رفتن به محتوای اصلی

مراسم گردن‌زنی پیروان مذهب اساعیلی توسط داعش

مراسم گردن‌زنی پیروان مذهب اساعیلی توسط داعش
ببینیم قرآن در اینمورد چه می گوید؟
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 این در حالی است که ۲۰۰ هزار تن از مردم سوریه، پیرو مذهب اسماعیلی هستند و اکثر آن‌ها ساکن منطقه السلمیه در حومه حماه هستند. اسلام با شقه شقه کردن انسانها بر اساس باورهای دینی آنها به کافر (ناگرویده) و مسلمان (گردن نهاده) تقسیم کرده و غیرانسانی ترین رفتار با همنوع خود را مجاز شمرده است.

Image removed.

 ببینیم قرآن در اینمورد چه می گوید؟

سوره محمد آيه 4
فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.
چون با کافران روبرو شديد، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکنديد، اسيرشان کنيد و سخت ببنديد. آنگاه يا به منت آزاد کنيد یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پايان آيد. و اين است حکم الله. و اگر الله ميخواست از آنان انتقام ميگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه الله کشته شده اند اعمالشان را باطل نميکند.
سوره الانفال (غنایم جنگی) آیه 12 صفحه 179
إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ.
و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید. 

سوره الانفال (غنایم جنگی) آیه 13 صفحه 179
ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ شَآقُّواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَمَن يُشَاقِقِ اللّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ.
زيرا با الله و پيامبرش به مخالفت برخاستند و هر که با الله و پيامبرش ، مخالفت ورزد ، بداند که عقوبت الله سخت است.

می بینیم که با توجه به قرآن و اسلام گردن زدن امری نامعمول نبوده و با توجه به اینکه سنت اسلام گردن زدن کافران است، چرا حکومت اسلامی در ایران تنها در جریان ترورها از این شیوه استفاده کرده و اساسن مخالفین را با طناب دار می زند؟ 

در مورد جنایات حکومت اسلامی عراق و شام، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد که عناصر داعش پس از سنگسار، پیکر دو جوان سوری را با خود بردند و به خانواده آن‌ها تحویل ندادند.

به گفته این منبع، داعش این دو فرد را در شهر المیادین در حومه دیرالزور در برابر ده‌ها تن از شهروندان از جمله چندین کودک سنگسار کرد.

در پایان باید یادآوری کرد که جهانیان نظاره گر رقابت دگراندیش کشی میان حکومت اسلامی شیعه و حکومت اسلامی سنی هستند. چندی پیش اخوندها محسن امیراصلانی را بجرم توهین به مقدسات اخوندها اعدام کردند و گروهی نیز در صف انتظار ایستاده اند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید