رفتن به محتوای اصلی

سازمان فدائیان (اقلیت) انتخابات فرمایشی رژیم آخوندی را تحریم کرد
03.06.2013 - 05:55

بیانیه سازمان فدائیان (اقلیت) دربارۀ تحریم فعال مضحکه انتخاباتی ریاست جمهوری

 کارگران، زحمتکشان، مردم آزادیخواه و ستم کشیده ایران

یازدهمین دوره نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری در بیست و چهارم خرداد برگزار می شود. رژیم استبدادی و دیکتاتوری عریان جمهوری اسلامی در حالی بساط خیمه شب بازی و مضحکه انتخابات ریاست جمهوریش را به راه انداخته و پیرامون آن تبلیغ می کند که در طول بیش از سه دهه حاکمیت خود ابتدائی ترین حقوق مدنی و دموکراتیک را لگدمال نموده و مردم ایران را از آزادی های سیاسی حتی در محدوده دموکراسی های بورژوائی نیز محروم ساخته است. نه فقط به هیچ فرد، حزب و سازمان سیاسی مخالف رژیم اجازه فعالیت داده نشده است بلکه حتی احزاب و گروه هائی که کلیت نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند اما ممکن است در سلیقه ها و برخی مسائل جزئی با جناح قدرتمند حاکم اختلاف داشته باشند از تیغ استبداد و دیکتاتوری حاکم در امان نبوده اند!

جمهوری اسلامی در شرایطی انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری را سازماندهی نموده که تضادهای مختلف اجتماعی فوق العاده تشدید شده اند. تمرکز و انباشت ثروت در یک قطب و فقر و نداری در قطب دیگر، تضاد این دو قطب را تشدید و زمینه های ستیز طبقاتی و گسترش آن را بیش از پیش تقویت نموده است. صرف نظر از وجود تنش و بحران در روابط و مناسبات خارجی، رژیم جمهوری اسلامی با بحران های حاد و متعددی در عرصه مسائل داخلی نیز دست به گریبان است. بحران های لاینحل، عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی را فرا گرفته است. تمام تلاش بورژوازی حاکم و جناح های آن برای غلبه بر بحران با شکست و ناکامی روبرو شده است. اختلاف و کشمکش میان باندها و دار و دسته های طبقه حاکم و شکاف های درونی هیأت حاکمه نیز پیوسته شدیدتر و عمیق تر شده اند.

از سوی دیگر سیاست های اقتصادی رژیم توده های کارگر و زحمتکش را به خاک سیاه نشانده است. امواج پی در پی گرانی، افزایش مداوم قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز مردم و تورم افسار گسیخته، فشارهای اقتصادی بر گرده توده های کارگر و زحمتکش را به نحو کم سابقه ای افزایش داده و از حد تحمل آنها فراتر برده است. تنگناهای دهشتناک معیشتی ادامه زندگی اکثریت مردم زحمتکش جامعه را دشوار ساخته و آنان را در منگنه فقر و فلاکت فزون از حدی قرار داده است. رژیم سرمایه داری و استبدادی حاکم علاوه بر تحمیل زندگی پر مشقت و نکبت بار و تحمیل مرگ تدریجی بر کارگران و اکثریت مردم جامعه فضای سرکوب و خفقان را نیز بیش از پیش تشدید نموده، بازداشت و پیگرد و آزار فعالان و رهبران کارگری را افزایش داده است و هر فریاد اعتراض و مبارزه علیه نظم موجود را با زندان و سرنیزه و سرکوب بیرحمانه پاسخ داده است. به رغم این اما خشم و نارضایتی در میان توده‌های مردم زحمتکش نسبت به وضعیت موجود بسی شدیدتر، گسترده تر و متراکم تر شده و تغییر و دگرگونی بنیادی نظم موجود به خواست مبرم عموم توده های مردم زحمتکش ایران تبدیل شده است.

کارگران، زحمتکشان، مردم آزادیخواه و ستم کشیده ایران، دستگاه استبدادی و ارتجاع طبقاتی در حالی بساط شعبده بازی، فریب و تحقیر مردم را پهن کرده است که تشدید تضادها و بحرا‌ن های سیاسی و اقتصادی، از هم گسیختگی و بی ثباتی درونی هیأت حاکمه، آسیب پذیری رژیم استبدادی حاکم را فوق العاده افزایش داده است. در عین حال خطر انفجار نارضایتی تراکم یافته توده ای و شعله ور شدن یک مبارزۀ انقلابی زیر و رو کننده، استبداد حاکم و سران اصلی آن را به شدت بیمناک ساخته است. بر بستر چنین شرایطی است که صحنه گردانان اصلی این معرکه و بازی مسخره و تکراری از مردم می خواهند وارد بازیِ ولی فقیه و گماشتگان وی در شورای نگهبان شوند و آراء خود را به نام یکی از منتخبینِ و منصوبین خامنه ای به صندوق رأی بریزند!

هر چند استبداد حاکم برایش مهم است که با کشاندن مردم به پای صندوق های رأی برای خود به ویژه در انظار جهانی مشروعیت سازی کند اما از آنجا که هر نمایشی ولو مسخره ترین آن نیز می تواند به عرصه درگیری های حاد و کشمکش میان باندهای حکومتی تبدیل شود و بر آن بستر، نارضایتی تلنبار شده و خشم فرو خفته کارگران و زحمتکشان فوران کند این تاکتیک نیز از دستور کار خامنه ای دیکتاتور مطلق العنان و گماشتگان وی در شورای نگهبان خارج شده است. اوضاع به قدری وخیم است که قدرت تمرکز یافته در دست شعبده بازان و دار و دسته مرتجع خامنه ای ظرفیت پذیرش هیچ درجه ای از مانور سیاسی از نوع بازی دادن رقبای مرتجع خود و گرم کردن تنور انتخابات را ندارد! اگر در دوره های گذشته به منظور فریب مردم نا آگاه و یا کشاندن بخش هائی از مردم به پای صندوق های رأی بساط معرکه گیری رژیم به نحوی آرایش و تزئین می شد تا بخش هائی از مردم نهایتاً بین بد و بدتر به انتخاب بد روی آورند مجموعه شرایط بحرانی رژیم این بار حتی استفاده از این امکان را نیز ناممکن ساخته و تنها گزینه ای که رژیم برای مردم قائل شده گزینه بدتر است!

کسی می تواند وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری دستگاه استبدادی شود که بی کم و کاست گوش به فرمان و نوکر حلقه به گوش خامنه ای باشد. مردم ایران به ویژه بعد از انتخابات خرداد سال ۸۸ بیشتر به این موضوع پی برده اند که نه انتخابات و میزان آراء ریخته شده در صندوق ها بلکه اراده خامنه ای فرمانروای دستگاه سیاسی استبداد حاکم است که رئیس جمهور تعیین می کند. آستانه مانور و تحمل نظام دیکتاتوری حاکم اکنون به قدری کاهش یافته است که حتی برپا دارندگان بساط استبداد نیز از گزند تیغ استبداد و دیکتاتوری برکنار نمانده اند! وقتی مرتجع به نامی مانند اکبر هاشمی رفسنجانی که فرزند اصیل حکومت اسلامی و از ستون های اصلی نظام استبدادی جمهوری اسلامی است توسط خامنه ای و گماشتگان وی در شورای نگهبان از بازی حذف می شود این موضوع نه فقط یک بار دیگر ماهیت انتخابات قلابی از جمله مضحکه انتخابات ریاست جمهوری را در انظار همگان برملا می سازد بلکه در عین حال باریکتر شدن و ضعیفتر شدن بیش از پیش تکیه گاه استبداد حاکم را نیز نشان می دهد.

نظام استبدادی حاکم برای نجات از فرو بلعیده شدن در عمق گردابی که تضادها و بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فزاینده، آن را به اعماق خود می کشد اکنون باید پایش را روی سر سازندگان نظام و فرزندان خود  بگذارد تا غرق شدن خویش در این گرداب را به تأخیر اندازد! همین که اما نظام حاکم باید فرزندان خود را ببلعد و قربانی کند، همین که برای نجات و تقویت خود باید خود را تضعیف کند و همین که باید دست و پای خود را ببرد، پیکر خود را زخمی کند تا خود را از مهلکه نجات دهد نشان دهنده این واقعیت است که کار این نظام به پایان رسیده است. مشکل دستگاه استبدادی حاکم اما فقط این نیست که برای نجات و تقویت خود باید خود را تضعیف کند. این گزینه کم هزینه ترین گزینه دستگاه استبدادی در شرایط حاضر است. مشکل دستگاه استبدادی این هم هست که اگر دار و دسته خامنه ای با پرداخت هزینه بسیار اندک و یا تقریباً بدون هزینه در قبل از انتخابات رفسنجانی را از بازی حذف نمی کرد و به علاج واقعه قبل از وقوع نمی پرداخت آنگاه به احتمال خیلی زیاد باید پرداخت هزینه های بسیار هنگفتی را در بعد از انتخابات متحمل می شد!

کارگران، زحمتکشان، مردم آزادیخواه و ستم کشیده ایران، دستگاه سیاسی استبداد و فرمانروای بلامنازع آن خامنه ای این بار نیز از همان صندوقی که احمدی نژاد را بیرون آورد مهرۀ جیره خوار و مطیع دیگری را ولو به ضرب زور و سرکوب و دستگیری های گسترده بیرون خواهد آورد. حتی از میان نامزدهای ریاست جمهوری مورد تأیید گماشتگان خامنه ای این که چه کسی بر این پست تکیه خواهد زد اراده خامنه ای آن را تعیین می کند! بر اکثریت مردم آگاه ایران پوشیده نیست که انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد بیش از یک مضحکه و معرکه گیری شیادان حاکم برای به سخره گرفتن مردم نیست و تنها در خور سخره و تحریم فعال همین مردم است. طی ۳۴ سال حاکمیت ارتجاع اسلامی چندین رئیس جمهور آمده اند و رفته اند. تمام جناح های بورژوازی حاکم در این سال ها امتحان خود را پس داده و هیچ یک از آنها نه خواسته اند و نه توانسته اند منشأ اثری به نفع توده های مردم باشند.

رژیم سرمایه داری و استبدادی جمهوری اسلامی طی تمام دوران حاکمیت ننگین خود جز کشتار و زندان، جز فقر و فلاکت، جز بیکاری و بی آیندگی، جز اعتیاد و فحشا و ده ها مصیبت اجتماعی دیگر ارمغان دیگری برای شما توده های کارگر و زحمتکش نداشته است. مادام که این حکومت پا بر جا باشد نه فقط هیچ یک از مطالبات و حقوق اساسی توده های کارگر و زحمتکش متحقق نخواهد شد بلکه اوضاع در تمام زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمتر می شود. توده های زحمتکش و ستم کشیده ایران بدانند و آگاه باشند که هر مهرۀ رژیم استبدادی رئیس جمهور آن باشد تغییری به نفع آنها رخ نخواهد داد. لذا یک بار دیگر باید دست رد بر سینه تمام مرتجعین بزنند، مضحکه انتخاباتی رژیم استبدادی را فعالانه تحریم کنند و با تشدید مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی تکلیف نظام حاکم را یکسره سازند.

کارگران و زحمتکشان ایران، راه دیگری برای رهائی از شرّ فجایع بیشماری که جمهوری اسلامی به بار آورده است جز تشدید مبارزه و سرنگونی آن باقی نمانده است. بیائید به مقابله و رو در روئی مستقیم با رژیم برخیزیم و انتخابات نمایشی رژیم استبدادی را به نمایشی علیه نظم موجود تبدیل کنیم. اعتصابات کارگری، اعتصاب معلمان و پرستاران زحمتکش می توانند نقش مهمی در آغاز روند این مبارزه و رو در روئی ایفا کنند. بیائید اعتصاب را سازماندهی کنیم و با گسترش اعتصابات و فراروئی مبارزات توده ای به یک اعتصاب عمومی سیاسی، مسیر قیام مسلحانه و سرنگونی انقلابی بورژوازی حاکم را فراهم سازیم. جمهوری اسلامی را که سلب آزادی های سیاسی مردم جزء لاینفک موجودیت آن است و در آن هیچ جائی برای رأی و نظر و انتخاب مردم وجود ندارد براندازیم و با در دست گرفتن سرنوشت خود از طریق شوراها و برقراری حکومت شورائی الگوی دموکراتیک ترین رژیم سیاسی را به مردم تمام کشورهای جهان ارائه دهیم.

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت) خرداد ۱۳۹۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
http://71.18.214.110/?p=58110

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.