رفتن به محتوای اصلی

تهدید مجدد یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام

تهدید مجدد یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام
تفسیر از:
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بازجویان وزارت اطلاعات در زندان به همراه حفاظت زندان اورمیه که مسئولیت کنترل زندانیان سیاسی در زندان اورمیه را عهده دار هستند در اقدامی جدید و در ساعت یک نیمه شب دوشنبه این هفته با احضار حبیب الله افشاری زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، تهدید به اجرای حکم اعدام شدند.
یک منبع مطلع به کمپین گفت: روز دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ بازجویان وزارت اطلاعات ساعت یک نیمه شب با احضار مجدد حبیب الله افشاری، تهدید به اجرای حکم اعدام وی کردند. بنابه این گزارش این زندانی سیاسی به دلیل وضعیت وخیم برادرش علی افشاری دیگر زندانی سیاسی محکوم به اعدام به مسئولان زندان اعتراض کرده بود و خواهان درمان فوری برادرش شده بود.
علی افشاری بردار بزرگتر حبیب و زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام در زندان ارومیه، از ناحیه دست راست به طور کامل فلج شده است. با وجود وضعیت وخیم جسمی هنوز در زندان به‌سر می‌برد و ماه‌ها است که از تشدید عفونت در بدنش رنج می‌برد؛ اما مسوولان زندان به دستور ماموران امنیتی اطلاعات و همچنین قاضی پرونده، از درمان وی سر باز می‌زنند. و خطر جدی مرگ وی را تهدید می‌کند.
حبیب الله افشاری متولد 1367 شمسی به همراه برادرش علی افشاری متولد 1359 شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که نزدیک به سه سال پیش از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند حکم صادره در دی ماه همان سال به آنها در زندان اورمیه ابلاغ شد که در کمتر از یک سال از صدور حکم ، دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. دو برادر دیگر آنها به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال زندان محکوم و این چهار برادر هم اکنون در زندان مرکزی اورمیه بە سر می برند.
خواهر این ۴ زندانی سیاسی کرد در گفتگوی تلفنی با "کمپین " گفت : از آنجایی که حکم بردارانم در دیوان عالی کشور تایید شده است هر لحظه احتمال اعدام آنها وجود دارد و متاسفانه تا حالا چندین بار از طرف مسئولان زندان این دو برادرم تهدید به اجرای حکمشان شده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید