رفتن به محتوای اصلی

تیراندازی مرزبانان ایران به سوی پاکستان

تیراندازی مرزبانان ایران به سوی پاکستان
مرزبانان ایران به سوی خاک پاکستان آتش گشودند
روزنامه اردو زبان «جنگ» دراین باره گزارش داد: نیروهای ایرانی از سلاح نیمه سنگین استفاده کرده و سه گلوله خمپاره نیزبه داخل خاک پاکستان شلیک کردند که این حادثه تلفات جانی نداشت.

این روزنامه مدعی شد: مرزبانان ایرانی بار دیگر قوانین مرزی را نقض کردند اما نظامیان پاکستان پاسخ دادند. روزنامه «نوای وقت» نیز نوشت: پست امنیتی مرزبانان پاکستان در دو کیلومتری محل اصابت گلوله های شلیک شده خمپاره توسط نیروهای ایرانی قرار داشت. مطالب روزنامه های پاکستانی درباره تیراندازی نیروهای مرزبان ایرانی در حالی است که همین منابع، یک هفته قبل اذعان کردند نیروهای پاکستان توان کنترل مرزهای خود و جلوگیری از نفوذهای غیرقانونی از جمله فعالیت قاچاقچیان انسان را ندارند.

روزنامه پاکستانی «جنگ» روز جمعه گذشته نوشت: نیروهای مرزبان ایران در پایانه "میرجاوه " ۹ تبعه پاکستانی را که به جرم ورود و اقامت غیرقانونی بازداشت شده بودند به مسئوولان مرزی ایالت بلوچستان پاکستان تحویل دادند. اتباع پاکستانی برای یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیرقانونی به ایران سعی در رسیدن به دروازه های دیگر کشورها را دارند .

پیش تر نیز روزنامه اردو زبان «اکسپرس» پاکستان نیز این خبر را تائید کرده بود. گروه های قاچاق انسان در این منطقه اقدامات خطرناکی را در انتقال مهاجران غیرقانونی به آن سوی مرزها به کار می گیرند و گاه با حبس چندین نفر در اتومبیل های عبوری و یا در قسمت بار کامیون ها باعث ایجاد خطرات جدی برای مسافران می شوند. عوامل تروریست نیز بهمن ماه گذشته با نفوذ از مرز مشترک پنج مرزبان ایرانی را ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید