رفتن به محتوای اصلی

محکومیت بی دلیل و بی منطق آتنا فرقدانی به دوازده سال و نه ماه زندان!
03.06.2015 - 07:41

آتنا فرقدانی زاده شده در نهم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ دانش آموخته رشته نقاشی از دانشگاه الزهرا در تهران است که از ادامه آموزش دانشگاهی وی برای کشیدن نقاشی و کاریکاتور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلوگیری شد! آتنا علاوه بر فعالیت های هنری در انجمن حمایت از کودکان کار به کودکان نقاشی نیز می آموخت، آتنا فرقدانی در شهریورماه سال ۱۳۹۳ برای نقاشی هایش به ویژه کاریکاتوری که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشیده بود و همچنین دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی و خانواده های آسیب دیده در رویدادهای سال ۱۳۸۸ بازداشت شد! مأموران در هنگام بازداشت خانه وی را بازرسی کرده و وسایل شخصی او را ضبط کردند! او دو ماه در بند دو الف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازجوئی می شد و به صورت بلاتکلیف در این بازداشتگاه نگهداری می شد! آتنا در این مدت آزارها و فشارهای فراوان دید و حتی پس از پایان بازجوئی ها از آزادی او حتی با قرار وثیقه و نیز دیدار وی با خانواده اش جلوگیری می شد!

از این روی وی در نهم مهرماه ۱۳۹۳ دست به اعتصاب غذا زده و از روز یازدهم این اعتصاب را به صورت خشک ادامه داد، پس از وخامت وضع جسمیش به دستور قاضی پرونده ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی تهران با قرار وثیقه بسیار سنگین تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد! تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور، تجمع و تبانی با افراد ضد انقلاب و فرقه ضاله بهائی، توهین به نمایندگان مجلس با کشیدن نقاشی و کاریکاتور از آنها و توهین به مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران و رؤسای سه قوه بخشی از اتهامات پرونده آتنا فرقدانی بودند!

فرقدانی پس از آزادی موقت از زندان درباره وضعیت زندانیان سیاسی و زندان به صورت آشکار سخن گفت و یکی از چیزهائی که فرقدانی در خروج از زندان درباره آنها به افشاگری پرداخت بودن دوربین های مدار بسته در دستشوئی ها و گرمابه های بند زنان در بند دو الف سپاه پاسداران بود! فرقدانی در این باره نامه های بسیاری به مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران نوشت ولی این نامه ها بی پاسخ ماندند! از این روی وی پیامی ویدئویی در دوم آذرماه سال ۱۳۹۳ منتشر کرد تا مردم را از این موضوع و نیز ضرب و شتم و هتک حرمت خود از سوی چند زندانبان زن آگاه کند تا شاید بتواند گامی کوچک برای توقف خشونت علیه زنان بردارد! آتنا در این ویدئو جزئیات ضرب و شتم و هتک حرمت خود از سوی چند زندانبان زن و همچنین نصب دوربین در گرمابه و دستشوئی بند زنان این بازداشتگاه را افشا کرد، پس از انتشار این ویدئو شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در هفتم دی ماه سال ۱۳۹۳ وی را بار دیگر احضار کرد، آتنا فرقدانی پیش از مراجعه به دادگاه با انتشار نوشتاری متن دفاعیه خود را خطاب به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده بود!

وی که صبح شنبه بیستم دی ماه برای محاکمه در دادگاه حاضر شده بود پس از ضرب و شتم در دادگاه، آن هم در برابر پدر و مادرش بازداشت و به زندان قرچک ورامین فرستاده شد! آتنا فرقدانی در بیست و یکم بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در زندان قرچک ورامین اعتصاب غذا کرد، وی دلايل اين اعتصاب غذا را اعتراض به شرايط غير انسانی نگهداری زندانيان زن چه زندانیان سیاسی و چه زندانیان غیر سياسی در زندان قرچک ورامين، اعتراض به روند انتقال زندانيان سياسی و همچنين اعتراض به فرستادن غير قانونی خودش به زندان قرچک ورامين و درخواست بازگرداندن خودش به زندان اوين برشمرد! به گفته محمد مقیمی وکیل مدافع آتنا فرقدانی وی در روز چهارشنبه ششم اسفندماه ۱۳۹۳ در شانزدهمین روز از اعتصاب غذا دچار حمله قلبی شده و برای چند دقیقه بیهوش شد، محمد مقیمی در این باره گفته است: "..... ﭘﺲ ﺍﺯ این که موکلم ﺑﻪ ﻫﻮﺵ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﻭﯼ ﺩﺭ ﺑﻬﺪﺍﺭﯼ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﭘﺰﺷﮏ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺍﺷﺨﺎﺻﯽ ﻗﺼﺪ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﺳﺮﻡ ﺑﻪ ﻣﻮﮐﻠﻢ ﺭﺍ داشته اند ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻭﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ شده اند! ....." فعالان مدنی، خانواده های زندانیان سیاسی و خانواده های جانباختگان و آسیب دیدگان رویدادهای سال ۱۳۸۸ هم با امضای نامه ای درباره آتنا فرقدانی و وضعیتش در آن هنگام هشدار دادند!

پس از ماه ها بازداشت و شکنجه و آزار سرانجام در خردادماه سال ۱۳۹٤ شعبه ۱۵ بیدادگاه انقلاب اسلامی تهران آتنا فرقدانی را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، توهین به رهبر، توهین به رئیس جمهور، توهین به نمایندگان مجلس، توهین به مأموران بند دو الف سپاه و ..... به دوازده سال و نه ماه زندان محکوم کرد!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
منابع گوناگون

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.