رفتن به محتوای اصلی

انتقال ۳ زندانی سیاسی رجایی‌شهر به بند سپاه

انتقال ۳ زندانی سیاسی رجایی‌شهر به بند سپاه

جعفر اقدامی، سعید ماسوری و افشین بایمانی، سه تن از زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، به بند اطلاعات موسوم به بند سپاه انتقال یافتند. همزمان محمد سیف‌زاده به بیمارستان انتقال داده شد و خبرهای رسیده از اوین حاکی از آن است که رسول حردانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد. همچنین گفته می‌شود بهنام ابراهیم‌زاده به بند اشرار منتقل شده‌است.

به گزارش صدای ایرانیان از زندان رجایی شهر و اوین، امروز چهارشنبه بیستم خرداد ماه ساعت 1 ظهر، این سه زندانی سیاسی به دلایل نامشخصی، برای بازجویی به بند اطلاعات موسوم به بند سپاه زندان فراخوانده شدند.

همزمان محمد سیف زاده، وکیل زندانی در این زندان، برای مداوا به خارج از زندان اعزام شد. گفته می‌شود امروز همچنین اعتصاب غذای رسول حردانی در زندان اوین، وارد هشتمین روز خود شد. حردانی، از روز دوازدهم خرداد ماه در اعتراض به وضعیت پرونده و عدم رسیدگی درمانی، دست به اعتصاب غذا زده است. همچنین خبرها از رجایی‌شهر حاکی از آن است که بهنام ابراهیم زاده نیز پس از شکنجه در انفرادی به بند اشرار (بند یک) انتقال داده شده است.

جعفر اقدامی که دومین محکومیت سیاسی خویش را سپری می‌کند، به جرم شرکت در مراسم سالگرد اعدام های دهه ۶۰ در گورستان خاوران و خواندن شعری به یاد قربانیان آن دهه ابتدا به ۵ سال حبس و پس از تجدید نظر خواهی در اقدامی نامتعارف به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او ابتدا به زندان اوین و پس از مدتی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

سعید ماسوری در دی‌ماه سال ۱۳۷۹ به همراه غلام حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و رجایی شهر سپری کرده است. ماسوری در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد. او پس از دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شد.

افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» بازداشت و به اعدام محکوم شد. ابتدا حکم او در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد کاهش پیدا کرد. این زندانی در حال حاضر پانزدهمین سال حبس خود را در زندان رجایی شهر کرج می‌گذراند.

به گفته زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر «از چندی پیش، فشار بر زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر (گوهردشت)، اوین و دیگر زندان‌های کشور از جمله کارون اهواز و کردستان، سیستان و بلوچستان فزایش چشمگیری داشته است.» همچنین به عقیده آنها «دولت حسن روحانی نه تنها وضعیت حقوق بشر را سر و سامان نداده بلکه روز به روز بر شدت سرکوب‌ها، شکنجه سفید و اعدام های فله‌ای افزوده شده است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
صدای ایرانیان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید