رفتن به محتوای اصلی

رقابت بایدن و ترامپ برای جلب آرای حامیان نیکی هیلی

رقابت بایدن و ترامپ برای جلب آرای حامیان نیکی هیلی

در پی اعلام کناره‌گیری نیکی هیلی از رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که اکنون دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات، در تلاش هستند تا با جلب نظر حامیان نیکی هیلی، آرای آنها را به حساب خود واریز کنند.

نیکی هیلی روز چهارشنبه، ۱۶ اسفند، از رقابت‌های نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد، اما از ترامپ حمایت نکرد و گفت که اکنون به ترامپ بستگی دارد که حمایت رای‌دهندگانی را که در ابتدا از او حمایت نکردند، کسب کند.

تقریبا ۵۷۰ هزار رای دهنده در نوادا، کارولینای شمالی و میشیگان، سه ایالت اصلی میدان نبرد در رقابت نامزدی جمهوری‌خواهان به نیکی هیلی رای دادند.

این گروه به نسبت کوچک از رای‌دهندگان، در رقابتی نزدیک می‌تواند نقشی تعیین‌کننده بازی کند.

هیلی در انتخابات مقدماتی کارولینای شمالی ۲۵۰ هزار رای به دست آورد، دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ با کمتر از ۷۵ هزار رای در این ایالت پیروز شد.

نیکی هیلی در رقابت‌های روز سه‌شنبه بزرگ فقط در ایالت ورمانت پیروز شد، در حالی که رقیب او دونالد ترامپ و نیز جو بایدن آرای دیگر ایالت‌ها را درو کردند.

پس از اعلام کناره‌گیری هیلی در روز چهارشنبه، هم بایدن و هم ترامپ به سرعت بیانیه‌هایی منتشر کردند و از رای‌دهندگان به نیکی هیلی خواستند به کارزار انتخاباتی آنها بپیوندند.

جو بایدن در بیانیه خود، از نیکی هیلی به خاطر «گفتن حقیقت» درباره ترامپ قدردانی کرد، در حالی که ترامپ در بیانیه خود، تاکید کرد که در رقابت روز سه‌شنبه بزرگ، او هیلی را «شکست» داد.

بایدن در بیانیه خود گفت: «دونالد ترامپ به صراحت اعلام کرد که حامیان نیکی هیلی را نمی‌خواهد. من می‌خواهم به صراحت بگویم: برای آنها در کارزار من جا وجود دارد.»

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود، تروث، گفت:«مایل است از همه حامیان هیلی دعوت کند تا به بزرگ‌ترین جنبش در تاریخ ملت ما بپیوندند.»

او بایدن را دشمنی توصیف کرد که در حال ویران کردن کشور است.

رویترز در گزارش خود نوشته است که دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی، بارها نیکی هیلی را از جمله با استفاده از الفاظ جنسی و نژادپرستانه مورد تمسخر قرار داد.

با این حال، برخی از کارشناسان می‌گویند که بر اساس تجربه و سابقه رقابت‌های انتخاباتی، بخت اندکی وجود دارد که جمهوری‌خواهانی مانند حامیان نیکی هیلی، به‌طور خودکار، در انتخابات به نامزدی دموکرات رای دهند.

رویترز همچنین افزوده که برخی از استراتژیست‌های سیاسی بر این باورند که تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگان به هیلی، دموکرات‌ها یا مستقل‌های متمایل به دموکرات‌ها بودند که کوشیدند با شرکت در رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه، به تزامپ ضربه بزنند.

با این حال، گروهی از گروه‌های ضد ترامپ سخت تلاش خواهند کرد تا رای‌دهندگان به هیلی را متقاعد کنند که در روز پنجم نوامبر از بایدن حمایت کنند.

رید گالن، یکی از بنیانگذاران پروژه لینکلن، یک گروه برجسته ضد ترامپ متشکل از جمهوری‌خواهان فعلی و سابق، به رویترز گفت که هیلی نشان داده است که تا ۳۰ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ترامپ را دوست ندارند.

او گفت گروهش از همین حالا آنها را در کارزاری ۵۰ میلیون دلاری برای جلب این آرا در ایالت‌های تعیین کننده‌میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و آریزونا هدف گرفته است.

این کارزار تبلیغاتی دیجیتال و تلویزیونی بر حق سقط جنین، ضربه زدن به اعتبار ایالات متحده در خارج از کشور تحت رهبری ترامپ و شکست او در حمایت کامل از اوکراین در جنگ علیه روسیه متمرکز است.

رابرت شوارتز، یکی از بنیانگذاران یک گروه حامی نیکی هیلی که اکنون به حمایت از بایدن تغییر نام داده، گفت که این گروه تقریبا ۵۰۰ هزار رای‌دهنده را که از هیلی در کمپین مقدماتی در میشیگان و کارولینای شمالی حمایت کردند و همچنین رای‌دهندگان احتمالی به هیلی در ایالت جورجیا را مخاطب خود قرار خواهد داد.

انتخابات مقدماتی در ایالت جورجیا روز ۱۲ مارس برگزار می‌شود.

فورد اوکانل، استراتژیست جمهوری‌خواه، که در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ در کارزار انتخاباتی ترامپ کار می کرد، گفت که انتظار دارد ترامپ «شاخه زیتون» را به حامیان هیلی بدهد، اما بسیاری از حامیان هیلی هنوز متقاعد نشده‌اند که به ترامپ رای دهند.

او گفت ترامپ در سخنرانی سه‌شنبه شب خود به دنبال هیلی نرفت. اما نشان داد که درک کرده است که راه پیروزی، ایستادگی بر مسائل و دغدغه‌های رای‌دهندگان است: مرز و مهاجرت، قیمت‌ها و سیاست خارجی.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ابران اینترنشنال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید