رفتن به محتوای اصلی

سند محرمانه؛ جنگ زرگری ؛ رسانه های فارسی ؛ سردر گرمی مردم و بهر برداری دستگاه اطلاعاتی از آن
05.06.2023 - 13:32

بر اساس اسناد افشا شده توسط گروه «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای مقابله با اعتراض و اعتصابات معلمان و کارگران خواستار برجسته کردن «شکست منشور همبستگی» و همچنین «مرجعیت‌زدایی» از «شبکه رسانه‌ای» مخالفان حکومت شده است.

این گروه هکری در ادامه افشای اسناد سامانه ریاست‌جمهوری، مصوبات «قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی(ستاد ملی راهبردی شرایط اضطرار)» درباره «نحوه مواجهه و مدیریت اعتصابات و اعتراضات معلمان و کارگران» را منتشر کرد.

این مصوبات توسط ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، به شورای عالی امنیت ملی، تعدادی از مقامات مرتبط دولت، رییس صدا و سیما و دبیر شورای عالی فضای مجازی ابلاغ شده است.

در مصوبات «قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن (ستاد ملی راهبردی شرایط اضطرار)» پیشنهاد شده که اختلافات موجود بین طیف‌های مختلف مخالفان حکومت و موضوعاتی چون «شکست پروژه‌ منشور همبستگی» برجسته‌سازی شود.

این قرارگاه پیشنهاد «مرجعیت‌زدایی» از «شبکه هماهنگ رسانه‌ای» مخالفان حکومت با «افشای اغواگری و تناقضات رسانه‌ای آنها» را مطرح کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره حملات «ارتش سایبری» جمهوری اسلامی به مخالفان حکومت در قالب پوشش‌های مختلف مطرح شده است.

در مصوبات «قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی» همچنین از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کار و رفاه اجتماعی خواسته شده که «لیدرهای» کارگران و معلمان را «احضار» و درباره «چهره‌های بازگشت‌پذیر به نظام» سیاست‌های تشویقی اعمال کنند.

این قرارگاه اعلام کرده باید به «چهره‌هایی که به رفتارهای مخرب اصرار می ورزند» نیز هشدارداده شود.

«قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی» همچنین خواستار برخورد با ادمین‌های کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی دعوت‌کننده به اعتصابات شده است.

«مشروعیت زدایی» از «کنشگران و دولت‌های» حامی اعتراضات در ایران با «بهره‌گیری از کارشناسان (ترجیحا معلمان و کارگران)» در رسانه‌ها و فضای مجازی، دیگر پیشنهاد این قرارگاه برای مقابله با اعتراضات و اعتصابات معلمان و کارگران است.

در هفته‌های گذشته مقامات جمهوری اسلامی از بازداشت تعدادی از کارگران خبر داده و آنان را «لیدر» اعتصابات هفته‌های گذشته در مناطق نفتی معرفی کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

هوشنگ اسدی

این چهره شناخته شده دوآتشه سلطنت طلب در حد «آتش به اختیار » همه کوشش هایش برای زدن چهره های اپوزیسیون است ،. یک نفر از باصطلاح پادشاهی خواهان لیبرال دموکرات که ظاهراً مدعی هستند که افراطیون در همه گروه‌ها هستند از جمله در بین سلطنت طلبان ، مثل کبک سر را زیر برف می گذارند نمی گویند وقتی ما از نیروهای تفرقه افکن و مخرب علیه اپوزیسیون می گوییم منطور فقط چهار تا نعره زن جاوید شاه گو نیست بلکه چهره هایی که سمینار می گذارند ، تریبون دارند و شناخته شده هستند از ثحمله این خانم .
https://twitter.com/Mitra_Jashni/status/164734085…

چ., 07.06.2023 - 09:12 پیوند ثابت
نظرات رسیده

نا صر دریا دل :جناب کیانوش شما در مورد بی طرفی خبری صحبت می‌کنید! آیا خود به آنچه میگویی عمل میکنی؟ شما خود هیچ الترناتیو در برابر آنچه ارایه میدهی ندارید؟ فوقش مصی را بر یاسی ترجیح میدهید. 
این حاصل کلی تجربه سیاسی شماست.

جمهوری اسلامی برای بقا چند کار را تواما انجام میدهد،
سرکوب میکند.
الترناتیو سازی میکند
رسانه‌های مجازی درست میکند
بحران سازی منطقه آیی درست مکند،
اگر زورش برسد بعضی را حل و بعضی دیگر را هم لابنحل باقی می‌گذارد. نمی‌دانم حل و فصل بحران با عربستان و یا اسراییل ربطی به سفر رضا پهلوی به اسراییل دارد یا خیر؟ ولی بیرون آمدن بیانیه نمایندگان اسراییلی در مورد جدایی آذربایجان نمی‌توانست همینطوری روی هوا باشد،
این کوزه گر آخوندی میشکند آنچه که خود ساخته است! این بازی را در ساختن و نابود کردن چند باره جریانهای داخل کشوری به کرات انجام داده حتا حذف کرده است به سرنوشت همه کارگزاران رژیم از هر جناحش و در هر پست اش نگاه کن!.
اما ...

به ترکیب این هیئت نگاه کنید! 
کسانی که خود را پیشا پیش برای شکست آماده کرده بودند.
ان هم شکست قیامی که توان و پتانسیل به زیر کشیدن رژیم را داشت! 
خوب حالا چرا فکر میکنید رژیم این شکست را در بوق و کرنا نکند!!؟ 
در ضمن تعجب نکنید چرا یک ارگان اطلاعاتی در ارتش چنین طرحی ارایه داده است ! رژیم آخوندی ملقمه ایی از آبگوشت بزباش است که همه چیزش به همه چیزش میخورد.
تصویری از اپوزسیون فیک به مدد رسانه های دستچین شده که همه کارگزارانش سالها در خدمت رژیم بوده اند.و تیغ تهدید بالای سر اکثر خانواده آنها بوده و هست، شما را ارجاع میدهم به همین سوال رادیو فردا با احمدی نژاد،،،
چرا باید رژیم از طرح سوخته استفاده کند ؟؟؟ 
پروژه رضا پهلوی و مصی و حامد و بنیادی، دیگر تمام سوز شد و باز تکرارش دیگر امکان ندارد. رضا پهلوی شقه را در درون دستگاه سلطنت هم آورد.
اینکه مشروطه طلبان تلاش دارند اوضاع را کمی جمع کند تا راه خود را از اراذل و اوباش سلطنت کنند،دقیقاً مثل  جدا سازی « اصلاح طلب و اصولگرا » است.
اگر این دو طیف  با هم تفاوت دارند، آن دو طیف هم تفاوت دارند.
حضور اخیر چهره‌هایی از جنس فائزه هاشمی در  کلاب هاووس  برای ایجاد یک خط سوم بر همین اساس ،توسط رژیم باز سازی شده است.
اما کار از کار گذشته است
« باران به دهانش می‌بارد، 
مرگ به گوگرد ِ پریده رنگش فروپوشیده»و دیگر راه نجاتی ندارد.
به این تیتر روزنامه شرق نگاه کن

س., 06.06.2023 - 08:16 پیوند ثابت
فرامرز حیدریان

درود!

تمام سیستمهای استبدادی و اقتدارگرای مطلق، روشهای مشابهی را برای دوام اقتدار خودشان به کار میبندند و در انتهای تمام خباثتگریهایشان به همان شیوه ای سرنگون میشوند که هر کدامشان سرنگون شده اند؛ یعنی در نهایت ذلّت و حقارت.
سیستم فقاهتی را برای آنکه بتوان از نحوه تاکتیکهای تخریبی اش آشنایی دقیق کسب کرد، نگاهی بیندازید به کتاب بسیار خواندنی و هشیار کننده «ترور بزرگ» اثر روبرت کونگوست.
The Great Terror, A Reassessment, Robert Conquest

شاد زیید و دیر زیید!
فرامرز حیدریان

د., 05.06.2023 - 16:00 پیوند ثابت
امرالله ابراهیمی

دوستان عزیز،
دستانی که چندان هم نامرئی نیستند، سال‌هاست که ما را همچون قطار شهر بازی در یک محدودۀ خاص می‌گردانند. باندهای جهل و جنایت حاکم بر ایران، الان دارای "نهادهای 19 گانه امنیتی" هستند که در اوایل جریان موسوم به انقلاب، تعدادشان خیلی کمتر بود و چنین مسائلی را از طریق واحد اطلاعات سپاه پاسداران و نخست وزیری و ... پیش می‌بردند. الان علاوه بر پیشرفت در هوش سیاه و شیادی، از تجارب سازمان‌های امنیتی روسیه و چین هم استفاده می‌کنند ولی در آن زمان چنین نبود. لذا، می‌خواهم در مورد موضوعی از آن دوران بنویسم. مدارکی که از یک شبکه‌ جاسوسی خارج کشور کشور کشف شده است، نشان می‌دهد که حتی قبل از تأسیس وزارت اطلاعات، این دستان نه چندان نامرئی، بخشی از اقدامات اپوزیسیون را هدایت می‌کردند. در دهه نود میلادی، یکی از سرکردگان وزارت اطلاعات، داشت رئیس یکی از شبکه‌های جاسوسی خارج کشور را جهت مأموریت توجیه می‌کرد. در آن توجیه، در مورد سخنرانی علی‌کبر ولایتی در سازمان ملل و اتفاقی که در آنجا افتاد می‌گوید و تصریح می‌کند که چگونه و به قصدی خودشان دست به این کار زدند و اپوزیسیون هم برای آن جشن گرفت.
اگر بتوانم دوستان را متقاعد کنم، آن نوار و ... را از بین هزاران مدارک، جدا و با اسم و مسئولیت خودم، انتشار می‌دهم.
آری، دستانی که چندان هم نامرئی نیستند، سال‌هاست که ما را همچون قطار شهر بازی در یک محدودۀ خاص می‌گردانند.
✅ لازم به توضیح است که آن صحبت، مربوط به 10 - 12 سال بعد از ماجرای سخنرانی علی اکبر ولایتی در سازمان ملل متحد است.

د., 05.06.2023 - 15:35 پیوند ثابت
اصغر جیلو

بايد گفت كه شخصيتهاي تاثير گذار در داخل وخارج از كشور از سوي جريانات متفاوت و متضاد باهم، بطور مرتب وشبانه روزي ترور شخصيت ميشوند. نيروهاي محركه تفرقه و تشتت و اختلاف در بيرون و درون اپوزيسيون عمدتا عبارات از :

-نهادهاي امنيتي اطلاعاتي حافظ نظام،

-مدافعان خندق دور نظام، اصلاحطلبان حكومتي و نهضت آزادي وبخشي از جريانات ملي- مصدقي

-طيف افراطيون سلطنت طلب از تقي زاده اش گرفته تا سعيد قاسمي نژاد و عرفان قانعي فرد وبقيه،

-طيف افراطيون چپ از حزب كمونيستي كارگري گرفته تا حتي بخشي از طيفهاي افراطي چپ در درون سازمانها نسبتا ميانه رو چپ، افراطيون قومي و جمهوري خواهان آييني،

- نفس كش طلبان رسانه اي چون تلويزيون كانال يك و تلويزيون ميهن و ساير تلويزيونهاي انترنتي افراطي ،

-خود شيفتگان روان پريش منفرد كه به هيچ جرياني وابستگي ندارند ولي خود را مركز حقيقت ميشمارند .

همه نامبردگان در يك امر بنيادي مشتركند و آن اقتدار گرايي و منش استبدادي آنها در مقابل طيف وسيع نيروي دموكراسي خواهي است، بر اين اساس آنها هم در بسياري مًوارد با هم

يكسان عمل ميكنند و هم صدايشان توسط جريان اول و دوم كه حافظان و مدافعان نظام اند در ابعاد غول آسيايي انعكاس داده ميشود. از نوري زاد و دوستانش، از خانم سپهري تا نسرين ستوده و نرگس محمدي و سپيده قليان، از بهاره هدايت و گلرخ ايراني تا مسبح علي نژاد و شيرين عبادي و گل شيفته فراهاني، از رضا پهلوي تا حامد اسماعيليون و عبدالله مهتدي و علي كريمي و …، هر يك به نوعي واز زاويه اي هدف تيرهاي زهرآگين اين مجموعه مخرب و ضد آزادي، البته زير هدايت مستقيم و غير مستقيم، حافظان اطلاعاتي و نهادهاي دروغ سازي جمهوري اسلامي قرار دارند. براي اينكه حكومت روحانيون ومافياي سپاه ادامه حيات به دهد، همه آن اقتدار گرايان نامبرده، بايد مدافعان دموكراسي را زير فشار دايم ترور فيزيكي و رواني و در گير در يك فضاي جنگ رواني نگهدارند، نفي اين واقعيت ، در بهترين حالت يعني كمك به كتمان همسويي و اتحاد مستبدين واقتدار گرايان ضد آزادي در اپوزيسيون با نظام سركوب جمهوري اسلامي.

د., 05.06.2023 - 15:10 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.