رفتن به محتوای اصلی

تجمع ، تحصن خانواده ها در مقابل اداره اطلاعات سنندج

تجمع ، تحصن خانواده ها در مقابل اداره اطلاعات سنندج

به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»،  روزشنبه ۲۰ مهرماه ،ده ها نفر از خانواده های  زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام  اهل سنت کرد از ساعت ۰۹:۰۰ صبح در مقابل اداره اطلاعات سنندج تجمع کردند وخواستار اطلاع یافتن از ۵ تن از عزیزانشان که در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند و از وضعیت وشرایط آنها هیچ خبری ندارند دست به تجمع اعتراضی گسترده ای زدند.

رئیس اداره اطلاعات سنندج خوستار مذاکره و صحبت با ۵ نفر از نمایندگان خانواده ها شد . هنگامی که نمایندگان خانواده ها به درون اداره اطلاعات برده شدند.فردی که خود را رئیس اطلاعات سنندج معرفی می کرد و از بردن نام خود خوداری می کرد . با توهین و تهدید با خانواده ها برخورد کرد. رئیس شکنجه گران و قاتلان مردم کردستان خطاب به این خانواده های گفت : شما حیوان هستد،اگر به تجمع ، تحصن و اعتراضاتان در اینجا و یا جاهای دیگر ادامه دهید به بچه هاتون، زنهاتون، پیرهاتون و جوانتون رحم نخواهیم کرد همه شما را زندانی خواهیم کرد و همانند بستگان زندانیتون به حسابتون خواهیم رسید.

در حالیکه نمایندگان خانواده ها با احترام و ملایمت به این فرد شکنجه گر می گفتند : ما نگرانم جان عزیزانمان هستیم و اینها محکوم به اعدام هستند و شماها چند روزی است که آنها را به جایی منتقل کرده اید که ما نه می دانیم آنها کجا هستند ؟ نه با ما تماسی گرفته اند که از حالشون خبردار شویم و نه می دانیم که عزیزانمان  آیا هنوز زنده هستند یا نه؟

این شکنجه گر به جای پاسخ منطقی دادن به نگرانی این خانواده ها  به توهینها و تهدیدها خود شدت  بخشید. خانواده ها به او باز هم تکرار کردند که ما چیزی برای از دست دادن نداریم و برای نجات جان عزیزانمان به تجمع ، تحصن واعتراضات تا لغو حکم اعدام عزیزانمان و آزادی بدون قید و شرط آنها ادامه خواهیم داد.

علیرغم توهینها و تهدیدات تجمع، تحصن و اعترضات خانواده ها تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه داشت. خانواده ها به آنها ۲ روز فرصت دادند در صورتی که از وضعیت و شرایط ۵ زندانی محکوم به اعدام اطلاع نیابند به اعتراضات خود شدت خواهند بخشید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید