رفتن به محتوای اصلی

اهدای صندوق‌های خاتم‌کاری و درهای طلا به اماکن مذهبی در عراق

اهدای صندوق‌های خاتم‌کاری و درهای طلا به اماکن مذهبی در عراق
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 

Image removed.

دو صندوق خاتم‌کاری‌شده که برای هر کدام از آن‌ها ۴۳۰ میلیون تومان هزینه‌شده و قرار است در “حرم” امامان هفتم و نهم شیعیان در کاظمین عراق قرار بگیرد در شهر مشهد رونمایی شد. هم‌زمان رییس “ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان” از ساخت هشت در طلایی برای این دو “حرم”، هر کدام به ارزش ۱۷۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان خبر داد.

به نوشته‌ی ‌خبرگزاری‌های ایران، در هر کدام از دو صندوقی که روز یکشنبه (۹ آذر-۳۰ نوامبر) در “نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی” رونمایی شدند، ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه خاتم نقش بسته است و قرار است روز دهم دی‌ماه به شهر کاظمین منتقل شوند.

پیش‌تر در روز پنج شنبه (۶ آذر-۲۷ نوامبر)، جعفر دهنوی، “رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان” در نشستی خبری با اشاره به ساخت درهای طلایی برای حرم‌های امامان هفتم و نهم، گفته بود که از این هشت در، “دو در با هزینه خراسان رضوی” و “۶ در نیز با هزینه سایر استان‌ها” در مشهد در حال ساخت است.

آقای دهنوی هم‌چنین از احداث صحن موسوم به “امام رضا” در شهر کاظمین به عنوان دیگر پروژه این ستاد نام برد و پیش‌بینی کرد که این پروژه به زودی آغاز شود و ظرف مدت ۳ سال با هزینه‌ای بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان احداث گردد.

وی “ارسال ۲۵۰۰ تن سیمان به نجف”، “دو محموله میلگرد”، “دو دستگاه نانوایی سیار” به سامرا و “وجوهات به حرم امام سوم شیعیان” را از دیگر اقدامات این ستاد یاد کرد.

او در عین حال، حجم کمک‌های مردمی به “ستاد بازسازی عتبات عالیات” را از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و با اشاره به جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردمی در سال ۹۲ گفت که این رقم نسبت به سال ۹۱، بیش از “۱۴۰ درصد” رشد داشته است.

پیش از این در روز ۲۶ شهریورماه، حسن پلارک رییس “ستاد بازسازی عتبات عالیات” در ایران، در گفتگو با خبرگزاری “تسنیم” با اشاره به هزینهٔ ۲۰۰ میلیارد تومانی این ستاد در ساخت پروژه “صحن زهرا” در محل آرام‌گاه امام اول شیعیان در شهر نجف، پیش‌بینی کرده بود که برای تکمیل این پروژه، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز باشد.

حسن پلارک با ادعای این‌که “بخش بسیاری” از مبلغ هزینه‌شده در این پروژه توسط “مردم” تامین شده است، گفته بود که این ستاد در صورت پرداخت ۱۰۰۰ تومان توسط هر ایرانی، پروژه را جمع خواهد کرد.

این در حالی است که این ستاد که طبق اساسنامه‌اش، نهادی «غیردولتی، داوطلبانه و غیرانتفاعی» است، تنها در سال گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به عنوان کمک از دولت دریافت کرد.

در آخرین روز کاری سال گذشته خورشیدی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی با استناد به بند ۱-۲۷ قانون بودجه سال گذشته که دولت را موظف می‌کرد درآمدهای حاصل از فروش اموال و شرکت‌هایش را صرف اموری چون بازسازی اماکن مذهبی کند، به سازمان خصوصی‌سازی دستور داد تا این مبلغ را به “ستاد بازسازی عتبات عالیات” پرداخت کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
تقاطع

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید