رفتن به محتوای اصلی

آیا هر مقاله ضد ترک و هر کامنت زهردار بر عليه ترک ها به صفحه اول می اید؟!

آیا هر مقاله ضد ترک و هر کامنت زهردار بر عليه ترک ها به صفحه اول می اید؟!

حسین:

قابل توجه آقاي کيانوش توکلي// چند نکته در مورد سياست جديد سايت ايران گلوبال مينويسم و اميدوارم مورد توجه مديران اين سايت قرار گرفته و با حسن نيت در کار خود کمي انديشه کنند و در صورتي که متوجه شدند که دارند بيراهه ميروند قدمي بردارند. اول بگويم که اين امر مسلمي است که اين سايت متعلق به افراد مشخصي است و طبعا حق آن ها است که چه سياستي را پيش ببرند و چه مطالبي را نشر دهند. کسي نميتواند خود را محق بداند که به يک مديائي که مالکيت خصوصي دارد سياست خاصي را ديکته کند و از نشر و يا عدم نشر مطلبي گلايه نمايد. اما در اينجا مساله اينست که مديران سايت در موارد متعدد گفته اند که به دنبال سياست آزاد نشر افکار مختلف هستند و بخصوص در مساله ملي، ميخواهند مرزهاي ترسيمي توسط سيستم راسيسم جاري را به شکنند و به افکار طرفداران برابري حقوق ملي اين امکان برابررا

بدهند که در مقابل طرف حاکم نظرات خود را بيان نمايند. در اينجا و با اين ادعا، مساله مالکيت خصوصي اين سايت ديگر رنگ ميبازد. اگر سايت خود را متعهد به نشر آزاد معرفي ميکند، تا وقتي که اين تعهد خود را پس نگرفته است ديگرمساله اعمال نظر خصوصي بايستي خود را کنار بکشد .

سياست جديدي که مديريت سايت در مقابل کامنت گذاران اين سايت پيش گرفته چنين نشان ميدهد که کشتيبان ايران گلوبال را سياستي ديگر آمده است. آقاي نويدي با مسئوليتي که گرفته و شيوه اي که بکار ميبرد و زبان تهديدي که در هر نوشته اش مشهود است، چنين مينماياند که قصد قلع وقمع هر کسي را دارد که خلاف نظر ايشان میباشد. اگر آقاي کيانوش توکلي هر چند به چند به نحوي، تاکيد بر سنت شکني اين سايت در نشر افکار متفاوت نميکرد به نظر من کسي حق نداشت که در داوري آقاي نويدي چون و چرا کند. اما در کنار این ادعا وقتي آقاي نويدي پاي هر کامنت طرفداران حقوق مدني ترک ها کامنت توضيحي ميگذارد و با زبان تهديد و بگير و ببند سخن ميگويد طبيعي است که در اينجا يک حالت متناقضي ديده ميشود بخصوص اينکه در کنار آن ميبينيم که نوشته هاي سطحي و راسيستي در صفحه اول درج ميشوند اما در مقابل وقتي که جواب اين مقالات داده ميشود ناگهان زبان تهديد بکار ميافتد و کار به حذف کامنت و بلوکه کردن اي پي ميرسد.

نکته خنده دار در اينجا اين داستان فردوسي و حافظ است. توجه کنيد که در اين سايت نظراتي که در جهت منکوب و سرکوب کردن حقوق ملي است به راحتي و حتي در صفحه اول هم درج ميشود و در آنها با انواع جعليات و تهمت ها هر چه ميخواهند به ترک هاو شخصیت های ملی و ادبی آنها و - در يک مورد به کرد ها - توهين ميکنند، اما وقتي پاي از گل نازک تر گفتن به شاعران مورد علاقه آقاي نويدي که البته قرن ها است از دنيا رفته اند و شائبه اقامه دعوا ي آنها در محکمه هم د راين مورد وجود ندارد، مساله بر عکس میشود. من شخصا داشتم از تعجب شاخ در مياوردم وقتي خواندم که آقاي نويدي کامنتي را صرفا به اين دليل که به فال حافظ گرفتن مردم متلکي گفته شده بود حذف کرد!.

يک نکته جالب ديگر نيز به چشمم خورد که به قول تهراني ها خيلي تابلو بود. آقاي توکلي خبري در رابطه با تظاهرات مردم در تبريز براي طلب حقوق مدني درج کرده بود اما يک انشا حکيمانه نيز در صدر خبر قرار داده بود لابد براي اينکه هم زهر خبر گرفته شودو هم اینکه مبادا کسی اشتباه برداشت کند!.

براي چندمين بار و احتمالا برای بار آخر در این کامنت آخرم خدمت آقاي توکلي عرض ميکنم که نسل فعال و جوان آذربايجاني – از جنس همان ها که در فيلم ديده ميشود- اطلاعات و تحليل هاي خود را از سايت هاي فارسي نميگيرند. اگر من و ديگران به فارسي دراين سايت ها مطلبي مينويسيم براي آگاهي روشن انديشاني است که به منابع حرکت ملي آذربايجان دسترسي ندارند. اگر مديريت سايت تصميم گرفته که جلوي اين مساله را گرفته و سياستي مشابه گويا نيوز و بالاترين داشته باشد خود داند. اما لطفا بيزحمت ديگر پز تريبون آزاد براي نشر افکار مدافعان حقوق ملي را ندهد. من شخصا به خودم اين حق را نميدهم که از مالکين يک سايت خصوصي توقع نشر افکار خلاف جريان آب را داشته باشم اما اگر شما چنين ادعائي داريد لازم است پاي ملزومات آن هم به ايستيد. اينکه هر مقاله ضد ترک در صفحه اول سايت قرار ميگيرد و اينکه هر کامنت زهر دار بر عليه ترک ها به صفحه اول نقل مکان داده ميشود و در مقابل، هر چه کامنت جوابيه د راين موارد است به بهانه اي حذف ميشود، بيطرفي در نشر افکار به حساب نمیاید و نام دیگری دارد.

کیانوش توکلی :

جناب حسین گرامی & با تشکراز انتقاداتی که به ما و سایت ایران گلوبال طرح کرده اید؛ شما سعی کردید که بدور از جنجال های برخی کامنت گذارها ،انتقادات سالمی را طرح نمائید. آنچه به اینجانب که( مسئولیت سایت را بعهده دارم) بر می گردد سعی می کنم پاسخ مشخصی به سئولات و انتقالات مشخص شما بدهم ....انتقاد کرده بودید که :«اينکه هر مقاله ضد ترک در صفحه اول سايت قرار ميگيرد و اينکه هر کامنت زهر دار بر عليه ترک ها به صفحه اول نقل مکان داده ميشود و در مقابل، هر چه کامنت جوابيه دراين موارد است به بهانه اي حذف ميشود، بيطرفي در نشر افکار به حساب نمیاید و نام دیگری دارد.»

دوست عزیز در روز نزدیک به 30 خبر ، مفاله ، تحلیل ، بیانیه ، فایل صوتی ، دیداری و... در ایران گلوبال چاپ می شود.تعیین اینکه چه مطلبی در ستون وسط برای یک هفته بماند، ما را دچار مشکل جدی کرده است؛ از این رو در جمع مدیریت سایت ، یک« صفحه اظهار نظر داخلی» داریم که با هم تا حدودی هماهنگی می کنیم،اخیرا پیشنهاداتی برای قانومند کردن کاتاگوری و مطلب گذاری و اینکه چه مطالبی می توانند در ستون وسط قرار گیرند، را به دوستانم ارائه داده ا م که آن متن را عینا از آنجا کپی و به اظهار نظر عمومی در« صفحه شما» می گذارم واز همه کاربران ، نویسندگان و علاقمندان خواهش می کنم دقیقا نظر دهید تا بتوانیم به یک آئینامه داخلی و دمکرایتک دست یابیم . متن کپی شده از «صفحه اظهارنظر داخلی »را عینا در اختیار همگان می گذارم :«دوستان عزیز(اعضا و همکاران مدیریت )اگر قرار باشد که هر کس هر مطلبی دستش می رسد را در ستون وسط قرار دهد ، صفحه چنان سنگین می شود که باز شدن آن به ویژه در ایران نا ممکن می گردد ؛ از طرف دیگر برای اینکه یک مطلب در ستون وسط جای گیرد ، ظوابطی از سوی من نوشته شده بود ( بصورت پیشنهادی) اما متاسفانه اکثر دوستان نظری به این پیشنهادات ننوشته اند و هر کس هر جور خواست ، کاتاگوری مطلب را انتخاب می کند و من مجبور می شوم به کاتاگوری انتخاب شده توسط دوستان گاهی اوقات «دستبرد» بزنم و کلی وقتم صرف چک کردن کاتاگوری های دوستان است . بطور مثال :مقالات و خبر ی که از سایت های دولتی و پر تیراژ مثل بی بی سی ، رادیو فردا و دویچه وله و یا از سایت های شناخته شده مثل سهرابستان ، جرس ،اخبارروز ، ایران امروز و... کپی می شود نباید براحتی ان را در بخش سیاسی ، تحلیلی(ستون وسط) گذاشته شود(آئینامه آن را درزیر می نویسم). از نظر من تنها مطالب نویسندگانی که فقط برای ایران گلوبال مطلب می نویسند ، مجاز است یک هفته در وسط بماند.(فعلا از نویسندگان بیرون فقط ناصر کرمی است که مطالب اش را اختصاصا برای ایران گلوبال می فرستد. بقیه از جمله ........مطالب خود را همزمان و یا با تاخیر به دهها سایت دیگرارسال می کنند) ستون وسط بایستی عمدتا برای اعضا و همکاران سایت ایران گلوبال اختصاص یابد ومن مطالب دوستان مدیریت و همکاران« فرهنگ گفتگو» را دوبله یعنی 24 ساعت در بالا می گذارم و پس از ان به ستون وسط انتقال می یابد. دوستان عزیز ؛ ایران گلوبال بتدریج از یک سایت کپی گر به یک سایت با هویت و دارای منبع مبدل می شود . بنظر من شروطی برای اینکه یک نوشته (از دیگران و یا کپی از سایت های دیگر)در ستون وسط جای گیرد، وجود دارد:1_ مطلب گذار یک یادداشت ویا تفسیری بر خبر و یا مقاله بنویسد و تا بدین وسیله منبع آن را به ایران گلوبال تغییر یابد 2_ انتخاب نوشته از وبلاگ نویسان داخل کشور که به لحاظ اطلاعات و تفسیر جالب ، زنده و پر محتوای باشد3_ هر مطلبی از جایی که برگزفته شده باشد(فرق نمی کند کپی از چه سایتی) ولی موفق شده باشد بیش از 3 کامنت را به خود اختصاص دهد (مطلب گذار هم می تواند در نقد و یا تمجید از نوشته؛ خود هم کامنت بگذاردو کامنت او هم حساب می شود) در این صورت این نوشته هامجاز اند به ستون وسط برگردند 4_ مطلبی که پس از 12 ساعت جز 5 مطلب پر ببینده مبدل شود. بنابراین می توانیم کاتاگوری ها را قانومند ، دمکراتیک کنیم و ضمن اینکه بدین طریق نظر سیاسی تک تک، ما هم تامین خواهد شد...»

اگر شما بطور مثال نوشته ناصر کرمی را نقد می کردید و برای ما می فرستادید ، ما وظیفه داشتیم مطلب شما را در ستون وسط به مدت یک هفته قرار دهیم ؛ آیا شما و یا دیگران مطلبی در این باره به سایت ارسال کرده اید؟

طبیعتا خیر .....شما نوشتید :«اما در مقابل وقتي که جواب اين مقالات داده ميشود ناگهان زبان تهديد بکار ميافتد و کار به حذف کامنت و بلوکه کردن اي پي ميرسد.» دوست عزیز لطفا کلی صحبت نکنید خواهش می کنم ،دقیقا کامنت های به لحاظ سیاسی حذف شد ه اند در اینجا کپی کنید تا روشن شود آن کامنت ها چه بود ؛اگر موادری بود که ماخطا کرده باشیم و کامنت هایی به لحاظ فکری را سانسور کرده باشیم ، طبیعتا آن را می پذیرید و خود را اصلاح می کنیم....

هزار بار تکرار کرده ایم که یگانه شرطی که برای اظهارنظر در«صفحه شما» این بود و این است که لطفا به دیگران انگ نزیند ، توهین نکنید و مخالف سیاسی خود را «جاسوس» رژیم معرفی نکنید.

_اما در مورد «تظاهرات مردم تبریز در رابطه با زبان مادری(همراه با فیلم) » بازهم انتقاد کلی فرموید:«اما يک انشا حکيمانه نيز در صدر خبر قرار داده بود لابد براي اينکه هم زهر خبر گرفته شودو هم اینکه مبادا کسی اشتباه برداشت کند!. » لطفا واضح سخن بگوئید ، انتقاد همیشه مشخص است چه چیزی در صدر خبر نوشتم که حکیمانه بود .....؟!!! من اعتقاد خود را نوشتم که جنبش سبز دمکراسی خواهی مرکزی بدون پیوند با جنبش های اتنیکی _ فرهنگی جامعه ایران راه به جایی نخواهد بردو امیدوارم که تهران ، تبریز ، مهاباد ، سندج و.....با حفظ هویت خود برای خاتمه دادن به حکومت کودتاچیان و بر قراری حکومتی دمکراتیک ،دست در دست هم ،یک پارچه عمل کنند و این یعنی هویت همدیگر را به رسمیت بشناسند. دوست عزیز_ ما جمعی هستیم که داوطلبانه یک سایت مشارکتی را بدون چشم داشت مالی و یا سیاسی اداره می کنیم .یعنی دارای نظرگاه سیاسی هستیم یعنی هم سایت عمومی ، دمکراتیک و در عین حال نظر هم داریم و نظر هم می نویسیم و بطور مشخص من و کیومرث فقط برای ایرانگلوبال می نویسیم و مطلب را خود را به هیج سایت دیگری نمی دهیم و طبیعتا نوشته ما بیشتر در ایران گلوبال می ماند و اگر شما هم اختصاصا برای ایران گلوبال بنویسید(البته کیفیت مقاله هم شرط است) ما آن را در ستون وسط قرار می دهیم و عملی نیست هر مطلبی که بدستمان می رسد را برای یک هفته در ستون وسط قرار دهیم .امیدوارم به انتقادات و سئولاات شما پاسخ داده باشم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید