رفتن به محتوای اصلی

فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید حضور اسرائیل در امارات تهدید تلقی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید حضور اسرائیل در امارات تهدید تلقی می‌شود

علیرضا تنگسیری٬ فرمانده نیروی دریایی سپاه٬ روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین گفت که حضور اسرائیل در کشور امارات برای کار «اقتصادی نیست»، بلکه این کشور در حال کارهای «امنیتی» و در «واقع نظامی» است و «این یک تهدید است».

در حالی علیرضا تنگسیری این اظهارات را مطرح کرده است که ایران وعده داد به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و کشته شدن فرمانده نیروی قدس و شش نیروی دیگر پاسخ خواهد داد.

به گزارش تسنیم٬ فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرده که ایران امنیت تنگه هرمز را برقرار می‌کند.

اواضافه کرد: «ما اگر بخواهیم می‌توانیم در واقع راه را ببندیم ولی این کار را نمی‌کنیم چرا که همان‌طور که ما از این راه و این تنگه استفاده می‌کنیم قطعاً کشورهای مسلمان و برادران ما هم استفاده می‌کنند اما اگر دشمن آمد و ما را محدود کرد، آن وقت تصمیم به واکنش می‌گیریم.»

داده‌های شرکت ورتکسا نشان می‌دهد که به طور میانگین روزانه ۲۰.۵ میلیون بشکه نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی روزانه از ژنوایه تا سپتامبر ۲۰۲۳ از تنگه هرمز به بازارهای مصرف منتقل شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به حضور اسرائیل در امارات متحده عربی گفت: «تهدید گاهی به صورت لسانی هست که شما را تهدید می‌کنند و می‌گویند من به شما حمله می‌کنم و گاهی افعالی هست. در کشور همسایه ما امارات من احساس می‌کنم تهدید ما افعالی است.»

علیرضا تنگسیری اضافه کرده است: «می‌دانیم آوردن صهیونیست‌ها در این نقطه برای کار اقتصادی نیست. الان در واقع کارهای امنیتی و در واقع نظامی می‌کنند که این یک تهدید است و نباید این اتفاق بیفتد. این را باید مد نظر داشته باشیم.»

«توافق تاریخی صلح» میان اسرائیل و امارات متحده در ۲۳ مردادماه سال ۱۳۹۹ با میانجگیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حاصل شد.

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، ۱۶ روز پس از اعلام توافق اسرائيل و امارات برای عادی‌سازی روابط دو کشور، با صدور یک فرمان به طور رسمی قانون تحریم اسرائیل را لغو کرد.

با صدور این فرمان، مقام‌ها و شرکت‌های این کشور اجازه یافتند که به انعقاد قراردادهای تجاری و مالی با شرکت‌ها و دولت اسرائيل بپردازند.

«مشکل نیرو نداریم»

در همین حال، علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و از بین بردن نیروهای سپاه گفت: «در جبهه انقلاب آ‌ن‌قدر آدم زیاد شده که نه تنها در جبهه مقاومت که در سطح کل دنیا مشکل نیرو نداریم».

او افزود: «اکنون دغدغه ما باید این باشد که طوری عمل کنیم که در زمان ظهور امام زمان مشکل نیرو نداشته باشیم.»

با این حال، جانشین فرمانده کل سپاه در اظهارات خود اشاره‌ای به زمان و چگونگی واکنش ایران به حمله اسرائیل نکرد.

این در حالی است که گزارشی از ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا حاکی است که جمهوری اسلامی در پاسخ به کشته شدن محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران در حمله اسرائیل، «مستقیماً به اسرائیل حمله نخواهد کرد».

دو منبع اطلاعاتی آمریکایی شامگاه دوشنبه، ۲۰ فروردین، به شبکه سی‌ان‌ان گفتند گمان می‌رود که ایران از برخی از شبه‌نظامیان حامی خود در منطقه خواسته باشد با استفاده از پهپاد و موشک حملات گسترده‌ای علیه اسرائیل را سامان دهند.

به گفته این مقامات، «مقدمات» حمله برای گروه‌های نیابتی ایران فراهم شده و آنها در انتظار «زمان مناسب» هستند.

یکی از این دو منبع، «هفته جاری» را زمان احتمالی حمله گروه‌های نیابتی به اسرائیل ذکر کرده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید