رفتن به محتوای اصلی

فاشیزم با مقاومت شکست خواهد خورد، نە با التماس

فاشیزم با مقاومت شکست خواهد خورد، نە با التماس
مسئول حزب دمکراتیک خلق‌ها

Image removed.

NNSROJ: امروز جمعه(١٢ دسامبر ٢٠١٥)، مسئولان حزب دمکراتیک خلق‌ها و دیگر سازمانها و نهادهای کردی شمال کردستان در واکنش به رویدادهای اخیر کردستان یک شست خبری برگزار کردند. در این نشست که در شهر آمد (دیاربکر) برگزار شد، ضمن اعلام حمایت از خواستەهای مردم و مقاومت آنها اعلام شد که مواضع‌شان در برابر حملات ارتش به کردستان کاملا روشن و آشکار است.

Image removed.
صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک HDP به ارزیابی اوضاع پرداخت و گفت: رئیس جمهور و رئیس وزرا، همانند گربه‌ای که کاسە شیر را ریخته باشد، [از ترس] برای پوتین نامە‌نگاری کردند. نیروهای خود را هم روانه عراق کرده و اعلام کردند که عقب نخواهیم نشست. در نهایت نیروهایشان را برگرداندند. اما هنگامی که مسالە بر سر کرد و مردم شهر جزیرە است، برایمان "شیر" می‌شوند. برای مقابله با چندین نفر از اعضای PKK، شش فرمانده و ١٠ هزار سرباز را روانه شهر جزیرە می‌کنند. با فرستادن این تعداد نیرو و انجام چنین عملیات بزرگ و بمباران توامان شهر و حمله به مردم، نشان دادید که چقدر ضعیفید."

در روزهای گذشته، نیروهای ترکیه وارد خاک عراق و در منطقه باشیک مستقر شدند. این مسالە با واکنش شدید از سوی مقامات عراقی روبرو شد و سرانجام نیروهای ارتش ترکیه از پایگاه نظامی باشیک به اقلیم کُردستان عقبنشینی کردند. به گزارش رویترز، نیروهای ارتش ترکیه یک هفته پس از ورود به شمال استان نینوا و استقرار در پایگاه باشیک، از این منطقه به به سمت اقلیم کُردستان (شهر بامرنی) عقبنشینی کرده اند.

در این نشست خبری دمیرتاش ادامه داد که "کودتای AKP در یکی از همان خندق‌هایی که مردم کندە بودند، سرنگون شد. حق با ماست و پیروز خواهیم شد. باید این مسالە را فهمید که فاشیزم با التماس بە پایان نخواهد رسید، بلکە با مقاومت و [مبارزە] قهرمانانە است که شکست خواهد خورد. شانه به شانه مردممان خواهیم ایستاد و تمام توانمان را یکی کردە تا مقاومتمان را گستردە کنیم."

"به هرجایی که حمله می‌کنید، هیچ نگرانی و ترسی در کار نیست. برعکس، فضای شادی و جشن حاکم است. مردم با رقص و پایکوبی به استقبال حملات [ارتش ترکیه] می‌روند. چرا که از پیروزی خود مطمئنیم و بە آن باور داریم. اما شما چە؟ با تانک و توپ به خانەهای مردم حمله می‌کنید. رسانەهای تصویری در حال انتشار خبرهای دروغ دربارە سوزاندن مسجد شهرند. شاید که نیمی از مردم ترکیه را متقاعد کردید، اما با نیمە دیگر آن چە می‌کنید؟"
Image removed.

در تداوم حملات ارتش و نیروهای نظامی ترکیه به شهرهای شمال کُردستان چندین شهروند کُرد جان خود را از دست داده و شماری نیز مجروح شدند.

خبرگزاری دجله گزارش کرده که نیروهای ویژه ارتش ترکیه شامگاه ۱۵ دسامبر، یک کودک ۱۱ ساله به نام "صالح ادیم" را هدف قرار داده و کشته اند.

قتل این کودک در حالی است که روز ۱۴ دسامبر نیز دو جوان دیگر در حمله نیروهای نظامی ترکیه به محله "سور" در دیاربکر جان خود را از دست داده بودند.

رئیس مشترک HDP در واکنش به حملات خانه به خانه ارتش گفت که "مسئولان حکومت و به ویژه نخست وزیر می‌گوید که "خانه به خانه آنها را پاکسازی خواهیم کرد". شما چه کسی هستید و کجا را پاک می‌کنید؟ شاید که تنها بتوانید فاضلاب‌های کردستان را پاک کنید."

پیشتر یوکسک داغ، دیگر رهبر مشترک این حزب اعلام کردە بود که "ماه های متمادی است که در این جغرافیا مقررارت منع رفت و آمد و قوانین امنیتی برقرار شده و شهروندان را با مرگ مواجه کرده اند...حکومت بر خودکامگی و دیکتاتوری اصرار می کند و ما نیز برای برقراری یک دموکراسی فراگیر تلاش می کنیم. برنامه ما ایجاد مناطقی است که مردم بومی آن بر خود حاکم بوده و آن را اداره کنند؛ همچون آنچه در کوبانی و روژاوا شکل گرفته است. درصورتی که حقوق ما را به رسمیت نشناسند، ما گزینه ای جز ماندن در سنگر مبارزه نخواهیم داشت".

Image removed.

در پایان این نشست خبری، دمیرتاش به حملات خود علیه حزب حاکم و رئیس جمهور ادامه داد و اظهار کرد که " برای اینکه بعدها آن را فراموش نکنید، این حرف را جایی بنویسید: در این مرحله باشکوه و تاریخی، عقب‌نشینی محال است. از دیوار کسی بالا نرفتەایم و حق کسی را هم ناحق نکردەایم. ما خواهان یک زندگی آزاد و با شکوه در سرزمین خودمان هستیم و این را هم حق خود می‌دانیم. کارهای حکومت AKP با هیچ عرف و قانونی نمی‌خوانند. اعلان وضعیت منع رفت و آمد توسط والی یک جرم است. پلیس و والی فرا قانونی رفتار می‌کنند. در این وضعیت مردم چه کار کنند؟ باید به دادگاە شکایت برند؟ اما قضات ما در زندانند. باید سراغ روزنامه‌نگاران را بگیرند؟ آنها نیز که در زندانند. جوانان ما در حال کندن خندقند. اگر راه دیگری را سراغ دارید، به ما بگویید."


سخنان نقل شدە از دمیرتاش در این گزارش، توسط نجیبه قرەداغی از ترکی به کردی ترجمه شدە است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
http://nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=50209&ID_map=19

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید