رفتن به محتوای اصلی

فراخوان ''کمیته تدارکات موقت''

فراخوان ''کمیته تدارکات موقت''

دوستان عزیز و مبارز،

همانطور که آگاهی دارید:

مقاومت و مبارزه مردم برای دمکراسی خواهی ، سکولاریسم، و برابری طلبی در ایران همچنان ادامه دارد.

در خارج از کشور افراد ، گروه ها و محافل مختلفی به یاری مردم برخاسته اند و به اشکا ل مختلف همبستگی خود را با مردم ایران در داخل کشور ابراز میدارند.

اما، حکومت واپسگرا و استبدادی حاکم در ایران نیز به سرکوب و خشونت علیه مردم، تشدید بخشیده است و هر روز جوانان مبارز و زنان آزاد اندیش را شکنجه، اعدام و سنگسار میکنند.

پیش بینی میشود که جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران با موانع و مشکلات گوناگونی دربرابر نیروهای ارتجاعی داخل کشور و در ارتباط باسیاست های بین المللی روبرو شوند و لذا اهداف و برنامه ها ی دمکراسی خواهی و سکولاریستی که مبارزین خواستار تحقق آن هستند، ایجاب میکند که نیروهای مبارزایران با چشم انداز روشن ،و تدارکات همه جانبه، وبا همآهنگی و همبستگی بیشتر و گسترده تری به مقاومت و مبارزه خود ادامه بدهند.

با توجه به آنچه که در ایران میگذرد و روی خواهد داد، ضروری است که در خارج از کشور نیز نیروهای آزاد اندیش و سکولار که خواستار برچیدن جمهوری اسلامی بطور بنیادی هستند، در میان خود هماهنگی و همسوئی ایجاد کنند.

با درس آموزی از ناکامی ها و کمبود های گذشته، تعدادی از کوشندگان سیاسی آزاد اندیش مقیم خارج از کشور پیشنهاد میکنند:

1- با مشارکت آزادانه و داوطلبانه افراد مبارز، نمایندگان گروهها و احزاب سیاسی و همچنین مدافعان حقوق بشر، در هر شهر و منطقه ( در سراسر خارج از کشور که ایرانیان مقیم هستند) " شورای همآهنگی" تشکیل می شود.

2- همه افراد، گروهها واحزاب ،استقلا ل فکری- سیاسی – تشکیلاتی خود را حفظ میکنند وهژمونی ( سیطره جوئی ) هیچ فرد و گروهی پذیرفته نخواهد شد.

3- براساس مبانی سیاسی و اهداف مشترک بشرح زیر :

الف – برچیدن کامل حکومت و دستگاه اداری – سیاسی – نظامی و ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی ؛

ب – جانبداری ازمبانی سکولاریسم ، دمکراسی خواهی وجدائی کامل دین از حکومت؛

ج- ایجاد همبستگی سراسری در ایران بمنظور نوسازی جامعه، رفاه اجتماعی، برابری حقوق زنان و مردان و همه اقوام و شهروندان ایران ، همچنین نهادینه کردن دمکراسی و سکولاریسم در ایران، همه نیروهای شرکت کننده در " شورای همآهنگی " با همدیگر همکاری خواهند کرد.

4- افراد تشکیل دهنده" شورای همآهنگی"، درهرمحل و یا درهرمنطقه، بطور ادواری،جلسات مشورتی برگزارمیکنند و پس ازمشورت،طرح و برنامه ها ی خود رابا جرادرمی آورند.

5- کوشش خواهد شد که در کشورهای مختلف خارج از کشور، شبکه های سیاسی- مبارزاتی مشابهی تشکیل شوند تا کوشش های سیاسی – مبارزاتی خود را در حمایت از مبارزات سکولاریستی و دمکراسی خواهی مردم ایران همسو وهمآهنگ کنند.

برای تحقق چنین اهداف وبرنامه ها ئی،همچنین بمنظورشکل دادن مناسبات آگاهانه ودمکراتیکی از شما صمیمانه دعوت میشود که بطور داوطلبانه در این مسیر باهمدیگر مشارکت کنیم.

این فراخوان ، پس از جمع آوری اسا می افراد داوطلب و امضا کننده، انتشار خواهد یافت تا هر کدام از شرکت کنندگان در محل اقامت خود ، جلسات و مناسبات خود را سازماندهی کنند.

برای تماسگیری های اولیه و جمع آوری امضاها و پیشنهادات،" کمیته تدارکات موقت" تشکیل می شود .

لا زم به یاد آوری است که تشکیل دهندگان " کمیته تدارکات موقت " هیچ "حق ویژه ای" نخواهند داشت و بطور داوطلبانه تماسگیری را بر عهده میگیرند.

پس از تماسگیری و مشخص شدن تعداد شرکت کنندگان، جلسات گفتگو ، مشورت و تصمیم گیری نهائی از طریق " پالتاک" سازماندهی خواهند شد.

" کمیته تدارکات موقت"( اسامی برخی افراد داوطلب)

نشانی" ایمیل" برای تماسگیری

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید