رفتن به محتوای اصلی

نرگس محمدی : ما از حکومت عفو نمی خواهبم
28.03.2023 - 09:45

پیام نرگس محمدی به نشست حقوق بشری

ابتدا باید اعلام کنم که من در کنار مردمم در تقلای گذار از جمهوری اسلامی برای ازادی و برابری و دموکراسی و حقوق بشر هستم. نمایشی که از ۱۷ بهمن ماه تحت عنوان عفو رهبری و آزادی بخشی از زندانیان سیاسی و عقیدتی به راه افتاده نه بر اساس اتخاذ رویکرد مداراگرانه یا چرخشی به سوی سیاست های حقوق بشری بلکه به منظور به کار گیری شیوه ای فریبکارانه برای فریب دولت های غربی، نهادهای بین المللی حقوق بشر و شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

۱. حدود شش نفر از همبندی های من در لحظه آزادی از زندان با عفو رهبری در حالی که فقط روسری هایشان را برداشته و شعار زن زندگی آزادی و مرگ بر دیکتاتور سر داده بودند تحت عنوان اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین احضار شده و اکنون به قید وثیقه و کفالت آزاد هستند. تعدادی از همبندی های من که طبق بخشنامه قوه قضاییه مشمول آزادی می شدند به دلیل مخالفت نیروی های امنیتی آزاد نشدند.

۲. سیاست های زن ستیزانه حکومت استبداد دینی شدت گرفته است. سران سه قوه طی جلسه ای اعلام کردند که با بی حجابی برخورد کرده و متخلفان را مجازات خواهند کرد. مسمومیت های سریالی دانش آموزان دختر و عدم پاسخگویی مسئولانه و پی گیری لازم حکومت، برای ما زنان پیام داشت. پیام این بود که سرکوب زنان ادامه خواهد داشت.

۳. آزادی زندانی سیاسی به هیچ وجه نمیتواند به معنای گشایش فضای سیاسی و اجتماعی در ایران باشد. هر کدام از ما زنان و مردان زندانی به دلیل عضویت در نهادهای مدنی، اجتماعی، صنفی در زندان هستیم که نهادهای ما به شکل غیر قانونی پلمپ شده اند.تحقق دموکراسی بدون جامعه مدنی قدرتمند امکان پذیر نیست. سیاست جمهوری اسلامی در نمایش عفو و آزادی بخشی از زندانیان سیاسی سرپوش گذاشتن بر وجه اصلی و مهم سرکوب یعنی بستن نهادهای مدنی و مستقل مردمی ما یعنی محروم کردن ما از دموکراسی است. من حاضرم سالها در زندان باشم اما نهاد من یعنی کانون مدافعان حقوق بشر، دفتری در تهران داشته باشد که اعضا بتوانند در آن برای تحقق حقوق بشر فعالیت کنند.

تصویر

۴.سیاست جمهوری اسلامی بر پایه دروغ است. کشتار مردم در خیابان ها،اعدام مخالفان و معترضان، حبس در سلول های انفرادی و شکنجه و تجاوز و تعرض به زنان و احکام سنگین زندان از ۴۴ سال پیش تا کنون با شدت ادامه دارد اما حکومت، حتی یک مورد از این جنایت ها را نپذیرفته و مسولیت آن را تقبل نکرده است. من به عنوان یک زن زندانی مدافع حقوق بشر از زندان اوین به این نشست اعلام میکنم حاضرم در هر مکانی و در هر زمانی نسبت به تعرض و آزار فیزیکی جنسی زنان و اعمال شکنجه جسمی در سلول ها شهادت بدهم و در مقابل دستگاه دروغ حکومت به‌عنوان یک شاهد بایستم.

۵. در پایان میخواهم بر ضرورت توجه مجامع بین المللی به امر حقوق بشر تاکید کنم چرا که مردم ما در یک جنبش انقلابی به دنبال گذار از جمهوری اسلامی و تحقق دموکراسی و حقوق بشر هستند‌. در این مقطع مهم تاریخی کشورم، هم در مرحله گذار و هم پس از گذار و در تحقق دموکراسی و حقوق بشر و پی ریزی حکومت سکولار که متضمن برابری و آزادی باشد نیاز به فعالیت های قدرتمند مدافعان حقوق بشر بیش از پیش جدی و تعیین کننده است. ما از حکومت عفو نمیخواهیم. از نظر ما جمهوری اسلامی باید پایان یابد و از شما انتظار داریم ما را حمایت و یاری کنید.

زندان اوین نرگس محمدی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.