رفتن به محتوای اصلی

دریافت کمک و آموزش “پارت آزادی کردستان” ایران در قالب مبارزه با داعش

دریافت کمک و آموزش “پارت آزادی کردستان” ایران در قالب مبارزه با داعش

حسین یزدان پناه فرمانده “پارت آزادی کردستان” ایران به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است گروه او در برنامه آموزش های نظامی توسط مستشاران آمریکایی و اروپایی برای آموزش نیرویی برای مبارزه با داعش در عراق شرکت داشته است.

این خبر در حالی منتشر شده که در شش ماه اخیر چندبار این گروه نظامی کرد با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در داخل خاک ایران درگیر شده بودند.

در واکنش به این گزارش سرهنگ جاش ژاک یکی از سخنگوهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به سنتکام به آسوشیتدپرس گفت که از ارائه برنامه آموزشی از سوی نیروهای سنتکام به شبه نظامیان حزب آزاد کردستان آگاه نیست.

سنتکام در یکسال اخیر ناظر بر عملیات نظامی علیه داعش است و یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته تجهیزات و آموزش ارائه شده فقط برای نیروهای درگیر با داعش است و در سایر تنش ها و مناقشه ها به کار گرفته نمی شود.

آسوشیتدپرس نوشته، هرچند گفته شده دریافت این گروه کردهای ایرانی از آمریکا و اروپا برای مبارزه با داعش است، اما این می تواند هشداری برای دولت ایران باشد.

 

حسن یزدان پناه فرمانده نظامی پارت آزادی کردستان در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید می کند که دریافت اسلحه و آموزش از سوی آمریکا و اروپا برای مبارزه با داعش است، ولی می افزاید گروه وی همچنان به حملات خود در داخل ایران ادامه می دهد زیرا به نظر او مبارزه با داعش به هیچ وجه جانشین مبارزه با دولت ایران نیست.

به گزارش اسوشیتدپرس، این شورشیان کرد سالهاست در مناطق کرد نشین در شمال غربی ایران، در مرز با عراق سرگرم مبارزه با دولت ایران هستند و ضمن شکایت از اعمال تبعیض علیه خود توسط دولت ایران، خواهان استقلال هستند.

امسال درگیری میان کردها و نیروهای امنیتی ایران از جمله سپاه پاسداران بالا گرفت و به کشته شدن تعدادی از هر دو طرف انجامید.

بعد از عملیات نیروهای شورشی کرد در ایران، نیروهای نظامی ایران نیز مواضع کردها را در دو طرف مرز مورد حمله قرار دادند که پس از آن دولت اقلیم کردستان عراق خواهان توقف هر گونه حمله از داخل عراق به ایران توسط کردها شده است.

بیشتر حملاتی که از خاک عراق و اقلیم کردستان به ایران صورت گرفته توسط حزب دموکرات کردستان ایران بوده که مقر آن در عراق قرار دارد، ولی علیه داعش نمی جنگد و کمکهای آموزشی و تسلیحاتی هم از غرب دریافت نمی کند.

ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش، از تابستان ۲۰۱۴ پیشمرگه های کرد عراقی را به منظور مبارزه علیه داعش تعلیم می دهد.

پارت آزادی کردستان، متشکل از چند صد نفر است و از متحدان نزدیک حزب حاکم بر اقلیم کردستان عراق است و این گروه زیر پرچم وزارت پیشمرگه ها تعلیم نظامی می گیرد و علیه داعش می جنگد.

مبارزان حزب آزادی کردستان یونیفورم های مشابه با پیشمرگه های عراقی را می پوشند اما علامت سفید و نارنجی روی یونیفورم ها وابستگی آنها را مشخص می کند.رادیو امریکا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو آمریکا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید