رفتن به محتوای اصلی

مقدمات ظهور امام دوازدهم فراهم شد

مقدمات ظهور امام دوازدهم فراهم شد

بازگشت حسن عباسی با وساطت احمدی نژاد

حسن عباسی از چهره های جنجالی راست افراطی و رئیس موسسه ناشناخته ای به نام "مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز " که خود وی از آن با عنوان "اندیشکده یقین" یاد می کند، دیروز با سایت رجا نیوز، گفت و گویی انجام داد که طی آن با برگردان لغات فارسی به انگلیسی ساده، "موقعیت ایران را در جهان کنونی" تشریح کرده و خبر از آماده شدن مقدمات آمدن امام دوازدهم شیعیان داده است.

وی که در سخنرانی قبلی اش در دانشگاه خواجه نصیر که به دعوت بسیج دانشجویی برگزار شد، "زبان انگلیسی را زبان حمال های هنگ کنگی" معرفی کرده بود، در مصاحبه با رجانیوز، از سایت های حامی احمدی نژاد، بیش از ١٠٠ واژه ساده انگلیسی را که برگردان نحوه بیانی- محاوره ای فارسی هستند، به کار برده است.

از نکات جالب توجه مصاحبه اخیر وی، نام بردن از ایران به عنوان "قلب جهان «Global heart»" است که آن را در برابر "مغز جهان«Global brain»" یعنی آمریکا معرفی می کند و می گوید:"اگر نظام جهاني يك پيكر واحد در نظر گرفته شود، جمهوري اسلامي ايران، قلب اين پيكره جهاني محسوب مي‌شود. در مقابل، آمريكا طيّ نيم قرن تلاش نموده است تا به مغز جهان تبديل شود".

وی در ادامه می افزاید: "امروز جمهوري اسلامي ايران همزمان هم قلب حياتي سرزمين جهاني است، و هم قلب حياتي درياي جهاني، و حداقل تا پنجاه سال آينده اين موقعيت براي ايران محفوظ است.جمهوري اسلامي به‌عنوان يگانه حكومت مردم سالاري ديني در جهان، از حيث استقلال سياسي مي‌درخشد و اين موضوع كه حكايت از عدم تعهد واقعي به قدرت‌هاي بيگانه دارد، موقعيت ايران را در منطقه و جهان حائز اهميت روز افزون نموده است. اكنون ايران بازي‌گري مهم در پهنة منطقه است كه در معادلات جهاني نمي‌توان آن را ناديده گرفت".

گفتنی است حسن عباسی، در حالی القابی چون "قلب جهان"، "ممتاز ترین نقطه جهان"، "مستقل ترین قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی جهان" را در این مصاحبه به کار برده که این "قلب پر قدرت جهان" در آخرین مورد حتی برای شرکت در اجلاس منطقه ای در حوزه گاز، یعنی اجلاس ناباکو نیز دعوت نشد.

عباسی که رجانیوز از او با عنوان "دکترای مطالعات استراتژیک" نام برده، هنوز هیچ دانشگاهی را به عنوان محل فارغ التحصیلی خود معرفی نکرده و در شرح احوالی هم که برای خود تنظیم کرده نام دانشگاهی را که آن مدرک "دکترای مطالعات استراتژیک" گرفته نبرده است.

گفتنی است او در این اتوبیوگرافی، خود را "یک نظریه پرداز در نظام جهموری اسلامی" معرفی کرده و نوشته است که دارای تئوری ای به نام "تئوری دفاع نامتقارن" است.

این چهره رسانه ای وابسته به بسیج دانشجویی، خرداد ماه گذشته به اتهام توهین به مقامات جمهوری اسلامی بازداشت شد، اما پس از مدتی با وساطت محمود احمدی نژاد با قرار ضمانت از زندان آزاد شد.

از نکات جالب توجه در مصاحبه اخیر با سایت رجانیوز، پیش بینی های اوست برای آنچه که موقعیت های "ژئو پولیتیکال، ژئو کالچرال، ژئو اکونومیکال" می نامد.این نظریات چنین بیان شده است: "پديد آمدن نظام دوقطبي خداگرا ـ بشرگرا، موقعيت ژئوپارادايم ايران به عنوان مركز جهان خداگرا، مقوّم رويكرد انقلاب اسلامي در جهان اسلام است. ظهور مهدي موعود متضمّن حضور دين در عرصة زندگي بشر و تقويت قطب خداگرا و بسط جامعة موحّدين و متقين در عالم است. موقعيت ايران كنوني، متضمن اين حركت بوده است و براي نهادينه‌سازي و تقويت آن بايد تلاش كرد. گام بعدي كه بسيار دشوار است، ديني‌سازي سبك زندگي بشر است. در واقع كار اساسي كه رويكرد جدّي انقلاب اسلامي، پس از تحقق نظام ژئوپارادايم اومانيسم و تئوئيسم است، مسئلة تحقّق سبك زندگي مهدوي است. اگر سبك زندگي بشر مهدوي شود، زمينه‌سازي براي ظهور به نتيجه خواهد رسيد. موقعيت ويژة ايران امروز، در اين مسير بسيار مؤثر است".

گفتنی است که در سایت مرکز خودساخته وی، در بخش "درباره ما" هدف حسن عباسی از طرح این سخنان نامانوس "گسترش تئوری دفاع نامتقارن بر مبنای شهادت طلبی در مسیر رضایت الله و ظهور امام موعود" عنوان شده است.

عباسی که از وی هیچ سابقه ای جز سخنرانی در مراسم های بسیج دانشجویی وجود ندارد، آنچه را که "اندیشکده یقین" یا "مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز" می نامد، با بودجه ای نا مشخص در سال ١٣٨٠ و با "هدف پرنمودن خلاء مطالعات و بررسی های دکترينال "دين پايه" و "خدامحور" در جمهوری اسلامی و "تعجیل برای ظهور مهدی موعود" ايجادکرده است.

او در مصاحبه اخیرش با رجا نیوز نیز "راهکارهای تعجیل ظهور و وظیفه مومنان" را چنین بیان کرده است: "مرحلة نخست كه مرحلة ايجاد اين موقعيت بوده، اكنون محقق شده است. بايد اين موقعيت را درك كرد. مرحلة دوم، حفظ اين موقعيت است. وظيفة دولت و مردم در اين مقطع حساس، حفظ و پاسداشت اين موقعيت بسيار ارزشمند است. امّا آن‌هم كافي نيست، بلكه بايد به سراغ مرحلة سوم رفت و مسئلة بسط اين موقعيت ممتاز را مدّ نظر داشت. اگر مرحلة سوم، يعني بسط موقعيت جمهوري اسلامي محقق شود، گامي در جهت زمينه‌سازي براي ظهور مهدي موعود(عج) محقق شده است. هوشياري و بصيرت دولت و مردم از يك‌سو، و اهتمام به بسط اين موقعيت از سوي ديگر، وظايف كلي ما در نسبت با موقعيت ممتاز ژئودكترين نهضت انتظار محسوب مي‌شود".

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
روز

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید