رفتن به محتوای اصلی

دارند مزه دهن مردم را برای جانشین می سنجند

دارند مزه دهن مردم را برای جانشین می سنجند

 

 هنوز انتخابات تمام نشده بحث جانشینی خامنه ای مطرح است. او هشتاد و چهار سال دارد. بطور معمول آخوندها عمر طولانی دارند. با توجه به امکانات فراوان پزشکی و بهداشتی میتوان حدس زد که او دستکم تا اطراف نود سالگی خود را برساند. لذا میتوان گفت پرداختن به این بحث بیشتر سرگرمی است. 

چند نظر پیرامون جانشین مطرح شده است که از یک هیات سه نفره که مجتبی خامنه ای در آن حضور داشته باشد تا شخص خود مجتبی به تنهایی را مطرح می کنند. چهره های دیگری که مطرح میشود را صاحبنظران شانس زیادی برای شان قائل نیستند. اما تصمیم بر چه خواهد شد؟ بنظر من هر دو احتمال جانشینی مجتبی و نیز هیات سه نفره در حال بررسی هست. دامن زدن به این بحث ها در داخل و خارج بسیار مورد علاقه سپاه و سایر صاحبان قدرت است. وقتی زیاد صحبت از جانشینی مجتبی بشود کم کم گوش مردم عادت میکند. اگر اوایل میگفتند «مجتبی بمیری رهبری رو نبینی»، به نوعی حتا براندازان نیز آماده بودند که از شنیدن جانشینی مجتبی جا نخورند. امروز آنقدر این بحث رسانه ای شده که دیگر «قبح» آن ریخته است. حتا گوگل هم از این روند در امان نمانده. وقتی عبارت «جانشین خامنه ای» را در گوگل سرچ کردم در عکس ها اول عکس مجتبی آمد. 

سوال: اگر امروز خامنه ای بمیرد یا نمیرد اما به علت مریضی، کهولت یا هر علت دیگری مجتبی جای خامنه ای را بگیرد چه خواهد شد؟

پاسخ:  چنانچه اتفاق غیر معمولی رخ ندهد، مثلا حمله آمریکا به ایران یا آمدن یک  زلزله بزرگ ده ریشتری، یا مسائلی که از قبل باعث خیزش مردم شده باشد،  آب از آب تکان نخواهد خورد و همان رژیم ادامه خواهد یافت.  در عمل همان خواهد شد که در سالگرد مهسا امینی شد. زرهپوش ها در خیابان جولان خواهند داد و نیروهای سرکوب با موتورهایشان زهر چشم خواهند گرفت.  یک هفته عزای عمومی هم به مردم رشوه داده میشود تا مردم تهران برای خوشگذرانی راهی شمال شوند و آب ها از آسیاب بیافتد. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و نه خانی رفته و نه خانی آمده. سهام بازها از بالا رفتن سهام سود خواهند برد و سرمایه گذاران تردید ها را کنار خواهند نهاد. همه چیز طبق معمول ادامه خواهد یافت.

و .... پس از چند ماه دوباره نگرانی در دل صاحبان قدرت جوش خواهد زد که با خیزش تازه مردمی که بازهم همه انتظارش را دارند چه بکنند. 

کلم بزرگ در عکس خامنه ای و اون یکی مجتبی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید