رفتن به محتوای اصلی

آیا موج تازه ترور ها در فرانسه آغاز شده است ؟

آیا موج تازه ترور ها در فرانسه آغاز شده است ؟

از جمعه گذشته تا امروز درپاریس، پایتخت فرانسه، عملیات تروریستی مشکوکی آغاز شده است. جمعه پانزدهم نوامبر 2013، مرد مسلحی حدود چهل ساله، با سر تراشیده که نشانه افراطیون دست راستی و نژاد پرست می باشد، وارد ساختمان تلویزیون (BFMTV) در پاریس شد و با نشانه رفتن اسلحه خود بطرف سردبیر خبر، وی را به مرگ تهدید کرد و سپس بدون شلیک گلوله  ساختمان تلویزیون را ترک کرد.در تاریخ نهم نوامبر 2013، پس از پایان مذاکرات میان جمهوری اسلامی و شش کشور در ژنو، جمهوری اسلامی، فرانسه را مسئول شکست این مذاکرات معرفی کرد. بی درنگ صفحه فیس بوک، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه از سوی طرفداران حکومت اسلامی مورد حمله قرار گرفت، تهدیدات و دشنام ها نه تنها فابیوس، را هدف گرفتند، بلکه به روش سنتی ایرانی- اسلامی! خانواده وی  نیز مورد نوازش! قرار دادند. روزنامه فارس وابسته به سپاه پاسداران، کاریکاتور هایی علیه فرانسه و فرانسوا اولاند منتشر کرد و در آن،  فرانسه و مسئولین آن را وابسته به اسرائیل نشان داد. 

پس تعطیلات آخرهفته، امروز دوشنبه هجدهم نوامبر 2013 ، از بامداد تاکنون سه حادثه مشکوک دیگر در پاریس بطور زنجیره وار رخ داده است. نخست ساعت ده و پانزده دقیقه بامداد، یک مرد مسلح وارد دفتر روزنامه معروف لیبراسیون در پاریس شد و بسوی یکی از کارکنان که جوان بیست و هفت ساله ای می باشد، دو گلوله شلیک کرد، گلوله ها به قفسه سینه این جوان اصابت کردند، وی که دستیارعکاس روزنامه لیبراسون می باشد، بشدت مجروح شد و به گزارش پلیس فرانسه، حال مجروح وخیم می باشد. تروریست سپس محل حادثه را ترک کرد. « گفته می شود؛ روزنامه لیبراسیون و تلویزیون (BFMTV)، به سیاست های  حزب سوسیالیست فرانسه نزدیک می باشند، و جمهوری اسلامی این دو رسانه را در شمار رسانه های وابسته به صهیونیسم جای داده است.
ساعتی پس از تیراندازی در دفتر روزنامه لیبراسیون، صدای شلیک گلوله در روبروی بانک () در محله تجاری معروف( لا دفانس) در کنار پاریس ، شنیده شد، خبر ها حاکی از آن است که در این تیراندازی به کسی آسیبی وارد نشده و تیرانداز از محل حادثه گریخته است. به گفته منابع پلیس، پوکه گلوله های رها شده روبروی بانک، نشان می دهد که از همان اسلحه ای شلیک شده  که بامداد امروز در روزنامه لیبراسیون مورد استفاده قرار گرفته است. لازم به توضیح است که بانک (Société Générale) تنها بانک فرانسوی است که در تهران شعبه دارد.
کمی بعد از این رخداد، مردی، یک اتومبیل سوار را در نزدیکی های محله تجاری (لادفانس)، در شهرک (پوتو) گروگان گرفت و از راننده خواست که او را به  خیابان معروف شانزه لیزه رساند. راننده دستور گروگان گیر را اجرا کرد و سپس پلیس را آگاه نمود.
آمار ها نشان داده است که جرایمی از این نوع درفرانسه ، همواره توسط مسلمانان افراطی و افراد یا گروه های تند روی نژاد پرست، انجام شده است. 
بر پایه اطلاعات به دست آمده ؛ سفرای جمهوری اسلامی در فرانسه، همواره روابط نزدیکی با مسلمانان افراطی مقیم فرانسه و احزاب و گروه های دست راستی و نژاد پرست فرانسوی و طرفداران نازی ها دارند. در تاریخ سیزدهم آوریل 2010، مهدی میرابوطالبی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی در پاریس، در ملاقاتی که با یک گروه تندروی دست راستی داشته در باره « گسترش روابط  میان دو ملت! سخن گفته است».
هم اکنون فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در اسرائیل بسر می برد و قرار است فردا در ژنو مذاکرات میان جمهوری اسلامی و شش کشور برگزار شود. فرانسه از هم اکنون شرایط سخت تری را برای این مذاکرات، پیش بینی نموده است، این شرایط  بی شک خوشایند رهبران حکومت اسلامی نخواهند بود.
از سوی دیگر، قرار است امروز، مهدی ابریشمچی، یکی از مسئولین سازمان مجاهدین خلق، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس،  در باره وجود یک سایت اتمی، مخفی، در ایران افشاگری نماید. اگر این افشاگری همراه با اسناد و مدارک معتبر باشد ،می تواند موضع گیری سختگیرانه هفته پیش فرانسه را در برابر جمهوری اسلامی و پنج کشور دیگر تقویت نماید.
پس از انقلاب اسلامی در ایران، درروابط میان حکومت اسلامی و فرانسه، همواره فراز و نشیب های بسیاری دیده شده است. فرانسویان موج ترور هایی را که از سوی جمهوری اسلامی، پاریس را به آتش و خون کشاند از یاد نبرده اند.

 منابع: 

http://www..fr/societe/2013/11/18/un-homme-ouvre-le-feu-a-liberation-un…
http://www.lemonde.fr/societe/article/2013/11/18/coups-de-feu-devant-l-…
http://www.bfmtv.com/societe/nanterre-un-homme-prend--un--648518.html
http://www.surlering.com/article/article.php/article/la-ambassadeur-da-…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
فرهنگ ایران

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید