رفتن به محتوای اصلی

سکولار- دموکراتیسم با پان ایرانیسم

سکولار- دموکراتیسم با پان ایرانیسم


كاظم ثاني

فرازهایی از منشور اعتقادی حزب پان ایرانیست، یکی از شرکت کنندگان در کنگره، که به قول آقای اقبالی، گویا سکولار دمکرات و خواستار <ساختار عدم تمرکز سکولار -دمکراتیک در ایران یکپارچه،> و همینطور صلح دوست است. توضیح اینکه متون داخل پرانتز از من است: - <در هر مقطعي از زمان، قانون اساسي بايد بيانگر احترام به ديانت اسلام وديگر اديان الهي.... (فقط اسلام و ادیان الهی) باشد> - <کردها، وابستگان ملي، قومي، تاريخي و فرهنگي ما هستند. (وابستگان و نه بخشی از ایرانیان) در هر کجاي جهان، در هر شرايط و با همه توان، از حقوق آنان دفاع خواهيم کرد.> - <حمايت همه جانبه از حقوق کردها، شيعيان و ديگر وابستگان فرهنگي، مذهبي و قومي «ملت بزرگ ايران»، از اصول قطعي سياست خارجي «پان ايرانيسم» مي‌باشد.> (باز هم کلاه سنی ها و دیگران پس معرکه است) - <پيوند يگانگي و هم خانماني مردم‌ها و افغانستان و تاجيکستان، ناگسستني است.>

- <سرزمين خوارزم و فرارود (ماوراء النهر)، پايگاه و خاستگاه زبان فارسي است. با آنان جدايي نداريم.> - <ساکنان سرزمين تاريخي قفقاز از ما جدا نيستند، با آنان تاريخ و سرنوشت مشترک داشته و داريم.> - <نيروهاي زميني، دريايي وهوايي ما بايد در نهايت قدرت و صلابت و نه تنها پاسدار مرزها و آسمان‌ و درياهاي ميهن ايرانيان باشند، بلکه امنيت و امنيت و اعتماد همه وابستگان فرهنگي و مذهبي و قومي ما را تضمين نمايند.> - <در برابر دشمنان مسلح بايد تا دندان مسلح بود.> (تسلیح، تسلیح و باز هم تسلیح) - <تا زماني که خلع سلاح اتمي در تمامي نقاط جهان تحقق نيابد، ملت ايران ناچار از دستيابي به سلاح اتمي بمنظور حفظ تعادل قوا و احساس امنيت ملي مي‌باشد.> (پیش به سوی صلح جهانی با بمب اتمی) - <اين سرزمين، ايران‌زمين است، در ايران زمين هيچ‌گونه انديشه ضد عظمت، ضد سرافرازي و ضد يگانگي ملت ايران جايگاهي ندارد.> (هر کس نظری به جز این داشته باشد چه خاکی بر سرش ریخته می شود؟) - <در نظام عدالت سياسي، همگي بايد يک شعار را سر دهند: «ايران بزرگ و مقتدر فردا، نيازمند کوشش و جانفشاني فرزندان خود مي‌باشد»> (یاد هیتلر به خیر) - <جوانان ايراني تشکيل دهنده سپاه عظيم «سازمان بزرگ ارشاد ملي» خواهند بود.> (ارشاد ملی به جای ارشاد اسلامی!) - <سازمان‌هاي اداري را خانه تکاني کنيد.> (باز هم تصفیه. و این بار از نوع پان ایرانیستی) - <زبان فارسي روان ملت‌ها و يکي از وجوه مشترک فرهنگي ما با ساير اقوام ايراني و غير ايراني است. پاسداري از زبان فارسي و گويش‌هاي گوناگون آن وظيفه حکومت آرمانخواه مي‌باشد.> (یک ملت یک زبان و دیگر هیچ) - <عرفان و ادبيات عرفاني از جلوه‌هاي فرهنگ ايراني است آن را پاس مي‌داريم.> (به این می گویند سکولارسیم ناب محمدی) - <هدف نظام آموزش و پرورش بايد تربيت فرزندان ايران زمين براي خدمت به موجوديت اصيل و جاودانه ملت ايران باشد> (به جای ایران بگذارید آلمان. می شود رونوشت برابر اصل نظام آموزشی هیتلر خدابیامرز) - <محور قرار دادن آيين تربيتي ملت‌گرايي «ناسيوناليسم» که کامل‌ترين آيين تربيت گوهر انساني و رسيدن به کمال در راه خدمت به ملت و جامعه بشري است.> - <آموزش و پرورش: پرورش انسان ايراني براساس شناخت ژرف و يژگي‌هاي فرهنگ ايران زمين و انديشه‌هاي والاي انساني و معارف الهي و اسلامي.> (اگر کسی بگوید که این سکولاریسم ناب نیست، باید گردنش را زد) منبع: http://www.paniranist-party.org/pages-2.html

کیانوش توکلی

 اقاي كاظم ثاني/ مي گم اين " حزب پان ایرانیست" بهتره در جمهوري اسلامي بماند و آخوند ها را به سلاح هسته اي مجهز نمايد،جاش براستي در اپوزيسيون سكولار-دمكرات نيست.

 كاظم ثاني

آقای توکلی، سوال اینجاست که آیا می توان با احزابی مانند حزب پان ایرانیست، آینده ای سکولار دمکرات برای ایران ساخت؟ آیا دمکرات و سکولار دمکرات نامیدن چنین حزبی، توهین به اصل دمکراسی و سکولاریسم نیست؟ آیا ایران گرایی می تواند اینقدر چشمها را نابینا کند که به تعریف و تمجید از چنین احزابی پرداخته شود؟ آیا در میان فعالین سیاسی ایرانی، واقعا نیروهای دمکرات و سکولار وجود نداشتند که کنگره، از آنها دعوت بکند؟

آ.ائلیار

 وحدت ملی با پان ایرانیسم، سکولار دموکراتیسم با پان ایرانیسم. ایران اتمی با پان ایرانیسم.جنگ سوم و چهارم جهانی با پان ایرانیسم. هیتلر زنده است؛پاینده باد پان ایرانیسم. نمرده ناسیونالیسم، مادر فاشیسم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید