رفتن به محتوای اصلی

Pet دانشجویان ایرانی را شکار می کند

Pet دانشجویان ایرانی را شکار می کند

امروز (دوشنبه) کلیه وسایل ارتباط جمعی دانمارک در باره این خبر نوشته اند که Pet (سازمان امنیت دانمارک )طی بخشنامه کتبی به کلیه مراکز دانشگاهی از مسئولین مربوطه درخواست نموده است که نام کلیه دانشجویان ایرانی را تحویل این سازمان دهند؛ برای اینکه مانع کمک احتمالی این دانشجویان به کشورشان در زمینه فن آوری برای ساخت وسایل کشتار جمعی_ شوند!

برای اولین بار در سال 2006 بود که که بطور رسمی و برای شناسایی افراد مشکوک و مبارزه با ترور، ؛ Pet بدون احتیاج به مدرکی می توانست از مقامات مسئول تقاضای اطلاعاتی از شهر وندان خارجی را بنماید. در این ارتباط یکی از پروفسورهای دانمارکی بنام Claus Haagen Jensen در انتقاد به این بخشنامه پت ، اظهار نمود که او شک دارد که این سازمان بتواند مشکلی رادر این ارتباط حل نماید به اعتقاد کلاس، این کار غیر قانونی است چرا که حقوق شهر وندی را زیر سئوال می برد .

لازم به ذکر است که در اگوست سال 2007 هم Pet از دانشگاهها و مراکز علمی درخواست کرده بود که اطلاعاتی در باره دانشجویان ایرانی رشته های فیزیک، شیمی و بیو لوزی را تحویل سازمان امینت دانمارک دهند.

شایان ذکر است ژاله توکلی دانشجوی فارغ التحصیل علوم سیاسی از دانشکده های دانمارک در اعتراض به وزرات دادگستری دانمارک؛ این تصمیم را غیر دمکراتیک و نوعی تبعیض و پایمال نمودند حقوق شهروندی ایرانیان دانسته است که متاسفانه مطبوعات دانمارکی از درج این نوشته خودداری نمودند.ژاله در این نوشته کوتاه اشاره نموده است که خیلی از ایرانیان به کشوری پناهنده شده اند که در ان حقوق بشر و حقوق شهروندی بگونه رعایت شود تا سر مشقی برای کشور ی که تحت استبداد دینی قر ار گرفته است، باشد او در پایان تاسف خود را به چنین تصمیمی اعلام نموده است

متن دانمارکی اعتراض ژاله توکلی به تصمیم دولت دانمارک:

PET’s tilgang til de iranske studerende er problematisk Jaleh siger; Det er problematisk og diskriminerende at PET jagter alle iranskestuderende på den måde. Jeg ville forstå det hvis der faktisk var én som de vidste havde gangi noget ulovligt, men et hel tilfældigt forfølgelse af iranskestuderende gør mig dårligt… Jeg troede at min far var flygtet til et demokratisk land som villebehandle alle sine borgere som mennesker. Jeg får flashback til den konstante forfølgelse som mange iranere harværet udsat for af det nuværende islamisk præstestyre. Det er urimeligt og en farlig udvikling på den måde at gå efter ennationalitet, jeg bliver oprigtigt ked af det.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید