رفتن به محتوای اصلی

انتشار ۱۳ ویدئوی طبقه بندی شده حملات شیمیایی در سوریه

انتشار ۱۳ ویدئوی طبقه بندی شده حملات شیمیایی در سوریه

آمریکا ۱۳ ویدئوی طبقه بندی شده حملات شیمیایی در سوریه را منتشر کرد

دولت آمریکا در حساب "یوتیوب" خود برای نخستین بار ١٣ ویدئو که در آن تصاویری از قربانیان بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه دیده می شود را منتشر کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "سی ان ان"، این فیلم ها در جلسه‌ی سری کنگره ایالات متحده به قصد قانع کردن اعضای این نهاد برای موافقت با حمله نظامی علیه سوریه پخش شد. 

در این ویدئوها تصاویری از قربانیان حمله شیمیایی در سوریه که چندین کودک نیز در میان آن‌هاست مشاهده می شود که حاکی از ناتوانی این قربانیان از مهار لرزش بی‌اختیار تن خود است. در حالی که برخی از این ویدئوها پیش تر نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اند، اهمیت این مجموعه در آن است که مقامات امنیتی ایالات متحده اعتبار آن را تایید کرده اند.

در جلسه‌ای که این تصاویر به سمع و نظر اعضای کنگره درآمد، مقامات امنیتی آمریکا ضمن تاکید بر آن که این ویدئوها از زوایای گوناگون گرفته شده و علاوه بر تصویر قربانیان صدای آنان نیز به گوش می رسد، تصریح کردند که در این حملات از "گاز سارین" استفاده شده که در اختیار رژیم بشار اسد قرار دارد.

همزمان با انتشار این ویدئوها، ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، در گفتگویی با شبکه تلویزیونی "بی‌بی سی"، استفاده از سلاح شیمیایی را یک "اقدام شیطانی" خواند و تاکید کرد که باید به هر شیوه ممکن در برابر آن ایستاد.

وزیر خارجه انگلیس در گفتگوی خود بار دیگر خواستار "پاسخ قاطع" به دولت سوریه شد و تاکید کرد "امری که هم اکنون جامعه بین المللی با آن مواجه است، مساله کاربرد سلاح‌های شیمیایی است که مساله‌ای بسیار بزرگ تر از رژیم سوریه است."

وزیر خارجه بریتانیا ضمن هشدار نسبت به آن که در صورت عدم اقدام عملی در برابر حملات شیمیایی "دنیا در وضعیت هشداردهنده‌ای قرار می گیرد"، بار دیگر تاکید کرد کرد آن چه بریتانیا و دولت اوباما بر آن اصرار دارند پاسخ "محدود و متناسب" در برابر کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه به منظور جلوگیری از تکرار آن است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید