رفتن به محتوای اصلی

مجلس سند مربوط به حقوق ۲۰۰ میلیونی نمایندگان را دستکاری‌ شده خواند

مجلس سند مربوط به حقوق ۲۰۰ میلیونی نمایندگان را دستکاری‌ شده خواند

گروه هکری قیام تا سرنگونی در هک سامانه‌های مجلس شورای اسلامی لیستی از حقوق نمایندگان مربوط به خرداد ماه امسال را منتشر کرده که نشان می‌دهد حقوق اغلب آنان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

این گروه همچنین دو سند مربوط به «‌هدایای مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی و ملی» و «‌انواع وام و تسهیلات» را منتشر کرده که گویای برخورداری نمایندگان مجلس از تسهیلات مالی متعدد است.

روابط عمومی مجلس در نخستین واکنش خود اصالت سند مربوط به حقوق خرداد نمایندگان را رد کرده و گفته «بررسی اولیه تصاویر نشان می‌دهد برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است.»

مجلس در توضیح خود اضافه کرده که «هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند و به‌عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون با عنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.»

هنوز هیچ کدام از نمایندگان مجلس به موضوع افشای حقوق‌هایشان واکنش نشان نداده‌اند.

در سند منتشر شده از سوی گروه قیام تا سرنگونی تحت عنوان ««‌جزییات مبالغ و خدمات رفاهی» به ارائه تسهیلات مالی برای آجیل شب عید، آجیل عید نوروز، جشن تکلیف فرزندان کارکنان، روز تولد کارکنان، روز کارمند، روز مجلس و برخی مناسبت‌های مذهبی اشاره شده است. برای مثال هزینه آجیل عید نوروز به ازای هر یک از کارکنان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و آجیل شب یلدا دو میلیون‌ تومان در نظر گرفته شده است.

در سند « «‌انواع وام و تسهیلات» هم موارد متعددی از وام از وام قرض‌الحسنه گرفته تا وام برای «خرید اقلام سوپری» و سفر به اماکن مذهبی عراق در نظر گرفته شده است.

تیر ماه امسال احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس گفته بود مجموع واریزی نماینده‌های مجلس به طور متوسط از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که تنها حدود ۲۰ میلیون تومان از این مبلغ برای حقوق شخصی نماینده‌ها است و مابقی هزینه دفاتر و مشاورین و مسئولین دفتر و هزینه های جاری مانند رفت و آمدها است.

اسناد افشا شده قیام تا سرنگونی رقمی حدود دو برابر این را به عنوان درآمد حقوق نمایندگان نشان می‌دهد.

علاوه بر حقوق، تسهیلات دیگر مانند دریافت خودرو هم از جمله مسائل بحث‌برانگیز بوده است.

علیرضا بیگی نماینده تبریز که ششم اردیبهشت امسال دریافت حواله خودرو شاسی بلند از سوی ۷۵ نماینده‌ مجلس با هدف مسکوت گذاشتن استیضاح وزیر وقت صمت را افشا کرده بود علاوه بر محکومیت به یکسال حبس از سوی شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابات بعدی رد صلاحیت شد.

 

برخی نمایندگان هم به صراحت دریافت حواله خودرو را حق خود دانستند. علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه «خودرو گرفتن نمایندگان مجلس، مساله‌ای عادی است»، گفت: «خودروی نمایندگان هزینه‌هایی برای دولت دارد؛ لذا مجلس تصمیم گرفت که خودرو را در اختیار نماینده قرار دهد. این کار به نفع نظام و کشور است.»

افشای حقوق و مزایای نمایندگان در شرایطی صورت می‌گیرد که انتخابات آتی مجلس قرار است روز ۱۱ اسفند برگزار شود. موسسه نظرسنجی گمان در تازه‌ترین نظرسنجی خود اعلام کرده بیش از سه چهارم مردم ایران قصد شرکت در انتخابات پیش‌رو را ندارند و حدود ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی‌اند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ابران اینترنشنال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید