رفتن به محتوای اصلی

واکنش رژیم به گزارش نقض حقوق بشر

واکنش رژیم به گزارش نقض حقوق بشر

ایرنا: مرضیه افخم روز یکشنبه در این بار گفته: اینگونه گزارش ها باید براساس منابع معتبر و مستند تهیه شود، در حالی که این گزارش در موارد متعددی به منابع غیر بی طرف ،جهت دار و حتی مغرض استناد کرده است.

وی ادامه داد: ایران به پیش نویس این گزارش پاسخ های مستند و متقن ارایه کرده بود و انتظار می رفت پاسخ ارایه شده که با هدف آگاه سازی تهیه کنندگان گزارش از واقعیت های حقوق بشری ایران و کمک به گردآوری متنی متوازن و منصفانه تدوین شده بود , به نحو شایسته ای در متن نهایی مورد توجه قرار می گرفت.

:گزارش نهایی به قضاوت نادرست از وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و فرصت ارزیابی و تحلیل بیطرفانه را از دست داده است.

توجه کافی نداشتن در این گزارش به مواردی همچون آثار مخرب تحریم های یکجانبه و غیر قانونی برخی کشورها بر مقوله حقوق بشر ،پیشرفت های ایران در حوزه های مرتبط با زنان ، ضرورت مبارزه با قاچاق گسترده مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن ، تنوع حوزه های فعالیت جامعه مدنی و سازمان های مردم نهاد در ایران و همچنین ریشه های فرهنگی، سنتی و دینی ایرانیان و موارد متعدد دیگر , آن را فاقد اعتبار و استناد می سازد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقا و حمایت از حقوق بشر ، همکاریهای مستمر با ساز و کارهای بین المللی را در دستور کار داشته و به گسترش تعاملات با ساز و کارهای سازمان ملل متحد اهتمام دارد.

در همین چارچوب، ایران گزارش های دوره ای خود را به کمیته های ناظر بر معاهدات حقوق بشری ارایه کرده است. دولت ایران در دور دوم بررسی دوره ای جهانی (یو پی ار ) مشارکت جدی داشته و همچنین از برخی از گزارشگران موضوعی نیز برای دیدار از کشور دعوت کرد که مجموعه این تعاملات به عنوان بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای اراده عملی و برنامه ریزی جدی برای ارتقای مستمر حقوق بشر ،مورد تصریح دبیرکل نیز قرار گرفته است .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید