رفتن به محتوای اصلی

جناب آقای باراک حسین اوباما! چشم مردم دهکده به شماست!

جناب آقای باراک حسین اوباما! چشم مردم دهکده به شماست!

رییس محترم هیات دولت مردم آزادیخواه آمریکا

جناب آقای باراک حسین اوباما !

من از شرق کره زمین برایتان نامه می نویسم ؛ از مشرق زمین تاریخی ؛ از سرزمینی که خیابانهایش با خون جوانان گلگون است ؛ از سرزمینی که فریاد جوانان بیگناه و آزادیخواه اش دیوارهای زندان ها را هم به گریستن واداشته است ؛ از سرزمینی که به سادگی نوشیدن یک لیوان آب ، می توان چهارپایه اعدام را از زیر پای یک انسان بیرون کشید و چشمه زندگی اش را خشکاند ؛ از سرزمینی که شما حتا از به کاربردن نام قربانیان مخالف با حکومت اش هم خودداری می ورزید و دوستان تان از به کار بردن اش واهمه دارند ؛ از سرزمین ندا آقا سلطان ، از ایران !

جناب آقای باراک حسین اوباما !

سالها بود که برخی از دوستان شما – و نه همه آنان - در کشورهای غربی ، تحت تاثیر لابی گرهای حکومت جمهوری اسلامی ایران ، می پنداشتند که مردم ایران ، این حکومت ستمگر و قرون وسطایی را می خواهند و با آن مخالفتی ندارند و از همین رو بهتر است که آمریکا و همه دولتهای غربی از در دوستی با این رژیم آدمکش برآیند و با نمایندگان اش بر سر میز مذاکره بنشینند . غافل از این که مردم ایران هم مانند همه مردم جهان ، در آرزوی زیستن در زیر سایه بان آزادی ، در کشوری با حکومت سکولار هستند ؛ و نه تنها با این رژیم موافق نیستند بلکه تلاش می کنند تا آن را کنار بزنند . ولی تجهیزات سرکوب و خفقان که از سوی برخی کشورهای دیگر به عنوان هدایایی گرانبها به این رژیم تحویل شده است ، مجال نمی دهد تا مردم به پا خاسته ، این حکومت را به سیاهچال تاریخ بیندازند .

جناب آقای باراک حسین اوباما !

نمی خواهم به تاریخ بازگردم و از نقش اثرگذار دولتهای پیشین کشور شما در نرسیدن این ملت به آزادی سخن بگویم . چرا که این روزها انگار کسی گوش شنیدن مباحث تاریخی را ندارد و چشم ها هم سرگرم تماشای فرآورده های سرگیجه آور بازار سرگرمی اند . ولی می خواهم و باید از « امروز » ایران بگویم و از روی کار ماندن حکومتی که شما اخیرا سخت مشتاق اید تا با نمایندگان اش بر سر میز مذاکره بنشینید .

بگذارید نپردازم به بازگویی این کابوس ترسناک که برجسته ترین فرد در دموکرات ترین کشور دنیا در آرزوی رو به رو نشستن با « سید علی خامنه ای » - یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ قرن - است . حتا از بیان جزییات این کابوس هم شرم دارم . اگرچه نامه نگاری های شما با او و دیگر سرکردگان این رژیم وحشت و کشتار ، هر تصور نازیبایی را می تواند به ذهن آدمی رسوخ دهد . زیرا شما بهتر از هر شهروند جهانی ِ دیگر می دانید که در این کشور چه می گذرد و همین دانایی و آگاهی به امور ، خواسته شما را برای « مذاکره » معنایی دیگر می بخشد .

آقای رییس جمهور آمریکا !

شما از میزان جنایات ، تباهکاری و فساد این سیستم حکومتی باخبرید . دقیق ترین آمارهای جهانی روی میزکار شماست . البته اگر گزارش ها و نامه نگاری های لابی گرهای این رژیم روی آن ها را نپوشانده باشد !

جناب آقای باراک حسین اوباما !

شما خوب می دانید که این رژیم توان غنی کردن اورانیوم و ساختن بمب اتم را ندارد . ما دراینجا توان ساخت یک « میکسر » یا « کافی میکر » را هم نداریم ، چه رسد به بمب اتمی . اگرچه همه می دانیم که برخی از کشورها – به هر دلیل – پاره ای از ابزارهای ویژه این تکنولوژی و مواد مورد بحث را به این کشور فروخته اند و دوستان شما از همان ها واهمه دارند .

شما می دانید غنی سازی اورانیوم و ساختن بمب اتمی و مذاکره برای پایان دادن به آن ، بهانه ای است از سوی سرکرده های حکومت مشترک ملایان و سپاه پاسداران برای گرفتن « تضمین امنیتی » در جهت بقای این حکومت قرون وسطایی . همان « تضمین » ای که سی سال پیش هم به این حکومتگران داده شد و میلیون ها انسان ایرانی را در منجلاب بدبختی نگاه داشت .

جناب آقای باراک حسین اوباما !

گزارش های سازمان های مخفی باید به شما و همکاران تان نشان داده باشد که مردم ایران نه تنها امروز که سالهای بسیاری است از این رژیم روی برگردانده اند و اگر همان تضمین نبود شاید تا کنون کار آن را یکسره کرده بودند .

شما می دانید که مردم ایران نمی توانند فریادهای مخالفت شان را آنگونه که باید ، به گوش مردم جهان برسانند . فریادهایی که از هزاران راه در گلو خفه می شوند.

آیا شما می دانید « خفقان » و سانسور و زیستن در کشوری سرکوبگر یعنی چه ؟

می دانیم که نمی دانید و تجربه اش هم نکرده اید .

اگرچه شما سپید پوست نبوده اید ، ولی من در هیچ کتابی نخوانده ام که سیاهپوستان آمریکا در بدترین دوران زندگی خود ، از گردهمایی های کوچک خانوادگی به جرم « اختلاط » ( در کنار هم نشستن مرد و زن ) یا قدم زدن دونفره پسر و دختر در مکان های عمومی محروم بوده باشند . ولی در این کشور بسیاری از میهمانی های خانوادگی را به جرم یکجا بودن افراد فامیل در یک میهمانی شام یا ناهار ( مثلا دختر عمو با پسرعمو و حضور شوهر خواهر در کنار خاله همسر و غیره ) رابرهم زده اند و افراد حاضر در میهمانی – و حتا مراسم عروسی – را به بازداشتگاه ها برده اند .

جناب آقای باراک حسین اوباما !

شما خوب می دانید چند میلیون ایرانی از کشور خود دور مانده و آرزوی دیدار سرزمین شان را دارند . گناه این چند میلیون ، موافق نبودن با یک حکومت دینی است . ولی سردمداران این حکومت حتا اجازه دفن مردگان شان را هم در این کشور نمی دهند . پای بستگان شان هم که برسد ، آن ها را گروگان می گیرند . آیا یک سیاهپوست سالهای دور آمریکا هم نمی توانست در خاک مادری اش دفن شود ؟

جناب آقای باراک حسین اوباما !

من هرگز نخواندم هیچ سیاهپوستی را به جرم گوش کردن به رادیو ، به زندان برده و شکنجه کرده و کشته باشند . شاید تنها در اردوگاه های « نازی » داشتن رادیو ممنوع بوده است . ولی این جا که به ظاهر « نازی »ها حکومت نمی کنند و شما هم قصد مذاکره با « هیتلر» را ندارید .

در این کشور ولی گوش کردن به رادیو و دیدن برنامه های تلویزیونی جرم محسوب می شود . اگرچه در سرزمین من ، مردم شجاع ایران - در جست و جوی خبرهای واقعی - هزینه آن شنیدن و دیدن را به جان می خرند . گیریم که در صد سال پیش – دوره تبعیض سیاه با سپید - رادیو و تلویزیون ماهواره ای نبود و امروز هست . ولی به هر روی سیاهپوست امریکایی هرگز به این جرم به زندان نرفته است . اگر هم رفته باشد و ما ندانیم ، پس بی تردید بهتر می توانید این درد سنگین ما را در هزاره سوم درک کنید .

دنیای اینترنت هم که جای خود را دارد .

آیا در کشور شما کسی حاضرست نیم ساعت پای کامپیوتر بنشیند تا یک صفحه باز شود ؟ چه رسد که برای ارتباط با یک سایت خبری بشود او را راهی زندان کرد !

آیا در این صورت مردم به خیابان ها نمی ریزند تا پرونده کارآن دولت را ببندند ؟ کاری که در اینجا با سرکوب های مرگبار و به وسیله تجهیزات مدرن غربی – مانند گاز اشک آور و گاز فلفل و باتوم های برقی و سلاح های ریز و درشت - رو به رو می شود .

جناب آقای باراک حسین اوباما !

شما از رهگذر خبرها باید خوب بدانید در این کشور زیر چتر سیاه حکومت دینی ، اینترنت می تواند مرگ آدمی را رقم بزند . سردمداران این رژیم هرگاه بخواهند چنان آن را محدود و مسدود می کنند که شما نتوانید نامه ساده بستگان تان را هم بخوانید . آن ها می توانند شما را به جرم فرستادن یک نامه به یک سایت آزادیخواه ، به مرگ محکوم کنند ! اگرچه باز هم این مردم – و بویژه جوانان – هزینه استفاده از این امکان ارتباطی را می پردازند تا جنایات رژیمی را که شما خواهان مذاکره با آنید ، به گوش و چشم جهانیان برسانند .

جناب آقای باراک حسین اوباما !

شمای دموکرات با چه حکومتی می خواهید بر سر میز مذاکره بنشینید ؟

این قلم نمی خواهد گناه آنچه در این سی سال بر این مردم رفته را به گردن شما بیندازم . ولی بی تردید شما در آنچه امروز بر مردم می رود ، بی مسوولیت نیستید . شما با نامه نگاری هایتان خطاب به « سید علی خامنه ای » نشان می دهید که حتا اگر با عملکرد آنها موافق نیستید ، مخالفتی هم ندارید . این گناهی اندک نیست در برابر خونی که خیابان های ایران را گلگون کرده و وجدان شهروندان شریف و آزادیخواه جهان را جریحه دار ساخته است .

مردم این کشور از خود می پرسند چرا یک مدعی آزادی و دموکراسی با در اختیار داشتن چنان جایگاه حکومتی ، زیر نام ریاست جمهوری آمریکا ، باید دستش را به سوی حکومتگرانی کشتارگر و ضد بشر دراز کند ؟

ملت ایران خواستار مداخله نظامی شما نیست . چشم به راه سلاح و مهمات ارسالی هم نمانده است . ولی انتظار هم ندارد که نامه های التماس آمیز شما خطاب به سید علی خامنه ای را در اینجا و آنجا بخواند ؛ یا سخنرانی های گاه به گاه شما در این باره را بشنود .

شما شعارهای این مردم در سیزده آبان را شنیدید . « مرگ بر امریکا » در میان شان بود ؟ نبود . ولی شعاری خطاب به شما بود که باید میان آنان و این حکومت جهنمی یکی را برگزینید . کدام را برگزیده اید ؟

آقای جرج دبلیو بوش گفته بود که چنانچه مردم ایران علیه ستمگری رژیم شان برخیزند دولت آمریکا پشتیبان اش خواهد بود . اکنون نوبت شماست . ولی گوش مردم ایران از سخن ها پر است . شما می توانید و شایسته است – نه تنها در سخن – که در رفتارتان نشان دهید که آزادیخواه و دموکرات هستید ؛ و پشتیبان ملتی که برای رسیدن به آزادی مبارزه می کند .

جناب آقای باراک حسین اوباما !

به حمایت های پنهانی و گفت و گوهای پشت پرده پایان دهید . با برقراری تحریم سفر مقامات ایرانی و خانواده هایشان به آمریکا نشان دهید که پا در راه همدلی با مردم ایران نهاده اید . مانع از انجام تمامی فعالیت های اقتصادی شان شوید و راه کسب درآمدشان را ببندید . آن ها را در محرومیت کامل در همه زمینه ها قرار دهید . به سادگی همان محرومیت هایی که سی سال است بر این مردم روا داشته می شود ، به سادگی کنترل و بستن کریدورهای اینترنت و ماهواره !

جناب آقای باراک حسین اوباما !

دنیا به « دهکده » بدل شده است . همه رفتارها و رویدادها پیش چشم مردم دنیا قرار دارد . اهالی این « دهکده » چشم به مردم ایران دارند و مردم ایران چشم به تصمیم شما .

از پشت این حکومت کنار بروید . تاریخ شما را می نگرد !

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
iranpressnews

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید