رفتن به محتوای اصلی

افزایش انتقادها به سیاست مرکل در مورد پناهجو پذیری

افزایش انتقادها به سیاست مرکل در مورد پناهجو پذیری

خانم کاتارینا بارلی، دبیر کل حزب سوسیال دمکرات آلمان، روز یکشنبه (۴ بهمن / ۲۴ ژانویه) در مصاحبه‌ای با خبرنگار روزنامه آلمانی “ولت آم زونتاگ” گفت “پیشنهادهای دائمی، اما غیرعملی” که از طرف ائتلاف احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان پخش می‌شوند، جو اعتماد در این باره را از بین می‌برد.

بیر کل حزب سوسیال دمکرات آلمان در ادامه با تاکید خواستار شفافیت در سیاست پناهندگی در این کشور و انجام تصمیم‌هایی شد که در گذشته در این باره گرفته شده‌اند. او گفت خانم مرکل نباید اجازه دهد که قدرت اجرایی دولت آلمان “به خاطر اختلافات در احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی” آسیب ببیند.

در اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی چندی‌ست که در باره یافتن راهکارهایی برای کاهش شمار پناهجویان به این کشور بحث می‌شود. اگر حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار ایجاد سقف پذیرش سالانه پناهجویاناست، خانم مرکل می‌خواهد در این باره تصمیمی جامع بگیرد که دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز با آن موافق باشند.

بازگرداندن پناهجویان در مرز آلمان

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، با رضایت از کنترل مرزهای این کشور که از سیزدهم سپتامبر سال گذشته میلادی آغاز شده و مدت آن نیز تمدید شده، اعلام کرد که به این ترتیب بیشتر پناهجویان می‌توانند در نزدیکی مرزهای این کشور ثبت‌نام کنند.

او روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با خبرنگار روزنامه آلمانی “ولت آم زونتاگ” در ادامه تاکید کرد که اگر در جریان ثبت‌نام پناهجویان در مرزهای این کشور ثابت شود که کسانی دلیل قانع کننده‌ای برای پناهندگی ندارند، به آنها اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

وزیر کشور آلمان در ادامه گفت: «ما از افرادی که در برابر جنگ و تعقیب در کشورشان مجبور به ترک وطن شده‌اند، حمایت می‌کنیم.» دمزیر توضیح داد که در حال حاضر روزانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ پناهجو در مرزهای آلمان بازگردانده می‌شوند.

او اما در این باره افزود کسانی که نمی‌خواهند در آلمان تقاضای پناهندگی بدهند و در نظر دارند به طور غیرقانونی به این کشور وارد شوند، حق زندگی در آلمان را نخواهند داشت.

دمزیر روز یکشنبه (۴ بهمن / ۲۴ ژانویه) در مصاحبه با خبرنگار روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” گفت از آغاز ژانویه روزانه حدود ۲۰۰۰ پناهجو به آلمان وارد می‌شوند و کنترل مرزهای این کشور نیز تا تصمیم بعدی ادامه می‌یابد.رادیو آلمان

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو آلمان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید