رفتن به محتوای اصلی

سخنرانی زنده بایدن: آزادی و دموکراسی در خطر است

سخنرانی زنده بایدن: آزادی و دموکراسی در خطر است
در برابر نشست مشترک کنگره

بایدن: برای ثبات در خاورمیانه، ایران باید مهار شود

 

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در آغاز سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا به تندی از ولادیمیر پوتین،رییس‌جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا انتقاد و تاکید کرد که آمریکا در کنار اوکراین خواهد ایستاد. او همچنین بر مهار ایران برای ایجاد ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، پنجشنبه شب ۱۷ اسفند، گفت:«ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنای مهار تهدید ایران نیز هست.به همین دلیل است که من ائتلافی متشکل از ده‌ها کشور برای دفاع از کشتیرانی بین‌المللی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ایجاد کردم.»

رییس‌جمهوری آمریکا افزود:«من دستور حمله برای کاهش توانمندی حوثی ها و دفاع از نیروهای آمریکایی در منطقه را صادر کرده ام.»

او گفت:«من به عنوان فرمانده کل قوا، از هدایت اقدامات بیشتر برای محافظت از مردم و پرسنل نظامی خود دریغ نخواهم کرد.»

جو بایدن در بخش دیگری از سخنرانی خود در کنگره به جنگ غزه پرداخت و از طرحی تازه برای کمک‌رسانی به غزه پرده برداشت.

رییس جمهوری آمریکا گفت که به ارتش آمریکا دستور داده که یک بندر موقت در سواحل مدیترانه‌ برای دریافت و ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا بسازد.

او گفت که این عملیات شامل استقرار پرسنل نظامی آمریکایی در غزه نمی‌شود.

بایدن گفت که اسرائیل باید از جان غیرنظامیان در غزه محافظت کند.

رییس جمهوری آمریکا، سخنرانی خود را پرشور و با پرداختن به جنگ اوکراین و حمله به روسیه آغاز کرد.

او گفت:« پیام من به پوتین این است که آمریکا به وظیفه خود عمل خواهد کرد و من تسلیم نخواهم شد.»

رییس‌جمهوری آمریکا گفت آزادی و دموکراسی هرگز تا این اندازه در خطر نبوده است.

هم‌زمان با این سخنرانی، چندین وب‌سایت دولت آمریکا از جمله سایت‌های وزارت امنیت داخلی، اداره مهاجرت و گمرک و سرویس مخفی از دسترس خارج شدند. دقایقی بعد، وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد مشکل قطع شدن دسترسی به وب‌سایتش برطرف شده است.

جو بایدن همچنین با اشاره به عضویت سوئد در ناتو که صبح پنجشنبه در واشینگتن قطعی شد، از حضور نخست‌وزیر سوئد در کنگره به عنوان میهمان تشکر کرد.

بایدن سپس بار دیگر به دلیل نقش دونالد ترامپ در حمله به ساختمان کنگره در شش ژانویه سال ۲۰۲۰، به تندی از رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات پیش رو که قرار است در پنجم نوامبر برگزار شود، حمله کرد.

او در سخنان خود همچنین بر لزوم تضمین حق آزادی پایان خودخواسته بارداری تاکید کرد.

او گفت که ارائه خدمات درمانی ارائه شده از سوی دموکرات‌ها ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس به وضعیت اقتصادی پرداخت و گفت:«با ساخت و نوسازی دو میلیون خانه، قیمت مسکن را کاهش می دهیم.»

بایدن گفت:« ما تخفیف‌های مالیاتی را دائمی خواهیم کرد. من کاری خواهم کرد که کسانی که زیر چهار هزار دلار درآمد دارند، حتی یک سنت هم مالیات نپردازند. شرکت‌های بزرگ باید سهمی مناسب و متناسب را به عنوان مالیات بپردازند.»

او گفت: «من یک کاپیتالیست هستم و این اشکالی ندارد که افراد و شرکت‌ها سود فراوان کسب کنند، اما باید مالیات مناسب را بپردازند.»

بایدن با انتقاد شدید از جمهوری‌خواهان گفت: «من کاری خواهم کرد که ثروتمندان مالیات عادلانه‌ای بپردازند.»

او در ادامه سخنرانی خود، به مساله مهاجرت پرداخت که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو محسوب می‌شود.

او به تندی از سیاست‌های دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان در کنگره انتقاد کرد و گفت:«ما یا می‌توانیم با همدیگر همکاری کنیم و مساله مرزها و عبور غیرقانونی از مرزها را حل کنیم و یا اینکه با هم بر سر آن دعوا کنیم.»

او جمهوری‌خواهان را به بلوکه کردن قانون امنیت مرزها متهم کرد و خواستار همکاری آنها و از جمله دونالد ترامپ برای تصویب این قانون شد.

روسای جمهوری آمریکا، در سخنرانی‌های سالانه خود در کنگره، موسوم به «وضعیت کشور»، به دستاوردهای خود و تشریح برنامه‌های دولت خود می‌پردازند.

جو بایدن در سخنرانی امسال خود علاوه بر مساله جنگ غزه و اقدامات دولت آمریکا در این زمینه، به‌طور ویژه بر مساله مهاجرت، اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا تمرکز کرد.

 

 

بایدن: آزادی و دموکراسی در خطر است

جو بایدن رئيس جمهوری آمریکا سخنرانی خود را در کنگره با تاکید بر دموکراسی و آزادی آغاز کرد.

آقای بایدن گفت آزادی و دموکراسی در آمریکا و خارج از آن هدف حمله قرار گرفته است.

او به حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و با اشاره به صحبت‌های دونالد ترامپ گفت تسلیم دربرابر یک رهبر روسیه خطرناک و غیرقابل قبول است.

او در عین حال با تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو و امنیت اروپا گفت اگر آمریکا کنار بکشد اوکراین و اروپا به خطر خواهد افتاد. ما کنار نخواهیم رفت.»

بخش دیگری از حرف‌های رئیس جمهوری درباره دموکراسی به حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ اشاره داشت.

او گفت: «بسیاری از ما در آن روز تاریک اینجا بودید. ما همه با چشم‌های خود شاهد بودیم که شورشیان. وطن‌پرست نبودند. آنها آمده بودند تا جلوی انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را بگیرند. اما آنها شکست خوردند. آمریکا برجا ایستاد و دموکراسی پیروز شد.»

رئیس جمهوری آمریکا از قانون‌گذاران آمریکا خواست متحد شوند و از دموکراسی آمریکا دفاع کنند: «به انتخابات آزاد و منصفانه احترام بگذارید. اعتماد به نهادهای ما را بازسازی کنید و علنا بگویید خشونت سیاسی جایی در آمریکا ندارد. تاریخ شاهد ماست.»

Image removed.

 

قای بایدن گفت آزادی و دموکراسی در آمریکا و خارج از آن هدف حمله قرار گرفته است: قای بایدن گفت آزادی و دموکراسی در آمریکا و خارج از آن هدف حمله قرار گرفته است
  • سخنرانی سالانه رئيس جمهوری آمریکا در کنگره تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

    انتظار می‌رود در این سخنرانی آقای بایدن تلاش کند از دستاوردهای خود دفاع کند و چشم‌انداز خود را برای اینده آمریکا به تصویر بکشد.

    روز گذشته در کنفرانس خبری کاخ سفید، مشاور اقتصادی آقای بایدن تلویحا به آنچه که ممکن است از سوی رئيس جمهوری مطرح شود اشاره کرد و گفت برنامه اقتصادی بایدن به قوی‌ترین احیای اقتصادی کشور در پنجاه سال گذشته منجر شده است.

    شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته است آقای بایدن که پیش از راه مذاکره بیمه‌های دولتی با شرکت‌های داروسازی برای کاهش قیمت بیست داروی گرانقیمت را هموار کرده قرار است از کنگره این کشور بخواهد برای کاهش قیمت داروهای دیگر با ایده‌های مبتکرانه تمرکز کنند.

    در آستانه برگزاری مراسم سخنرانی سالانه رئیس جمهوری در کنگره، معترضان به جنگ در غزه برخی خیابان‌های واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید را با تجمع خود بستند.

    گروهی دیگر از معترضان با تجمع در پارک لافایت در نزدیکی کاخ سفید خواستار اتش‌بس در غزه شدند.

    چند صد معترض در تلاشند که راه کاروان رئیس جمهوری از کاخ سفید به کنگره را سد کنند.

    نزدیک به ۲۰۰ معترض در خیابان پنسیلوانیا جمع شده بودند و با بالا بردن پرچم فلسطین، شعار «آتش بس» می‌دادند.

    گفته می‌شود کاروان حامل رئیس جمهوری مسیر خود را برای رسیدن به کنگره تغییر داده است.

    بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده: «نسل کشی میراث بایدن است».

    پلیس با لباس ضد شورش در منطقه مستقر شده است.

     

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید