رفتن به محتوای اصلی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه:”میوه قاچاقی داریم چون خریدار دارد”

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه:”میوه قاچاقی داریم چون خریدار دارد”

میان میوه‌های مصرفی مردم در میادین مرکزی میوه و تره‌بار تنها قیمت لیموترش، نارنگی و پیاز بالا است که قیمت محصول پیاز تا چند روز آینده با آمدن تولیدات جدید کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان  میوه و تره‌بار ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم پیاز در میادین مرکزی میوه و تره‌بار هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۸۰۰تومان و سیب‌زمینی ۶۰۰ تا هزار، خیار هزار و ۵۰۰ تا ۳هزار تومان و گوجه‌فرنگی ۸۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

دلیل افزایش قیمت نارنگی

مهاجران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه برداشت نارنگی شمال به پایان رسیده است و این محصول کمتر به بازار عرضه می‌شود و نارنگی جنوب بی‌رقیب مانده است هرکیلو از این محصول ۶ تا ۸هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: قیمت پرتقال نیز کماکان با توجه به فراوانی عرضه این محصول در بازار ارزان است به‌طوری که هر کیلوگرم پرتقال شمال هزار و ۵۰۰ تا ۳هزار تومان، پرتقال جنوب ۲هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال جنوب کوهستان ۵هزار تا ۵هزار و ۵۰۰ تومان و لیموترش ۵هزار و ۵۰۰ تا ۶هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت میوه‌های پرمصرف قاچاق

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه میوه‌های خارجی قاچاق به‌وفور در بازار کشور مشاهده می‌شود، افزود: هر کیلوگرم نارنگی پاکستانی حدود ۴هزار و ۲۰۰ تومان، لیموترش پاکستانی ۱۰هزار تومان و پرتقال مصری ۶هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران اظهار کرد: در حال حاضر میوه‌های دیگری حتی میوه‌های غیرفصل خارجی مانند: هلو و آلوی  ترکیه، گلابی چینی و انگور شیلی به‌صورت قاچاق در بازار عرضه می‌شود.

تقاضا توجیه فروش میوه قاچاق

این مقام مسئول در حوزه خرده‌فروشی میوه و تره‌بار در پاسخ به این سؤال که چرا این میوه‌های خارجی با وجود ممنوعیت ورود به کشور در بازار عرضه می‌شود، گفت: متقاضی خرید این میوه‌های خارجی در بازار مصرف وجود دارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
روزنه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید