رفتن به محتوای اصلی

نصرالله: پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل قطعی است

نصرالله: پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل قطعی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز جمعه ۱۷ فروردین در یک سخنرانی به مناسبت «روز قدس» با اشاره به کشته شدن فرماندهان و اعضای سپاه در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق، گفت که ایران عجله نمی‌کند اما پاسخش به اسرائیل قطعی است و حتما اتفاق خواهد افتاد.

حسن نصرالله از محمدرضا زاهدی، فرمانده کشته شده سپاه قدس در حمله اسرائیل به دمشق، به عنوان کسی که کمک‌های بزرگی به جنبش‌های مقاومت منطقه کرده بود، یاد کرد و مرگ او و دیگر سپاهیان جمهوری اسلامی را به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تسلیت گفت.

او کشته شدن این هفت نفر و به ویژه زاهدی را به خاطر «اعتباری که سال‌ها برای مقاومت لبنان داشت»، موضوع بزرگی دانست.

دبیر‌کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد که «همه مردم ایران و حتی کسانی که با حاکمیت اختلاف نظر دارند»، بر روی پاسخ دادن جمهوری اسلامی به حمله اسرائیل «اتفاق نظر» دارند.

 

هم‌زمان برخی شهروندان در ایران به ایران‌اینترنشنال گفتند سیاست جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل به ضرر مردم تمام منطقه و حتی فلسطینیان است.

در جریان حمله روز دوشنبه ۱۳ فروردين به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق هفت نفر از فرماندهان و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند.

مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، آمریکا و اسرائیل را عامل این حمله معرفی کرده و گفته‌اند انتقام خواهند گرفت.

رهبر جمهوری اسلامی در پیامی گفت تهران آنان را «از این جنایت و امثال آن» پشیمان می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آمریکایی‌ها به شدت مایل به مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستند، مذاکره مستقیم دو کشور را رد کرد و گفت: «جمهوری اسلامی حتی در پرونده هسته‌ای با مذاکره مستقیم با آمریکا مخالفت کرد.»

او اضافه کرد: «چون آمریکا دیدگاه‌های خودش را دیکته می‌کند، این کار فلسفه خودش را دارد.»

نصرالله تاکید کرد که ایران درباره مسایل کشورهای منطقه مثل عراق، سوریه و فلسطین با آمریکا مذاکره نکرده و نخواهد کرد و اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد، حتما به صورت علنی و آشکارا خواهد بود.

فایننشال‌تایمز روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه به نقل از مقام‌های آمریکایی و ایرانی‌ گزارش داد که دو کشور مذاکرات محرمانه‌ای در عمان با یکدیگر داشته‌اند که طی آن واشینگتن سعی کرده تهران را متقاعد کند تا از نفوذ خود بر حوثی‌های یمن برای پایان دادن به حملات این گروه به کشتی‌ها در دریای سرخ استفاده کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان که تحت حمایت کامل جمهوری اسلامی است، در بخشی از سخنرانی‌اش گفت موضع روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره قضیه فلسطین حتی بعد از تاسیس این حکومت تغییر نکرد و ایران، تبعات سخت این موضع از جمله تحریم‌های بین‌المللی را تحمل کرد.

او تاکید کرد یکی از مهم‌ترین دلایل محاصره جمهوری اسلامی ایران، «موضع نظام درباره مقاومت و قضیه فلسطین» است.

نصرالله خطاب به اعضای حزب‌الله لبنان گفت: «در واکنش به کسانی که به شما می‌گویند وابسته به ایران هستید بگویید به روابط با جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز چهارشنبه ۱۵ فروردین نیز گفته بود جمهوری اسلامی به دلیل مواضعش درباره نیروهای نیابتی با فشارهای فراوانی روبه‌روست اما «به دلیل وجود رهبری به نام علی خامنه‌ای»، مقاوم و باثبات مانده است.

در «روز قدس»، شهروندی در ایران به ایران‌اینترنشنال گفت: «جمهوری اسلامی با سیاست‌های منطقه‌ای خود فلسطینیان و لبنانی‌ها را بیچاره کرده است. با وجود این حکومت، در کجای منطقه می‌توان رنگ آسایش را دید؟»

مخاطبی دیگر روز قدس را روز «خیانت به صلح و دوستی در منطقه» دانست و گفت جمهوری اسلامی از وقتی بر سر کار آمده تنها بذر نفرت در منطقه کاشته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ابران اینترنشنال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید