رفتن به محتوای اصلی

انتشار مدارک و شکایت از مأموران وزارت اطلاعات در مورد آسیب‌های جسمی وارده به توماج

انتشار مدارک و شکایت از مأموران وزارت اطلاعات در مورد آسیب‌های جسمی وارده به توماج

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، خواننده معترض، می‌گوید شکایت موکلش «از ضابطین تقدیم دادسرای کارکنان دولت شده است».

آقای رئیسیان روز شنبه ۱۱ آذرماه با انتشار تصویر شکوائیه و لوایح ارائه شده به قوه قضائیه، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «در جریان رسیدگی به پرونده طی لوایح متعددی موضوع آسیب‌های جسمی وارده به توماج به دادگاه اعلام شده بود تا این که توماج اخیراً این موضوع را به صورت عمومی اعلام کرد.»

در تصویر شکوائیه منتشر شده که تاریخ ۳۰ مهرماه امسال را دارد، این زندانی سیاسی از مأموران اطلاعات استان اصفهان به اتهام «اذیت و آزار بدنی برای گرفتن اقرار»، «ضرب‌ و جرح عمدی»، «توهین» و «آزار و شکنجه» در روز بازداشت در آبان‌ماه سال گذشته، شکایت کرده است.

وکیل توماج صالحی در تصاویر دیگر منتشر شده از پرونده قضائی دیگر خطاب به رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، با تشریح «وضعیت نگران‌کننده چشم» موکل خود درخواست کرده تا «رسیدگی‌های ضروری پزشکی» در این زمینه صورت گیرد.

توماج صالحی که در سال‌های اخیر با ترانه‌هایش درباره مسائل اجتماعی به شهرت رسیده و یکی از سرشناس‌ترین حامیان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱ است، آبان پارسال پس از مدتی زندگی مخفی، در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد.

او روز ۲۷ آبان‌ «پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس» به قید وثیقه آزاد شد اما تنها ۱۲ روز بعد و پس از انتشار ویدئویی که در آن شکنجه‌ شدنش در زندان را شرح می‌داد، با ضرب‌ و شتم بازداشت شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، با تایید بازداشت آقای صالحی گزارش داد که او به خاطر «اظهارنظر‌های کذب و بدون سند که در فضای مجازی منتشر کرد به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» بازداشت شد.

آقای رئیسیان در واکنش به این خبر، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» تأکید کرد که اخبار مربوط به «طرح شکایت توماج صالحی از یکی از مقامات استان اصفهان صحیح است».

این وکیل دادگستری در ادامه گفت که اگر «اعلام خبر شکایت، موجب اتهام نشر اکاذیب و بازداشت توماج صالحی شده باشد، پیش از او باید من را هم به عنوان وکیل پرونده بازداشت کنند، چرا که پیش از آقای توماج صالحی، من در گفت‌وگویی با «شبکه شرق» این خبر را اعلام کرده و گفته بودم که شکایتی از سوی توماج صالحی در دادسرای کارکنان دولت به ثبت رسیده است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید