رفتن به محتوای اصلی

گروه قیام تا سرنگونی با هک سامانه‌های مجلس، ده‌ها سند داخلی و محرمانه را منتشر کرد

گروه قیام تا سرنگونی با هک سامانه‌های مجلس، ده‌ها سند داخلی و محرمانه را منتشر کرد

گروه هکری قیام تا سرنگونی مسئولیت هک «خبرگزاری خانه ملت»، ارگان رسانه‌ای مجلس شورای اسلامی را بر عهده گرفت. این گروه هکری اعلام کرده که بیش از ۶۰۰ سرور مجلس شورای اسلامی را از دسترس خارج کرده‌ است.

روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای هک شدن وبسایت‌های این نهاد را تایید کرده‌ است.

در اطلاعیه گروه هکری «قیام تا سرنگونی» که یک گروه نزدیک به سازمان مجاهدین خلق است آمده که سرورهای اصلی مجلس، سرور‌‌های کمیسیون‌های مجلس، سرور‌های اصلی صحن مجلس، سرور مجلس‌یار، سرور بانک مجلس و برخی سرور‌های دیگر مربوط به دبیر‌خانه، معاونت‌ها و دفاتر نمایندگان هک شده است.

این گروه هکری در کانال تلگرام خود برخی از اسناد داخلی مجلس از جمله لیست حقوق‌های نمایندگان در خرداد‌ماه گذشته را منتشر کرده است.

روابط عمومی مجلس در نخستین واکنش خود اصالت این سند را رد کرده و گفته «بررسی اولیه تصاویر نشان می‌دهد برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است.»

در این اطلاعیه آمده که «هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند و به‌عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون با عنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.»

هک خبرگزاری مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات آتی این نهاد انجام شده است. انتخابات مجلس دوازدهم که همچون دوره‌های پیش با رد‌صلاحیت گسترده کاندیداها همراه بوده قرار است روز ۱۱ اسفند‌ماه برگزار شود.

گروه قیام تا سرنگونی پس از هک سامانه‌های مجلس مجموعه‌ای از اسناد داخلی و محرمانه را روی کانال تلگرامی خود منتشر کرده است.

این گروه هکری در سال‌های اخیر بارها ارگان‌های حکومتی ایران را هک کرده است. این گروه در خرداد ماه با هک سامانه‌ ریاست‌جمهوری در ایران اسناد متعددی از این نهاد را افشا کرد و برخی از این اسناد فعالیت‌های سپاه برای تجهیز و سرکوب اعتراض‌ها را برملا می‌کرد.

علاوه بر گروه قیام تا سرنگونی برخی گروه‌‌های هکری دیگر هم در سال‌های اخیر عملیات‌های موفق هکری علیه زیر‌ساخت‌ها و همچنین سرور‌های نهادهای حاکمیتی ایران داشته‌اند. گروه هکری «‌گنجشک درنده» روز ۲۷ آذرماه به سامانه‌های سوخت حمله سایبری کرد و فعالیت‌ پمپ‌بنزین‌ها در اغلب شهرهای ایران را برای چند روز مختل کرد.

گروه هکری عدالت علی هم در سال‌های اخیر عملیات‌های موفق هکری از جمله علیه صدا و سیما و قوه‌قضاییه داشته و در دو مورددوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرده است.

با وجود عملیات‌های هکری متعدد علیه سرورهای نهادهای حکومتی، غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل روز اول آبان ماه گفته بود «از سال گذشته تاکنون، ۱۰ حمله سایبری اساسی به زیرساخت‌های حیاتی کشور، کشف و خنثی شده است.»

هکرهای «قیام تا سرنگونی» سرورهای مجلس ایران را هک کردند

Image removed.

 

گروه سایبری «قیام تا سرنگونی» با انتشار اسنادی اعلام کردند که سرورهای مرتبط با مجلس شورای اسلامی را هک کرده‌اند. برخی این گروه را مرتبط به سازمان مجاهدین خلق می‌دانند.

مجلس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای تایید کرد که «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است.»

رسانه‌های داخل ایران ابتدا هک شدن خانه ملت، خبرگزاری مجلس شورای اسلامی را گزارش‌ کرده بودند.

کانال تلگرامی «قیام تا سرنگونی» با انتشار اسنادی نوشت که هکرهایش توانسته‌اند سرور اصلی مجلس، سرور کمیسیون‌های مجلس، سرورهای صحن مجلس و سرورهای محرمانه دبیرخانه هیئت رئیسه و دفتر ریاست را هک کنند.

این گروه در کانال تلگرامی خود مکاتباتی را منتشر کرده است که به نظر می‌آید محرمانه بوده‌اند از جمله مکاتبات رئیس مجلس با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران.

هکرهای «قیام تا سرنگونی» اسنادی را هم منتشر کرده‌اند از «حقوق بیش از۲۰۰ نفر» از نمایندگان مجلس.

در اطلاعیه‌ای که مجلس منتشر کرده به این اشاره شده که «لیست حقوق نمایندگان دستکاری شده است.»

بی‌بی‌سی نمی‌تواند مستقلا درباره این اسناد اظهارنظر کند.

هک این سرورها در آستانه انتخابات مجلس صورت گرفته است که قرار است ۱۱ اسفند یعنی ۱۷ روز دیگر برگزار شود.

در کانال تلگرامی قیام تا سرنگونی با اشاره به همین موضوع، انتخابات مجلس و نمایندگان آن «جعلی» و «نامشروع» خوانده شده‌اند.

در چند سال گذشته سرور یا وب‎سایت‌های نهادهای حکومتی در ایران بارها هک شده‌اند.

Image removed.

 

تصویر وبسایت خانه ملت پس از هک شدن با شعارهایی به نفع سازمان مجاهدین خلق

درباره هکرهای «قیام تا سرنگونی» چه می‌دانیم؟

از ابتدای امسال فعالیت‌های گروه هکری «قیام تا سرنگونی» شدت گرفته است.

به نظر می‌رسد نام این گروه نیز با زبان و شعارهای سازمان مجاهدین خلق نزدیکی‌هایی دارد. رسانه‌های مرتبط با سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت نیز اخبار و گزارش‌ فعالیت‌های این گروه را منتشر می‌کنند.

با این حال مشخص نیست هکرهای این گروه مستقیما به سازمان مجاهدین وابسته‌اند یا این سازمان آنها را فقط تایید و حمایت می‌کند.

سی‌ام خرداد امسال صدها پلیس آلبانی با یورش به «کمپ اشرف ۳»، محل استقرار بیش از ۲۵۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق، شماری از وسایل الکترونیک و لپ‌تاپ‌ها را ضبط کردند.

بخش جرایم سازمان یافته دادستانی آلبانی پرونده‌ای با اتهام «تحریک به جنگ، رهگیری غیرقانونی اطلاعات کامپیوتری، نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اطلاعات، همچنین سوء‌استفاده از تجهیزات و تشکیل گروه‌های بزهکار سازمان‌یافته» تشکیل داده بود.

اردیبهشت امسال هم گروه هکری «قیام تا سرنگونی» اعلام کرد سایت و سرورهای وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هک کرده و«به مجموعه اسناد ۷۵ سرور و سامانه وزارت خارجه شامل سامانه اخبار و گزارشات، سامانه ویزا، سامانه قرارها و مراجعات، سامانه پرسنلی، سامانه حقوق، سامانه سجلات و ...» دسترسی یافته است که برخی از آنها را منتشر کرد.

اما وزارت خارجه ایران دسترسی هکرها به «اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و همچنین هک سرورها و سامانه‌ها» را تکذیب کرد

از جمله مدارکی که از این هک منتشر شد اسنادی بودند مرتبط با تشکیل «کارگروه آزادی اسدالله اسدی».

اسدالله اسدی، دبیر سوم سابق سفارت ایران در وین، که بنابر تحقیقات بی‌بی‌سی فارسی از چهره‌های ارشد اطلاعاتی حکومت ایران در خارج بود، به اتهام برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در پاریس و تلاش برای اقدام «تروریستی» به ۲۰ سال زندان محکوم شد. او پس از قطعی شدن حکمش در بلژیک با زندانیانی در ایران معاوضه شد.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» پیش از این سایت‌ها و سرورهای شهرداری تهران و دوربین‌های مقبره آیت‌الله خمینی را در خرداد ۱۴۰۱هک کرده بود.

در سال‌های گذشته سازمان مجاهدین خلق بارها به نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی ایران حملات سایبری انجام داده است.

در یکی از مهم‌ترین حملات این گروه در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ و در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی، برنامه‌های برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی از جمله شبکه یک برای لحظاتی قطع شد و تصاویر و صدای رهبران سازمان مجاهدین خلق از آن پخش شد.

جمهوری اسلامی ایران هم متهم شده که در آلبانی، محل استقرار بیش از ۲۵۰۰ عضو سازمان مجاهدین به حملات سایبری دست زده است. دولت آلبانی به دنبال این حملات روابط خود با حکومت ایران را قطع کرد.

سازمان مجاهدین خلق از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی است که از سال ۱۳۶۰ سرنگونی آن را هدف خود قرار داده است.

در دهه ۱۳۶۰ درگیری‌های نظامی و مسلحانه شدیدی بین این سازمان و حکومت ایران رخ داد.

ایران بسیاری از اعضا و طرفداران این سازمان را در سال‌های پس از آن اعدام، شکنجه و زندانی کرده است.

قوه قضاییه ایران محاکمه غیابی ۱۰۴ عضو این سازمان را از ۲۱ آذر شروع کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید