رفتن به محتوای اصلی

مرگ مشکوک زندانیان سیاسی

مرگ مشکوک زندانیان سیاسی

پس از مرگ مشکوک هاله سحابی حال اینبار نوبت به رضا هدی صابر این فعال ملی مذهبی رسید وی که در پی اعتراض بدانچه که به ناروا در مراسم تدفین عزت اله سحابی بر سردخترش هاله سحابی این زن آزادیخواه آمد به اتفاق عده ای از همرزمانش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و بدین سان به مرگ مشکوک وی واکنش نشان داد.

رضا هدی صابر که طی یکسال گذشته در زندان اوین در بند بوده است پس از هشت روز از اعتصاب غذا دچار ضعف عمومی بدن واختلال در دستگاه گوارش میشود وی را به بهداری زندان اوین البته بهداری که چه عرض کنم به قتلگاه زندان اوین منتقل میکنند و طبق آنچه که دیگر زندانیان و هم بندیهای هدی صابر شهادت میدهند وقتی او را از بهداری به بند منتقل میکنند حالش بدتر شده بود واز درد در ناحیه قفسه سینه به خود می پیچیده آنجا بود که لب به سخن میگشاید واذعان میدارد که چه بر سرش آمده وماجرا از این قرار است که عده ای در کسوت پزشک او را شدیداً مورد ضرب و شتم قرار میدهند . هم بندیهایش که شاهد رو به وخامت رفتن حال هدی صابر میشوند به افسر نگهبان اعتراض کرده واز وی میخواهند که هدی صابر را به بیمارستانی خارج از زندان منتقل کنند و در روز جمعه صابر را به بیمارستان مدرس انتقال داده ودر آنجا در اثر سکته قلبی جان می سپارد و چه مرگ غریب ودردناکی بود .

فعالان سیاسی که پا به زندانهای مخوف جمهوری اسلامی میگذارند هیچ امیدی به بازگشتشان نیست چرا که همگی سالم وارد میشوند و بعد مدتی دچار عارضه قلبی شده و میمیرند ، چه کسی میداند که در زیرزمینهای مخوف بند 209 ، سلولهای انفرادی و مخفیگاههای دهشتناک زندانها چه بر سر فرزندان این آب وخاک می آید فعالان سیاسی که تنها جرمشان برتر اندیشی است که خوب این خود جرم بزرگی است چرا که در راستای اندیشه های کوته بینانه ولی مطلقه فقیه وسردمداران رژیم جمهوری اسلامی نیست وبطور قطع به یقین میتوان گفت که به خوش رقصی های باز جویانشان پاسخ مثبت نداده اند و مستحق این همه درد و رنج هستند .

آیا این پایان ماجرا ست؟ آیا هدی صابر اولین وآخرین زندانی دگر اندیش سیاسی است که در زندانهای جمهوری اسلامی جان می سپارد ؟ خیر قبل از او هم مرگهای مشکوک دیگری را شاهد بودیم سیاسیونی چون زهرا کاظمی ، زهرا بنی یعقوب ، امید رضا میر صیافی ، امیر حسین حشمت ساران و .... و این خود صحه ای است بر این ادعا که نشان میدهد در این سی و اندی سال حکومت جمهوری اسلامی چه بر سر فعالین سیاسی آمده است .

مرگ هدی صابر بدلیل اعتصاب غذایش نبوده بلکه بی توجهی عده ای در لباس پزشکی که در بهداری زندان منتظرش بودند ، چه کوچ غریبانه و دردناکی ، کسی را که بر اثر اعتصاب غذا دچار ضعف عمومی شده را به شدت کتک میزنند و چه خوب به وظیفه پزشکی خود عمل کردند و سوگند نامه بقراط را بلند بلند خواندند ، وقتی هدی صابر خودش با چشمان باز می نگرد که با او چه میکنند وای به زمانی که بیحال وی را با برانکارد به بیمارستان منتقل میکنند خدا میداند که در راه چه بلایی سرش آوردند ، ایست قلبی در اثر اعتصاب غذا را چه کسی میتواند باور کند ؟ کدام پزشکی میتواند تایید کند که اعتصاب غذا میتواند منجر به سکته قلبی شود ؟

مسئول مرگ هدی صابر ودیگر زندانیان سیاسی که تا به حال در زندان جان سپردند کیست؟

مسئول مرگ آنها تنها جماعتی بنام اطلاعاتی در لباس پزشکی است ویا جماعتی پزشک در لباس اطلاعاتی . بهر حال هدی صابر را همچون دیگر زندانیان قطعاً کشته اند آیا این ختم قائله هست؟ خیر هدی صابر اولی نبوده وآخری هم نخواهد بود و تا جمهوری اسلامی بر سر کار است مرگ دردناک زندانیان سیاسی همچنان ادامه دارد برخی علنی با طناب دار و برخی در خفا به مدد پزشکان قسم خورده ولی مطلقه فقیه در بهداری زندان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید