود. او بارها هدف آزار و حمله‌های آنلاین قرار گرفته است.

شرایط امنیتی در ایذه

شرایط امنیتی در حالی در ایذه حاکم شده است که این شهر در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بارها محل نزاع معترضان و ماموران حکومت بود. شماری از معترضان در این شهر کشته شدند اما پرونده کیان پیرفلک ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد.

سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک تصویری از متن شکایت مادر و پدر کیان از «ضابطین قضایی» به دلیل تیراندازی به خودروی شخصی آنها در توییتر منتشر کرد.

در نامه شکایت مادر و پدر کیان پیرفلک،‌ آنها تصریح کردند که «هیچ شکایتی از عباس کوکوری معروف به مجاهد و بهمن بهمنی و دیگر بازداشت شدگان ایذه‌ای نداشته و ندارند.»

Image removed.

منبع تصویر،UGC

توضیح تصویر،

تولد امسال پسر کوچک خانواده بر سر مزار کیان پیرفلک

سجاد پیرفلک هم در توییت خود نوشته بود که «از شروع اعتراضات اخیر در ایذه، حداقل ۱۳ نفر جوان و نوجوان کشته، دها نفر زخمی، و چندصد نفر بازداشت شدند. خانواده کیان پیرفلک و سایر قربانیان خواهان لغو احکام اعدام برای سایرشهروندان در بند هستند. با لغو این احکام شیون‌های مادران داغدار جدیدی در کوچه های ایذه، بوجود نمی آید.»

هنگامه چوبین،‌ مادر آرتین رحمانی،‌ دیگر نوجوان کشته شده در ایذه هم در اینستاگرام خود عامل تیراندازی به معترضان را «فرمانده میدانی هلال‌احمر» دانست و نوشت که او دستور شلیک به معترضان را داده و خودش هم به سمت جوانان همشهری «شلیک» کرده است.

خبرگزاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز جمعه ۱۸ فروردین خبر داد که برای یکی از معترضان زندانی به نام عباس کورکوری، مشهور به مجاهد کورکور، که به‌ عنوان متهم اصلی در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک معرفی شده، حکم اعدام صادر شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید