رفتن به محتوای اصلی

نتانیاهو از ده‌ها حمله به خاک سوریه برای ضربه به حزب‌الله خبر داد

نتانیاهو از ده‌ها حمله به خاک سوریه برای ضربه به حزب‌الله خبر داد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، افزود: «این رویه در آینده ادامه خواهد یافت و در هر جایی، دور یا نزدیک، که لازم بدانیم هدف خود را تامین می‌کنیم.»

به گزارش روزنامه‌های جروزالم پست و هاآرتص، آقای نتانیاهو این سخنان را روز دوشنبه، ۲۳ فروردین، به هنگام بازدید از نیروهای نظامی در ارتفاعات جولان در نزدیکی مرز با سوریه بیان کرد.

به گفته نتانیاهو، کشورش این عملیات برون‌مرزی را «به صورت سنجیده و محدود» انجام می‌دهد.

به گفته آقای نتانیاهو، اسرائیل در صورت نیاز «وارد کارزار می‌شود؛ اسرائیل اکنون با این احتمال روبه‌رو هست و این به این خاطر نیست که نتوانسته ایم خطرات را از راه‌های دیگر برطرف کنیم».

به نوشته هاآرتص، «رسانه‌های غربی در سال های اخیر بارها از حملات اسرائیل به سوریه خبر داده‌اند و نتانیاهو یک روز پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، حمله ماه دسامبر ۲۰۱۵ به سوریه را تایید کرد».

هاآرتص افزود، در آن زمان، نتانیاهو افزود که «اسرائیل با روسیه در مورد سوریه به صورت هماهنگ عمل می‌کند».

به نوشته هاآرتص، موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، نیز گفته بود، «آمریکا و روسیه حق آزادی عمل اسرائیل در دفاع از منافع خود را قبول دارند».

هرچند بنیامین نتانیاهو در سخنان روز دوشنبه خود غیر از سوریه و لبنان به نام «نقاط دیگری» که جنگنده‌های این کشور حمله کرده‌اند اشاره نکرد، بر اساس گزارش‌های غربی، سودان نیز در شمار این کشورها بوده است.

زمانی که سودان با جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک داشت، بارها از حملات سنگین هوایی به سودان سخن رفت.

از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره یکی از حملات سنگین منتسب به اسرائیل در سودان گزارش‌هایی منتشر کرد و برخی مقامات اسرائیل به طور تلویحی حمله به سودان را تایید کردند.

سوریه در سال های گذشته که درگیر جنگ سنگین داخلی بوده در اکثر موارد در خصوص حملات منتسب به اسرائیل در آسمان این کشور سکوت کرده، اما در مواردی مقامات ارشد این کشور گفته‌اند که «در زمان مناسب به اسرائیل پاسخ خواهند داد».

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، سال گذشته با تایید برخی از حملات اسرائیلی به جنگ‌افزارهای حزب الله در سوریه گفت، این سازمان زرادخانه ای قوی دارد و سلاح های مورد نیاز خود را فراهم می کند.

فرماندهان نظامی اسرائیل پیشتر گفته‌اند که انتقال جنگ افزارهایی به حزب الله که «توازن قوای کنونی» را «به زیان اسرائیل» برهم بزند، برای این کشور «خط قرمز» است.

در همین زمینه کارشناس نظامی روزنامه یدیعوت آخرونوت روز سه‌شنبه در وب‌سایت این روزنامه نوشت که نتانیاهو عامدانه خواسته است به حزب الله، ایران، سوریه و روسیه هشدار قاطع دیگری بدهد، زیرا «هماهنگی‌های محرمانه ماه های گذشته میان اسرائیل و روسیه را کافی تشخیص نداده است».

به نوشته وب‌سایت وای‌نت، ظاهرا نتانیاهو اطلاع یافته است که انتقال تجهیزاتی به لبنان در راه است که «آزادی عمل هوایی اسرائیل» را محدود خواهد کرد.

در این میان، به گزارش رادیو اسرائیل، ژنرال ذخیره دانی یاتوم، رئیس اسبق موساد، روز سه‌شنبه در مصاحبه با این رادیو از نتانیاهو به خاطر علنی کردن این عملیات هوایی به سختی انتقاد کرد.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید