رفتن به محتوای اصلی

فرانسه نیروهای داعش را در سوریه بمباران می‌کند

فرانسه نیروهای داعش را در سوریه بمباران می‌کند

روزنامه فرانسوی “لوموند”، در شماره روز شنبه (۵ سپتامبر/ ۱۴ شهریور) خود فاش کرد که دولت فرانسه قصد دارد در عملیات هوایی حمله به پایگاه‌های “دولت اسلامی” (داعش) در سوریه شرکت کند.

به گزارش لوموند، در این باره فرانسوا اولاند، رئیس جمهور، روز جمعه (۴ سپتامبر) با فرماندهان نظامی نشستی مشورتی داشته تا وضعیت و امکانات حمله هوایی را بررسی کند.

این خبر هنوز به طور رسمی اعلان نشده، اما گفته می‌شود که رئیس جمهور فرانسه قصد دارد روز دوشنبه این خبر را طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کند.

فرانسه در عملیات مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق شرکت دارد، اما تا کنون از پیوستن به عملیات نظامی در سوریه خودداری کرده است. دولت فرانسه بیم از آن دارد که چنین عملیاتی به تقویت رژیم بشار اسد منجر شود.

دولت فرانسه تا کنون ترجیح داده با یاری تسلیحاتی و آموزشی، از “اپوزیسیون میانه‌رو” در سوریه حمایت کند. به گفته “لوموند” احتمالا ناموفق بودن پیکار با “داعش” دولت فرانسه را وا داشته که در سیاست خود تجدیدنظر کند.

درگیری داعش با اپوزیسیون سوریه

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است از وقوع درگیری‌های سنگین در شمال سوریه بین نیروهای “دولت اسلامی” (داعش) و سایر گروه‌های شورشی مخالف دولت بشار اسد خبر داده است.

بر اساس این گزارش، تا کنون بیش از ۴۷ نفر از طرف‌های درگیر در این کشمکش‌ها کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که درگیری در اطراف شهر مارع در استان حلب جریان دارد که دارای اهمیت استراتژیک است و داعش قصد دارد آن را تصرف کند.

آزادی گروگان‌های مسیحی

۱۵ مسیحی ربوده شده توسط “دولت اسلامی” در سوریه آزاد شدند.

دولت اسلامی حدود یک ماه پیش ۱۵ نفر که بیشتر آنها زن و بچه بودند را در آبادی قریتین ربود. اکنون خبر می‌رسد که این افراد آزاد شده‌اند و می‌توانند از منطقه زیر سلطه “دولت اسلامی” خارج شوند.

روریست‌های داعش در اوایل ماه اوت آبادی مسیحی‌نشین “قریتین” را تصرف کردند. تروریست‌ها بر اهالی دهکده که گفته می‌شود شمار آنها ۲۰۰۰ نفر بوده، “جزیه” (مالیات اهل ذمه) تحمیل کردند، حدود ۲۳۰ نفر را به اسارت گرفتند و یک صومعه مسیحی متعلق به قرن پنجم میلادی را با بولدوزر ویران کردند.

قتل روحانی دروزی

روز جمعه (۴ سپتامبر) با انفجار یک خودرو در شهر سویداء در جنوب سوریه یک روحانی پرنفوذ دروزی به قتل رسید. شیخ وحید البلعوس و سه نفر دیگر قربانی این انفجار شدند.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، نهادی که به نیروهای اپوزیسیون نزدیک است، روحانی دروزی در ماشین خود هدف حمله قرار گرفت.

دومین بمب نزدیک بیمارستانی منفجر شد که مجروحان بمب‌گذاری اول به آن منتقل شده بودند.

به گفته خبرگزاری سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، در دو انفجار روی هم ۸ نفر جان خود را از دست دادند. در همین انفجارها ۲۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

شیخ بلعوس روحانی بانفوذی بود که هم از رژیم بشار اسد به شدت انتقاد می‌کرد و هم از اسلامگرایان افراطی طرفدار داعش. از این رو اکنون عده‌ای رژیم بشار اسد را مسئول قتل او می‌دانند، درحالیکه دیگران قتل او را به تروریست‌های جهادگر نسبت داده‌اند

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو آلمان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید