رفتن به محتوای اصلی

استعداد نهفته
11.11.2018 - 22:40

 


اخیرا اشخاصی را مطالعه کردم که میتوان گفت شجاعت و استعداد قابل تحسینی دارند. افرادی که شاید کمتر توسط انسانها به آنها توجه شود. اما استعداد درونی آنها باعث کنجکاوی دیگران میشود.

آنا اوباریان دختر جوان امریکائی (24 ساله) با وزنی کاملا سنگین مدل سایزهای بزرگ در لباس است. او در واقع خود بطور شخصی وبلاگی ایجاد کرده که نشان دهد اشخاص فربه با اندامی متفاوت نیز میتوانند مدل لباس شوند. آنا میگوید برای اینکار شجاعت عجیبی بخرج داد. او یکروز با پوشیدن بیکینی به میدان تایمز نیویورک رفت و خود را در اطراف میدان نمایش داد. برخی از مردها با نظرات کاملا بد و کلمه هائی وحشتناک و زننده به او متلک انداختند. خیلیها چه زن و چه مرد به او خندیدند و مسخره کردند. تا جائیکه او را به گریه انداختند. با این وجود آنا میگوید ذهن خود را برای پذیرفتن نظریه های مثبت و منفی آماده کرده بودم. اما برخی از کلمات و جمله ها آنقدر بد بودند که در چند لحظه از خود بیزار شدم و شروع به گریه کردم. تا اینکه ناگهان نگاهم با نگاه دختر بچه ای در لباس قرمز تلاقی کرد. او بمن خیره شده بود اما برعکس دیگران نگاه مضحک آمیز نداشت و بمن نمی خندید. به او لبخندی زدم و از لبخند من تحت تاثیر قرار گرفت و بیدرنگ بمن نزدیک شد و در گوشم گفت: تو زیبا هستی. بخود گفتم همه این رنجی که در آن دقایق کشیدم ارزش آنرا داشت که خود را نمایش دهم. با اینکه این دختر جوان اظهار نکرده هدف او از نشان دادن اندام فربه خود در انظار عمومی چی بوده. اما شخصا فکر میکنم آنا میخواهد بگوید هر طور که هستیم همدیگر را بپذیریم بدون اینکه یکدیگر را تحقیر کنیم.

 

 

אנה אובריאן (צילום: glitterandlazers@, instagram)

آنا اوباریان (تصویر برگرفته از ماکو)
در سال کنونی (2018) در ماه جون از سی کشور مختلف دویست و پنجاه هزار هموسکشوال و لزبی وارد شهر تل-آویو در اسرائیل شدند. آنها تقریبا همه شهر را پیاده رفتند که از دیگران چه در اسرائیل و چه در جهان بخواهند که بین انسانها عشق و محبت و برابری باشد. بسیاری از اسرائیلها از آنها حمایت کردند و اکثرا بدون اینکه هموسکشوال و یا لزبی باشند با آنها همراهی کردند. با خود فکر میکنم چگونه و چرا انسان هموسکشوال و یا لزبی میشود؟ از قرار معلوم بطور طبیعی شاید اینچنین متولد شده. اما گاهی اوقات در کشورهای دمکرات اشخاصی هستند از آنجائیکه بطور افراط با جنس مخالف رابطه داشتند خسته میشوند و بهیمن دلیل به همجنس گرائی رو میآورند. بهرحال این موضوع کمی پیچیده است و دلیل آن کاملا واضح نیست. اما این راهی است که انتخاب کردند. از آنجائیکه در اکثر کشورها حتی در کشورهای خیلی آزاد گاهی اوقات به آنها آزار و اذیت رسانده میشود این گرد همائی را تشکیل دادند که بین انسانها نفرت و خشونت نباشد و انسان را همانطور که هست قبول کنند. آنها برای اینکه نظر دیگران را بطور مثبت بخود جلب کنند زحمت زیادی کشیدند و چندین روز متوالی در اسرائیل پیاده راهپیمائی کردند.

راه پیمائی همو سکشوالها و لزبیها از سی کشور مختلف دنیا در شهر تل-آویو (اسرائیل)

 

جان برامیلیت نقاش با استعداد و معتبر (امریکائی) است که در تگزاس زندگی میکند. جان کاملا نابیناست. او بر اثر تشنج های شدید صرع چشمانش را از دست داده و همین هم باعث شده که استعداد خود را در نقاشی کشف کند. نقاشیهای رنگی او در سرتاسر امریکا بفروش میرسند. تصویرهائی که میکشد آنقدر خوب دیده میشوند که هیچکس به مغزش خطور نمیکند که نقاش نابیناست. او با کمک نوک انگشتان خود بین رنگها را تشخیص میدهد. جان میگوید از طریق حسی درونی قادر به دیدن افراد و اشیا است. او همچنین همسر و کودکش را ترسیم کرده. جان ثابت کرده که هنر هرگز محدود نیست.

ג'ון בראמבליט הצייר העיוור

تصویر زیبائی نقاشی شده از جان برامیلیت (امریکائی)


ایسحاق همیس تبلوو (اسرائیلی) در هشت ماهگی که فقط یک نوزاد کم وزن بود مشخص شد که دچار فلج مغزیست. پزشکان به پدر و مادرش توصیه کردند که او را بطور دائم به استخر ببرند که تعلیم شنا ببیند. با اینکه او فقط قادر بود دست راست خود را تکان دهد. ایسحاق از هر دو پا و همچنین دست چپ فلج بود. بدین ترتیب از سن سیزده سالگی در مسابقات شنا در اسرائیل شرکت کرد. ابتدا در بیست و پنج متر و سپس بین صد و دویست متر. ایسحاق در سال 1997 در مسابقه ای در انگلیس شرکت کرد و سپس در مسابقات المپیک در سیدنی (استرالیا) شرکت کرد و رتبه چهارم را بدست آورد. چهار سال بعد در آتن (یونان) موفق به اخذ دو مدال طلا شد. در سال 2006 در مسابقه جهانی در جنوب امریکا نیز سه مدال طلا کسب کرد و همینطور در هلند. ایسحاق بین اشخاص ناتوان در شنا قهرمان جهان محسوب میشود.

יצחק ממיסטבלוב שחייה אליפות בריטניה

ایسحاق همیس تبلوو (اسرائیلی -قهرمان جهان در شنا) کسب 16 مدال مختلف تصویربرگرفته  از Walla

 


ریچارد برنشتاین (یهود امریکائی) که کاملا نابیناست قاضی دادگاه عالی میشیگان است. انتصاب ریچارد برنشتاین بعنوان قاضی در امریکا تاریخی شناخته شده زیرا که او اولین قاضی است که از زمان تولد نابیناست. او قبل از اینکه به دیوان عالی میشیگان منتقل شود پروفسور دانشگاه میشیگان بود وبمدت هشت سال ریاست هیئت مدیره دانشگاه ایالتی بود. برنشتاین از آغاز تولد نابیناست. او میگوید از طریق حس درونی قضاوت میکند.

ברנשטיין. עיוור מלידה ()

ریچارد برنشتاین (یهود-امریکائی قاضی دادگاه عالی میشیگان (تصویر برگرفته از Ynet)


بعقیده من هر انسانی در یک و یا چند مورد میتواند مستعد باشد. اما نه همیشه سعی در آشکار کردن آنرا دارد.  کشف استعداد پنهانی بین افراد سنگین وزن و یا اشخاصی که نقض عضو دارند بسیار طاقت فرساتر از اشخاص سالم و عادی است. داشتن امید در چنین شرایط سختی به تصوری قوی و شجاعتی بی نظیر نیاز دارد که رویائی را به واقعیت تبدیل کند.

08.11.2018

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.