رفتن به محتوای اصلی

احمدی نژاد در دادگاه حاضر نشد

احمدی نژاد در دادگاه حاضر نشد
تفسیر از:
اقبال اقبالی

احمدی نژاد در دادگاه حاضر نشد
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲
جلسه رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد به دلیل عدم حضور وی در دادگاه به وقت دیگری موکول شد. قرار بود وی ساعت ۱۰ صبح امروز در دادگاه حاضر شود.

این در حالی است که محسن افتخاری، سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران، چند روز پیش با تشریح آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد گفته بود: روز سه شنبه جلسه مقدماتی برای رسیدگی به پرونده رئیس جمهور سابق برگزار خواهد شد و بر اساس قانون این جلسه غیرعلنی خواهد بود.

سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران تاکید کرد: جلسه روز ۵ آذر جلسه تحقیقات مقدماتی است و برخی از آن به عنوان محاکمه رئیس جمهور سابق نام می برند. بر اساس قانون پرونده های مربوط به روسای جمهور در دادسرا رسیدگی نشده و مستقیم به دادگاه ارسال می شود.

همچنین ملک افضلی، مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس، قبلا با بیان اینکه احمدی‌نژاد ۹ شاکی دارد، گفته بود: «کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان حقیقی هستند.»

ملک‌افضلی که به‌عنوان نماینده حقوقی مجلس قرار بود در این دادگاه حضور داشته باشد، درباره اتهامات رئیس جمهور عنوان کرده بود«کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دو موضوع تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان از طرف رییس‌جمهوری و عدم ارایه اساسنامه شرکت ملی نفت از احمدی‌نژاد شکایت داشته است.»

همچنین قاضی سیامک مدیرخراسانی، به عنوان قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده محمود احمدی‌نژاد، بیان کرده بود که طبق قانون متهم باید در دادگاه حاضر شود؛ زیرا پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور وکیل‌مدافع محمود احمدی‌نژاد در دادگاه کفایت می‌کند و نیازی به حضور متهم نیست؟، گفت: حضور وکیل‌مدافع به معنای این نیست که متهم در دادگاه حاضر نشود، اما وکیل صرفا به عنوان همراه می‌تواند به دادگاه بیاید.

لازم به گفتن است که در چند روز گذشته طرفداران محمود احمدی نژاد فراخوان هایی برای تجمع در مقابل دادگاه داده بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید