رفتن به محتوای اصلی

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک «آمر به معروف» در همدان

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک «آمر به معروف» در همدان

عباس نجفی، دادستان عمومی و انقلاب همدان، از ضرب و جرح یک مرد «آمر به معروف» در منطقه توریستی جاده حیدره خبر داد و گفت این جوان به‌دلیل شدت جراحات وارده در شکم، کتف و بازو تحت مراقبت‌های ویژه درمانی در بیمارستان است. نجفی از تشکیل فوری پرونده قضایی برای ضاربان این شخص خبر داد.

دادستان همدان با اعلام خبر ضرب و جرح این آمر به معروف گفت این عمل ضاربان «افکار عمومی مردم مومن» را جریحه‌دار کرده و دستورات جامع برای شناسایی عاملان و برخورد با آن‌ها صادر شده است.

او از ضابطین قضایی در مجموعه انتظامی همدان خواست برای کنترل و نظارت بر اماکن تفریحی و ییلاقی اطراف شهر، تمهیدات موثرتری اتخاذ کنند.

این مقام قضایی به هویت و شمار شهروندانی که با گشایش پرونده قضایی مواجه شده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند اشاره‌ای نکرد.

پایگاه خبری ایسکانیوز، روز شنبه ۱۱ فروردین در گزارشی با انتشار تصویری از فرد ضرب و جرح شده، هویت او را بشیر مظاهری عنوان کرد و از او به عنوان جوان «آمر به معروف و ناهی از منکر» نام برد.

بر پایه این گزارش، مظاهری پس از «مواجهه با فعل حرام و منافی عفت» دو نفر زن و مرد در داخل خودرو و در جاده حیدره همدان، به قصد «نهی از منکر» ورود پیدا کرده که با حمله آن‌ها مواجه شده و با ضربات مکرر قمه از ناحیه شکم و کتف و بازو به شدت آسیب دیده است.

به نوشته این سایت خبری، مهاجمان پس از این اقدام از محل گریخته‌اند و مظاهری به بیمارستان بعثت همدان منتقل و به دلیل شدت ضربات و خونریزی، تا کنون دو بار مورد جراحی قرار گرفته است.

ایسکانیوز در گزارش خود از نهادهای قضایی و امنیتی خواست تا درباره افزایش «فساد، منکرات و فحشا» در جاده حیدره و منطقه توریستی نزدیک روستای حیدره همدان، اقدامات مقتضی و عاجل انجام دهند.

بروز درگیری میان شهروندان به دلیل دخالت افرادی در نحوه رفتار، سبک زندگی و پوشش شهروندان تحت عنوان «امر به معروف»، پیش از این هم سابقه داشته است.

کارشناسان بسیاری «امر به معروف» را دخالت در حریم خصوصی شهروندان می‌دانند و بارها درباره بیشتر شدن خشونت در جامعه به دلیل وجود «آمران به معروف» هشدار داده‌اند.

جمهوری اسلامی که درصدد تصویب لایحه موسوم به «حجاب و عفاف» برای اعمال فشار بیشتر بر زنان مخالف حجاب اجباری تحت لوای قانون است، با افرادی که در مکان‌های عمومی برای زنان مزاحمت ایجاد می‌کنند و دست به اعمال خشونت می‌زنند تا تذکر حجاب بدهند، برخورد نمی‌کند و این افراد عملا از حمایت قانون برخوردارند.

احمد وحیدی، وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی، روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در «آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر» ضمن ابراز حمایت از مزاحمت برای زنان مخالف حجاب اجباری گفت مرحله عمومی امر به معروف و نهی از منکر «در حد لسانی» است اما «مراحل بعدی در حوزه مسوولیت دستگاه‌های رسمی همچون فراجا و قوه قضاییه است چرا که کشف حجاب از نظر قانون، جرم است و باید به آن رسیدگی شود».

او تاکید کرد: «وظیفه خود می‌دانیم در همه رده‌های وزارت کشور حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید