رفتن به محتوای اصلی

هما دشتی پس از سال ها درد و رنج و زندان و شکنجه درگذشت
04.12.2015 - 05:11

هما دشتی پس از سال ها درد و رنج و شکنجه و زندان و آزارهای فراوان دیگری که از سوی گردانندگان رژیم آخوندی بر وی رفته بودند درگذشت! دو فرزند، یک عروس، یک داماد، دو برادرزاده و یک خواهرزاده هما دشتی به دست کارگزاران رژیم دژخیمان و شکنجه گران یا اعدام شدند و یا در درگیری های گوناگون کشته شدند! این چنین که هود دشتی پسر هما دشتی در بهمن ماه سال ۱۳۶۰ هنگام درگیری با نیروهای رژیم آخوندی در شهر شیراز کشته شد و همسر هود دشتی یا عروس هما دشتی به نام مریم شاه حسینی نیز هنگام درگیری با نیروهای رژیم آخوندی در سال ۱۳۶۷ کشته شد و یکی از دختران هما دشتی به نام فریبا دشتی نیز در سال ۱۳۶۲ دستگیر و به شش سال زندان محکوم شد اما هنگام کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ در زندان اوین اعدام شد! دو دختر دیگر هما دشتی به نام های لیلی دشتی و فرشته دشتی نیز ناچار شدند از دوزخ رژیم ولایت فقیه به فرامرز بگریزند!

دختر دیگر هما دشتی به نام نازیلا دشتی و شوهر نازیلا و یا داماد هما دشتی به نام دکتر هانی یازرلو نیز زندگی پر از درد و رنج و آزار داشتند! دکتر هانی یازرلو که در سال ۱۳۳۳ زاده شد هم در زمان رژیم شاه و هم در زمان رژیم آخوندی سال ها زندانی بود، یک بار در زمان رژیم آخوندی هم هانی و هم نازیلا پنج سال زندان کشیدند و یک بار نیز برای بار دوم نازیلا سه سال زندانی شد و از اینها گذشته چندین بار هم هانی و هم نازیلا از سوی رژیم آخوندی بازداشت و یا تبعید شده و آزار دیده اند، هانی دو پسر دارد که یکی از آنها حامد یازرلو نام دارد و هانی به یاد برادر زنش نام پسر دومش را هود گذاشت و هود یازرلو نام پسر دوم هانی یازرلو است، هم حامد یازرلو و هم هود یازرلو که نوه های هما دشتی هستند به همراه پدر و مادرشان بارها از سوی گردانندگان رژیم دژخیمان و شکنجه گران بازداشت شده و سال ها زندانی و یا دچار آزارهای دیگر شده اند!

دو برادرزاده هما دشتی به نام های رامین دشتی و رضا دشتی نیز هنگام درگیری با نیروهای رژیم آخوندی در روز سی خردادماه سال ۱۳۶۰ کشته شدند و برخی نیز می گویند که این دو تن دستگیر و سپس در زندان اوین اعدام شدند! داماد دیگر هما دشتی به نام احمد رشیدی نیز هنگام درگیری با نیروهای رژیم کشته شد! خواهرزاده هما دشتی به نام علی علیزاده نیز در سال ۱۳۶۰ و در شهر شیراز اعدام شد! از اینها گذشته خود هما دشتی نیز به همراه چند تن از خویشان و آشنایانش چندین بار از سوی مزدوران هار و گوش به فرمان رژیم ولایت فقیه بازداشت شده و آزارهای فراوان دید! سرانجام مادر داغدار و رنجدیده ای به نام هما دشتی روز سه شنبه دهم آذرماه سال ۱۳۹٤ پس از سال ها رنج و درد و شکنجه و زندان و آزار در تهران درگذشت!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.