رفتن به محتوای اصلی

اطمینان بایدن به محمود عباس درباره کمک‌های بشردوستانه به غزه

اطمینان بایدن به محمود عباس درباره کمک‌های بشردوستانه به غزه
آخرین اخبار جنگ (یکشنبه 15 اکنبر2023 ):

رئیس جمهور مصر در دیدار با بلینکن: واکنش اسرائیل به حملات حماس فراتر از دفاع از خود است

Image removed.

 

آنتونی بلینکن در سفرش به مصر با عبدالفتاح سیسی،‌رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد آنتونی بلینکن در سفرش به مصر با عبدالفتاح سیسی،‌رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد

عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس جمهور مصر گفته است که واکنش اسرائیل به حملات حماس فراتر از دفاع از خود بوده و به «مجازات دسته جمعی» تبدیل شده است.

او این سخنان را در دیدارش با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به مصر سفر کرده بیان کرد.

آن ها مذاکراتی را انجام دادند که انتظار می رفت بر روی گذرگاه مرزی رفح که در حال حاضر بسته است، متمرکز باشد.

کمک ها به غزه از سوی مصر در حال افزایش است.

مروری بر آخرین تحولات

  • ارتش اسرائیل می‌گوید آماده دستور دولت برای حمله زمینی به غزه است.
  • بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در اولین جلسه کابینه اضطراری گقت اسرائیل هر لحطه آماده نابودی حماس است. او به میان نیروهای اسرائیلی در جنوب این کشور رفت و گفت: «حماس می‌خواست ما را نابود کند اما این ماییم که حماس را نابود می‌کنیم.»
  • آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پایان سفرش به منطقه در قاهره گفت هر چه در توان دارد برای جلوگیری گسترش جنگ انجام می‌دهد. او گفت اسرائیل باید به نحوی از خود دفاع کند که غیرنظامیان در امان بمانند. او اضافه کرد که پیام حماس «مرگ و ویرانی و تروریسم» است.
  • عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر به وزیر خارجه آمریکا گفته است گذرگاه رفح فقط در صورتی باز می‌شود که اسرائیل امنیت آن را تضمین کند. صدها خارجی در ورودی این گذرگاه تجمع کرده‌اند تا از آنجا از غزه خارج شوند و به مصر بروند. این گذرگاه هنوز بسته است.
  • اسرائیل کاتز وزیر انرژی اسرائیل گفته است پس از گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو قرار شده جریان آب به غزه باز شود اما زمان آن را اعلام نکرد. در همین حال، رئیس بیمارستان ناصر در غزه به بی‌بی‌سی گفته است این بیمارستان چهار هزار بیمار دارد و صدها هزار شهروند به دلایل مختلف نیازمند مراقبت درمانی هستند. او گفت ژنراتورهای بیمارستان فقط تا دوشنبه سوخت دارند.
  • به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلفنی به امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: «اگر کشتار مردم و محاصره غزه متوقف نشود وضعیت پیچیده می‌شود و صحنه توسعه می‌یابد.»
  • حملات هوایی اسرائیل به غزه و پرتاب راکت حماس به شهرهای اسرائیل ادامه یافته است. شمار کشته‌شدگان اسرائیلی به ۱۴۰۰ و شمار کشته‌شدگان فلسطینی به ۲۶۰۰ نفر افزایش یافته است.
  • درگیری‌های در جنوب لبنان رخ داده است و بالگردهای اسرائیلی مناطقی را هدف قرار داده‌اند. حزب‌الله لبنان راکت‌هایی شلیک کرده که می‌گوید دوربین‌های «جاسوسی» اسرائیل را از کار انداخته‌اند.

تصاویری از درگیری‌های اسرائیل و حماس

اسرائیل به حملات هوایی خود به غزه ادامه می دهد. انتطار می رود که عملیات هوایی،‌ زمینی و دریایی اسرائیل در تلافی حملات حماس به این کشور که به کشته شدن ۱۳۰۰ نفر منجر شد، انجام شود.

در هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند.

Image removed.

 

یک مرد فلسطینی در حال حمل دختری که در حملات اسرائیل در غزه مجروح شد: یک مرد فلسطینی در حال حمل دختری که در حملات اسرائیل در غزه مجروح شده

Image removed.

 

آتش نشانان و نیروهای امنیتی در حال خاموش کردن آتشی هستند که در پی پرتاب موشک از غزه به خانه ای در سدروت ایجاد شده آتش نشانان و نیروهای امنیتی در حال خاموش کردن آتشی هستند که در پی پرتاب موشک از غزه به خانه ای در سدروت ایجاد شده

Image removed.

 

خانه هایی که در نتیجه حمله هوایی اسرائیل در غزه ویران شده خانه هایی که در نتیجه حمله هوایی اسرائیل در غزه ویران شده

Image removed.

 

اعضای خانواده و بستگاه یک اسرائیلی که در جریان تیراندازی حماس در یک فستیوال موسیقی پس از حمله حماس کشته شد اعضای خانواده و بستگاه یک اسرائیلی که در جریان تیراندازی حماس در یک فستیوال موسیقی پس از حمله حماس کشته شد
 
  •  

آخرین آمار کشته‌شدگان اسرائیل «بیش از ۱۴۰۰» نفر

اسرائیل آخرین آمار کشته شدگان را اعلام کرد. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته تعداد کشته شدگان حملات حماس را به بیش از ۱۴۰۰ رسیده است.

مقامات فلسطینی هم گفته بودند که بیش از ۲۳۰۰ نفر در عملیات بمباران اسرائیل علیه نوار غزه کشته شده‌اند.

اطمینان بایدن به محمود عباس درباره رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه

جو بایدن در تماس تلفنی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت ایالات متحده با شرکای خود در منطقه همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های بشردوستانه به غیر نظامیان در غزه می‌‌رسد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت که مقام‌های اسرائیلی به او اطلاع داده‌اند، آب در جنوب غزه وصل شده است.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت کشورش برای نابودی گروه حماس در نوار غزه آماده می‌شود. او افزود ارتش اسرائیل می‌داند که همه کشور حامیش هستند و اکنون زمان سرنوشت‌سازی است.

ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل: اسرائیل هیچ گزینه دیگری جز اقدام فعلی ندارد

Image removed.

 

ایهود باراک، از نخست وزیران سابق اسرائیل گفته که در این مرحله عملا هیچ گزینه دیگری جز گزینه ای که دولت بنیامین نتانیاهو در غزه دنبال می کند، برای اسرائیل وجود ندارد.

آقای باراک به بی بی سی گفت که هدف از چنین استراتژی این است که اطمینان حاصل شود که قابلیت های نظامی حماس «از بین رفته» و اداره نوار غزه به رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین سپرده شود.

او همچنین تاکید کرد که اسرائیل کاملا به قوانین بین المللی متعهد است، اما باید مرزهای اسرائیل را از کنترل حماس که او آن را همانند «القاعده و داعش» نامید، پاکسازی شود.

 

مدیر بیمارستان غزه در پی دستور تخلیه از سوی اسرائیل: جایی برای رفتن ما وجود ندارد

اسرائیل به تنها بیمارستان رفح در جنوب غزه دستور تخلیه داده است.

بی‌بی‌سی با دکتر جمال حمس، مدیر این بیمارستان در جنوب غزه، صحبت کرده است. او می گوید که بیمارستان واقع در رفح یک تماس تلفنی از ارتش اسرائیل دریافت کرد که گفت «باید ظرف دو ساعت» تخلیه شود.

آقای حمس می گوید این بیمارستان کاملا به غیرنظامیان تعلق دارد و تنها مرکز پزشکی در این منطقه است که غیرنظامیان مجروح توسط حملات اسرائیل را درمان می کند.

رفح درست درمرز جنوب غزه با مصر است.

او به بی بی سی می گوید که این بیمارستان تصمیم گرفته که برغم هرگونه عواقبی تخلیه نکند چرا که «هیچ راهی برای درمان مصدومان اضطراری» در منطقه وجود نخواهد داشت: «جایی برای رفتن ما وجود ندارد، ما در محاصره هستیم.»

هشدار آمریکا: اگر جنگ تشدید شود، احتمال دخالت ایران هست

Image removed.

 

ایالات متحده آمریکا هشدار داده است که تشدید جنگ بین اسرائیل و حماس می‌تواند به «احتمال دخالت مستقیم ایران» منجر شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در گفتگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس، همکار آمریکایی بی‌بی‌سی، نسبت به احتمال ایجاد جبهه جدیدی در مرز شمالی اسرائیل با لبنان هشدار داد.

او گفت: «نمی‌توانیم این موضوع را رد کنیم که ایران تصمیم بگیرد به‌ طور مستقیم دخالت کند. ما باید برای هر رویداد احتمالی آماده شویم.»

تبادل آتش در سراسر مرز بین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، حزب‌الله در جنوب لبنان و نیروهای اسرائیلی و گروه‌های شبه نظامی فلسطینی در این منطقه نیز انجام شده است.

تانیاهو: اسرائیل برای نابودی شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه آماده می‌شود

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت کشورش برای نابودی گروه حماس در نوار غزه آماده می‌شود. او افزود ارتش اسرائیل می‌داند که همه کشور حامیش هستند و اکنون زمان سرنوشت‌سازی است.

هم‌زمان، گمانه‌زنی‌ها درباره حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه بالا گرفته است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل گفت برای تامین امنیت خود در هر جای خاورمیانه دست به عملیات می‌زنیم.او تاکید کرد ارتش اسرائیل «در تمامی عرصه‌ها از آمادگی بالایی برخوردار است».

جاشوا زارکا، رییس امور استراتژیک وزارت خارجه اسرائیل تایید کرد جمهوری اسلامی با ارسال تسلیحات به سوریه قصد دارد جبهه جدیدی از جنگ علیه اسرائیل به وجود آورد.

زارکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسرائیل می‌کوشد مانع از این اقدام جمهوری اسلامی شود.

بنا بر گزارش‌ها، این تسلیحات از طریق خاک سوریه در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی در منطقه قرار می‌گیرند.

خلاصه‌ای از مهم ترین تحولات تا این لحظه:

  • ارتش اسرائیل می‌گوید که در حال آماده شدن برای «نابودی» حماس است، تانک‌ها و نیروهای اسرائیلی برای حمله زمینی مورد انتظار در نزدیکی غزه جمع شده اند.
  • به ساکنان شمال غزه گفته شده که خانه‌هایشان را ترک و به جنوب بروند و اسرائیل یک مسیر امن برای عبور ساکنان غزه برای مدت زمان محدودی اعلام کرد.
  • سازمان بهداشت جهانی از دستور انتقال بیماران بیمارستان‌ها از شمال به جنوب انتقاد کرد و گفته است که این به منزله «حکم اعدام» است.
  • هزاران نفر در حال حرکت به سمت گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر هستند. اما این گذرگاه همچنان بسته است.
  • جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا به بی بی سی گفته که تلاش‌ها برای بازگشایی این گذرگاه تاکنون ناموفق بوده است.
  • درگیری‌ها در مرز شمالی اسرائیل با لبنان تشدید شده و دست کم یک نفر در اسرائیل کشته شده است.
  • بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جلسه کابینه دولت اضطراری کشورش را تشکیل داده است.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا: آب به روی مردم غزه باز شد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به سی ان ان گفته که مقامات اسرائیلی به او اطلاع داده اند که آب به روی مردم غزه باز شده است.

سالیوان همچنین گفت که مقامات اسرائیلی او را در آخرین لحظه از این تحولات مطلع کردند.

ارتش اسرائیل شش روز پیش غزه را «بطور کامل محاصره» کرد و از ارسال آب و غذا به سراسر غزه جلوگیری کرد.

 

تصاویری از ویرانی در جنوب شهر غزه

Image removed.

 

Image removed.

 

Image removed.

 

Image removed.

 

Image removed.

 

ارتش اسرائیل به انتقال نیرو و تجهیزات به سمت غزه ادامه می‌دهد

جرمی بوئن، خبرنگار بی بی سی در جنوب اسرائیل که در نزدیکی مرز غزه مستقر است، تصاویری از سربازان و تانک‌های اسرائیلی که در حال حرکت به سمت کیبوتص ناهال اوز هستند، گرفته است.

Image removed.

 

Image removed.

 

خلاصه‌‌ای از آخرین تحولات امروز

  • پیش از حمله زمینی پیش‌بینی شده، نیروهای اسرائیلی در نزدیکی غزه تجمع کرده‌اند.
  • گذرگاهی که برای عبور امن غیرنظامیان در شمال غزه به سمت جنوب در نظر گرفته شده، تا ۴۰ دقیقه دیگر باز می‌ماند و در ساعت ۱۳ به وقت محلی (ساعت ۱۰ به وقت گرینویچ) بسته می‌شود.
  • در همین حال، وزارت خارجه بریتانیا به اتباع بریتانیایی در غزه گفته در صورت باز شدن گذرگاه مرزی رفح به مصر، خود را آماده کنند. کاروان کمک‌رسانی ساعت‌ها برای ورود به غزه در این گذرگاه منتظر هستند.
  • از سوی دیگر، خدمات درمانی اضطراری اسرائیل می‌گوید یک غیرنظامی اسرائیلی در شمال اسرائیل بر اثر شلیک موشک از لبنان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
  • با افزایش تنش در مرز اسرائیل و لبنان، حماس می‌گوید که سه نیروی این گروه از طریق مرز به اسرائیل نفوذ کردند و بعدا کشته شدند.
  • بیش از ۱۳۰۰ نفر از آخر هفته گذشته در اسرائیل کشته شده‌اند در حالی که تعداد گروگان‌های اسرائیلی در غزه ۱۲۶ نفر است.
  • مقامات فلسطینی هم می‌گویند بیش از ۲۳۰۰ نفر در عملیات بمباران نوار غزه توسط اسرائیل کشته شده‌اند.

 

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در بریتانیا می‌گوید این کشور از «چراغ سبز نشان دادن به اسرائیل» دست بردارد

Image removed.

 

حسام زملوت، مسئول نمایندگی تشکیلات خودگردان فلسطین در بریتانیا، وضعیت کنونی غزه را «وحشتناک و قتل عام» توصیف کرده است.

او در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت از دولت بریتانیا می‌خواهد که «به مسئولیت‌های تاریخی، قانونی و سیاسی خود پایبند باشد و چراغ سبز نشان دادن به دولت اسرائیل را متوقف کند.»

آقای زملوت نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین است که بخش‌هایی از کرانه غربی اشغالی را اداره می‌کند. درحالی که حماس کنترل نوار غزه را در اختیار دارد.

 

ارتش اسرائیل: ۱۲۶ گروگان در غزه نگهداری می‌شوند

ارتش اسرائیل می‌گوید از هفتم اکتبر که حماس حمله غافلگیرانه علیه اسرائیل آغاز کرد، حداقل ۲۷۹ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

مجموع تلفات اسرائیل از جمله غیرنظامیان بیش از «۱۳۰۰ نفر» گزارش شده است.

ارتش اسرائیل همچنین تایید کرده که «۱۲۶ گروگان» در غزه نگهداری می شوند. قبلا اسرائیل شمار گروگان‌ها در غزه را ۱۵۰ نفر اعلام کرده بود.

اصابت موشک از لبنان به اسرائیل «یک کشته و دو مجروح» برجا گذاشت

خدمات درمانی اضطراری اسرائیل می‌گوید در اثر اصابت موشک پرتاب شده از لبنان یک نفر کشته شده و دو نفر هم مجروح شدند.

شهرک شتولا در نزدیکی مرز بین اسرائیل و لبنان مورد اصابت موشک قرار گرفته و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

ارتش اسرائیل هم در واکنش به این حمله، با شلیک توپخانه پاسخ داده است. اسرائیل ناحیه‌ای تا چهار کیلومتر را بسته است.

طی چند روز گذشته، از زمان شروع جنگ بین اسرائیل و حماس، بارها تبادل آتش بین حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی صورت گرفته است.

ارتش اسرائیل روزگذشته اعلام کرد «سه نفر را که قصد داشتند از لبنان وارد این کشور شوند، کشته» است. اسرائیل آنها را «تروریست» دانسته است.

حماس تایید کرده است که آنها بخشی از بازوی لبنانی‌اش هستند.

 

مقامات بهداشتی غزه: شمار کشته‌شدگان از۲۳۰۰ نفر گذشت

بنابر این آمار در مجموع ۲۳۲۹ فلسطینی کشته و ۹۷۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

بیش از یک هفته از نفوذ افراد مسلح حماس به اسرائیل برای حمله به غیرنظامیان و سربازان میگذرد.

تا کنون ۱۳۰۰ نفر هم در اسرائیل کشته شده‌اند.

اسرائیل از زمان حمله حماس، حملات هوایی تلافی‌جویانه‌ای را علیه غزه آغاز کرده است.

 

آژانس امداد سازمان ملل: آنچه در غزه می‌گذرد «خروج دسته جمعی» است

آژانس امداد سازمان ملل می‌گوید آنچه در شمال غزه می‌گذرد «خروج دسته جمعی» است.

این نهاد به نقل از همکارانشان در منطقه گفته «این مهاجرت دسته‌جمعی است. آنهایی که می‌توانند با خودروهایشان می‌روند و برخی هم پیاده، برخی هم تشک حمل می کنند.»

این نهاد اعلام کرد در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد از مردم از شمال نوار غزه راهی جنوب شده‌اند و این «وحشتناک» و «خروجی دسته جمعی» است.

مقامات بهداشت غزه: روز شنبه ۳۰۰ نفر در غزه کشته شدند

مقامات بهداشت غزه: روز شنبه ۳۰۰ نفر در غزه کشته شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات بهداشتی در غزه گزارش می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه کشته شده اند.

این سازمان گفت که بیشتر آنها کودکان و زنان بودند و افزود که ۸۰۰ نفر دیگر هم مجروح شده اند.

 
  •  

آخرین تحولات در ساعات گذشته

اگر اکنون با ما همراه شده‌ایده آخرین تحولات جنگ اسرائیل با فلسطینی‌ها را در اینجا بخوانید:

  • کاروان کمک‌ها در مرز مصر با غزه متوقف شده است
  • ارتش اسرائیل: آماده «حمله همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی»‌ایم
  • مقامات بهداشتی غزه: روز شنبه ۳۰۰ نفر در غزه کشته شدند
  • دیدار وزیر خارجه ایران با اسماعیل هنیه در دوحه
  • حماس و ایران بعد از حمله اسرائیل «به همکاری ادامه می‌دهند»
  • به نظر می رسد مهلتی که اسرائیل به بیش از یک میلیون فلسطینی برای ترک شمال غزه داده، به پایان رسیده است، اما هنوز صدها نفر در جاده ها هستند.
  • حسین امیرعبداللهیان با ادامه همکاری با حماس برای «رسیدن به اهدافش» موافقت کرده است
  • جو بایدن با بنیامین نتانیاهو و محمود عباس صحبت کرد
  • پنتاگون: آمریکا دومین ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کرد
  • مقام‌های سوریه از حمله تازه هوایی به فرودگاه حلب خبر دادند
  • روسیه خواستار رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیش‌نویس آتش‌بس اسرائیل و حماس شد

    به گزارش خبرگزاری رویترز روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره مناقشه اسرائیل-حماس را که خواستار یک آتش‌بس انساندوستانه و محکوم کردن خشونت علیه غیرنظامیان و کلیه اعمال تروریستی می‌شود به رای بگذارد.

    دمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت از زمانی که این متن در روز جمعه تسلیم ۱۵ عضو شورای امنیت شد هیچ تغییری در آن داده نشده و او انتظار دارد رای گیری بعد از ظهر دوشنبه انجام شود.

    متن پیش‌نویس خواستار مراعات کامل یک آتش‌بس فوری و بادوام انساندوستانه، تضمین آزادی کلیه گروگانها، توزیع کمک‌های بشردوستانه و امکان خروج ایمن غیرنظامیانی که نیازمند ترک منطقه هستند می‌شود.

  • حماس ورژیم  ایران بعد از حمله اسرائیل «به همکاری ادامه می‌دهند»

    همانگونه که پیشتر گزارش دادیم اسماعیل هنیه رهبر حماس در قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیدار کرده است.

    براساس بیانیه حماس که خبرگزاری رویترز آن را نقل کرده حسین امیرعبداللهیان با ادامه همکاری با این گروه برای «رسیدن به اهدافش» موافقت کرده است.

    اسرائیل، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و چند کشور دیگر جهان حماس یا شاخه نظامی آن را سازمان تروریستی می‌دانند و هدف تحریم قرار داده‌اند. این گروه در منشور خود نابودی کشور اسرائیل را هدف اصلی خود تعیین کرده است.

    وزیر خارجه ایران در جریان این دیدار در دوحه که تصاویری ویدئویی هم از آن منتشر شده حمله یک هفته پیش حماس به اسرائیل را به عنوان یک «پیروزی تاریخی» ستود. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید