رفتن به محتوای اصلی

دیروز داریوش اعدام شد و آناهیتا درگذشت و امروز آیدا از دست رفت!
19.01.2019 - 05:26

داریوش رضازاده در سال ١٣٣۶ در تبریز و در خانواده ای چپ گرا و سیاسی زاده شد چرا که رضا رضازاده پدر داریوش که در تبریز مغازه عکاسی داشت زمانی از هواداران حزب توده ایران بود، داریوش رضازاده دبستان و دبیرستان و دانشگاه را در تبریز گذراند و در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه تبریز دانشنامه لیسانس گرفت، داریوش رضازاده که یک کمونیست بود پیش از انتحار اسلامی هوادار سازمان چریک های فدائی خلق ایران بود، پس از انتحار اسلامی و جایگزین شدن دوزخ آخوندی به جای زندان آریامهری داریوش به سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر پیوست، سپس به تهران رفت و در بخش انتشارات این سازمان آغاز به کار کرد!

در تیرماه سال ١٣۶٠ پس از لو رفتن خانه ای در تهران که در آنجا داریوش رضازاده و دوستانش به سر می بردند مزدوران آخوندیسم به آنجا حمله ور شده و همگی آنها را دستگیر کرده و به زندان اوین بردند، سپس همگی را اعدام کرده و در گورستان خاوران به خاک سپردند که زمان دستگیری داریوش تا اعدام وی و دوستانش چند روز بیشتر نشد! و "روزی - نامه!" کیهان روز چهارشنبه سی و یکم تیرماه سال ١٣۶٠ در شماره ١١٣٤٠ همگان را از اعدام داریوش و دوستانش آگاه کرد! داریوش رضازاده هنگام اعدام بیست و چهار سال داشت، گفته می شود که خواهر داریوش رضازاده به نام ایراندخت رضازاده نیز که در آن هنگام پانزده سال داشت برای هواداری از سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر از سال ١٣۶٠ که سال دستگیریش بود تا پنج سال در زندان ماند که در این باره آگاهی روشنی در دست نیست! مزدوران رژیم دوزخی ولایت فقیه که از رفتن خانواده های اعدام شدگان به گورستان خاوران جلوگیری می کردند و یا آنها را آزار می دادند یک بار خودروی رضا رضازاده پدر داریوش رضازاده را در جلوی خاوران با سنگ و چوب درهم کوبیده و سقف خودرو را از میان بردند و شیشه هایش را شکستند!

سرانجام ایراندخت رضازاده و همسرش محمود معمارنژاد هست و نیستشان را در دوزخی بی همتا در جهان به نام ایران رها کرده و به فرامرز گریختند اما دریغا و فسوسا که ایراندخت در فرامرز پس از آن همه رنج دچار بیماری مولتیپل اسکلروز یا ام - اس شده و پاهایش فلج شدند و به ناچار ویلچرنشین شد! و باز هم دریغا و فسوسا که یکی از دختران ایراندخت رضازاده و محمود معمارنژاد به نام آناهیتا معمارنژاد در مردادماه سال ١٣۹٠ و هنگامی که بیست و یک سال بیشتر نداشت دچار سکته مغزی شد و درگذشت! و باز هم دریغا و فسوسا که رنج های این خاندان به پایان نرسیدند چون آیدا معمارنژاد دچار بیماری سرطان شد! آیدا با آن که سال ها از بیماری سرطان رنج برد اما در رشته روانشناسی دانش آموخت و در این زمینه کار کرد و کارشناسی ورزیده شد اما سرانجام با پیام دردآور دیگری همگان دریافتند که آیدا معمارنژاد خواهر آناهیتا و دختر دیگر ایراندخت رضازاده و محمود معمارنژاد برای دچار شدن به بیماری سرطان روز پنجشنبه بیست و هفتم دی ماه سال ١٣۹۷ از دست رفت!

دردآور است و اندوهبار و جانکاه که خانواده ای پس از آن همه رنج و شکنجه برای رهائی از دوزخ رژیم ولایت فقیه هست و نیستش را رها کرده و به فرامرز بگریزد و این چنین رویدادهای ناگواری را نیز از سر بگذراند! روزی از راه خواهد رسید که ستمگران و ستم پیشگان تاوان سنگین ستم های بی شمارشان را پس بدهند که آن روز دور نیست و نزدیک است و نابودی رژیم گندیده و پوسیده ولایت فقیه و پرتاب لاشه پلشت آن به زباله دانی تاریخ دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

daryoush-780anahita-780aida-780-1

 

aida-780-2

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
منابع گوناگون

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.