رفتن به محتوای اصلی

چه کسی صدای ما می شود؟
21.06.2013 - 09:14

اطلاعیه تبریک سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) را خواندم و شگفت زده شدم! فرض را بر این بگذارید که من یکی از کسانی بوده ام که بنا بر رهنمود این سازمان در این انتخابات مشارکت نجسته ام:

http://www.kar-online.com/node/6437

 پیام این سازمان به من چیست؟ حالا که مسابقه تبریک به «خلق قهرمان» درگرفته و هر کس سعی می کند خودش را از سیاست «عدم شرکت» و «تحریم» مستقیم و یا غیر مستقیم تبرئه کند خوب است رهبران سازمان و حزب هائی که رهنمود به عدم شرکت دادند کمی هم به این مسأله فکر کنند که آنها قرار بوده است صدای اعتراض کسانی باشند که به این انتخابات معترض هستند و به دلیل همین اعتراض در آن شرکت نمی کنند.

 طبق آمار رسمی حدود ۱٣ میلیون در انتخابات شرکت نکرده اند، طبیعتا همه آنها پیام «اعتراض» نداشته اند اما همه آن ٣۷ میلیونی که در انتخابات شرکت کرده اند و حتی آن ۱٨ میلیونی که به حسن روحانی رأی دادند نیز پیام «تغییر» نداشته اند. روی تقلب و بالا بردن میزان مشارکت به ضرر عدم شرکت هم بحث نمی کنم. همین دو رقم را اما به عنوان دو نمود و نشانه می گیرم. صحبت اینجاست که در پیام سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) صدای ما ۱٣ میلیونی که شما هم مشوقمان بودید کجاست؟ به فرازهای زیر از این اعلامیه که اساس آن است توجه کنید:

 مردم ایران بار دیگر در انتخابات شگفتی آفریدند!

 آنها در انتخابات وسیعا شرکت کردند!

 به کاندیداهای اصولگرایان "نه" گفتند!

 مخالفت خود را با سیاست های حکومت ایران در عرصه داخلی و خارجی ابراز کردند و با انتخاب آقای حسن روحانی به "تغییر" رأی دادند!

 پیروزی در انتخابات امید به "تغییر" را در مردم زنده کرد!

 ما پیروزی در انتخابات را به مردم ایران تبریک می گوئیم!

 با تلاش آنها برای تغییر سیاست های کلان کشور همراه هستیم!

 و امیدواریم که آقای روحانی به وعده های خود عمل کند، به مطالبات مردم پاسخ مثبت دهد و برای برون رفت کشور از وضعیت بحرانی گام های مؤثر بردارد!

http://www.kar-online.com/node/6499

 بگذریم از این که آنها چنان نوشته اند که انگار در صف اول این «پیروزی» قرار داشته اند! مسأله من اما چیز دیگری است. هر چه در این اطلاعیه گشتم خودم را پیدا نکردم. خودی که قرار بوده است فدائیان خلق صدای آن و نماینده آن باشند و به آن فراخوان داده بودند! آیا ما باید در این موجی که به راه افتاده و در مسابقه ای که در «تبریک گوئی» برپا شده است فراموش شویم؟ ما صدای اعتراض در این انتخابات غیر دموکراتیک بودیم. چه کسی صدای ما را فریاد می کند؟ متأسفم که باید بگویم برخورد هیأت سیاسی – اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) نهایت فرصت طلبی است. تقاضا دارم مسئولین سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) به سؤال من پاسخ دهند.

 یک معترض به انتخابات ضد دموکراتیک در ایران

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=53507

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.